Miksi olet toimeton tai eronnut JT?
Valvoja: Moderaattorit
-
dexter82
Miksi olet toimeton tai eronnut JT?
Siinä se olikin: miksi sinusta tuli toimeton tai jos olet eronnut Jehovantodistajista niin miksi? Itse olen toimeton. Ja syynä se ettei vain huvita saarnata ja käydä kokouksissa kun totuus ei ole sydämmessä (kävin kasteella hyvin nuorena ympäristön painostuksen vuoksi).
-
Viljo
Re: Miksi olet toimeton tai eronnut JT?
Älysin ettei jehovantodistajien opettama "totuus" olekaan oikeasti totta, roikuin jonkin aikaa ja erosin sitten.dexter82 kirjoitti:jos olet eronnut Jehovantodistajista niin miksi?
Mikä sinua pitää "Järjestössä"?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
dexter82
Puolisoni on Jt ja kaikki läheiseni ovat Jt, olen ollut koko ikäni mukana, joten ei ole tullut oikein tutustuttua muihin kuin Jt. Jos eroasin menettäisin kaikki ystävät. Mutta minua silti kiinnostaa jos jollakulla olisi sanoa todisteita miksi Jt ei ole tosi uskonto (ja oikeasti todistettua & tutkittua), joka opettaa totuutta maailman synnystä, Jeesuksesta ja Jumalan järjestöstä.
-
Markku Meilo
Tuotanoin, jos otetaan tämä logiikka vähintään kaksivaiheisesti käsittelyyn:dexter82 kirjoitti:Mutta minua silti kiinnostaa jos jollakulla olisi sanoa todisteita miksi Jt ei ole tosi uskonto (ja oikeasti todistettua & tutkittua), joka opettaa totuutta maailman synnystä, Jeesuksesta ja Jumalan järjestöstä.
A) Jos joku esittää, että Vt-seura aka. jehovantodistajuus edustaa jotain erinomaista totuutta, niin väitteen esittäjällä on todistustaakka. Toisaalta olematonta ei tarvitse osoittaa olemattomaksi, vaikka malliin "osoita, että kuu ei ole juustoa".
B) Jos halutaan keskustella "tosi" uskonnosta, niin se edellyttää lähtökohtaisesti yhteistä tai yleistä sopimusta esimerkiksi siitä mikä näistä on "tosi" uskonto.
C) Ja bonuksena kysyn, voiko "tosi" uskonto mielestäsi sisältää valehtelua ja kuinka paljon? Haluatko tarkastella Vt-seuran rehellisyyttä pelkästään sen oman materiaalin valossa?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Massetar
Täältä palstalta löydät varmasti monia mielenkiintoisia keskusteluja ja perusteluja moniin eriäviin mielipiteisiin oppikysymyksistä. Kaipaat selkeitä todisteita. Itse sain paljon ajateltavaa aikoinaan Raymond Franzin kirjoituksista. Entinen hallintoelimen jäsen kirjoittaa avoimesti, rehellisesti ja ilman pilkkaa niistä "totuuksista" joita Jehova kansalleen antaa (vai antaako sittenkään). Tuosta seuraavasta linkistä löydät joitain lukuja suomennettuna. Jos kielitaitoa löytyy, kannattaa lukea kaikki.dexter82 kirjoitti:Puolisoni on Jt ja kaikki läheiseni ovat Jt, olen ollut koko ikäni mukana, joten ei ole tullut oikein tutustuttua muihin kuin Jt. Jos eroasin menettäisin kaikki ystävät. Mutta minua silti kiinnostaa jos jollakulla olisi sanoa todisteita miksi Jt ei ole tosi uskonto (ja oikeasti todistettua & tutkittua), joka opettaa totuutta maailman synnystä, Jeesuksesta ja Jumalan järjestöstä.
http://www.jttuki.info/Franz/index.html
-
RaM
Ymmärrän hyvin pointtisi roikkua mukana enkö suosittele mitään hätiköityjä = huonoja ratkaisuja tilanteessasi.dexter82 kirjoitti:Puolisoni on Jt ja kaikki läheiseni ovat Jt, olen ollut koko ikäni mukana, joten ei ole tullut oikein tutustuttua muihin kuin Jt. Jos eroasin menettäisin kaikki ystävät. Mutta minua silti kiinnostaa jos jollakulla olisi sanoa todisteita miksi Jt ei ole tosi uskonto (ja oikeasti todistettua & tutkittua), joka opettaa totuutta maailman synnystä, Jeesuksesta ja Jumalan järjestöstä.
Mitä sitten tulee kaipaamiisi todisteisiin, niin jotain voisit lueskella aikasi kuluksi vaikkapa näiltä minun sivustoiltani.
http://www.raamattu.tarinoi.fi/
-
Aaac
Hiipuminen eli vähittäinen jättäytyminen pois seurakunnan aktiviteeteista voi olla ratkaisusi.
http://veljesseura.org/?q=node/215
http://veljesseura.org/?q=node/215
Muuten, tervetuloa palstalle!dexter82 kirjoitti:Siinä se olikin: miksi sinusta tuli toimeton tai jos olet eronnut Jehovantodistajista niin miksi? Itse olen toimeton. Ja syynä se ettei vain huvita saarnata ja käydä kokouksissa kun totuus ei ole sydämmessä (kävin kasteella hyvin nuorena ympäristön painostuksen vuoksi).
Religionsfri.
-
am-ha·’a’rets
Suosittelisin lähestymään tilannetta niin, että valitset jonkin Jehovantodistajien opin (ihan mikä tahansa käydexter82 kirjoitti:Puolisoni on Jt ja kaikki läheiseni ovat Jt, olen ollut koko ikäni mukana, joten ei ole tullut oikein tutustuttua muihin kuin Jt. Jos eroasin menettäisin kaikki ystävät. Mutta minua silti kiinnostaa jos jollakulla olisi sanoa todisteita miksi Jt ei ole tosi uskonto (ja oikeasti todistettua & tutkittua), joka opettaa totuutta maailman synnystä, Jeesuksesta ja Jumalan järjestöstä.
Niin ja toivottavasti puolisosi on ymmärtävää sorttia... Minun ei tarvinnut kuin luopua kavereista (vaikka sekin on tehnyt pirun kipeää). Pikkuhiljaa perheelle ja sukulaisille on alkanut valkenemaan missä mennään ja hiukan hirvittää mitä tuleman pitää. Tie on kivinen... Toivotan onnea matkaan!
ps. jos et ole nähnyt vielä neljättä tuotantokautta niin laita yyveetä.
"Life is what You make of it."
-
Markku Meilo
Ja mikä parasta, RaMin käytämme lähtökohtaisesti ainoastaan Vt-seuran materiaalia ja Raamattua, joten keskustelulla on yhteinen pohja, ei tule auktoriteettihenkilöistä syntyvää kiistaa.am-ha·’a’rets kirjoitti:Meilo ja RaM ainakin pitävät huolen siitä, että sinulla riittää vastusta.
Kirjoitusaktiviteettisi oli aiemmin sitä luokkaa, että muutosta seurasi ilolla.Been there, done that.
Ei lainkaan huono ohje.Voit tietysti etsiä vanhoja kirjoituksiani niin pääset hiukan helpommalla.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.