Vieras kirjoitti:On raamatun mukaan pieni lauma ja muut. Pieni lauma menisi ensin ja muut sitten myöhemmin.
Ja missähän kohtaa tämä Raamatussa sanotaan. Kysymykseen tulee ainoastaan rutherfordilainen tulkinta. 5. Moos. 10:17
Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,
Room. 2:11
Sillä Jumala ei katso henkilöön. (KR 33/38) Tämä edellyttää sitä, ettei Jehovan silmissä ole ketään etuoikeutettua ja "taivasluokka" on pelkkää puppua. Suosittelen perehtymään Jehovan todistajien historiaan monipuolisesti ja vilpittömästi, mutta ennen muuta Raamattuun.
Pahoittelen, ettei kommenttisi, oi Vieras, vakuuta minua ja montaa muutakaan, mutta lueskele toki näitä sivuja ja kommentoi (tosin se ikioma nimimerkki olisi suotava).
Kristitylle on uusi testamentti lupaus pelastuksesta ja kuten Pasi Turusessa sanotaan jakeet mainiten, ei minkään Jeesuksen suuren lupauksen kohdalla ole rajoittavaa ehtoa, etteikö lupaukset koskisi kaikkia.
Ketkä pääsevät taivaaseen? Ainoastaan Jeesuksen uskolliset seuraajat. Heitä kutsustaan "Morsianluokaksi." Heille Jeesus sanoi: "Minä tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen." Joh.14:3. Ilmestyskirjassa heidät mainitaan neitsyeiksi, joiden suussa ei ole valhetta havaittu, he ovat tahrattomat. Vain sellainen morsian kelpaa Jumalan Pojalle. Ilm.14: 4,5. Paavali oli sulhasen eli Yljän puhemies valitsemassa jäseniä tuohon morsianluokkaan, joihin hän itsekin kuului. Sen tähden hän kirjoitti korinttolaisille: "Minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella: minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, saattaakseen Kristuksen eteen puhtaan neitsyen." 2.Kor.11:2.
Mitä varten sulhanen ottaa itselleen morsiamen? Tietysti mennäkseen hänen kanssaan myöhemmin naimisiin, eli avioliittoon, kunhan morsian on ensin osoittautunut nuhteettomaksi. Sen tähden tulee aika, jolloin Jumalan Poika viettää häitä puhtaan neitsyensä kanssa. "Taivasten valtakunta on verrattavissa kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa." Matt.22:2. Tulee siis kerran aika, jolloin Karitsan morsiamesta tulee hänen vaimonsa. "Iloitkaamme ja riemuitkaamme, sillä Karitsan häät ovat tulleet ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut." Ilm19:7. Kuuluuko yksikään tämän päivän ihminen tähän joukkoon?
Tuolla määritelmällä ainakin vartiotorniseura vie edellytykset niiltä ihmisiltä, jotka se saa värväytetyksi jehovantodistajiksi, ja siis velvollisiksi noudattamaan teokraattisen sodankäynnin sääntöä elikkä valehtelemaan lahkon edun niin vaatiessa.
Valehteleehan lahko nimenomaisestikin omissa julkaisuissaan sikäli kuin se puhuu pehmoisia omasta historiastaan, kieltää monet ennustuksensa maailmanlopusta määritetyille vuosiluvuille, valehtelee salatessaan nimenomaisesti että se on Jeesuksen sanonut palanneen jo kahtenakin eri vuosilukuvuotena.
Myös omien oppiensa tukeksi se on väärentänyt todisteista, elikkä valehdellut esim. asiantuntija Barclayn kehuneen omaa raamattulaitostaan, kun tämä on päinvastoin sanonut sitä törkeäksi väärennökseksi.
(Jeesuksen opetukseen kuuluu yksi toivo ja taivaslupaus )
exegeetti kirjoitti:Ketkä pääsevät taivaaseen? Ainoastaan Jeesuksen uskolliset seuraajat. Heitä kutsustaan "Morsianluokaksi." Heille Jeesus sanoi: "Minä tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen." Joh.14:3. Ilmestyskirjassa heidät mainitaan neitsyeiksi, joiden suussa ei ole valhetta havaittu, he ovat tahrattomat. Vain sellainen morsian kelpaa Jumalan Pojalle. Ilm.14: 4,5. Paavali oli sulhasen eli Yljän puhemies valitsemassa jäseniä tuohon morsianluokkaan, joihin hän itsekin kuului. Sen tähden hän kirjoitti korinttolaisille: "Minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella: minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, saattaakseen Kristuksen eteen puhtaan neitsyen." 2.Kor.11:2.
Mitä varten sulhanen ottaa itselleen morsiamen? Tietysti mennäkseen hänen kanssaan myöhemmin naimisiin, eli avioliittoon, kunhan morsian on ensin osoittautunut nuhteettomaksi. Sen tähden tulee aika, jolloin Jumalan Poika viettää häitä puhtaan neitsyensä kanssa. "Taivasten valtakunta on verrattavissa kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa." Matt.22:2. Tulee siis kerran aika, jolloin Karitsan morsiamesta tulee hänen vaimonsa. "Iloitkaamme ja riemuitkaamme, sillä Karitsan häät ovat tulleet ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut." Ilm19:7. Kuuluuko yksikään tämän päivän ihminen tähän joukkoon?
Ihan oivallista raamatun selitystä. Kiinittäisin huomioni kuitenkin yhteen yksityiskohtaan. Ilmestyskirjan (tai Jesajan) mukaan iankaikkisuutta ei vietetä taivaassa vaan uuden maan ihmiskunta saa nauttia ikuisesti keskuudessaan olevasta uudesta jerusalemista jumalineen jeesuksineen kaikkineen.
Ilmestyskirja:
21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Ilmestyskirja:
22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.