Miksi uskon Ramattuun?
Valvoja: Moderaattorit
-
exegeetti
Miksi uskon Ramattuun?
Aluksi kysyisin, miksi Veljesseura on perustettu? Onko sen tarkoitus todistaa, ettei ole Jumalaa ja että Raamattu on satukirja ja että kehitysoppi on korvannut Luojan olemassaolon? Ymmärtääkseni sen ovat perustaneet entiset Jehovan todistajat, jotka ovat pettyneet Vartiotornin opetukseen, kuten minäkin, ja haluavat paljastaa sen totuuden vastaiset väitteet asemastaan. Jos näin on, olen yksi heistä.
Silloin kun nämä henkilöt olivat todistajia he uskoivat elävään Jumalaan ja Raamattuun. Heidän kirjoitteluistaan tällä palstalla on kuitenkin ilmennyt, että samalla kun he ovat hylännet todistajat, heiltä on myös kadonnut usko Raamattuun ja Jumalaan. He ovat, kuten sanotaan, heittäneet lapsen pesuveden mukana ulos. Näyttää kuin heidän jumalakseen olisi tullut kehitysoppi. En kuulu heidän joukkoonsa, jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
Minä uskon yhä Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalaan, vaikka en enää ole Vartiotornin asiamies. Minulla on siihen vahva perusta, jonka pitäisi riittää kenelle tahansa. Se on sellaisen kansan olemassa olo, jota nimitetään JUUTALAISIKSI. Heidän olemassa olonsa ja historiansa todistaa, että on olemassa älykäs ja viisas Jumala sekä muita älykkäitä olentoja ihmismaailman ulkopuolella.
Raamattu tosin kertoo, miten koko ihmissuku on saanut alkunsa, mutta se koostuu pää asiassa juutalaisten historiasta. Vaikka hävittäisit heidät maan päältä viimeiseen mieheen, kuten monet ovat yrittäneet historian aikana, viimeksi Hitler, niin historia heidän suvustaan säilyy, joka kertoo heidän elämäntarinansa. Sen hävittäminen aikakirjoista olisi toivoton tehtävä. Koska juutalaisia on yhä olemassa se riittää todistamaan, että myös heidän Jumalansa on olemassa. Heidän sukunsa ei ole kehittynyt apinasta. Ajanlaskumme alussa oli tarpeellista todistaa juutalaisille Jeesuksen maallinen sukupuu. Sen tekivät Matteus ja Luukas. Kuka tahansa voi lukea heidän kertomuksensa Raamatusta. Matt.1:1-17 ja Luuk.3:23-38. Luukkaan sukuluettelossa on mainittu peräti SEITSEMÄNKYMMENTÄVIISI Jeesuksen maallista kantaisää. Mutta se ei pääty apinaan, vaan ensimmäiseen ihmiseen Aadamiin. Oletko tehnyt yhtä perusteellisen tutkimuksen omasta sukupuustasi varmistuaksesi, että esi-isäsi on varmasti apina?
Silloin kun sinä vietät pääsiäistä huomaatko viettäväsi juutalaisten ensimmäistä juhlaa, joka on muisto heidän muodostamisestaan KANSAKSI JUMALANSA JEHOVAN NIMELLE. Sen tähden se on vieläkin tärkein heidän vuotuisista juhlistaan. Ensimmäisille kristityille siitä muodostui Jeesuksen kuoleman muistojuhla, jonka tarkoitus oli sama kuin ensimmäisen pääsiäisen: PELASTUS KARITSAN VEREN AVULLA.
Kun siis uskon Raamattuun ja sen Jumalaan ja sen kertomuksiin ihmismaailman ulkopuolisista viisaista ja älykkäistä luomuksista, uskoni ei lepää tyhjän päällä, vaan tosiasioihin, vaikka niitä ei tässä ja nyt kaikkia voidakaan ihmissilmillä nähdä. On paljon asioita, joihin tarvitaan uskoa ja ihmiskunnan ja maailman historia on eräs sellainen alue. Itse olemme siitä näkemässä häviävän pienen osan elämämme aikana. Mitä toiset ovat niistä kertoneet, sen omaksuminen on kokonaan uskosta kiinni. Yleinen periaate on, että asia on vahvistettava ainakin kahden todistajan sanalla. Ne minulla on: Raamattu ja juutalaisten olemassa olo ja heidän historiansa.
