Sä olit palstan oikean idean mukaan oikeas. Palstan tarkoitus ei ole "jehovittelu" vaan vertaistuki sekä tiedon antaminen ja saaminen Jehovan todistajuudesta kaikille asiasta kiinnostuneille sekä jokaisen pohdinnassa olevien päätösten tukemista lain sallimissa puitteissa.äänilaiteveli kirjoitti:joo ihan sama. sori ku oon olemas.
Miten kummassa JT:si aikuisiällä?
Valvoja: Moderaattorit
-
Analysoija
Re: Miten kummassa JT:si aikuisiällä?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
äänilaiteveli
Kiitos vaan rohkasusta.
välil vaa v*****taa tää elämä niin paljo et tulee sanottuu kaikennäköst millä nyt ei sinänsä oo mitää välii...
välil vaa v*****taa tää elämä niin paljo et tulee sanottuu kaikennäköst millä nyt ei sinänsä oo mitää välii...
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
-
Analysoija
Sitä varten tämä sivusto on olemassa - että saa purkaa itseään sekä antaa ja saada vertaistukea - toki keskustelupalstan sääntöjen puitteissa.äänilaiteveli kirjoitti:Kiitos vaan rohkasusta.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
Bergerac
Tässä yhteydessä täytyy nyt muistaa että kaikkien viestien määrään verrattuna "jehovittelu" on ainakin omasta mielestäni ollut varsin vähin marginaalista www.veljesseura.org palstalla.Analysoija kirjoitti:Sä olit palstan oikean idean mukaan oikeas. Palstan tarkoitus ei ole "jehovittelu" vaan vertaistuki sekä tiedon antaminen ja saaminen Jehovan todistajuudesta kaikille asiasta kiinnostuneille sekä jokaisen pohdinnassa olevien päätösten tukemista lain sallimissa puitteissa.äänilaiteveli kirjoitti:joo ihan sama. sori ku oon olemas.
Jos olen väärässä niin korjatkaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
rippeli
Noista "lempinimistä" kommentti vielä.
Ymmärrän hyvin että juuri lahkon jättäneet, tai siinä olevat kavahtavat jeputtelua tai jehovalaistelua. Niin minäkin tein kun joskus luopiopalstoille hakeuduin.
Silti minusta on hieman tekopyhää ja arveluttavaa alkaa toimia jehovantodistajien sääntöjen mukaan. Kyllä meillä poisjääneillä pitää olla oikeus sanoa vaikka jeppula tms. Toki on niinkin, että joku eroamista harkitseva saattaa säikähtää ja luikkia takaisin lahkon huomaan, mutta sehän vain osoittaa että hän ei ole vielä valmis irtautumaan lahkosta. Muutaman viikon tai kuukauden päästä lempinimittely ei tunnu enää missään, sillä edellytyksellä että on tosiaan pääsemässä lahkon jumaloimisen yli.
Ymmärrän hyvin että juuri lahkon jättäneet, tai siinä olevat kavahtavat jeputtelua tai jehovalaistelua. Niin minäkin tein kun joskus luopiopalstoille hakeuduin.
Silti minusta on hieman tekopyhää ja arveluttavaa alkaa toimia jehovantodistajien sääntöjen mukaan. Kyllä meillä poisjääneillä pitää olla oikeus sanoa vaikka jeppula tms. Toki on niinkin, että joku eroamista harkitseva saattaa säikähtää ja luikkia takaisin lahkon huomaan, mutta sehän vain osoittaa että hän ei ole vielä valmis irtautumaan lahkosta. Muutaman viikon tai kuukauden päästä lempinimittely ei tunnu enää missään, sillä edellytyksellä että on tosiaan pääsemässä lahkon jumaloimisen yli.
Let me go Master I hate you so
-
äänilaiteveli
Tähän väliin pakko sanoa että en missään nimessä jumaloi lahkoa, päinvastoin. Olen katkeran vihainen niin lukemattomille JT "ystäville". Pois lukien ne jotka mulle vielä moikkaa ja pitää yhteyttä. Ja mulla ei ole minkäänlaista halua mennä takaisin siihen aivopestyyn porukkaan... Ei mua haittaa heidän nimittelynsä, se nyt vaan oli multa pieni avautuminen tietyssä mielentilassa jossa jokainen asia maailmassa ärsyttää. Mikä nyt johtu varmaan siitä että en itse "jehovittele" heitä. Ainakaan usein.rippeli kirjoitti:Toki on niinkin, että joku eroamista harkitseva saattaa säikähtää ja luikkia takaisin lahkon huomaan, mutta sehän vain osoittaa että hän ei ole vielä valmis irtautumaan lahkosta. Muutaman viikon tai kuukauden päästä lempinimittely ei tunnu enää missään, sillä edellytyksellä että on tosiaan pääsemässä lahkon jumaloimisen yli.
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
- Jaakko Ahvenainen
Tuskinpa tätäkään pahaksi pannaan, kun käytän pääsääntöisest termejä jehovantodistajuus tai Jehovan todistaja. Se nyt vain sattuu tässä maailmassa olemaan niin, että aivan taatusti kahdesta asiasta saa mahtavan toran aikaan: a) uskonnosta ja b) politiikasta. Ei se, että käyttää asiallisia termejä (mitä minä en aina tee, osin tietoisesti), ole suurikaan synti. Sanoopi: Sen saatanan lutikka.