Kenttäpalveluskokemus
Valvoja: Moderaattorit
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Kenttäpalveluskokemus
Olin viime viikonloppuna pohjoisessa appivanhempien luona, ja ykskaks ovikello soi. Oven takana oli koira (jota odoteltiin, ja ihmeteltiin että onko se perkale oppinut ovikelloa soittamaan), ja koiran takana kaksi jehovantodistajanaista.
-(jtnainen) Päivää, tällainen koirake täältä löytyi...
-(ovenavaaja, eli minä) No kappas! [koira juoksee sisälle]
-(jtnainen) Meillä olisi tässä tällaisia lehtiä [ojentaa Vartiotornia ja Herätkäätä juuri oikeanmallisella viuhkalla, vartsikka alimmaisena], oletko tutustunut näihin?
-(ovenavaaja)Vähän liiankin hyvin.
-(jtnainen) [hämmentyy] Hyvin? Oletko lukenut näitä?
-(ovenavaaja) [heltyy ja päästää piinasta] Olin lapsuudessani jehovantodistaja. Tuli luettua.
-(jtnainen) [yllättyy] Aijaa, ovatko vanhempasi vielä mukana?
-(ovenavaaja) On kai ne.
-(jtnainen) No meillä olisi tässä nämä lehdet, kiinnostaisiko lukea mitä [en muista, jotain mailmanloppua taas] kohta tapahtuu?
-(ovenavaaja) Ei minua kiinnosta, mutta jos talonväkeä kiinnostaa... [huutelen peremmälle otetaanko herätkää vartiotorni kaatuu, ja kuulemma otetaan ja jtnainen kuulee sen]
-(jtnainen)Tämä perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin...
-(ovenavaaja) En maksa kun en lue. Talonväki lukee.
-(jtnainen) Haluatko omat kappaleet?
-(ovenavaaja) En halua. Hyvää päivänjatkoa!
-(jtnainen) Hyvää päivänjatkoa!
Olisin tahtonut peremmälle turisemaan, mutta se ei käynyt päinsä kun olin vieraassa, ei-jt taustaisessa paikassa. Olisi ollut mukavaa keskustella parista epäkohdasta jotka mm. tämän palstan kautta ovat tulleet yleiseen tietoisuuteen. Ehkä jehovantodistajat vielä joku päivä eksyvät tänne minun vakinaiseen asuinpaikkaani.
Toinen jt-nainen ei sanonut sanaakaan, vaan katseli pelokkaana n. 2 metriä puhemie...naista taaempana. Tunnistin itseni kaltaisen ihmisen, teki mieli pyytää puhelinnumeroa...
-(jtnainen) Päivää, tällainen koirake täältä löytyi...
-(ovenavaaja, eli minä) No kappas! [koira juoksee sisälle]
-(jtnainen) Meillä olisi tässä tällaisia lehtiä [ojentaa Vartiotornia ja Herätkäätä juuri oikeanmallisella viuhkalla, vartsikka alimmaisena], oletko tutustunut näihin?
-(ovenavaaja)Vähän liiankin hyvin.
-(jtnainen) [hämmentyy] Hyvin? Oletko lukenut näitä?
-(ovenavaaja) [heltyy ja päästää piinasta] Olin lapsuudessani jehovantodistaja. Tuli luettua.
-(jtnainen) [yllättyy] Aijaa, ovatko vanhempasi vielä mukana?
-(ovenavaaja) On kai ne.
-(jtnainen) No meillä olisi tässä nämä lehdet, kiinnostaisiko lukea mitä [en muista, jotain mailmanloppua taas] kohta tapahtuu?
-(ovenavaaja) Ei minua kiinnosta, mutta jos talonväkeä kiinnostaa... [huutelen peremmälle otetaanko herätkää vartiotorni kaatuu, ja kuulemma otetaan ja jtnainen kuulee sen]
-(jtnainen)Tämä perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin...