Silloin kun nämä henkilöt olivat todistajia he uskoivat elävään Jumalaan ja Raamattuun. Heidän kirjoitteluistaan tällä palstalla on kuitenkin ilmennyt, että samalla kun he ovat hylännet todistajat, heiltä on myös kadonnut usko Raamattuun ja Jumalaan. He ovat, kuten sanotaan, heittäneet lapsen pesuveden mukana ulos. Näyttää kuin heidän jumalakseen olisi tullut kehitysoppi. En kuulu heidän joukkoonsa, jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
Minä uskon yhä Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalaan, vaikka en enää ole Vartiotornin asiamies. Minulla on siihen vahva perusta, jonka pitäisi riittää kenelle tahansa. Se on sellaisen kansan olemassa olo, jota nimitetään JUUTALAISIKSI. Heidän olemassa olonsa ja historiansa todistaa, että on olemassa älykäs ja viisas Jumala sekä muita älykkäitä olentoja ihmismaailman ulkopuolella.
Raamattu tosin kertoo, miten koko ihmissuku on saanut alkunsa, mutta se koostuu pää asiassa juutalaisten historiasta. Vaikka hävittäisit heidät maan päältä viimeiseen mieheen, kuten monet ovat yrittäneet historian aikana, viimeksi Hitler, niin historia heidän suvustaan säilyy, joka kertoo heidän elämäntarinansa. Sen hävittäminen aikakirjoista olisi toivoton tehtävä. Koska juutalaisia on yhä olemassa se riittää todistamaan, että myös heidän Jumalansa on olemassa. Heidän sukunsa ei ole kehittynyt apinasta. Ajanlaskumme alussa oli tarpeellista todistaa juutalaisille Jeesuksen maallinen sukupuu. Sen tekivät Matteus ja Luukas. Kuka tahansa voi lukea heidän kertomuksensa Raamatusta. Matt.1:1-17 ja Luuk.3:23-38. Luukkaan sukuluettelossa on mainittu peräti SEITSEMÄNKYMMENTÄVIISI Jeesuksen maallista kantaisää. Mutta se ei pääty apinaan, vaan ensimmäiseen ihmiseen Aadamiin. Oletko tehnyt yhtä perusteellisen tutkimuksen omasta sukupuustasi varmistuaksesi, että esi-isäsi on varmasti apina?
Silloin kun sinä vietät pääsiäistä huomaatko viettäväsi juutalaisten ensimmäistä juhlaa, joka on muisto heidän muodostamisestaan KANSAKSI JUMALANSA JEHOVAN NIMELLE. Sen tähden se on vieläkin tärkein heidän vuotuisista juhlistaan. Ensimmäisille kristityille siitä muodostui Jeesuksen kuoleman muistojuhla, jonka tarkoitus oli sama kuin ensimmäisen pääsiäisen: PELASTUS KARITSAN VEREN AVULLA.
Kun siis uskon Raamattuun ja sen Jumalaan ja sen kertomuksiin ihmismaailman ulkopuolisista viisaista ja älykkäistä luomuksista, uskoni ei lepää tyhjän päällä, vaan tosiasioihin, vaikka niitä ei tässä ja nyt kaikkia voidakaan ihmissilmillä nähdä. On paljon asioita, joihin tarvitaan uskoa ja ihmiskunnan ja maailman historia on eräs sellainen alue. Itse olemme siitä näkemässä häviävän pienen osan elämämme aikana. Mitä toiset ovat niistä kertoneet, sen omaksuminen on kokonaan uskosta kiinni. Yleinen periaate on, että asia on vahvistettava ainakin kahden todistajan sanalla. Ne minulla on: Raamattu ja juutalaisten olemassa olo ja heidän historiansa.
-
sixback
Re: Miksi uskon Ramattuun?
Minä uskon että on olemassa korkeampi voima, mutta onko se sama mikä raamatussa esitetään niin minun mielestäni ei.
