Viljo kirjoitti:Toivon ettei tätä viestiä tulkita kimppuunhyökkäykseksi, mutta olen yleensä suhtautunut hieman epäillen henkilöihin, jotka vaihtavat nimimerkkiä nettipalstoilla. En ymmärrä syytä siihen, ellei oteta Markku Meilon kaltaisia tapauksia, jotka alkavat kirjoittaa omalla nimellään.
Mä voin kertoa syyn siihen. Mulle tuli aika vahva tunne siitä, että mun nimimerkkiini nimenomaisesti tehtiin aika henkilöönkin meneviä hyökkäyksiä. Oli aihe sitten mikä tahansa mä sain ihmiset jatkuvasti kimppuuni ja en taatusti rikkonut palstan sääntöjä, lukuunottamatta erästä keskustelua, josta sitten sain vastapuolen kanssa vuorokauden jäähyn ja ihan aiheesta... myönnettäköön.
Bergerac kirjoitti:Aiemmasta nimimerkki/ vht anonyymi -historiastasi en voi henkilökohtaisesti tietää mitään.
Kyllä mä olen ihan suurimmalle osalle vakipalstalaisia hyvinkin tuttu nimimerkki. Olin aika aktiivinen täällä aikani.
Vaihdoin nimimerkkini ihan sen vuoksi, että halusin katsoa että onko tosiaan kyse nimimerkistä vai saanko sanottua mielipiteeni rauhassa ilman että joku on heti kimpussa... no... nythän se ei tietysti enää onnistu kun menin vuotamaan itseni. Tosin.. eipä mulla ole paljoa lisättävää niihin asoihin joita jo olen aiemmin sanonut.
Aaac kirjoitti:Palsta on kehittynyt enemmän vertaistukisuuntaan. Anna tulla enemmän ja rohkeasti mielipiteitäsi esiin! Ja sano hanakasti mielipiteesi - niin kuin juuri tuossa teit. Täällä on niin paljon äijämielipiteitä, joten (oletan sun olevan nainen) uutta verta kehiin vaan.
Hienoa on mielestäni se, että palsta on kehittynyt enemmän vertaistukisuuntaan!! Minä henkilökohtaisesti arvostan sitä aspektia paljon. Olen pannut tässä kuukausien aikana merkille AC:n, ja muidenkin tekemän arvokkaan työn, tästä pointsit kotiin.

Mutta kuten jo tossa aiemmin sanoin, ajattelin täällä sivussa seurailla palstan parasta antia ja koettaa olla statisti. Ja kyllä, olen nainen ja kanssasi samaa mieltä, että miehet tuntuvat vähän "jyräävän" täällä...
StereoX kirjoitti:Miten ihmeessä sitten mielipiteiden vaihto toimii? Jokainen puolustaa sitä omaa näkemystään ja totuus on että jos mielipiteet on vahvasti vastakkain ei se yleensä johda mihinkään rakentavaan ratkaisuun tai edes rakentavaan keskusteluun.
Kyllä, mutta on täällä menty ihan henkilökohtaisuuksiinkin, puolin jos toisin ja se ei ainakaan ole kovin rakentavaa. Kyse kun ei aina olekaan pelkästään mielipiteen esittämisestä, vaan täällä on tiettyjä ihmisiä, jotka menevät hyvin helposti henkilökohtaisuuksiin... provosoivat ja myöskin provosoituvat helposti. Minulle eräs palstan vakkari huomautti kerran yv:llä, että vaikka hän ei olekaan palstan valvoja tai ylläpitäjä, hänellä on kuitenkin hyvin paljon valtaa siihen mitä palstalla tapahtuu. Jäi silloin kysymättä, että oliko se uhkaus vaiko lupaus. Itselleni jäi silloin sellainen kuva, että jos ei kirjoitukset miellytä, minut kyetään savustamaan täältä ulos... ja niin myös tapahtui, tosin lopullisen päätös tuli kyllä ihan itseltäni. En vaan halunnut pahoittaa mieltäni enempää, oli tilanteita kun itkua tuhersin joidenkin casanovien kynsissä ja ei... ei sellainen ole mitään vertaistukea.
StereoX kirjoitti:Jos aatellaan sitä miten veljesseura toimii niin se ei toimi muuten kuin valvomalla keskustelua.
Tämä on palstan yksi isoista ongelmista, yhteistä linjavetoa ei ole, vaan siinä missä toinen saa soittaa poskea ja mennä hyvinkin henkilöön, saattaa toinen saada väliaikaiset bannit sivustolle. Tietyt nimimerkit saavat rellestää täällä aika pitkälle ja haukkua esim. vieraiden, joskus typerätkin kommentit, mutta tietyt nimimerkit taasen sitten potkaistaan pihalle helpommin. Tässäkin on hyvin paljon eroa moderaattoreiden kesken, tuntuu siltä, että moderaattorit nimenomaa vetävät omaa linjaansa, eivät palstan linjaa. Toiset modet ovat lepsumpia, toiset hiiltyvät uskonnollisista keskusteluista ja sulkevat ne keinolla millä hyvänsä ja toiset taas jostain muusta syystä jonka kokevat henkilökohtaisia arvojaan loukkaavaksi. Myös tälläistä veljesseuramaista toimintaa on, eli kun ollaan kaiffareita, niin ei sitten bannata niitä omia kavereita, vaan mieluummin sitten ne jotka ovat vieraampia.
Sivustolla on hyvä tarkoitus, ei siinä mitään, mutta PAHAN esittämä kysymys: Miten veljesseura.org käytännössä toimii, on myös yksi niistä kysymyksistä, joita vertaistuenkin nimissä pitäisi vähän ehkä tarkemmin miettiä. Uskoisin kuitenkin että lopullinen idea tämän palstan toiminnasta on kuitenkin tuoda rehellisesti esiin se millaisesta uskonnosta on kysymys ja millaista se saa aikaan. Vaiko onko kysymys siitä kuka pystyy mustamaalaamaan järjestön pahimmin ja kuka nyt sitten sen jälkeen osaa ajatella itsenäisemmin?