Lapsen käännyttäminen
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Re: Lapsen käännyttäminen
Olen ollut mukana vanhimman kanssa pitämässä tutkistelua lapselle, jonka isä vastusti Jehovan todistajia. Menimme vain äitinsä luvalla röyhkeästi lapsen huoneeseen ja pidimme noin tunnin kestävän pitkäveteisen session pojalle. Vanhin oli vieläpä aika tiukan oloinen esittäessään pojalle kysymyksiä kirjasta. Vanhin arvosteli jollakin lailla tuota isää. Taisi olla riita siitä, kun tuo isä oli jotenkin arvostellut vanhinta ja vanhin oli tästä suivaantunut, että häntä arvostellaan. Kaikenlaisia ristiriitoja tuo mukanaan!
-
Vihainen isä
Ei ole provo, mutta uskokoon kukin mitä tahtoo. Tapahtumapaikka on Loviisa ja tapahtumasta aikaa n.12v. Yhä vieläkin pistää vihaksi kun tuota muistelee. Mitä tosiaankin tuumisi JT-vanhempi jos toimisin kääntäen samoin hänen lapsensa kanssa, eli julistaisin lapselle omaa, heidän uskostaan poikkeavaa elämänkatsomustani? En usko että tykkäisivät, joten miksi siis ottavat itselleen oikeuden jota eivät toisille soisi?
ps. Jehovantodistajien uskonto/lahko on minulle aika tuntematon juttu, eli en tiedä heistä paljonkaan
ps. Jehovantodistajien uskonto/lahko on minulle aika tuntematon juttu, eli en tiedä heistä paljonkaan
- Jaakko Ahvenainen
Mitä lapseesi tulee, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mitä taas jehovantodistajuuteen tulee, suositan Pasi Turusen kirjaa "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa", 2. painos. Tämän saa kätevästi netin kautta hankittua, mahdollisesti myös kirjastosta löytyy tai paikallisesta kirjakaupasta. Kannattaa tutustua, suosittelen.Vihainen isä kirjoitti:ps. Jehovantodistajien uskonto/lahko on minulle aika tuntematon juttu, eli en tiedä heistä paljonkaan
Jehovantodistajuuteen perehtyminen on vuosien työ, ainakin minulle. Yksin tästä syystä kannattaa ottaa vastaan kaikki mahdollinen kirjallisuus lehtiä myöten, tai ladata ne kuunneltavaksi, vaikkapa täältä. On kuitenkin erityisen tärkeää suhtautua lukemaansa ja kuulemaansa hyvin kriittisesti. Tämä ei estä tämän palstan käyttöä eikä esittämästä kriittisiä kysymyksiä. Ainoa, mitä toivon, on asiallisuus.
-
Vihainen isä
Kiitos J.A, mutta en ole niin kiinnostunut jevovantodistajista, että viitsisin ruveta sen kummemmin opiskelemaan heidän kujeitaan. Minulle riittää tieto, että ovat väkeä jonka kanssa en halua olla tekemisissä ja joilta minun täytyy lapsiani suojella. Tätä palstaa on tosin kiinnostavaa lueskella silloin tällöin. Onko kukaan muuten koettanut tehdä lastensuojeluilmoitusta kenestäkään perheellisestä todistajasta ihan vain perheessä tapahtuvan lasten uskonnollisen aivopesun takia? Ilmoituksen johdostahan soskun täytyy uuden lain myötä tutkia asia, eikä ilmoittaja joudu vastuuseen edes aiheettomasta ilmoituksesta.
-
almi
Lastensuojelulaki ei tunne uskonnollista aivopesua. Vanhemmilla on oikeus kasvattaa lapsiaan uskonnollisesti haluamallaan tavalla, mikäli tapa ei ole muuten lainvastaista (esim. rituaalimurha olisi rikoslain vastaista jne).
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
- Jaakko Ahvenainen
Näin ollen tuon tietosi esilletuominen Jehovan todistajille, on merkityksellinen. Vallan hyvin voit sanoa heille, jottas painuvat niin kauas Sinusta ja lapsistasi, kuin pippuri kasvaa (lähin tieto tästä lienee jostakin Jerusalemin seutuvilta). Omille lapsilleni olen sallinut omaehtoisesti vakaumuksensa valita. Toki olen heitä toisinaan, omasta aloitteestaan, pyytänyt harkitsemaan vakaata päätöstään ainakin yön yli, mutta painostamaan en heitä ole ryhtynyt.Vihainen isä kirjoitti:Kiitos J.A, mutta en ole niin kiinnostunut jevovantodistajista, että viitsisin ruveta sen kummemmin opiskelemaan heidän kujeitaan. Minulle riittää tieto, että ovat väkeä jonka kanssa en halua olla tekemisissä ja joilta minun täytyy lapsiani suojella.
Oma valintasi on Sinun oikeutettu valintasi. Tähän en halua puuttua sen enempää itsesi kuin lastesikaan puolesta.
-
Vieras
Ei voi puhua edes vapaasta valinnasta kun lahko valehtelee oppinsa ja tässä tulee se aivopesun kummallisuus, uudet värvätyt lahkolaiset valehtelevat oppeja sekä itselleen että uusille värvättävilleen. Menee halu ja kyky selvittää asioita. Värvätty suuttuu, jos näyttää hänelle vanhoja lahkojulkaisuja jotka todistavat hänen omat itselleen uskottelemansa valheet valheiksi.
Kuten ennen vuotta 1975 lahkolaiset vannoivat tuon vuoden maailmanloppua eivätkä oikein kyllin voimakkaita sanoja keksineet verivirroille ja tuhon kauhistukselle.
V. 1975 jälkeen lahkojohto USA:sta on ohjeistanut, että yksittäiset todistajat innostuivat, mutta mitään lahkon virallista maailmanloppuennustusta ei ollut. Sillä tavoin siis todistaja nykyään puhuu.
Tässä mielessä lahko on vaarallinen yhteisö, kuten Belgiassa on viranomainen katsonut, voisi sanoa myös että se on mielenterveyden vievä ja tuhoisa liiketoiminta Raamatulla ratsastaen.
Kuten ennen vuotta 1975 lahkolaiset vannoivat tuon vuoden maailmanloppua eivätkä oikein kyllin voimakkaita sanoja keksineet verivirroille ja tuhon kauhistukselle.
V. 1975 jälkeen lahkojohto USA:sta on ohjeistanut, että yksittäiset todistajat innostuivat, mutta mitään lahkon virallista maailmanloppuennustusta ei ollut. Sillä tavoin siis todistaja nykyään puhuu.
Tässä mielessä lahko on vaarallinen yhteisö, kuten Belgiassa on viranomainen katsonut, voisi sanoa myös että se on mielenterveyden vievä ja tuhoisa liiketoiminta Raamatulla ratsastaen.
-
Aaac
Off-topic: Jehovantodistajat on katsottu vaaralliseksi lahkoksi Ranskassa. Samassa yhteydessä lahjoituksille määrättiin rangaistuksenomainen vero, joka korkoineen oli 50 miljoonaa euroa. Ranskasta on käsittääkseni sen jälkeen siirretty painotoiminta Britanniaan. /Off-topic
Religionsfri.