Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Tällä samalla seikalla minuakin pikkupentuna peloteltiin - ja minä todella pelkäsin.
Äitini on kertonut kuinka hän lapsena ja vielä aikuistuvana nuorenakin tunsi aikoinaan kauhun sekaista pelkoa helvettiä kohtaan.
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Enemmän minua ovat adistuttaneet ne lähes joka tolpassa olleet "Jeesus tulee, oletko valmis"-lätkät, kuin tämä "Jumalaa tuskin on olemassa"-mainos.
Mainio vertaus. Samaan sakkiin toki kuuluu kaikki Jehovan todistajien harjoittama julistustoiminta. Isäänikin oli naapurustossa kuulemma kutsuttu 60-luvulla Tapiolan profeetaksi.
Helsingin kampanja on näköjään aiheuttanut kaikenlaista hässäkkää, ja asian tiimoilta on juttua tiedotusvälineissä jatkuvasti.
Juttelin uskova(ise)n ystäväni kanssa, ja mieleeni juolahti että eihän Tampereen ja Turun mainoskielto välttämättä johtunut bussiyhtiön (=kaupungin) vanhoillisuudesta. Bussiyhtiön ydinbisnes on siirtää ihmisiä paikasta toiseen, ja siinä sivussa myydä pari mainosta. Jos mainostaja haluaa esittää mainoksen, jonka sivuvaikutukset mahdollisesti vähentävät tiukkapipoisimpien (tai -huntuisimpien) asiakkaiden altiutta käyttää kyseistä liikennöintivälinettä/mediaa, ei sitä kannata sallia. Eikä muutenkaan sytyttää tulipaloa jos siinä samalla palaa oma bussivarikko...
Enemmän minua ovat adistuttaneet ne lähes joka tolpassa olleet "Jeesus tulee, oletko valmis"-lätkät, kuin tämä "Jumalaa tuskin on olemassa"-mainos.
Onhan näissä selkeä sävyero: "Jeesus tulee" -teksti ei kyseenalaista mitään muuta kuin sen, että ollaanko valmiita. Tuleminen esitetään kuitenkin faktana. "Jumalaa tuskin on olemassa" taas esittää vain epäilyksen, ei mitään varmana tietona.
Kumpi propaganda sitten kyseenalaistaa enemmän ihmisten vapautta uskoa tai olla uskomatta? Mun mielestä kumpikaan ei loukkaa ketään. "Jeesus tulee" tosin herättää hilpeyttä ja tekee kristittyjen pyhästä miehestä vitsien kohteen.
Onhan näissä selkeä sävyero: "Jeesus tulee" -teksti ei kyseenalaista mitään muuta kuin sen, että ollaanko valmiita. Tuleminen esitetään kuitenkin faktana. "Jumalaa tuskin on olemassa" taas esittää vain epäilyksen, ei mitään varmana tietona.
Kumpi propaganda sitten kyseenalaistaa enemmän ihmisten vapautta uskoa tai olla uskomatta? Mun mielestä kumpikaan ei loukkaa ketään. "Jeesus tulee" tosin herättää hilpeyttä ja tekee kristittyjen pyhästä miehestä vitsien kohteen.
Jakke varmaan viittaa Lapinlahden lintujen Jeesus tulee- sketsiin, jota itsekin pidin aikoinaan suorastaan jumalanpilkkana. Nykyään juttu lähinnä hymyilyttää.
Mietin lähinnä sitä, että kuka kustantaa tämän kalliin kampanjan.
Uskonnot osaavat kyllä kerätä rahaa, sehän ollaan nähty.
Ihmettelen mistä vapaa-ajattelijat saavat rahansa.
nasiiri kirjoitti:Mietin lähinnä sitä, että kuka kustantaa tämän kalliin kampanjan.
Uskonnot osaavat kyllä kerätä rahaa, sehän ollaan nähty.
Ihmettelen mistä vapaa-ajattelijat saavat rahansa.
Kuukauden kamppis näyttäisi bussin kyljessä alueilla pk-seutu, Turku ja Tampere kesäkuussa maksavan JCDecauxin hinnoilla vajaat 27.000,-, jos ovat listahinnan maksaneet. (Eivät välttämättä, kun kyseessä on ei-kaupallinen kampanja.)
Muissa medioissahan tuota ei rahalla pyöritetty, mutta kaupan päälle tuli aiheen takia todella suuri määrä ilmaista julkisuutta.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman