Jehovan todistajat ja seksuaalivähemmistöt (poistetut viestit)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Jehovan todistajat ja seksuaalivähemmistöt

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös Ladassa takapyörät laahaa maata ja penkit, ainakin etupenkki, ole päin persettä ?

voihan El -sanasta puhua ja väitellä, mutta noin tavallisen pulliaisen pelastumisen kannalta sillä ei ole merkitystä, ei Jeesus sanonut että väitelkää siitä, vaan että älkää pitäkö minua suupalttina vai oliko sanamuoto että piti uskoa (ja ne pari lisäehtoa...)

Mitä yhteistä on Raamatulla ja jääkiekolla ? Joo, ne pitäisi kieltää lapsilta liikaväkivaltaisena viihteenä, elikkä siis ei Raamattu sisällä siinä mielessä lapsellisia tarinoita.

Raamattu kun on hengellinen pelastus, vaikkapa huonosta omatunnosta kärsivä saa lukea anteeksiannosta, niin sen kritiikin on vaikea ottaa sellaista otetta, että sen anteeksiannon hakija ottaa vastaan mieluummin kuin sen anteeksiannon.

Jos kriitikko sanoo vaikka että Raamatun mukaan aurinko kiertää maata, niin pelastustarpeessa oleva sanoo, että rehellisestihän se on kirjoitettu, sillä siltähän se on silloin näyttänyt, kun on omin silmin katsonut.

Nuo jehovantodistajat taas, niile voisi toimittaa vaikka niitä vanhan kirjallisuutensa näytteitä postilaatikkoon.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:"ihminen ei voi ymmärtää sitä mitä ei itse ole."

Mutta se ei estä ymmärtämätöntä antamasta lausuntoja
"foorumin henkinenkypsyys taso on alaarvoinen"

eikä arvosteluja
"Häpeäisitte toimintaanne"

Yleensä neuvoksi ja keinoksi lausuntojen ja arvostelijoiden antajalla on tarjolla, että pitää olla samaa mieltä kuin hän itse on.

Make ?
Kas, ei hassumpaa. Näin minäkin ensin luulin. Vaan täsmennystä silti kaipailen, oi vieras, sillä en millään (vaikka miten yrittäisin) saa ajatuksestasi kiinni. Saisinko, kun kiltisti ja vilpittömin mielin pyydän?
Make828

Viesti Kirjoittaja Make828 »

niin just "ram" en väittänytkään, että VT olisi alunperin kirjoitettu kreikaksi, toki septuaginta on kirjoitettu kreikaksi n200ekr.
Enkä ole käynyt mitää kirjekurssia, vaan suorittanut raamatun kreikan perusopinnot ja opettajana minulla oli mies joka on ollut kääntämässä 1992v Kirkko raamattua. hän on myäös evl kirkon pappi.
Enkä todellakaan ole väittänyt oleva oiekassa kaikkessa. Eikö teidän päähän mahdu mitään inhimillistä armoa.
Kävin sinun sivuillasi ja luin sinun tekstejä. Haluan huomattaa, että minun hyvä ystäväni nyk kyllä entinen.
Oli JT ja hän oli yhtä katkera siitä, että hänet oli erotettu seurakunnasta.
Miksi olla katkera jos kerran vihaa sitä järjestö? Monet ex JT vihaavat raamattua, mutta puolustavat silti henkeen ja vereen vanhan seurakuntansa oppia, ja osaavat perustella miten muu kristikunta on luopioitunut ym.
Onko siis lähtökohta kritiikkiin vilpitön, minusta ei. Eikö tälläinen ihminen olisi edelleen JT seurakunnan jäsen jos häntä ei olisi erotettu.
Viha tulee siis erotuksen takia, ei siitä mitä seura opettaa, vaan siitä, että se on kaltoinkohdellut jäsentään.
Minun ystäväni oli myös tällainen. Hän ei hyväksynty muiden näkemyksiä mistään, vaan piti kiinni VT seuran opetuksista olematta silti enään jäsen, sukulaisiin ja muihin hän sai pitää yhteyden, koska oppi valehtelemaan asiat niin, että palaisi seuraa ehkä takaisin.
Itse olen henk kohtasesti tuntenut n5 ex JT ja jokaista on yhdistänyt samat piirteet, he eivät ole päässeet eroon vanhasta, ja siksi myös muiden kristillisten seurakuntien opetukset ovat olleet vaikea hyväksyä. Mielummin elävät kun sika pellossa kun etsivät totuuksia muista seurakunnista. Minä veikkaisin, että sinä Ram olisit ihan hissukseen jos saisit vielä kuulua kyseiseen seuraan.
Jt seurakunnassa on se ero muihin kristillisiin seuroihin se, etä he eivät omakohtaisesti usko, kaikki tulee valmiina ja se on enemmänkin sosiaalinen pakko kuin oma valinta seurata uskoaan. Toki poikkeuksia on (tienraivaajat ym voidellut )
Siksi ero on rankka paikka, koska se jättää suuren tyhjiön hngelliseen tilaan.
Tillalle otetaan sitten monia muita asioita, mutta silti uskotaan edelleen, että juuri tse kuitenkin tietää raamatun totuuden, sillä sellaisesta opitusta tavasta on hyvin vaikea päästä, näköjään.
Se mitä sanoit rintojen jumalasta, ei todellakaan pidä paikkansa muutamien raamatun laudeiden perusteella. Herra on ilmoittanut itsensä Isänä ja vaikka hänestä saatetaan käyttää feminiinistä muotoa joissain kohdin, niin niillä on tarkoitteu hänen hoivaavia puolia, kuten, hän kokoaa kuin kanaemo siipiensä suojaan.
Mä olen oikeasti tosi kypsynyt sinun V...... ja tekisi mieli puhua yhtä alentavasti mitä sinä.
Toi sinun feministi teologia ei ole minkäänarvoista, meidän varmaan pitäisi sanoa äiti meidän joka olet taivaassa.
Sä "Ram" olet fanaattinen nuiden juttujes kanssa. Musitatko edes mistä rupesit suutas soittamaan?
Tällä foorumilla ei ole kiellettyä esittää omia uskomuksia. kunhan ne tapahtuvat korrektisti ja asiallisesti.
Sinulta puuttuu kokonaan sosiaaliset taidot, myös netti keskustelu on sellaista.
Tämän palstan katkeran suloiset ihmiset ainakin muutama, on antanut minun ymmärtää kyllä sen, että en ole tervetullut tänne missään muodossa. Itse ajattelin ihan, että täällä saisi keskustella kaikesta, mutta olin väärässä, tämä noudattaa tiettyä nihilististä kaavaa joka on tuttua JT ajattlussa, kaikki ulkopuoliset uhkaillaan ja vaiennetaan ulos.
Luuletko oikeasti, että kukaan haluaa täällä puhua mitään järkevää jos keskustelun taso on tämä.
Auotaan vaan päätä ja kuittaillaan jostain ladasta, ja Haukutaan Jumalaa raiskaajaksi.
Ei vissiin ole mitään pyhää teille tai ainakaan sinulle. Humanisti luulet olevasi ja puolustat sorrettuja, mut itse olet sortaja.
Mä en ole täällä ketään tuominnut ym.
Mitä tulee sinun teologiaasi, niin se ei ole mitään läpi huuto hommia, luuletko todella, että nuille sun argumenteille ei olisi vasta väitteitä mitä sivuillasi esität?
Olen erittäin pettynyt tämän foorumin tasoon, ja osaan ihmisistä, sillä te viette niiltä oikeuden jotka ovat asiallisia.
markuruikkuinen

Viesti Kirjoittaja markuruikkuinen »

mana kirjoitti:
markuruikkuinen kirjoitti:
Tony Syrjänen kirjoitti:Ihan tosissasiko ihmettelet saamaasi palautetta sen jälkeen kun olet ensin tuominnut homot samaan kastiin kuin murhaajat?
Homous on vaikea asia. He elävät homoseksuaalisissa suhteissaan kuin rakastuneet heteroparit. He ovat saattaneet elää joitakin suhteita, jotka ovat johtaneet raakaan eroon. Kuitenkin kohdatessaan EX:nsä, he saattavat tulla erittäin mustasukkaiseksi ja olla jopa valmiita tappamaan EX:nsä.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: XDDDDDD XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

huhhuhhuhuuu...

että semmosta. Kyllä, jotkut homot ovat niinkin onnellisia, että ovat rakastuneet ja elävät parisuhteessa. Juu, kun elellään parisuhteessa saattaa tulla ero. Hyvin rumakin ero, aivan. Silloinhan saattaa tulla jopa halu tappaa exä, jos on oikein kunnolla jäänyt jotain hampaankoloon. Tästä voimmekin hyvin päätellä, että homot ovat samassa sarjassa murhaajien kanssa :) .

eronneilla heteroillahan ei voi tulla minkäänlaisia haluja tappaa exää
Ja siis homothan elävät yleensä syrjässä muista ihmisistä. He voivat sulautua kaupungin vilskeeseen, niin jottei heitä edes panna merkille. Monesti he myös nauttivat homo-ystävänsä kanssa luonnon antimista kuten kalastuksesta ja karjan paimentamisesta. Monina iltoina vedetään perskännit ja perseeseen... XD
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Vieras kirjoitti:Eikös Ladassa takapyörät laahaa maata ja penkit, ainakin etupenkki, ole päin persettä ?
Kyllä näin on. Ehta takaveto, vaikkakin yleensä vain toinen takapyöristä vetää. Jos ei sitten itse rustaile nk. "lukkoperää". Ohjauspyörä ja etupenkki eivät ole linjassa, joten kuski joutuu istumaan hiukan "kulmassa" :oops: "Haasteellista", kuten sanoin.