Olemmeko vain joku energia koko avaruudessa
se miten maapallo toimii on suuri ketju, jota on vaikea ymmärtää.
Olenko väärässä, mutta eihän juutalaiset usko edes jeesuksen olevan profeetta!?
Satun vain tuntemaan yhden juutalaisen, joka minulle tästä kertoi.
Eniten minua ärsyttää se että raamattu on valkoisten kirjoittama niinkuin Kalevala.
Mailmassa on ollut paljon profeettoja jotka osasivat "ennustaa" mutta onko heidän nimessään sodittu ja alistettu?
Raamattua ei varmaan ole tarkoitettu tätä varten kuten ei koraaniakaan mutta on helppo tehdä vastoin omaatuntoaan kun on jota syyttää.
Tämä on vain minun mielipiteeni..
Olemmeko vain joku energia koko avaruudessa
Olenko väärässä, mutta eihän juutalaiset usko edes jeesuksen olevan profeetta!?
Satun vain tuntemaan yhden juutalaisen, joka minulle tästä kertoi.
Eniten minua ärsyttää se että raamattu on valkoisten kirjoittama niinkuin Kalevala.
Mailmassa on ollut paljon profeettoja jotka osasivat "ennustaa" mutta onko heidän nimessään sodittu ja alistettu?
Raamattua ei varmaan ole tarkoitettu tätä varten kuten ei koraaniakaan mutta on helppo tehdä vastoin omaatuntoaan kun on jota syyttää.
Tämä on vain minun mielipiteeni..
-
PoterO
Veljesseurassa kirjoittelevat eivät tunnu olevan kovinkaan homogeenistä porukkaa. Täällä heidän on mahdollista kertoa omia näkemyksiään. Omia näkemyksiään esittäessä on kuitenkin mahdollista saada kritiikkiä. Toisin kuin Vartiotorni seuralla, Veljesseuralla ei liene virallista totuutta.
Mikäli juutalaiset ovat todiste Raamatun luotettavuudesta, niin muslimit ovat todiste Koraanin uskottavuudesta ja hindut todiste Veda kirjoitusten luotettavuudesta. Heilläkin lienee omat juhlansa joita vietetään useissakin paikoissa.
Arkeologisen, historiallisen tai DNA aineiston perusteella ei ole syytä uskoa, että kaikissa maailman eri kolkissa asuvat ihmiset olisivat sukua juutalaisille suoraan alenevassa polvessa.
Mikäli juutalaiset ovat todiste Raamatun luotettavuudesta, niin muslimit ovat todiste Koraanin uskottavuudesta ja hindut todiste Veda kirjoitusten luotettavuudesta. Heilläkin lienee omat juhlansa joita vietetään useissakin paikoissa.
Arkeologisen, historiallisen tai DNA aineiston perusteella ei ole syytä uskoa, että kaikissa maailman eri kolkissa asuvat ihmiset olisivat sukua juutalaisille suoraan alenevassa polvessa.
-
Vieras
Sinultako tuota älyä paremmin löytyy? Ovatko kysymyksiin antamasi vastaukset osoittaneet suurta viisautta? Vai onko vastaukset puuttuneet kokonaan?exegeetti kirjoitti: jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
-
Pehmoluopio
Jaaha, minä en koe Jehovan todistajien opetuksia mitenkään haittaavan epäraamatullisiksi enkä ole koskaan kokenut. Tietysti olisi heino juttu, jos Jehovan todistajat uskoisivat, että aurinko ja kuu kiertävät litteän maan ympäri niin kuin Raamattu opettaa.exegeetti kirjoitti:Ymmärtääkseni sen ovat perustaneet entiset Jehovan todistajat, jotka ovat pettyneet Vartiotornin opetukseen
Asia on minun kohdallani ihan toisin päin. Totesin Joosuan 10:13 olevan valheellinen ja sitä myötä katosi tietysti pohja Jehovan todistajienkin opin oikeellisuudelta. OIlin tietysti jo aiemmin huomannut, ettei hyvän tahdon ihmisten yhteiskunta toteudu Jehovan todistajien keskuudessa vaikka he kuinka yrittävät.exegeetti kirjoitti: samalla kun he ovat hylännet todistajat, heiltä on myös kadonnut usko Raamattuun ja Jumalaan. He ovat, kuten sanotaan, heittäneet lapsen pesuveden mukana ulos.
