Lehtiveli kirjoitti:Onnistuitko sinä JT-aikana käännyttämään ketään "totuuteen"? Kun erosit, lähestyitkö heitä (tai muita ystäviäsi) ja kerroit uusista näkemyksistäsi?
Ja viimeisenä: Oletko Jehovan todistajuuden jälkeen onnistunut johdattamaan jonkun pois järjestöstä? (ns. käänteinen kenttäpalvelus

)
En onnistunut kastettuna julistajana käännyttämään yhtäkään sielua jehovantodistajaksi. Ei sillä, että kovin massiivisesti olin edes kiinnostunut kentälle raahautumisesta, mutta vapaamuotoista todistelua tuli aina silloin tällöin harrasteltua. Olihan se mielekkäämpääkin kuin hyvä lauantai aamupäivä pilata maaseutuajelulla. Sitähän tuo loppujenlopuksi oli, ei mitään todellista yrittämistä, kunhan pyörittiin siellä täällä ja malliksi muutamia ovia rimpauteltiin.
Vapaamuotoisestakin rupattelusta meni fiilikset kun minulle tähdennettiin, että ei se pelkästään riitä, ja että raporttikin pitää muistaa jättää. Siinä vaiheessa jo tuumailin, että raporttienko takia tässä itsensä likoon silloin tällöin laittaa, että vt-seuralla pysyy tilastot kondiksessa. Siitä se ajatus sitten lähti....
Nyt kun sitten jehovantodistajuuden on lopullisesti jättänyt ja huomannut sen vain verkostomarkkinoinnin ja muuten vain kusetuksen välimuodoksi, aina tilaisuuden tullen siitä on mukava keskustella jehovantodistajien kanssa. Nooh, eipä sitä pääse oikein kasvokkain heidän kanssaan jutskailemaan, mutta netissä päässee sitäkin tehokkaammin.
Tuskinpa kukaan on silti havahtumiskärpäsen puraisua kirjoituksistani saanut. Jehovantodistajuudesta havahtuminen on monen asian summa, eikä yleensä yksittäisillä tapauksilla tai kirjoituksilla kovin pitkälle vielä havahtumisprosessissa päästä. Ehkä esimerkiksi R.F:n omantunnon käännekohdan lukiessaan moni paatuneempikin todistaja kokee jonkin asteisen herätyksen raadolliseen todellisuuteen. Tosin kuten jo aijemmin todettua, avatakseen tuonkin kirjan, joku seikka on jo aikaisemmin aukaissut mielenkiinnon opuksen avaamiseen.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja