Karhuja
Valvoja: Moderaattorit
-
wolframium
Karhuja
Helvettiäkö piti taas mennä ampumaan iso kasa karhuja? Olisivat mieluummin ampuneet sen hölkkääjän.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: Karhuja
Minua taas häiritsi YLE:n teksti-tv:n otsikko "Pentujen surmaaminen oli perusteltua".
Luulen että lapseni katsoi minua hieman pelokkaasti, kun luin sen.
Luulen että lapseni katsoi minua hieman pelokkaasti, kun luin sen.
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Tässä vaiheessa aamua iski mieleen: eikös ne oletetut häiriköt konventeistakin poisteta, vai olisiko se menetelmä oikeutetumpi, että ensin hätistellään ja sitten poistetaan. No, itse toistaiseksi tullut toimeen karhujen, susien, ahmojen, ilvesten ja toisinaan ihmistenkin kanssa. 
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Konventissa kannattaa olla karhu jehovantodistajan vaatteissa. Mutta alkaa kohta mennä offtopikin puolelle...Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Tässä vaiheessa aamua iski mieleen: eikös ne oletetut häiriköt konventeistakin poisteta, vai olisiko se menetelmä oikeutetumpi, että ensin hätistellään ja sitten poistetaan. No, itse toistaiseksi tullut toimeen karhujen, susien, ahmojen, ilvesten ja toisinaan ihmistenkin kanssa.
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Tuo OT tällä palstalla hirveesi haitanne
Karhut penkin alla, kirja kourassa, heh.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 05.07.2009 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jaakko Ahvenainen
Sen verran karhuista jatkan, joskaan en tuota viimeistä päällekäymistapausta tunne, että hyvä tuttuni, rajamies, oli vastaavasti lenkillä ja joutui emon ja pentujen väliin. Emokarhun hyökätessä pysähtyi paikoilleen ja jäi siihen. Myös karhu pysähtyi muutaman metrin päähän, kutsui pentunsa puusta alas, jatkoi lönkyttelyään. Piti tuttuni pienen tauon ja jatkoi omaa lönkyttelyään -ja se siitä.
-
sorbet
Mä en kans ymmärtänyt et miks ne pennut piti tappaa 
- Jaakko Ahvenainen
Olivat sen verran pieniä, etteivät ilman emoaan olisi tulleet toimeen. Olisivat joko nälkään nääntyneet tai joku muu peto (susi, uroskarhu) olisi ne syöneet. Luonnossa elämä on kovaa. Lohduttaudu sillä että tänä päivänä kuolee tuhansia IHMISIÄ meidän hyvinvointiriistomme tähden.sorbet kirjoitti:Mä en kans ymmärtänyt et miks ne pennut piti tappaa
Ookkos muuten montakin kuollutta ihmistä nähnyt. Minä olen ihan riittämiin pelkästään tässä kotosuomessa ja niitä ei sormin lasketa. No mulla oli hiukka paska duuni toisinaan. Jonkunhan ne jäljet piti putsata. Näin ollen en muutaman karhun takia jaksa kyynelehtiä, vaikka huonompi homma olikin.
- Jaakko Ahvenainen
On se sun niin helvetin hyvä uhota, kun tuskin oot edes pyssyä nähnyt, saati suurpetoja kohdannut. Painu lenkille, kipi, kipi.wolframium kirjoitti:Helvettiäkö piti taas mennä ampumaan iso kasa karhuja? Olisivat mieluummin ampuneet sen hölkkääjän.
Ja tästä lisää: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009070 ... 0_uu.shtml
Tätäkin sopisi kommenteerata: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009070 ... 5_uu.shtml
Toki tänne tule, niin katsastellaan näitä petoja. Olen ollut nokikkain niin suden kuin karhunkin kanssa ja voin vakuuttaa, että siinä on hiukka hontelo olo vaikka minua väistivätkin.
-
rippeli
Tässä aloituksessahan kirjoittaa henkilö, joka ei koskaan hölkkää, taikka mene metsään.wolframium kirjoitti:Helvettiäkö piti taas mennä ampumaan iso kasa karhuja? Olisivat mieluummin ampuneet sen hölkkääjän.
