Hyvää joulumieltä :o)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kirsieveliina

Hyvää joulumieltä :o)

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Mitä joulunaika sinulle merkitsee? Oletko uudelleenlämmittänyt perinteitä vai nautitko vain rauhoittumisesta vapaiden ajan?

Olin a cappella -konsertissa, jossa Club For Five esitti joululauluja hieman uusin sovituksin. Nautin täysillä! Kuuntelin myös musiikkiopiston joulukonsertin kirkossa. Pieni poika, itsekin kuin vaalea enkeli, sai juuri juuri hengitettyä riittävästi happea pitkään Gloriaan ja hankaliin latinankielisiin sanoihin... Orkesterin torvet törähtelivät kammottavasti :lol: Joululaulut ovat minulle rakkaita - niistä muodostui tärkeitä siksi, että ne olivat "kiellettyjä" ja harvinaisia. Niin ne olivat jo lapsena, vaikka olisin istunut salilla joka viikko 3 kertaa.

Pidän joulusta, koska se on kaunis. Joulun valot ja värit ja niiden odottaminen saavat minut jaksamaan myöhäisestä syksystä saakka. Ihaninta ovat viikot ennen joulua. Joulun jälkeen haluaisin säilyttää valot ikkunalla pitkälle helmikuuhun. Pidän siitä, että maailma ja kiire hiljenee kolmeksi päiväksi ja että ihmiset haluavat hyvää toisilleen - jopa niille joita ehkä eivät yleensä ymmärrä. Pidän siitä, että löydän lähimmilleni pakettiin jotain juuri heille sopivaa. Nyt vien lauman, jossa on "jatkokappaleina" myös miesystävän lapsia, joiden lähivanhempi ei järjestäisi heille juuri mitään tavallisesta poikkeavaa jouluksi, 40-luvun tallitupaan ja telmimään valkoisessa hangessa.

Joulun - tai ihan vain talven - iloa ja valoa kaikille! <3 <3 <3
sinner74
Ylläpitäjä

Re: Hyvää joulumieltä :o)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Joulussa on jotain maagista. On vaikea sanoa onko se vain oma tunne, joka johtuu siitä että vietti ensimmäisen "oikean" joulun vasta päälle kaksikymppisenä. Ehkä näille aina joulun viettäneille se ei ole maagista, vaan itsestäänselvyys? Jota kuitenkin valmistellaan hiki hatussa, hampaat irvessä, mutta lämpö sydämessä...?

Joulussa on jotain sellaista, jota ei ikinä tavoittanut jehovantodistajuudessa. Tyytyväisyys siihen mitä on nyt, toive siitä että ensi vuonna on sama tilanne. Ihmisten kanssa, jotka ovat niin ainutlaatuisia että en halua elämäni vähiä jouluja hukata muuta etsiessäni. Perinne. Traditio. Kaunista.

HYVÄÄ JOULUA!
And Justice For All
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Olen tässä pikku hiljaa päässyt joulun vieton makuun. 4 joulua ainakin takana ja kaikki hyvällä omalla tunnolla vietettyjä :D Joulun merkitys on entisestään korostunut oman lapsen myötä. Haluan, että lapseni pääsee osalliseksi tästä mukavasta ja tunnelmallisesta juhlasta.

Loput joulukoristeet eilen kaivettu vintistä ja viritelty pitkin kämppään :D

Eniten odotan joululta sitä, että saan olla kotona vapaalla perheeni kanssa 4pvää, mikä tulee todella tarpeeseen :D
Astrologi

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

sinner74 kirjoitti:
Joulussa on jotain maagista. On vaikea sanoa onko se vain oma tunne, joka johtuu siitä että vietti ensimmäisen "oikean" joulun vasta päälle kaksikymppisenä. Ehkä näille aina joulun viettäneille se ei ole maagista, vaan itsestäänselvyys?

Itse olen jättänyt viettämättä vain pari joulua jeppulavuosina. Mielestäni joulussa on aina jotain maagista, ei se ainakaan minulle ole mitenkään itsestään selvä juhla, vaikka niin monet kerrat olen sitä viettänyt. Ja nyt pienen lapsen vanhempana joulusta tulee entistäkin mieleenpainuvampi, kun joulusta tekee juhlaa lapselle.

Jopa jeppulavuosina kun ei viettänyt joulua, oli joulun aika silti jotenkin maagista.

Tärkeää joulussa on pitää tasapaino, ettei mene väkisin vääntämiseksi. Jos on voimat vähissä niin silloin täytyy vain vähentää jouluvalmisteluja. Esimerkiksi yhtenä vuonna menimme perheen kanssa kylpylään jouluksi kun ei kerta kaikkiaan jaksanut ajatella kodin laittamista joulua varten. Tänä vuonna taas on ollut tosi mukava tehdä jouluvalmisteluja, on leivottu ja laitettu ja pukkia odotellaan aattona kotosalla.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstan lukijoille!
Viimeksi muokannut Astrologi, 20.12.2009 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hyvää joulua myös täältä kaikille. Vaikka toisaalla kirjoitinkin, että joulu on minulle pelkkä kulutusjuhla, niin otetaas vähän takaisin, herkistellään ja myönnetään, että olen Kirsieveliinan kanssa täysin samaa mieltä tästä:
Kirsieveliina kirjoitti: Pidän joulusta, koska se on kaunis. Joulun valot ja värit ja niiden odottaminen saavat minut jaksamaan myöhäisestä syksystä saakka. Ihaninta ovat viikot ennen joulua. Joulun jälkeen haluaisin säilyttää valot ikkunalla pitkälle helmikuuhun. Pidän siitä, että maailma ja kiire hiljenee kolmeksi päiväksi ja että ihmiset haluavat hyvää toisilleen - jopa niille joita ehkä eivät yleensä ymmärrä. Pidän siitä, että löydän lähimmilleni pakettiin jotain juuri heille sopivaa.

Tässä vielä jouluinen sarjakuva. :)

Olkaa tavallista kiltimpiä läheisillenne!
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
äänilaiteveli

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Laitetaan tännekin sitten se: Hyvää joulua kaikille! :)
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
Vastaa Viestiin