Ei minulla ole tullut jumalaksi yhtään mikään.exegeetti kirjoitti: Näyttää kuin heidän jumalakseen olisi tullut kehitysoppi.
Odotan kärsimättömästi miten tämä todistaa mitään. Todistaako egyptiläisten olemassaolo Osiriksen olevan tosi uskonto.exegeetti kirjoitti: Minä uskon yhä Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalaan, vaikka en enää ole Vartiotornin asiamies. Minulla on siihen vahva perusta, jonka pitäisi riittää kenelle tahansa. Se on sellaisen kansan olemassa olo, jota nimitetään JUUTALAISIKSI. Heidän olemassa olonsa ja historiansa todistaa, että on olemassa älykäs ja viisas Jumala sekä muita älykkäitä olentoja ihmismaailman ulkopuolella.
Ei sitä tarvitse hävittää, koska se on valheellinen alun perinkin. Kun sukutaulut on tuhoutuneet, kuka tahansa voi väittää kuuluvansa juutalaiskansaan. Niinpä suuri osa juutalaisista onkin lähtöisin Venäjän eteläosista.exegeetti kirjoitti:Raamattu tosin kertoo, miten koko ihmissuku on saanut alkunsa, mutta se koostuu pää asiassa juutalaisten historiasta. Vaikka hävittäisit heidät maan päältä viimeiseen mieheen, kuten monet ovat yrittäneet historian aikana, viimeksi Hitler, niin historia heidän suvustaan säilyy, joka kertoo heidän elämäntarinansa. Sen hävittäminen aikakirjoista olisi toivoton tehtävä.
Koska suomalaisia on yhtä olemassa, se riittää todistamaan, että Väinämöinen on olemassa.exegeetti kirjoitti: Koska juutalaisia on yhä olemassa se riittää todistamaan, että myös heidän Jumalansa on olemassa.
Tämä on nimeltään circular reasoning eli mitään juutalaiskansaa ei ole enää olemassa, vaan juutalaisuus on pelkkä uskonto. Uskonnon olemassaolo todistaa sinusta, että sen uskonnon luoma jumala on olemassa.
Kyllä.exegeetti kirjoitti: Oletko tehnyt yhtä perusteellisen tutkimuksen omasta sukupuustasi varmistuaksesi, että esi-isäsi on varmasti apina?
Miksi viettäisin pääsiäistä kun en usko jumalaankaan?exegeetti kirjoitti:Silloin kun sinä vietät pääsiäistä
Uskosi lepää litteän maan päällä.exegeetti kirjoitti: uskoni ei lepää tyhjän päällä, vaan tosiasioihin, vaikka niitä ei tässä ja nyt kaikkia voidakaan ihmissilmillä nähdä. On paljon asioita, joihin tarvitaan uskoa ja ihmiskunnan ja maailman historia on eräs sellainen alue.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Pehmoluopio
Juutalaiset perustivat Veljesseuran.Vieras kirjoitti:Sinultako tuota älyä paremmin löytyy? Ovatko kysymyksiin antamasi vastaukset osoittaneet suurta viisautta? Vai onko vastaukset puuttuneet kokonaan?exegeetti kirjoitti: jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Vieras
exegeetti kirjoitti:
Näyttää kuin heidän jumalakseen olisi tullut kehitysoppi.
Eihän kehitysoppi ole kuin oppi, kokoelma havainnoista kuinka Jehova on sallinut luonnossa tapahtua. Eihän uskoisikaan, että Jahve jättäisi vääriä jälkiä luontoon, kuten esim. vetäisi saappaat väärin päin jalkoihinsa, niin että kulkusuunta näyttäisi jäljistä vasemmalta oikealle, vaikkea oikea kulkusuunta olisi oikelta vasemmalle. Raamattu ei tuollaista neuvo uskomaan.
entiset Jehovan todistajat, jotka ovat pettyneet Vartiotornin opetukseen
Eikö Raamattu neuvo myötätuntoisuuteen pettynyttä kohtaan
Näyttää kuin heidän jumalakseen olisi tullut kehitysoppi.
Eihän kehitysoppi ole kuin oppi, kokoelma havainnoista kuinka Jehova on sallinut luonnossa tapahtua. Eihän uskoisikaan, että Jahve jättäisi vääriä jälkiä luontoon, kuten esim. vetäisi saappaat väärin päin jalkoihinsa, niin että kulkusuunta näyttäisi jäljistä vasemmalta oikealle, vaikkea oikea kulkusuunta olisi oikelta vasemmalle. Raamattu ei tuollaista neuvo uskomaan.
entiset Jehovan todistajat, jotka ovat pettyneet Vartiotornin opetukseen
Eikö Raamattu neuvo myötätuntoisuuteen pettynyttä kohtaan
-
Bergerac
Niin, GOD JUST DID IT ja uskosta kiinni ja niin edelleen.exegeetti kirjoitti:Kun siis uskon Raamattuun ja sen Jumalaan ja sen kertomuksiin ihmismaailman ulkopuolisista viisaista ja älykkäistä luomuksista, uskoni ei lepää tyhjän päällä, vaan tosiasioihin, vaikka niitä ei tässä ja nyt kaikkia voidakaan ihmissilmillä nähdä. On paljon asioita, joihin tarvitaan uskoa ja ihmiskunnan ja maailman historia on eräs sellainen alue. Itse olemme siitä näkemässä häviävän pienen osan elämämme aikana. Mitä toiset ovat niistä kertoneet, sen omaksuminen on kokonaan uskosta kiinni.
Jännä juttu että tosiasioita ei voi ihmissilmällä nähdä mutta kuitenkin niitä sellaisia tosiasioita kuitenkin on. Mielenkiintoista.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
wolframium
Exegeetti, tämä asiahan on hyvin yksinkertainen:
- Jos lukee pelkästään raamattua, uskoo pelkästään raamattuun.
- Jos lukee raamatun lisäksi jotain muutakin, uskoo raamatun lisäksi muuhunkin.
- Jos ei lue raamattua, ei usko raamattuun.

- Jos lukee pelkästään raamattua, uskoo pelkästään raamattuun.
- Jos lukee raamatun lisäksi jotain muutakin, uskoo raamatun lisäksi muuhunkin.
- Jos ei lue raamattua, ei usko raamattuun.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
toolman
Omapäisyys ei näyttäisi olevan uskon teko. Ajoittajalla näyttäisi olevan tarvetta vielä opiskella ja olla nöyrä.
tool ja öl on elämää.
-
Vieras
Tulipahan mieleeni kysymys. Jumala on ilmeisesti jonkinlainen kooltaan rajallinen persoona, fyysinen henkiolento. Kuinka iso (ainakin vuorelle mahtuva)?exegeetti kirjoitti:Minä uskon yhä Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalaan
-
Vieras
Onks tää exegeetti Jopon Riku, joka väittää uskovansa raamattuun, ja teot uskoon liittyen on mitä hän itse haluaa?
-
Vieras
Kirjoittaja kirjoittaa tietenkin itsestään, tuominta valtaa hänellä ei ole.exegeetti kirjoitti:En kuulu heidän joukkoonsa, jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
-
Ariadna
Mielestäni oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa alue on suunniteltu eri näkemyksiä omaaville. Suomessa on uskonvapaus ja se saa näkyä myös täällä, toisin kuin Jehovantodistajien keskuudessa. Emme ole enää papukaijoja vaan ajattelevia ihmisiä,siksi kaikki näkemykset koskien Raamatun uskoa eivät ole vähä-älyisten jaarittelua vaan järkevää keskustelua,josta jokainen voi oppia suvaitsevaisuutta toisen näkemystä kohtaan.exegeetti kirjoitti:En kuulu heidän joukkoonsa, jotka tällä palstalla käyttävät vähäistä älyään Raamatun ja sen Tekijän halveksumiseen.
Raamatun Tekijän en katsoisi olevan niin pikkusieluinen joka täällä olevista kirjoituksista loukkaantuisi.