Vieras kirjoitti:Alkuräjähdyskään ei ole yhden nykyisen tieteellisen teorian mukaan kohdistunut singulariteettiin vaan tuo räjähdys olisi tapahtunut kaikkialla samanaikaisena reaktiona. Ehkäpä pimeä aine ja -energia aiheuttivat sen synnyttäen samalla sivutuotteena näkemämme aineen. Kvanttitsoinen alkumateria synnytti gravitaation voimasta uusia suurempia massoja; tähtiä ja galakseja. Korvaisiko tuo Jumala-teorian?

Ihmettelen hieman tuota logiikkaa. "Pimeä aine" ja "pimeä energia" on siis tuon teorian mukaan ollut olemassa ennen alkuräjähdystä, vai käsitinkö väärin? Teoriat kyllä yleensä puhuvat siitä, että alussa oli vain "tyhjyys" (joka sitten kummallista kyllä pääsi räjähtämään, joku käsitteli näitä asioita ilmeisesti liian huolimattomasti, kun näin pääsi käymään).
Onko sinulle helpompaa laittaa kaikki "pimeän energian" ja "pimeän aineen" ansioksi? Mikä tuossa "Jumala-teoriassa" närästää? Onko se niin, että Jumala ei ole muodissa nykyaikana enää? Myönnän, että olen siinä suhteessa vanhanaikainen, kun uskon Jumalaan, mutta en voi sille mitään, kun en jaksa uskoa sattumanvaraiseen täysin teoreettiseen "tyhjyyden räjähtämiseen", minkä aiheutti jokin "oikosulun" tapainen.
Vieras kirjoitti:Rinnakkaiset maailmankaikkeudet. Paljon tarvitaan havaintoja, että ryhdyn tuon teorian taakse.
Toisaalta sehän myös voisi korvata jumaluudet.

Rinnakkaisista maailmankaikkeuksista minulla ei ole mitään kantaa. Kerroin vain sen, mitä Prisma-ohjelmassa esitettiin. Saippuakuplat näin havaintoesityksenä tuosta teoriasta.
Tässä yhteydessä täytyy mainita, että tiedemiehet ovat paljon rehellisempiä kertoessaan kiistanalaisista teorioista kuin esim. Vartiotorniseuran "oppimestarit". Tiedemiehet myöntävät monien asioiden olevan "teorian" asteella, mutta Vartiotorniseura hakkaa omat käsityksensä kiveen, niitä ei voi muuttaa kuin suurella tuskalla vahinkoa aiheuttaen.
Vieras kirjoitti:Gravitaatiokin on todellisuudessa mysteeri. Mikä sen saa todellisuudessa aikaan? Toinen vieläkin suurempi vetovoiman mysteeri sisältyy naisiin; mikä ihme naisessa vetää miestä kuin magneetti puoleensa? Eikö miehen pitänyt olla Jumalan kuva ja todellinen luomakunnan kruunu; miehen pitäisi vetää naisia eikä toisin päin. Niinhän sanassakin luvataan.
Olen kuullut sellaisen teorian, että kun Jumala loi Aadamin, se oli vähän niin kuin "harjoituskappale". "Pystyn minä parempaankin", totesi Jumala ja loi naisen.
Raamattu oikeastaan vahvistaa tuon teorian. Kun Aadam yksinään tallusteli Eedenissä, hän oli hieman ... hm... avuton. Niinpä Jumala sääli häntä, ja loi naisen. Näin se siis tapahtui:
(1. Mooseksen kirja 2:18-22) – –Ja Jehova Jumala sanoi edelleen: ”Ihmisen ei ole hyvä olla jatkuvasti yksin. Minä teen hänelle
auttajan hänen täydennyksekseen.” ... Siksi Jehova Jumala vaivutti ihmisen sikeään uneen, ja hänen nukkuessaan hän otti yhden hänen kylkiluistaan ja sulki sitten lihan sen kohdalta. Sen jälkeen Jehova Jumala rakensi Aadamista ottamastaan kylkiluusta naisen ja toi hänet Aadamin luo.
Mitä tästä voi päätellä? Kun kerran Eeva oli Aadamille "auttaja", Aadam on tämän logiikan mukaan "autettava", siis vähän "reppana".
Niin, me miehet olemme kaikki enemmän tai vähemmän uusavuttomia reppanoita, jotka emme pärjää elämässämme ilman naista.