Tämä taas "hiukan" OT, mutta kyllähän tämä aina septuagintat voittaa...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium

markuruikkuinen kirjoitti:Ja siis homothan elävät yleensä syrjässä muista ihmisistä. He voivat sulautua kaupungin vilskeeseen, niin jottei heitä edes panna merkille. Monesti he myös nauttivat homo-ystävänsä kanssa luonnon antimista kuten kalastuksesta ja karjan paimentamisesta. Monina iltoina vedetään perskännit ja perseeseen... XD
Olen samaa mieltä. Ihmisethän saattavat elää aivan samanlaista elämää kuin nk. "heterotkin".
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
markuruikkuinen

wolframium kirjoitti:
markuruikkuinen kirjoitti:Ja siis homothan elävät yleensä syrjässä muista ihmisistä. He voivat sulautua kaupungin vilskeeseen, niin jottei heitä edes panna merkille. Monesti he myös nauttivat homo-ystävänsä kanssa luonnon antimista kuten kalastuksesta ja karjan paimentamisesta. Monina iltoina vedetään perskännit ja perseeseen... XD
Olen samaa mieltä. Ihmisethän saattavat elää aivan samanlaista elämää kuin nk. "heterotkin".
No sä hukkaseni tiät ku sullon parta :lol:
Vieras

No niin tulihan se sieltä kun kaiveli... Meinannu muistaa sen leffan nimeä. Eli "Brokeback Mountain" (2005). Ihan menettelevä pätkä jenkkihomoista.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Make828 kirjoitti:..<snipattu pelkkä henkisen sonnan osuus - eli kaikki>...
Sinun kannattaisi lukea hieman tarkemmin sivustojani, niin saattaisit kenties:
1) hieman viisastua (tai aika paljonkin)
2) tajuta jo viimein etten ole mikään vihainen erotettu. Olen kerjännyt vuosia erottamistani mutta reppanat lahkojohtajat eivät sitä rohjenneet tehdä vaan ilmoittivat minun eronneen itse. Tästäkin kerrotaan sivuillani ja siitä, että poliisi tutkii nyt lahkon toimia.

Sinä olet siis kaiken aikaa kaikessa kirjoittelussasi yhtä pihalla kuin se kuuluisa lumiukko.

Miksi sinä jatkat tuota liberaaliluterilaista sisällyksetöntä lässytystäsi? Oletko tyhmä?
Jos haluat julistaa noita harhojasi, niin mene jonnekin muualle jossa jokin sekopää on ehkä niistä kiinnostunut. Tai lääkäri. Täällä voi kyllä KESKUSTELLA opillisista asioista mutta silloin sinun on esitettävä täsmällisiä ja perusteltuja käsityksiä. Niitä taitaa tosin olla turha sinulta toivoa kun niitä ei taida olla. Tämän hetkiset tekstisi kertovat sinun olevan mitätön hurmahenki joka ei tajua mistään mitään.
Et edes kunnolla sitä mitä sinulle toistuvasti sanotaan. Miksi ihmeessä olet tullut tänne palstalle? Ei täältä löydy niin yksinkertaisia ihmisiä, että innostuisivat noin alkeellisesta ja asiasisällyksettömästä lässytyksestä.
Vaikka täällä onkin myös uskovaisiakin, niin tuskin kukaan tuolle tasolle alentuu.
markuruikkuinen

Vieras kirjoitti:No niin tulihan se sieltä kun kaiveli... Meinannu muistaa sen leffan nimeä. Eli "Brokeback Mountain" (2005). Ihan menettelevä pätkä jenkkihomoista.
tämä viesti siis markuruikkuiselta sori.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

wolframium kirjoitti: Tämä taas "hiukan" OT, mutta kyllähän tämä aina septuagintat voittaa...
Tuossa taitaa olla mukana jo jotain hyvin seksuaalista - ja Lada huomioiden - seksuaalivähemmistöistä. :P
wolframium

markuruikkuinen kirjoitti:No sä hukkaseni tiät ku sullon parta :lol:
"Ei parta pahoille kasva".

Tekiskö mieli pörröttää, senkin pervo?!?
Vieras

"en millään (vaikka miten yrittäisin) saa ajatuksestasi kiinni" -ihmekös tuo, kun kysymys onkin Maken ajatuksien selvittämistä

Make ?
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vai ryhtyisinkö minäkin saarnamieheksi, lupa löytyy :mrgreen:[/quote]

No täytyy kyllä sanoa, että vaikka täällä ei saa saarnata, niin harvinaisen mukava on lueskella tekstejäsi. Makekin (768765875875865) voisi ottaa oppia siitä miten totaalinen luterilainen voi tulla toimeen ex-jepukoitten kanssa.
Let me go Master I hate you so
markuruikkuinen

wolframium kirjoitti:
markuruikkuinen kirjoitti:No sä hukkaseni tiät ku sullon parta :lol:
"Ei parta pahoille kasva".

Tekiskö mieli pörröttää, senkin pervo?!?
Heh, no jos nyt ei kuitenkaa. Pörrötä ja raasta itte vain, niinku professori tuhatkauno teki aikoinaan :lol:
Lukittu