Tappaminen on julmaa, mutta mieluummin kuulen uutisista että ihminen on tappanut karhun kuin päinvastoin.
Let me go Master I hate you so
- Jaakko Ahvenainen
Jaa. Tätä hiukka epäilinkin. Vaan voisinpa tarjota Wolfille kunnon metsäelämyksen, jossa ihan vapaasti saisi lähteä samasta raadosta karhun ja sushukkasen kanssa palasta leikkelemään. Kaiketi se tuollaisen urhon kantti kestää muuallakin kuin parvekkeelta höpöttämiseen.rippeli kirjoitti:Tässä aloituksessahan kirjoittaa henkilö, joka ei koskaan hölkkää, taikka mene metsään.
-
wolframium
Sori Jaska jos loukkasin metsästysharrastustasi. Vaikka asunkin metsässä, niin viime aikoina tästä pihan poikki ei ole kipitellyt muita kuin hirviä, ja kettuja vähän kauempaa.
Joten karhu- ja susikokemuksia minulla ei ole ollut. Mutta siitäkään huolimatta en aio hankkia metsästysaseita ja -kokemusta.
Karhun olisi voinut vaikka puuduttaa ja heivata sinne Jaskan takapihalle karhureservaattiin.
Joten karhu- ja susikokemuksia minulla ei ole ollut. Mutta siitäkään huolimatta en aio hankkia metsästysaseita ja -kokemusta.
Karhun olisi voinut vaikka puuduttaa ja heivata sinne Jaskan takapihalle karhureservaattiin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
RaM
Ihmisen päälle taajama-alueella käynyt karhu on syytä lopettaa, mutta pentujen tappaminen on ikävä asia. Ongelmana oli ilmeisesti aika eli ei ollut mahdollista hankkia nukutusvälineitä tai muita kiinniottovälineitä pentujen elävänä pyydystämiseksi ja pakoon päässeet pennut olisivat kuolleet nälkään metsässä.
Niin tai näin mutta harmillinen tilanne. Kun ne karhut älyäisivät pysyä poissa ihmisten ilmoilta...
Niin tai näin mutta harmillinen tilanne. Kun ne karhut älyäisivät pysyä poissa ihmisten ilmoilta...
-
wolframium
Tällaista ajattelutapaa olenkin hiukan kummastellut, että miksi normaalisti käyttäytyvä villieläin pitää lopettaa, jos se sattuu vähän hipaisemaan ihmislajin edustajaa?RaM kirjoitti:Ihmisen päälle taajama-alueella käynyt karhu on syytä lopettaa, mutta pentujen tappaminen on ikävä asia.
Jos "arvaamattomasti" käyttäytyville ihmisille tehtäisiin samojen kriteerien perusteella, niin aamuöisten nakkikioskien edustat olisivat pullollaan näitä poliisien päähän ampumia "arvaamattomia".
Ongelmana ovat tietysti nämä primitiivisen metsästysvietin omaavat punaniskat, jotka pitävät ylimpänä oikeutuksenaan laittaa kovat piippuun heti ensimmäisestä laakista.RaM kirjoitti:Ongelmana oli ilmeisesti aika eli ei ollut mahdollista hankkia nukutusvälineitä tai muita kiinniottovälineitä pentujen elävänä pyydystämiseksi ja pakoon päässeet pennut olisivat kuolleet nälkään metsässä.
Joskus voisi tietysti yrittää tehdä homman toisinkin päin. Ei me nyt sentään mitään luomakunnan kruunuja olla, vaikka raamatussa niin väitetäänkin.RaM kirjoitti:Niin tai näin mutta harmillinen tilanne. Kun ne karhut älyäisivät pysyä poissa ihmisten ilmoilta...
-
matti
Nimenomaan, suksi kuuseen tästä palstasta ja mielummin koko suomesta jos kantti kestää. Suomen netissä ei häärää kun Esko Aho&Co.Joskus voisi tietysti yrittää tehdä homman toisinkin päin. Ei me nyt sentään mitään luomakunnan kruunuja olla, vaikka raamatussa niin väitetäänkin.