Maapallon ulkopuolinen elämä (TSV:n uusi päätös -vitjasta)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Markku Meilo

Maapallon ulkopuolinen elämä (TSV:n uusi päätös -vitjasta)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

markuruikkuinen kirjoitti:Maapallon ympärilläkin todellisuudessa vilisee koko ajan elämää, vaikka jotkut eivät jaksa vaivautua kiinnittämään siihen edes huomiota.
Ei tosin liity vitjan aiheeseen, mutta ihmettelen silti. Mikä mahtaa olla syynä siihen, että tätä maapallon ulkoista elämää päätyökseen etsivät eivät tunnu sitä löytävän?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
markuruikkuinen

Re: TSV:n uusi päätös

Viesti Kirjoittaja markuruikkuinen »

Markku Meilo kirjoitti:
markuruikkuinen kirjoitti:Maapallon ympärilläkin todellisuudessa vilisee koko ajan elämää, vaikka jotkut eivät jaksa vaivautua kiinnittämään siihen edes huomiota.
Ei tosin liity vitjan aiheeseen, mutta ihmettelen silti. Mikä mahtaa olla syynä siihen, että tätä maapallon ulkoista elämää päätyökseen etsivät eivät tunnu sitä löytävän?
Se onki kyllä mielenkiintoinen kysymys. Itse kun olen nähnyt jo monia kierteleviä ja kaartelevia lentäviä kohteita (paikoilleen jääviä ja jyrkkiä käännöksiä tekeviä myös löytyy). Niitä voi suurin piirtein nähdä siis joka yö jos on selkeää tiettyyn aikaan (varsinki kesällä). Se on kyllä ihmetyksen arvoinen asia, miksi yksityiset tarkkailijat eivät löydä näitä vaikka heillä olisi teleskoopitkin..???
markuruikkuinen

Viesti Kirjoittaja markuruikkuinen »

markuruikkuinen kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
Se onki kyllä mielenkiintoinen kysymys. Itse kun olen nähnyt jo monia kierteleviä ja kaartelevia lentäviä kohteita (paikoilleen jääviä ja jyrkkiä käännöksiä tekeviä myös löytyy). Niitä voi suurin piirtein nähdä siis joka yö jos on selkeää tiettyyn aikaan (varsinki kesällä). Se on kyllä ihmetyksen arvoinen asia, miksi yksityiset tarkkailijat eivät löydä näitä vaikka heillä olisi teleskoopitkin..???
Tässä hiljattain olen näitä nähnyt, eli loppukesästä mahtanee olla paras aika kun yöt ovat pimenneet.
Markku Meilo

markuruikkuinen kirjoitti: Itse kun olen nähnyt jo monia...
OK, harmi ettet ole ao. alan tutkija.

Vaan jääköön tämä tähän.
ravari

Viesti Kirjoittaja ravari »

Markku Meilo kirjoitti:
Tässä hiljattain olen näitä nähnyt, eli loppukesästä mahtanee olla paras aika kun yöt ovat pimenneet.
:D::D:D::DD:D:D: AHAHAHAAAHHAHAHAHA :D:D Ei jumalauta!! :D:D
Markku Meilo

Re: Maapallon ulkopuolinen elämä (TSV:n uusi päätös -vitjasta)

Siirsin tähän myös loppuosan kirjoituksesta, joka kirvoitti tähän aiheeseen:
Entä sitten jos joku eri lajin edustaja avaruuden sopukoista tuli sanomaan, että nyt teidän täytyy opetella pelkäämään minua, koska tiedän aika paljon enemmän te. Ja jos joku varhaisista esi-isistämme olisi ollut vähänkään liian tuomitseva näitä lausuntoja kohtaan, meitä tuskin olisi enää. Maapallon ympärilläkin todellisuudessa vilisee koko ajan elämää, vaikka jotkut eivät jaksa vaivautua kiinnittämään siihen edes huomiota.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

No minä olen opettanut jo kauan sitten lapsillenikin taivaalla vilistelevistä 'sputnikeista', jotka tosiaan erottaa ilman kauokoputkeakin tuolta tähtitaivaalta erinomaisesti näin loppukesän ja syksyn aikana.
Osassa niistä on jopa elämää sisällään, suurimmassa osassa kuitenkin pelkkiä teknisiä mittaus- ja kuvauslaitteita.
Maapallon ulkopuoliseksi elämäksi en niitä kuitenkaan menisi kutsumaan. 8)
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Eikös sitä just ajeltu jonkun meteoriparven läpi tällä Maapallo -nimisellä aluksellamme? Vai onko kyseessä salaliitto, jolla tähdenlennot ym. yölliset valoilmiöt yritetään vain selittää kansalle?

Lapsena vietin hyvinkin usein iltoja pihalla tähtitaivasta tuijottaen, varsinkin talvisin ja siihen aikaan kun ei kotikatuani oltu vielä valaistu. Näkyipä tähtitaivas sänkyni vieressä olevasta ikkunastakin jossain vaiheessa. Kumma, ettei varmaankin satojen tähtiintuijottelutuntien aikana sattunut yhtään yhtään selittämättömältä vaikuttavaa ilmiötä.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Toisaalta olisi hyvin ihmeellistä, jos Tellus olisia ainoa elämää sisältävä planeetta koko maailmankaikkeudessa, mutta yksin välimatkat tekevät todentamisen lähes mahdottomaksi. Aurinkokunnan sisällä on tutkittu kuuta. Sieltä kuulema löytyy vettä jossakin muodossa. Mars on parhaillaan toiveikkaan tutkimuksen kohteena, muuttaisimmeko sinne! Aika näyttää.

Olihan Jules Verne hyvin luettu ja kiintoisakin poikavuosiltani. Kummasti ovat visionsa toteutuneet.
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jotkut ovat jo ajatelleet planeetta X kiertoa ja tulevaa.
tool ja öl on elämää.
Vastaa Viestiin