Luulenpa että viimekädessä suurin ongelma on meidän kirjoittelijoiden kyvyt. Jospa meidät pitäisi vaihtaa.toolman kirjoitti:Voihan noita modeja vaihdella jos jollakin kyvyt ovat heikentyneet.
Miten Veljesseura.org käytännössä toimii?
Valvoja: Moderaattorit
-
RaM
Re: Miten Veljesseura.org käytännössä toimii?
-
nuppu
Tokko se moderaattoreista tai ylläpidosta ihmisinä on kiinni, ehkä syyt ovat muualla...toolman kirjoitti:Voihan noita modeja vaihdella jos jollakin kyvyt ovat heikentyneet.
Edit... ram ehtikin vastata jo...
Luultavasti näin. Peiliin katsomisen paikka itse kullakin.RaM kirjoitti:Luulenpa että viimekädessä suurin ongelma on meidän kirjoittelijoiden kyvyt. Jospa meidät pitäisi vaihtaa.toolman kirjoitti:Voihan noita modeja vaihdella jos jollakin kyvyt ovat heikentyneet.
-
toolman
Tai jospa nuppu olisikin modena asiallinen. Eikös se tyttöpaikka ollut vasta auki.
tool ja öl on elämää.
-
nuppu
Heh.toolman kirjoitti:Tai jospa nuppu olisikin modena asiallinen. Eikös se tyttöpaikka ollut vasta auki.
-
Jaakob
Mnii, moderaattorithan ei oo mikään pysyvä joukko vaan elää ajan mittaan. Itse luovuin hommasta kun jt-touhut ei niin jaksa enää kiinnostaa, kai niistä on sitten päässyt jo jotenkin yli.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Ariadna
En minäkään!nuppu kirjoitti:Kysymys kuuluu, kuinka moni tähän keskusteluun osallistuneista on käynyt miiteissä?
Minä en ole käynyt.
Pitäsikö se suorittaa arpomalla, äänestämällä, vai kuinkaRaM kirjoitti:Jospa meidät pitäisi vaihtaa.
Mutta, emmehän me ole enää miehisen maailman uhreja ! Voimme tehdä lopun jyräämisestänuppu kirjoitti:Ja kyllä, olen nainen ja kanssasi samaa mieltä, että miehet tuntuvat vähän "jyräävän" täällä...
-
Analysoija
SuosittelenAriadna kirjoitti:Mutta, emmehän me ole enää miehisen maailman uhreja ! Voimme tehdä lopun jyräämisestänuppu kirjoitti:Ja kyllä, olen nainen ja kanssasi samaa mieltä, että miehet tuntuvat vähän "jyräävän" täällä...
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
RaM
Jeee... nyt tuli mullekin tyttömäinen olo. Vähän vielä huulipunaa.
Naisenergiaa täällä kyllä kaivataan. Nice!
Naisenergiaa täällä kyllä kaivataan. Nice!
-
almi
Nupulla oli hyviä ajatuksia, kiitos niiden esittämisestä.
Tällä foorumilla on tosiaan eri tyyppisiä kirjoittelijoita. Veljesseura.org on tarkoitettu sille kohderyhmälle, joka on mainittu pääsivulla ja foorumin selosteessa. Lisäksi moderaattorina olen ajatellut asian niin, että foorumi on kaikille niille, jotka osaavat käyttäytyä asiallisesti. Oma elämäntilanne ei ole ratkaiseva.
Edustan itse mainitsemaasi ns. a-ryhmää eli sitä, joka on pyörinyt jo jonkin aikaa ex-jt-piireissä. Omassa tapauksessani ex-kautta on vuosikymmen. Omien aikojeni alussa aktiivisia ex-todistajia oli vähän, ja yhteydet muodostuivat eri tavoin kuin nykyään. Oli toki olemassa mm. H20, mutta osa ei vielä voinut käyttää foorumia - esim. minä en sinne modeemikoneella noin vain aina päässytkään. Ensimmäinen miittini oli lähes järisyttävät kokemus, ja muistan hyvin ensimmäiset live-kontaktini. Olen osaan edelleen jollain tavoin yhteydessä. Sen ehkä huomaa myös näissä keskusteluissa. Luulen, että samanlainen ilmiö on nähtävissä myös muiden pidemmän linjan exien keskusteluissa.
Joka tapauksessa kaikki ovat tervetulleita sellaisina kuin ovat, eikä kolehtia kerätä.
En saa tämän analyyttisempää pohdintaa aikaan ehkä osin järkyttävästä väsymystilastani johtuen.
Tällä foorumilla on tosiaan eri tyyppisiä kirjoittelijoita. Veljesseura.org on tarkoitettu sille kohderyhmälle, joka on mainittu pääsivulla ja foorumin selosteessa. Lisäksi moderaattorina olen ajatellut asian niin, että foorumi on kaikille niille, jotka osaavat käyttäytyä asiallisesti. Oma elämäntilanne ei ole ratkaiseva.
Edustan itse mainitsemaasi ns. a-ryhmää eli sitä, joka on pyörinyt jo jonkin aikaa ex-jt-piireissä. Omassa tapauksessani ex-kautta on vuosikymmen. Omien aikojeni alussa aktiivisia ex-todistajia oli vähän, ja yhteydet muodostuivat eri tavoin kuin nykyään. Oli toki olemassa mm. H20, mutta osa ei vielä voinut käyttää foorumia - esim. minä en sinne modeemikoneella noin vain aina päässytkään. Ensimmäinen miittini oli lähes järisyttävät kokemus, ja muistan hyvin ensimmäiset live-kontaktini. Olen osaan edelleen jollain tavoin yhteydessä. Sen ehkä huomaa myös näissä keskusteluissa. Luulen, että samanlainen ilmiö on nähtävissä myös muiden pidemmän linjan exien keskusteluissa.
Joka tapauksessa kaikki ovat tervetulleita sellaisina kuin ovat, eikä kolehtia kerätä.
En saa tämän analyyttisempää pohdintaa aikaan ehkä osin järkyttävästä väsymystilastani johtuen.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
PAHA
Linja on siis olemassa? Voisiko sen avata kaikille palstalle kirjoittajille, vai jääkö se vain sisäpiirin salaisuudeksi?Alueveli kirjoitti:Linja on kyllä olemassa. Joskus joitakin viestejä vain jää huomaamatta ja inhimillisestä virheestä johtuen vedetään johtopäätös kyseisen viestin tai sen kirjoittajan erityisasemasta.RaM kirjoitti:
Fakta on että meikäläinen hiillostettiin (tai moderaation katseella seuratessa annettiin koulukiusaajien hiillostaa) v*tunmoisella kampanjalla ulos täältä. Kiusaajien viesteihin ei puututtu kertaakaan eikä millään tavalla. Arvatenkin syyt olivat että en jatkuvista pyynnöistä huolimatta halunnut verkostoitua ydinjengin kanssa käymällä miiteissä tai vaikkapa ryhtymällä kaveriksi Facebookissa. Anonymiteettiini nähden viisastelin liikaa, se ei vaan käynyt tässä kerhossa päinsä. Saatoin myös olla muutenkin ärsyttävä.
Uudella nimimerkilläni en ollut mitenkään erityisen ilkeä tai provosoinut/terrorisoinut palstaa. Lisäksi otin osaa vain muutaman kerran keskusteluihin. Silti Alueveli halusi yksityisviestillä viestittää tyyliin "me tiedetään kuka sä olet". Eli kävi selväksi kuka valtaa palstalla pitää. "No shit, Sherlock" vastasin tähän, identiteetin päätteleminen IP-osoitteesta ja kirjoitustyylistä ei varsinaisesti edellytä erityistaitoja.
Kaikesta päätellen toimin tyhmästi. Tällä palstalla selvästikin kannattaa joko olla erottumatta liikaa porukasta tai sitten osallistua erilaisiin tapahtumiin livenä ja tutustua niissä ihmisiin. Sen jälkeen voi ilmeisesti kirjoitella vapaammin. Suurin pelkoni on se että jossain vaiheessa toisensa livenä tuntevalta sisäpiiriltä lipsahtaa jonkun liian nokkelan ex-JT-anonyymin henkilöllisyys verkkoon ja siitä seuraa henkilökohtaista helvettiä JT-perheen taholta tai ihan vaan välien katkeaminen perheenjäseniin.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Jos nyt ihan ensimmäiseksi lukisit aiemman vastaukseni ensimmäiseltä sivulta.PAHA kirjoitti:avautumista
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
- Sukututkija
Eikö tätä urputtamista voisi jo lopettaa? Väitteet siitä, että miittiesiintymiset ovat jonkinlainen kynnys sille, että tulee "hyväksytyksi" porukkaan, on, anteeksi vain, silkkaa sontaa. Voiko tuollaista vakavalla naamalla edes esittää foorumilla, jolla osallistujia on maan laajuisesti. Sitten toisekseen, niin jos nyt niin hirveen pahalta tuntuu, niin etkö yrittäisi löytää itsellesi paremmin sopivaa lautaa - esimerkiksi Suomi 24:lta löytyy ystäviä joka lähtöön, eikä moderointilinjakaan taida olla ongelma.PAHA kirjoitti:Tällä palstalla selvästikin kannattaa joko olla erottumatta liikaa porukasta tai sitten osallistua erilaisiin tapahtumiin livenä ja tutustua niissä ihmisiin. Sen jälkeen voi ilmeisesti kirjoitella vapaammin.
- Tony
Keskustelupalsta. Mitä se tarkoittaa? Yllättävää kyllä, se tarkoittaa usein sitä että erilaiset ihmiset keskustelevat erilaisista asioista, ja täällä kantavana aiheena on jehovantodistajuus, joka taas on jollain tapaa erottamaton osa valtaosaa meistä. Aihe herättää ymmärrettävästi monenlaisia mielipiteitä ja sitä kautta kärkevääkin ajatuksen vaihtoa. Niin kauan kuin keskustelijat ymmärtävät että se on luonnollinen osa tämän kaltaista aihepiiriä, sillä ei ole keskustelun sisällön kannalta negatiivisia vaikutuksia – päinvastoin! Mielestäni jokaisen keskustelupalstoille uskaltautuvan on hyvä jättää turha herkkähipiäisyys pois. Se on ehdoton edellytys sille että keskustelupalstasta saa irti mahdollisimman paljon. Jos huomaa saavansa kirjoituksestaan tai mielipiteistään palautetta, joka ei miellytä, niin huonoin vaihtoehto on ottaa ensimmäiseksi itseensä, eikä pysähtyä ajattelemaan, että onkohan palautteessa ajatustakin taustalla. Ja vaikka palaute ei olisikaan perusteltua, niin sekin on vain erottamaton osa ympäristöä, jossa erilaiset ihmiset tuovat näkemyksiään esille. Kärkevä palaute sai minut aikoinaan ajattelemaan, joten en osaa itse ajatella että mielenhallintaa ei voisi avata myös suoralla, rehellisellä ja kaunistelemattomalla faktojen esille tuomisella.
Välillä osa kirjoittelijoista tuntuu unohtavan, että vaikka tällä palstalla on hyvin merkittävä rooli monen entisen jehovantodistajan havahtumisessa todellisuuteen ja toipumisessa, niin tämä on siitäkin huolimatta ’vain’ keskustelupalsta. Ihan niin kuin palstan rooli olisi ylikorostunut niin että siitä on tosiaan joillekin tullut kuin seurakunta. Eikö palsta voisi vain olla väline ajatusten ja kokemusten vaihtoon - mahdollisuus?
Toki jos jotain koulukiusaamiselta haiskahtavaa toimintaa harrastetaan, niin onhan sellaisen kitkemiseen olemassa erilaisia keinoja. Ensimmäisenä tulee mieleen osapuolten henkilökohtainen keskustelu yksityisviestein. Keskusteluihin voi halutessaan myös liittää kolmannen osapuolen, mikäli esiintyneeseen ongelmaan halutaan joku puolueeton taho esittämään oman näkemyksensä tarinasta. Keinoja siis kyllä löytyy, jos halua on.
Välillä osa kirjoittelijoista tuntuu unohtavan, että vaikka tällä palstalla on hyvin merkittävä rooli monen entisen jehovantodistajan havahtumisessa todellisuuteen ja toipumisessa, niin tämä on siitäkin huolimatta ’vain’ keskustelupalsta. Ihan niin kuin palstan rooli olisi ylikorostunut niin että siitä on tosiaan joillekin tullut kuin seurakunta. Eikö palsta voisi vain olla väline ajatusten ja kokemusten vaihtoon - mahdollisuus?
Toki jos jotain koulukiusaamiselta haiskahtavaa toimintaa harrastetaan, niin onhan sellaisen kitkemiseen olemassa erilaisia keinoja. Ensimmäisenä tulee mieleen osapuolten henkilökohtainen keskustelu yksityisviestein. Keskusteluihin voi halutessaan myös liittää kolmannen osapuolen, mikäli esiintyneeseen ongelmaan halutaan joku puolueeton taho esittämään oman näkemyksensä tarinasta. Keinoja siis kyllä löytyy, jos halua on.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Tony
Väite siitä ettei uuden nimimerkin Capsiteltu töksäyttely ole ollut provosoivaa - jopa tarkoituksellisen provosoivaa – lepää aika heikolla pohjalla. Huomionhakuisempaa uunoilua saa hakea. Ehkä tarkoitus olikin että nimimerkki tunnistetaan jossain vaiheessa, ja asiasta pääsee revittelemään, ja mikä tärkeintä: avautumaan asiasta joka on vaivannut pitkään. Asiaahan ei olisi voinut hoitaa - tai keskustella siitä - millään muulla tavalla, kuin pistämällä pystyyn kunnon sirkus, eihän?PAHA kirjoitti:Uudella nimimerkilläni en ollut mitenkään erityisen ilkeä tai provosoinut/terrorisoinut palstaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
RaM
Eikö se ole hieno asia, että PAHA ei ole uudella nikillään enää mellastanut palstalla?
