Uusi moodi
Valvoja: Moderaattorit
-
Witless
Uusi moodi
Muutama ääliö on päästetty riehumaan keskustelupalstalle. Vaihdan itsekin moodia vastaamaan heidän tasoaan. Moderaattorit, olkaa tarkkana!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Aaac
-
Jakke
Re: Uusi moodi
Suosittelen Suomi24:ää aivopierujen päästelyyn.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
- Jaakko Ahvenainen
Kieltämättä keskustelujen taso on laskenut, enkä suinkaan tässä suhteessa ole siitä viattomammasta päästä. Ehkä sellainen suursiivous olisi paikallaan.Witless kirjoitti:Muutama ääliö on päästetty riehumaan keskustelupalstalle. Vaihdan itsekin moodia vastaamaan heidän tasoaan. Moderaattorit, olkaa tarkkana!
-
Witless
Ei suinkaan aivopieruja. Ainoastaan yhtä mustavalkoista provosointia ja vittuilua kuin tuoreille jäsenillekin sallitaan. Homma alkaa kohta olla jo mennyt käsistä kuin H2O:ssa ikään, ainakin minun mielestäni.Jakke kirjoitti:Suosittelen Suomi24:ää aivopierujen päästelyyn.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Witless
Olen nähnyt myös keskustelupalstoja joissa riittävän tiukalla moderoinnilla ylilyönnit pystytään pitämään poissa. Yksi hyvä keino on määräaikainen bannaus, vaikka vain viikoiksi. Se tietysti vaatii aika monta moderaattoria ja yhtenäistä linjaa.Aaac kirjoitti:Ei kannattane alentua.
Jos jotkut (Vapautunut, Nuorin) saavat esittää äärimmäisiä mielipiteitä, niin mennään sitten kaikki siihen mukaan. Ei se kyllä kovin kaunista tule olemaan.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Vapautunut
Moderaattorit, perustelisitteko minkä takia tämäkin törky-avaus saa olla palstalla? Joku tolkku tähänkin hommaan olisi tosiaan hyvä saada. Onko tarkoitus alkaa keskustelemaan kirjoittajista?Witless kirjoitti: Jos jotkut (Vapautunut, Nuorin) saavat esittää äärimmäisiä mielipiteitä, niin mennään sitten kaikki siihen mukaan. Ei se kyllä kovin kaunista tule olemaan.
Yhtä surkeaa, linjatonta ja ylimielistä moderointia saa kyllä hakemalla hakea internetin ihmeellisestä maailmasta, siitä olen Witlesskin kanssa yhtä mieltä.
Vapaudu sinäkin veljesseuran ikeestä
-
almi
Jaa, meillä modeilla ei taida olla olemassa valmista vastausta Vapautuneen kysymykseen. Alue- ja Lehtiveljet varmaan vastaavat tarkemmin, jos on aihetta.
Jokainen moderaattori on vaan ihminen. Minultakin menee usein joidenkin ketjujen sisältöjä ihan ohi, koska en ehdi lukea kaikkea. Tällä palstalla on "ilmoita viestistä" -painike, jota voi klikata jos jokin tietty viesti närästää.
Jokainen moderaattori on vaan ihminen. Minultakin menee usein joidenkin ketjujen sisältöjä ihan ohi, koska en ehdi lukea kaikkea. Tällä palstalla on "ilmoita viestistä" -painike, jota voi klikata jos jokin tietty viesti närästää.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Markku Meilo
Saatan olla väärässäkin, mutta käsitän tänne kirjoittamisen olevan vapaaehtoista. Jos taas haluat sensoriksi, niin laita hakemus ylläpidolle.Vapautunut kirjoitti:Yhtä surkeaa, linjatonta ja ylimielistä moderointia saa kyllä hakemalla hakea internetin ihmeellisestä maailmasta, siitä olen Witlesskin kanssa yhtä mieltä.
>>Moderaattorit, perustelisitteko minkä takia tämäkin törky-avaus saa olla palstalla?
Mr. W on pohjiltaan hyvin järkevä tyyppi, jolla aika ajoin lipsuu tähän suuntaan. Tämä siis syy, miksi minä en näe syytä sen kummallisempaan kommervenkkiin.
Tämän kirjoitettuani valitusosoitus:
Valita ylläpidolle, valitukselle ei ole aikarajaa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Witless
Tunnut kovasti pelkäävän itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, Vapautunut! (JT-taustastasi en muuten vieläkään tiedä mitään). Persoonasi ei minua kiinnosta, perustelemattomuutesi kyllä.Vapautunut kirjoitti:Moderaattorit, perustelisitteko minkä takia tämäkin törky-avaus saa olla palstalla? Joku tolkku tähänkin hommaan olisi tosiaan hyvä saada. Onko tarkoitus alkaa keskustelemaan kirjoittajista?Witless kirjoitti: Jos jotkut (Vapautunut, Nuorin) saavat esittää äärimmäisiä mielipiteitä, niin mennään sitten kaikki siihen mukaan. Ei se kyllä kovin kaunista tule olemaan.
