.
Valvoja: Moderaattorit
-
Erotettu veli
-
Erotettu veli
Re: Luen nyt tällaista.
-
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jaakko Ahvenainen
Mielenkiintoisia molemmat, mutta jos kirjat tulisi asettaa jonkinlaiseen järjestykseen, pitäisin viimemainittua ensimmäistä todellisempana. Muinaisegyptin mytologia saattaaa hyvinkin avartaa myös raamattunäkemystä. No, joskin Raamatun kertomukset ovat suodattuneet monen kulttuurin läpi ja saaneet niistä vaikutteita. Sitä kun on läpi ihmiskunnan historian tavattu kauppaa käydä ja muutoinkin uteliaita olla.
Oliko Abram juutalainen. Ei toki, kaldealainen oli, mutta israelilaisten kantaisä. Siltäkin suunnalta löytyy paljon kiintoisaa luettavaa. Kuitenkin tärkeintä on tämä mielen vapaus avartua ja nähdä uusia asioita ja ulottuvuuksia.
Mukavia lukuhetkiä.
Oliko Abram juutalainen. Ei toki, kaldealainen oli, mutta israelilaisten kantaisä. Siltäkin suunnalta löytyy paljon kiintoisaa luettavaa. Kuitenkin tärkeintä on tämä mielen vapaus avartua ja nähdä uusia asioita ja ulottuvuuksia.
Mukavia lukuhetkiä.
-
Erotettu veli
-
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Berzerk
Viimeksi mainitsemisen arvoista:
http://www.gummerus.fi/page.asp?sivuID= ... recID=1039
Historia friikille, kuten minä, pakollista luettavaa....
http://www.gummerus.fi/page.asp?sivuID= ... recID=1039
Historia friikille, kuten minä, pakollista luettavaa....
"Strain the truth, print your lies
Let me fall into the other side
Bail me out and I'll be gone
Fading out of your soul
I won't be there for you anymore"
-Entwine-
Let me fall into the other side
Bail me out and I'll be gone
Fading out of your soul
I won't be there for you anymore"
-Entwine-
-
Jaakob
Itse luen tällä hetkellä Richard Dawkinsin kirjaa Jumalharha. Olen vasta kirjan puolivälissä, mutta voin jo nyt suositella sitä lämpimästi jokaiselle ihmiselle, erityisesti kuitenkin uskovaisille. Tietysti jos haluaa pitää käsityksistään kynsin hampain kiinni, ei tätä kirjaa kannata avata. Sen verran rankkaa ja hyvin perusteltua tekstiä se sisältää.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Pehmoluopio
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
SonOfJesus
Minä suosittelen myös.Pehmoluopio kirjoitti:
http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-havahtuminen.html
Ehdottomasti suosittelen.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Erotettu veli
-
-
Aaac
Turusen kirja on aika hyvä ja rehellinen yleisesitys, joka pohjautuu paljolti entisen hallintoelimen jäsenen Raymond Franzin kertomaan. Mitä ajatuksia kirja herätti sinussa?Erotettu veli kirjoitti:Ai niin tämäkin on luettu.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dfi
Religionsfri.
-
Erotettu veli
.
- Jaakko Ahvenainen
Olin juuri aloittanut hyvin tiivistetyn monisteen kirjoittamisen aiheesta ja sitä jo alustavasti seurakunnassa jaettiin paikallisen JT-seurakunnan edustajan puuttuessa asiaan ja vaatiessa minun lopettamaan asiattomuuksien jakamisen. Turusen ensimmäinen painos ilmestyi juuri sopivaan aikaan. Tarpeetontahan minun oli ruutia uudelleen keksiä. Kätevämpää oli tilata Turusen kirjaa ja jakaa sitä tarvitsevien käyttöön.
-
Jaakob
Kirja on luettu. En ole enää agnostikko vaan paatunut ateisti.Jaakob kirjoitti:Itse luen tällä hetkellä Richard Dawkinsin kirjaa Jumalharha. Olen vasta kirjan puolivälissä, mutta voin jo nyt suositella sitä lämpimästi jokaiselle ihmiselle, erityisesti kuitenkin uskovaisille. Tietysti jos haluaa pitää käsityksistään kynsin hampain kiinni, ei tätä kirjaa kannata avata. Sen verran rankkaa ja hyvin perusteltua tekstiä se sisältää.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
- Jaakko Ahvenainen
Kaimani Jaakob. En ole paatunut ateisti, mutta tulen heidän kanssaan paremmin toimeen kuin huippuhurskaiden. Minulla on lukemisen alla trilogia Jeesuksen ylösnoudemuksesta by Lars Aejmelaeus. Mielenkiintoinen kirja. Mikäli näppiinsä saa kannattaa tutustua, mutta syytä on varata paljon juomista esille. Nämä tieteelliset tutkimukset tapaavat olla joille kuille perin kuivaa luettavaa, mutta itse olen nauttinut. Onhan "vihollisen" aseet tunnettava. 
-
Question_of_Truth
Jaakob kirjoitti:Kirja on luettu. En ole enää agnostikko vaan paatunut ateisti.Jaakob kirjoitti:Itse luen tällä hetkellä Richard Dawkinsin kirjaa Jumalharha. Olen vasta kirjan puolivälissä, mutta voin jo nyt suositella sitä lämpimästi jokaiselle ihmiselle, erityisesti kuitenkin uskovaisille. Tietysti jos haluaa pitää käsityksistään kynsin hampain kiinni, ei tätä kirjaa kannata avata. Sen verran rankkaa ja hyvin perusteltua tekstiä se sisältää.
Itsellä nyt myös lukemisen alla, vahvaa vääntöä on. Muuten näistä uusateismin pyhistä kirjoista suosittelen Hitchensin Jumala ei ole suuri. Muutamaa muutakin olen aloittanut mutta kesken on jäänyt, sen verta tylsäksi muuttuivat. Nämä kaksi on pitänyt otteessaan.
Rather than love, than money, than fame, give me truth
- Henry David Thoreau
- Henry David Thoreau