Tai nuppu? Minäkin voisin muuttaa nikkini - pistää siihen vaikka vielä pari nimikirjainta lisää ettei kukaan tunnista minua jatkossa.
Voisiko olla vain hyvä ja suositeltava asia, että vaihdetaan nimimerkkiä ja koitetaan kontrolloida jatkossa paremmin omia kirjoituksia, jos kokee nimimerkkinsä leimautuneen liiaksi.
Huomasin itse aikoinaan (ennen veljesseuraa) kuinka nimimerkkini 'theos' sai monet uskovaiset näkemään heti punaista. Olen kokenut lukemattomissa uskoa ja uskontoja käsittelevissä keskusteluissa sen, kuinka vastapuolen todetessa jäävänsä todisteiden ja faktojen esittelyssä alakynteen keskustelu (väittely) muuttuukin hiljalleen henkilökohtaisuuksiin meneväksi, johon aina jossain vaiheessa olen antanut takaisin. Kuten olen monesti todennut, minä en edusta uskovaisuutta jonka tulisi kääntää 'toinenkin poski' - tosin ei sitä näytä edustavan useimmat uskovaiset itsekään.
Täälläkin RaM on toki leimautunut muutaman uskovaisen silmissä jopa siinä määrin, että ventovierasta uskostaan kirjoittajaa varoitetaan jo heti ennakkoon yv:nä (!!!) ryhtymästä keskustelmaan kanssani.
Nimimerkkiä vaihtelevana tai vieraana kirjoittelemisessa on se etu, ettei lähtökohtainen suhtautuminen esitettyyn mielipiteeseen muodostu osalle kriittiseksi jo pelkän nimimerkin lukemisesta. Vieraan kirjoittajan mielipide on pelkkä asia, joka luetaan ja mietitään ilman negatiivista ennakkoasennetta.
Tulisiko olla oikein suositus, että kaikkien pitäisi säännöllisin väliajoin muuttaa nikkinsä koittaen samalla parantaa kirjoitustensa tasoa.
Minäkin voisin 'kiusata' uskossa olevia yhä uudelleen ja uudelleen. Ilmoittaa tyrmäksen edellä 'aprillia... arvaa kuka'.
Vakavammin todettuna - eikö täällä joka tapauksessa voi kirjoittaa myös 'vieraana' niin halutessaan, vaikka onkin rekisteröitynyt. Vai onko jokin palstan laki joka sen kieltäisi?
Tai nuppu? Minäkin voisin muuttaa nikkini - pistää siihen vaikka vielä pari nimikirjainta lisää ettei kukaan tunnista minua jatkossa.
Voisiko olla vain hyvä ja suositeltava asia, että vaihdetaan nimimerkkiä ja koitetaan kontrolloida jatkossa paremmin omia kirjoituksia, jos kokee nimimerkkinsä leimautuneen liiaksi.
Huomasin itse aikoinaan (ennen veljesseuraa) kuinka nimimerkkini 'theos' sai monet uskovaiset näkemään heti punaista. Olen kokenut lukemattomissa uskoa ja uskontoja käsittelevissä keskusteluissa sen, kuinka vastapuolen todetessa jäävänsä todisteiden ja faktojen esittelyssä alakynteen keskustelu (väittely) muuttuukin hiljalleen henkilökohtaisuuksiin meneväksi, johon aina jossain vaiheessa olen antanut takaisin. Kuten olen monesti todennut, minä en edusta uskovaisuutta jonka tulisi kääntää 'toinenkin poski' - tosin ei sitä näytä edustavan useimmat uskovaiset itsekään.
Täälläkin RaM on toki leimautunut muutaman uskovaisen silmissä jopa siinä määrin, että ventovierasta uskostaan kirjoittajaa varoitetaan jo heti ennakkoon yv:nä (!!!) ryhtymästä keskustelmaan kanssani.
Nimimerkkiä vaihtelevana tai vieraana kirjoittelemisessa on se etu, ettei lähtökohtainen suhtautuminen esitettyyn mielipiteeseen muodostu osalle kriittiseksi jo pelkän nimimerkin lukemisesta. Vieraan kirjoittajan mielipide on pelkkä asia, joka luetaan ja mietitään ilman negatiivista ennakkoasennetta.
Tulisiko olla oikein suositus, että kaikkien pitäisi säännöllisin väliajoin muuttaa nikkinsä koittaen samalla parantaa kirjoitustensa tasoa.
Minäkin voisin 'kiusata' uskossa olevia yhä uudelleen ja uudelleen. Ilmoittaa tyrmäksen edellä 'aprillia... arvaa kuka'.
Vakavammin todettuna - eikö täällä joka tapauksessa voi kirjoittaa myös 'vieraana' niin halutessaan, vaikka onkin rekisteröitynyt. Vai onko jokin palstan laki joka sen kieltäisi?