-(ovenavaaja) En maksa kun en lue. Talonväki lukee.
-(jtnainen) Haluatko omat kappaleet?
-(ovenavaaja) En halua. Hyvää päivänjatkoa!
-(jtnainen) Hyvää päivänjatkoa!
Olisin tahtonut peremmälle turisemaan, mutta se ei käynyt päinsä kun olin vieraassa, ei-jt taustaisessa paikassa. Olisi ollut mukavaa keskustella parista epäkohdasta jotka mm. tämän palstan kautta ovat tulleet yleiseen tietoisuuteen. Ehkä jehovantodistajat vielä joku päivä eksyvät tänne minun vakinaiseen asuinpaikkaani.
Toinen jt-nainen ei sanonut sanaakaan, vaan katseli pelokkaana n. 2 metriä puhemie...naista taaempana. Tunnistin itseni kaltaisen ihmisen, teki mieli pyytää puhelinnumeroa...
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Re: Kenttäpalveluskokemus
Heh -hauska tarina. Taitaapi joulukuun Herätkään aiheena olla "Onko maailmankaikkeudella joku tarkoitus?" (Minkä lisäksi oikeassa alakulmassa todetaan "Lisäksi: millaninen tähti johti 'tietäjät' Jeesuksen luo, sivu 11" - henkilökohtaisesti epäilen mersua.)
-
äänilaiteveli
toi on muuten jännä tunne ku avaa oven kahelle jt:lle. kuitenkin niin vähän aikaa sitten vasta itse olin oven toisella puolella tarjoamassa lehtiä.
pari kertaa tullu ovi avattua veli innokkaille (eivät oo tienneet taustaani). on se vaan niin outoa..
pari kertaa tullu ovi avattua veli innokkaille (eivät oo tienneet taustaani). on se vaan niin outoa..
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
-
Arskavain
Itse en haluaisi paljastaa taustaani. Tyttäreni luona käyvät kuulemma ahkeraan Tampereella ja olen vesikielellä jopa odottanut, että pistäytyisivät, kun olen käymässä, mutta ei ole ollut vielä tuuria 
Elä ja anna toisten elää
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Juu, tuota vedätystaktiikkaa olen itsekin ajatellut käyttää, jos "taistelu" joskus käydään kotikentällä ja ajan kanssa. Tässä tapauksessa olin vieraalla paikkakunnalla ja vieraassa talossa, joten en kehdannut järjestää mitään sirkusta. Sen sijaan ajattelin katsella minkälainen ilme jehovantodistajan kasvoille muodostuu kun ovenavaaja kertoo olevansa ex-jt. Ihan näkemisen arvoinen ilme, mutta ei kuitenkaan pasmat* menneet sekaisin.Arskavain kirjoitti:Itse en haluaisi paljastaa taustaani. Tyttäreni luona käyvät kuulemma ahkeraan Tampereella ja olen vesikielellä jopa odottanut, että pistäytyisivät, kun olen käymässä, mutta ei ole ollut vielä tuuria
*Ilmaukseen liittyy kaksimielisyys. Kyseisessä ilmansuunnassa on pilvin pimein Pasma-sukunimisiä jehovantodistajia. On hyvin suuri mahdollisuus, että ainakin toinen oven takana olleista naisista oli myös Pasma.
And Justice For All
-
Markku Meilo
Jokunen vuosi sitten mulla kävi varsinainen tsägä kun semmonen noin kaksvitonen jt-tyttö tuli minua käännyttämään ovelleni. Tosin kertoi olevansa tällä kulmalla keskustelemassa ihmisten kanssa Raamatusta. Keskustelu oli mulle yhtä tuskaa kun oli kirjaimellisesti aika ajoin purtava kieleen, että en räjähdä nauramaan. Tyttö oikoi sen kun ehti, välillä ylsi valehtelemaankin*. 1918/1918 auktorisoinnnista ei kuulema tiennyt mitään ja Room. 13: esivaltaopetuksen historiasta oli eri mieltä kanssani (enhän voinut pilata tunnelmaa ja kertoa, että olen tutkinut ja kokoustanut sen 1963 kevään Vt-lehden, jossa 1929 oppimuutos haudattiin kertomatta, että oppihautajaisissa oli kyse 1929 oppimuutoksesta).
Poistuessaan tuo pyysi lupaa palata selittämään Room. 13: esivaltajuttua sekä 1918/1919 tapahtumia, taitaa tutkia vielä tai sitten kyseessä oli kunniallisen poistumisen yritys.
*)Valehteli, ettei Vt-seura ole koskaan esittänyt, että ainoastaan jehovantodistajilla on mahdollisuus säilyä elossa Harmassa. Toki yritti sinnikkäästi ensin kääntää juttua ylösnousemuksen puolelle. Samoin esitti ettei millään järjestöllä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hän uskoo, koska hän uskoo ainoastaan Raamattuun (tämän hän lausui Raamattu kädessä kohotettuna - oli se herkkä näky kun vuoden 1985 jälkeen järjestölle kastettu on ihan tosissaan).
Poistuessaan tuo pyysi lupaa palata selittämään Room. 13: esivaltajuttua sekä 1918/1919 tapahtumia, taitaa tutkia vielä tai sitten kyseessä oli kunniallisen poistumisen yritys.
*)Valehteli, ettei Vt-seura ole koskaan esittänyt, että ainoastaan jehovantodistajilla on mahdollisuus säilyä elossa Harmassa. Toki yritti sinnikkäästi ensin kääntää juttua ylösnousemuksen puolelle. Samoin esitti ettei millään järjestöllä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hän uskoo, koska hän uskoo ainoastaan Raamattuun (tämän hän lausui Raamattu kädessä kohotettuna - oli se herkkä näky kun vuoden 1985 jälkeen järjestölle kastettu on ihan tosissaan).
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Bergerac
Tämän jälkeen muut vierailut, se alkuperäinen yllämainittu re-vierailu lienee vielä toteutumatta, JT:n toimesta ovat arvatenkin olleet suhteessa hyvin vähäisiä.Markku Meilo kirjoitti:Poistuessaan tuo pyysi lupaa palata selittämään Room. 13: esivaltajuttua sekä 1918/1919 tapahtumia, taitaa tutkia vielä tai sitten kyseessä oli kunniallisen poistumisen yritys.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Markku Meilo
Kun mitään ei ole kuulunut ja jatkuvasti näkee kehotuksia kysyä salilta asioita, joten lähetin kirjeen salille:Bergerac kirjoitti:...JT:n toimesta ovat arvatenkin olleet suhteessa hyvin vähäisiä.
Aluksi oletin vastauksen viipyvän joulukiireiden takia, mutta nyt on jo harkittava josko lopun ajan kiireet ovat syynä, maanantaina tulee vuosi päiväyksestä.JEHOVAN TODISTAJAT
Tervahaudantie 2
01400 VANTAA 2008-12-14
Vuosien varrella olen netissä saanut olettamieni jehovantodistajien taholta toistuvasti ohjeen kääntyä jehovantodistajien puoleen tai mennä valtakunnansalille esittämään yksityiskohtaisimmat kysymykseni.
Nettikysymykseni ovat jääneet säännönmukaisesti vaille asiallista vastausta, niinpä ajattelin noudattaa tuota usein toistettua ohjetta.
Kiinnostukseni on kohdistunut pääasiassa vuoden 1799-1914 lopun aikaan, Jeesuksen vuonna 1874 tapahtuneeseen paluuseen, vuoden 1914 nykyiseen profeetallisuuteen ja sen osoittamiseen Raamatun avulla.
Toivottavasti tämä saamani ohjeistus johtaa vastauksien äärelle.
Markku Meilo
Puroniityntie 205-13
01100 ITÄSALMI
Puhelin 0400 404 121
markku.meilo@hextek.fi
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Hihhih, on se vaikeaa tavoittaa jehovantodistaja, verrattuna siihen että kuinka helppoa jehovantodistajalla on tavoittaa ovenavaaja. Voi olla että 3000-luvun arkeologit katsovat jehovantodistajien olevan viimeisiä koskaan snailmailia vastaanottaneita tahoja. Tietenkään heillä ei ollut tietotaitoa siihen vastata...Markku Meilo kirjoitti: Aluksi oletin vastauksen viipyvän joulukiireiden takia, mutta nyt on jo harkittava josko lopun ajan kiireet ovat syynä, maanantaina tulee vuosi päiväyksestä.
And Justice For All
-
Markku Meilo
Jätin häveliäästi tuosta kirjekopiosta pois vanhimman nimen, olin hänen kanssaan samaan aikaan Karvialla ja senkin jälkeen tekemisissä. Pari vuotta sitten kyseisen seurakunnan jäsen kertoi, että ko. vanhin oli ainoa vanhin, joka siinä seurakunnassa osoitti empatiaa häntä kohtaan. Kyseinen piirre oli havaittavissa miehessä jo neljä vuosikymmentä sitten, tänään on havaittavissa ehdollinen empaattisuus joka on kortilla, ehdot asettaa Vt-seura. Hävettää symppiksen kaverin puolesta, eikä muuten ole ainoa senaikuinen tyyppi, jota kohtaan tunnen myötähäpeää.sinner74 kirjoitti:Hihhih, on se vaikeaa tavoittaa jehovantodistaja...
Joo ja jos olisi aikakone, niin katsoisin onko jo 3000-luvulle tultaessa Vt-seura löytänyt ne vielä kateissa olevat UT:n kässärit, joissa on maagiset neljä kirtsua sekä ovatko vielä löytymättömät 607-todisteet jo löytyneet 3000-luvulle tultaessa.Voi olla että 3000-luvun arkeologit katsovat jehovantodistajien olevan viimeisiä koskaan snailmailia vastaanottaneita tahoja. Tietenkään heillä ei ollut tietotaitoa siihen vastata...
-
Aaac
Sulla on taito ironisoida asiat ironisoimatta niitä. Näitä teräviä tiivistyksiä on ilo lukea. Samaa rataaMarkku Meilo kirjoitti:Joo ja jos olisi aikakone, niin katsoisin onko jo 3000-luvulle tultaessa Vt-seura löytänyt ne vielä kateissa olevat UT:n kässärit, joissa on maagiset neljä kirtsua sekä ovatko vielä löytymättömät 607-todisteet jo löytyneet 3000-luvulle tultaessa.
Religionsfri.
-
Markku Meilo
Joo, samaa rataa. Käyttövoimani on se loppumaton ihmettely kuinka itsekin olen jakanut vähäisen loogisen ajatteluni sekä uskonnolliseen että arkiseen moodiin.Aaac kirjoitti:Samaa rataa
Tuskin jehovantodistajan arkiminä tekee käytetyn auton kauppaa jos myyjä sanoo, että toistaiseksi löytymättömien rekisteriotteen ykkös- ja kakkososan mukaan hän kyllä omistaa myynnissä olevan auton. Mutta salilla jehovantodistajan uskonnollinen minä ihastelee silmät suurina Vartiotorniseuraa, jolla on vastaavilla toistaiseksi löytymättömillä todisteilla kuorrutettu totuus hallussa. Usko Vt-seuraan on niin vahva, että se pakottaa uskonnollinen minän soittelemaan täysin vieraiden ihmisten ovikelloja kertoen näille suuren uutisen, että hänellä on totuus, joka perustuu vielä kateissa oleviin todisteisiin.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 12.12.2009 16:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: +t+ke
Syy: +t+ke