Jos väitän sinun esittävän äärimmäisiä mielipiteitä (voin vielä lisätä: ei mitään josta olisi hyötyä vaikkapa Jehovan todistajista irtautuvien ajattelulle), niin se ei normaalissa kielenkäytössä ole "törkyä". Se on mielipide omista irtoheitoistasi. Olet nyt käsittänyt jotain ihmisten välisestä kommunikaatiosta aavistuksen väärin.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Vapautunut
Tuossa taitaa nyt olla pieni ristiriita. Kritisoidaksesi minua sinun pitäisi vähän tuntea persoonaani, mutta persoonani ei edes kiinnosta sinua? Kun et jostain syystä halua rakentavaan sävyyn väitellä itse asioista, jolloin siis pitäytyisit mielipiteideni kritisoinnissa (joka on siis eri asia kuin minun itseni kritisointi), niin olet nyt perustanut tämän ketjun erilleen noista asiakysymyksistä.Witless kirjoitti: Tunnut kovasti pelkäävän itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, Vapautunut! (JT-taustastasi en muuten vieläkään tiedä mitään). Persoonasi ei minua kiinnosta, perustelemattomuutesi kyllä.
Tuo on aika outo näkemys, että mielipiteestä pitäisi olla hyötyä jollekin. Eikö mielipiteellä ja sen esittämisellä ole arvo sinänsä? Emme käsittääkseni (enää) elä missään mielipidekommuunissa, jossa jokaisen on päivittäin on tuotettava tasalaatuinen mielipide kaupan hyllylle muiden samanlaisten viereen.Witless kirjoitti: Jos väitän sinun esittävän äärimmäisiä mielipiteitä (voin vielä lisätä: ei mitään josta olisi hyötyä vaikkapa Jehovan todistajista irtautuvien ajattelulle), niin se ei normaalissa kielenkäytössä ole "törkyä". Se on mielipide omista irtoheitoistasi. Olet nyt käsittänyt jotain ihmisten välisestä kommunikaatiosta aavistuksen väärin.
Onko toisten nimimerkkien epämääräinen kritisointi mielestäsi laadukasta keskustelua? Mutta jos asia kerran on niin, että kuten Markku Meilo asian perusteli, olet niin hyvä tyyppi etteivät sinua koske meille muille tarkoitetut säännöt ja saat siksi perustaa toisen kirjoittajan/kirjoittajien "kritisoimiseen" pyhitetyn ketjun, niin mikä minä olen siihen vastaan sanomaan? Leikkikenttä on sinun, ole hyvä.
Vapaudu sinäkin veljesseuran ikeestä
-
Markku Meilo
Luetun ymmärtämisessäsi on hieman parantamisen varaa, sanoisi koulunpalvoja.Vapautunut kirjoitti:...etteivät sinua koske meille muille tarkoitetut säännöt...
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Jaakob
Omalta kohdaltani on myönnettävä etten enää seuraa foorumia kovinkaan tarkkaan/aktiivisesti. Olen harkinnyt admin-oikeuksista luopumista em. syystä. Sinänsä kehitys on ihan luonnollista, aikansa kutakin ja koko jt-touhu on näkökannaltani menettänyt "hohtonsa" eikä kiinnosta enää pätkän vertaa. Elämässä on paljon muutakin.
Pyydän siis omalta osaltani anteeksi foorumin ylilyöntien lisääntymistä, valvova silmä on katsellut muille maille vierahille
Pyydän siis omalta osaltani anteeksi foorumin ylilyöntien lisääntymistä, valvova silmä on katsellut muille maille vierahille
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Witless
Olet mainio puhumaan asian vierestä, toveri. Tässä vähän rautalankaa avuksesi: yritä antaa vahvoja kannanottoja kalankasvatuksesta jääkiekkofoorumilla ja katso mitä tapahtuu.Vapautunut kirjoitti:Tuo on aika outo näkemys, että mielipiteestä pitäisi olla hyötyä jollekin. Eikö mielipiteellä ja sen esittämisellä ole arvo sinänsä? Emme käsittääkseni (enää) elä missään mielipidekommuunissa, jossa jokaisen on päivittäin on tuotettava tasalaatuinen mielipide kaupan hyllylle muiden samanlaisten viereen.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Witless
Tarkennuksena vielä: negaation kautta, stereotypioilla ja "minä olen oikeassa" tyyliin kirjoittavia on toki muitakin kuin mainitut kaksi sekä Kovanyrkki. Osa vain toimii nimettöminä. Osa lienee samoja tyyppejä, kuten KN joka kirjoittelee usealla eri nikillä.Witless kirjoitti:Muutama ääliö on päästetty riehumaan keskustelupalstalle. Vaihdan itsekin moodia vastaamaan heidän tasoaan. Moderaattorit, olkaa tarkkana!
Minun puolestani tämän keskustelun voi vaikka lukittaa ennen pahempaan juupas-eipäs-saivarteluun päätymistä. Omalta osaltani toivon kovasti että palsta ei päädy samanlaiseen "alas vessanpöntöstä" -lopputulokseen kuten Vesiposti. Toivotaan parasta, mutta se edellyttää kyllä sekä tiukkaa että reilua moderointia. (Ja kyllä, tiedän että se ei ole helppoa näin pienessä porukassa.)
- Richard Feynman
- Richard Feynman