Konventti hommia ja muita talkoita

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sorbet

Konventti hommia ja muita talkoita

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Aikanaan oli hyvinkin innokas osallistumaan konventtia valmisteleviin talkoisiin eli jäähallin siivoukseen.
Tuli jäähallin vessat ja kaikki portaat hyvinkin tutuiksi, koska jouduin (tässä kohtaa kunnon Jt sanoisi, että oli etu päästä) joko portaita tai vessoja siivoamaan. Yritettiin kavereiden kanssa aina päästä piha hommiin, mutta ikinä ei niihin hommiin päästy (katkeruutta ilmassa, ei vaites). Loppusiivouksessa odotti jälleen samat hommat. Yritä siinä sitten mopin varressa näyttää viehättävältä ja tiirailla kiinnostavia veljiä, kun hiki tippuu otsalta. Juu en ollut niitä immeisiä,jotka vain näyttää siivoavan, pistin kunnolla kuuraten :lol:

Oman salin talkoissa, joko imuroin penkkejä (tästäköhän johtuu mun vastenmielisyys imurointia kohtaan) joita oli aikas runsaasti about 100...tai sitten olen ihan hakoteillä. Tai sitten olin pihahommissa, mikä oli ihan mukavaa.

Tässähän tulee ihan sellainen fiilis, että olenpas ollut ahkera :lol:

Mitäs muut palstalaiset on talkoissa sun muissa hommailleet?
Mag Mell

Re: Konventti hommia ja muita talkoita

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Varkauden konventtisalilla on tullut jokusen kerran pöytiä ja lattioita pyyhittyä, mutta jostain syystä kesäkonvassa en tainnut koskaan olla töissä. Liene ollut jotain tärkeämpää tekemistä väliajoilla... :lol:
Salin siivouksessa olin perinteisesti aika ahkera, yleensä tuli pyyhittyä pölyjä tai tahroja ovista ja seinistä (kun yritin välttyä vessojen pesulta :P ). Ja sitten muutamalla salityömaalla on kanssa tullut puuhailtua, tosin en enää muista että mitä tekemässä. Todennäköisesti ei mitään kovin tärkeetä, kunhan piti periaatteesta hengailla mukana silloin kun joskus jotakin suurempaa (tai ylipäänsä mitään) tapahtui. :mrgreen:
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaikki nuoret tietää että juuri piirikonventtityöt on paras paikka tavata niitä tyttöjä/poikia, paljon parempi kuin itse konventti kun ilmapiiri on vapaamuotoisempi ja arkikuteet päällä. Siksi siellä on paljon muitakin kuin niitä ravareita jotka tekee siellä tunteja.
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Aina piti hampaat irvessä uskoa, että vaikka kuinka vituuttaa, on tämä kasvun paikka.
Elä ja anna toisten elää
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Arskavain kirjoitti:Aina piti hampaat irvessä uskoa, että vaikka kuinka vituuttaa, on tämä kasvun paikka.
Juuri tuota vastaan on kehitetty pohjoismainen hyvinvointivaltio.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Arskavain

Kun läskimahainen laiskan näköinen itseriittonen jeppula seisoi käskemässä ja itse halusi edistyä hänen asemaan omassa turhautuneisuudeessaan, puhdistin vessan niin hyvin ja pyysin hammasharjaa, josta sain sairaloista tyydytystä, kun jeppulat on niin siistejä, että kuulemma ensi kertaa konventtihallin vessavastaava kuuli, että "saisko hammasharjaa tai vastaavaa?"
Elä ja anna toisten elää
Rauski

Viesti Kirjoittaja Rauski »

60-luvun alun Tapiolan konventin loppupuheessa, muistaakseni sittemmin erotettu piirivalvoja, valtavien aploodien saattelemana, välitti kiitokset vuokran-antajakoululta siitä, kuinka jehovan todistajat JÄLLEEN olivat osoittaneet olevan heidän parhaat ja VARSINKIN siisteimmät vuokralaiset. Varsinkin tämän konventin aikana.

Syy: :)

Me nuorukaiset saimme tehtäväksemme raapia kaikki purukumit istuinten alta. Niitä kertyikin muistaakseni 5 ämpärillistä!

Kyllä olimme ylpeitä!
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minä sain edun seisoa lahjalaatikon vartijana Hämeenlinnassa.
Oli oikea unelmaduuni. Taisin olla aika kova karju, koska vahtivuorollani kukaan ei tullut lahjoittamaan.

Varkaudessa olin liikenteen ohjaajana. Ihmiset eivät osaa parkkeerata.

Siivouskeiket vituttivat eniten. Konventtisalien ikkunat pestään varmaan joka viikonloppu.
Let me go Master I hate you so
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Tota ikkunoiden pesemis intoa muistan myös ihmetelleeni.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

rippeli kirjoitti:Minä sain edun seisoa lahjalaatikon vartijana Hämeenlinnassa.
No siinä ei varmasti lahjalaatikko päässyt tekemään mitään tuhmuuksia.
rippeli kirjoitti:Varkaudessa olin liikenteen ohjaajana. Ihmiset eivät osaa parkkeerata.
Näppärät maailmalliset ovat kehittäneet ns. "valkoisen maalin", jolla parkkiruudut on tapana merkitä.

Hulluinta vanhan ajan konventeissa oli varmaan se kun ihmisille piti kertoa miten syöminen tapahtuu :shock:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

wolframium kirjoitti:Hulluinta vanhan ajan konventeissa oli varmaan se kun ihmisille piti kertoa miten syöminen tapahtuu
Tai käsien peseminen. :roll:
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Mietintämylly

Viesti Kirjoittaja Mietintämylly »

almi kirjoitti:
wolframium kirjoitti:Hulluinta vanhan ajan konventeissa oli varmaan se kun ihmisille piti kertoa miten syöminen tapahtuu
Tai käsien peseminen. :roll:
Että mitä? Siis minulla ei ole JT-taustaa (pyörin täällä Veljesseuran sivuilla aika ajoin ihan uteliaisuudesta) enkä tiedä tuollaisesta. Kertokaa tarkemmin! Kuulostaa varsin meheviltä lahkon hulluttelun detaljeilta.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Kädet piti kuivata vain yhdellä käsipyyhepaperilla. Naistenvessan peilit oli peitetty. Ohjelman aikana ei olisi saanut kulkea käytävillä. Tuoleja sai varata vain omalle autokunnalle. Kylmälaukun piti mahtua tuolin alle. Konventtialueelta ei olisi saanut lähteä pois väliajalla.

Osa säännöistä ja ohjeista on ihan hyviä, mutta se, että niistä pitää erikseen järjestää ohjelma kokouksessa ennen konventtia sekä toitottaa joka ilmoituksissa, kertoo, että oman järjen käyttö on kielletty.
Religionsfri.
Arskavain

Vaimolla tuli mieleen, kun ensikerran vein häntä konventtiin Oulun jäähalliin seurustellessamme, niin tuolloinhan rahalaput toimi rahana ja niitä suttailtiin.
Aloin ottaan jäätelöä pakasteesta, enkä ollut viellä vaihatanut rahalappuja (yleinen tapa oli, että otettiin maksamatta jotain pientä, kun oltiin oltu vapaaehtoisessa palveluksessa uskoen ja luottaen, että kyllä se sitten myöhemmin maksaa), niin vihaisen näköinen vanhempi jehovantodistajamies otti jäätelön pois kädestäni ja huusi kurkku suorana; "EI NIITÄ SAA OTTAA JOS EI MAKSA! Hävettihän se tuolloin :lol:
Elä ja anna toisten elää
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Arskavain kirjoitti:Vaimolla tuli mieleen, kun ensikerran vein häntä konventtiin Oulun jäähalliin seurustellessamme, niin tuolloinhan rahalaput toimi rahana ja niitä suttailtiin.
Aloin ottaan jäätelöä pakasteesta, enkä ollut viellä vaihatanut rahalappuja (yleinen tapa oli, että otettiin maksamatta jotain pientä, kun oltiin oltu vapaaehtoisessa palveluksessa uskoen ja luottaen, että kyllä se sitten myöhemmin maksaa), niin vihaisen näköinen vanhempi jehovantodistajamies otti jäätelön pois kädestäni ja huusi kurkku suorana; "EI NIITÄ SAA OTTAA JOS EI MAKSA! Hävettihän se tuolloin :lol:
Tuo lappushow ihmetytti minua silloin ja ihmetyttää vieläkin. Hommahan meni niin, että esim kahvilassa kiersi sisaria tussit kädessä suttaamassa lapuilta pois 50pennisiä. Mietin aina, että miksi en itse voisi sutata niitä pennejä pois. Maksaminen hoituisi paljon helpommin. Varmaan joku muu tekeikin niin, mutta minä en uskaltanut.
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin