Lähestyvä 30v. kriisi...

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

sorbet

Re: Lähestyvä 30v. kriisi...

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Mieluusti tulisin tomaatteja ja maisseja kastelemaan :D
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Arskavain kirjoitti: Kenties hommaat moottoripyörän? :)
Pojalle ostin juuri käytetyn skootterin joten ehkä voin lainata sitä ja revitellä neljääkymppiä tukka hulmuten. :P
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

RaM kirjoitti:
Arskavain kirjoitti: Kenties hommaat moottoripyörän? :)
Pojalle ostin juuri käytetyn skootterin joten ehkä voin lainata sitä ja revitellä neljääkymppiä tukka hulmuten. :P
Eli rajoitinta sun muuta ei ole skruuvailtu--- Mikä on muuten ihan oikein nuorille kuskeille.

Jätän mainitsematta autojen suhteen skruuvailun :oops:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Kriiseihin näyttäisi liittyvän jotkin kosteat tapahtumat.
tool ja öl on elämää.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Noin yleensäkin on elämä kriisejä täynnä, kuten Make oivallisesti esitti. Ne kriisit, mitkä elämään tikuttavat (tik... tak... tik...), ovat yleensä ohimeneviä. Mitä lapsiin tulee se 30-40 vuoden väli on hankinta-ajan harkinta-aikaa. Vanhenevana ukkona minulla menee hieman Juicen ja Mikon tyyliin: maalla on muuten mukavaa käväistä, kunhan pääsee illaksi kaupunkiin. Sitä näet vanhetessa alkavat voimat uupua ja hyvin mieluusti katselee olinpaikkaansa sieltä, missä piileksii suhteellinen rauha ja kaupan läheisyys.

Myös ovat merkittäviä tekijöitä liikenneyhteydet, palvelujen läheisyys ja muut hyödykkeet, jopa se, ettei tarvitse hangessa rämpiä. Näin elämän ehtoopuolella nautiskelee täysin rinnoin siitä mihin vielä kykenee, kuitenkin niin, että tämä kaikki on ohimenevää ja edessä odottavat Saarnaajan sanat, ellei äkkikuolema yllätä, mutta tämä on jo toinen juttu.
pahkeinen

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Me tehtiin niin, että pistettiin kerrostaloasunto vuokralle ja myydään se vasta sitten kun paremmat ajat koittavat. Vuokratulot eivät kata aivan kokonaan lyhennyksestä ja vastikkeesta koituvia menoja, mutta ei itsellekään paljoa maksettavaa jää - ja lyheneehän laina tietenkin siinä sivussa. Maatilan maksusuunnitelma hoidettiin sitten omana juttunaan ja työkuviotkin hoituivat paremmin kuin osasimme edes toivoa. Elukoita ei ainakaan toistaiseksi ole, mutta ensimmäiset omat kasvikset on jo itämässä...

Kun muutosta on jo jonkin aikaa, on ensimmäinen syksyn kurakeli koettu ja talven lämmitys- sekä muut vuodenaikaan liittyvät toimet koettu. Hommaa on, mutta täytyy sanoa, että on hyvin vaikea kuvitella sellaista asiaa, mikä saisi muuttamaan takaisin ihmisten ilmoille..
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

sorbet kirjoitti:Laskeskelin, että reilu vuosi menee, että voidaan kämppä laittaa myyntiin, etä tulee 2v asunnon ostosta täyteen, haluaisin nimittäin omat pois tästä asunnosta. Pitäs pientä pintaremonttiakin ehtiä tehdä, että menee kaupaksi.
Miksi pitäisi odottaa että tulee 2 v ostosta? Jos tämänhetkinen hintataso on sellainen, että saisitte omat pois, niin eikö kannattaisi myydä heti - odottelussa on riski arvonlaskusta.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Viljo kirjoittaa täyttä asiaa. Nyt ei saa omiaan pois alle 2 vuotta sitten ostetusta asunnosta (eikä tilanne taida hintojen suhteen ainakaan parantua vähään aikaan) joten myyntivoiton veroakaan ei joudu maksamaan. Jos muuten on valmis myymään niin siittä vain.
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

RaM kirjoitti:Niin..juu... mulla tulee kesällä 50. Pitäsköhän tässä munkin jokin kriisi kehitellä... :mrgreen:
Ajattelin istuttaa vielä viimetingassa kolme perunaa. Toivottavasti selviän kastelusta itse... ei silti ainahan se on kivaa jos mökille saa kasteluapuakin.. jos ei muuhun niin kurkun kasteluun (ei viljellyn). :P
Sinäkin jo viisikymmentä vuotta. Onneksi olkoon!
Meikäläinenkin täyttää 49 tänä kesänä. Minulla oli noin nelikymppisenä kriisi. Muistan, että kattelin alaspäin ja pelkäsin, että toimiiko vai ei. No joo. Sanoisin nuoremmille miehille, että älkää turhia kriisejä saako. Joillekin tuo tukan lähtö kuulma on ongelma. Parempi olla kaljuton kuin hiukseton. Talvella naiseni painostuksen takia minäkin kasvatin Beatles tukan.

Ja kun olin sairaslomalla ja oli joutoaikaa, niin hedelmöitin naiseni, joten nyt se on sitten raskaana. Ensin minua kauhistutti, mutta nyt oon ihan ylpeä.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Onnitella sitä sopii näköjään sinuakin kamuseni! :D
Mitä sitten siihen toimimiseen tulee, niin minua kannustaa tulevaisuudessakin Junnu Vainion laulu "vanha rakuuna kun naisen näkee päässä tärähtää, ja viisari värähtää". Vaikka vanha maahan kaatunut puu miten lahoaakin, niin muista kamuseni että oksa pysyy aina kovana. Mutta kukat kuihtuvat ja kaivot kuivuvat vanhetessaan. :P
Itsensä_etsijä

Viesti Kirjoittaja Itsensä_etsijä »

sorbet kirjoitti:Kun tämä maaginen 30 lähestyy niin kriisiä vaan pukkaa.....

Tahtoisin niin hypätä oravanpyörästä pois, muuttaa maatilalle, hoitaa lasta kotona ja viljellä omia kasviksia ja marjoja omaan käyttöön...
Tahtoisin lisää myös lapsia, en biologisia omia vaan olisi ihana toimia lomapaikkana/tukiperheenä useammallekkin lapselle.

Tuntuu siltä, että nyt on pakko alkaa tekemään töitä unelmansa eteen, muuten vuodet vilahtaa silmissä ohi. Ahdistaa ajatella, että 40 vuotta vääntäisin hammashoitajan duunia...kaupungin melukin käy hermoille, naapureista puhumattakaan.

Eläimiä tahtoisin, aasista olen aina haaveillut, jotenkin vaikuttaa sympaattiselta eläimeltä. Ja tietenkin pari kissaa, pari koiraa, akvaario ja lampaita pihalle.

Todellisuus on vain toinen tällä hetkellä: iso asuntolaina niskassa, asunto myymättä ja ei tietoakaan unelmieni maatilasta...ja en edes tiedä kuinka sitten todellisuudessa itseni elättäisin jos hyppäisin pois nykyissistä duuneistani. Mitään takeita kun ei ole, että saatasiin meille edes väliaikaisesti mitään lapsia asumaan. Lapsista pidän niin kovasti, omia en vaan enenpää halua, ellei mies sitten jossain vaiheessa tulevaisuudessa voisi tuota synnytystä hoitaa...sitä odotellessa....

Viherpeukalonakin pitäisi kunnostautua oikeen todella, että voitaisin omia kasviksia sun muita syödä.

En vain ole valmis tästä unelmastani luopumaan. Selailen jo netistä maatilojen myynti ilmoituksia....
Että tälläistä kriisiä...
Ei se 30v oo paha ikä... Mä täytän ens viikon pe (23.5) 30v. ;) Hyvä ikä se on! xD
Jaakko Ahvenainen

Voi teitä "lapsosia", miten nopeaan se aika kuluukaan. Voisin vaikka vannoa kokevani itseni ainakin mieleltäni nuoreksi. :D
Itsensä_etsijä

Viesti Kirjoittaja Itsensä_etsijä »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Voi teitä "lapsosia", miten nopeaan se aika kuluukaan. Voisin vaikka vannoa kokevani itseni ainakin mieleltäni nuoreksi. :D
Ikähän on vain numeroita :wink: :D
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Mä en ees muistanu koko keskustelua. Hitsi tuntuu kuin tuosta ajasta olisi ikuisuus...on erottu, muutettu parinkiin kertaan ja ukot vaihtunut, on ollut kania ja akvaariota...nyt on ihan muita kriisejä kuin ikäkriisi menossa, mutta ehkäpä tää taas tästä lutviutuu.
Jaakko Ahvenainen

Näin toivomme.
Vastaa Viestiin