Oletko ajatellut, että joillakin ihmisillä voi olla niin paljon aitoa rakkautta lähimmäisiään kohtaan, että he haluavat auttaa heitä vapaaehtoisesti (tässä tapauksessa toipumaan niistä henkisistä kolhuista, mitä Vartiotorniseura on aikaansaanut). Toki tällainen pyyteetön ihmisten auttaminen on harvinaista Jehovan todistajien parissa, joita ohjataan lähinnä suorittamisen ja raporttinumeroiden kautta. Raamatun kertomus siitä, kuka on lähimmäinen, on jäänyt ehkä sinullekin vieraaksi.Vieras kirjoitti:Lähinnä kai joitakin kummeksuttaa, miten joku viitsii vuosien poissaolon jälkeen työskennellä enempi tunteja Jehovan todistajuuden parissa kuin monet kirjoilla olevat sisäpuolella olevat
Iltalehti: "Helppo uhri"
Valvoja: Moderaattorit
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: Iltalehti: "Helppo uhri"
-
toolman
-
Vieras
Lue uudelleen, kerroin muiden mietteistä.toolman kirjoitti:Miten Vieras myös viitsii? Hän on kiinnostunut.Vieras kirjoitti:miten joku viitsii
-
Vieras
Luehan uudelleen. En kirjoittanut, että "minä ihmettelen, miten te viitsitte...". Kirjoitin muiden havainnoista, tuntemuksista ja ajatuksista. Vai onko palstalla kielletty raportoida muutamien Jehovan todistajien ajatuksista? :DJohanneksen poika kirjoitti:Oletko ajatellut, että joillakin ihmisillä voi olla niin paljon aitoa rakkautta lähimmäisiään kohtaan, että he haluavat auttaa heitä vapaaehtoisesti (tässä tapauksessa toipumaan niistä henkisistä kolhuista, mitä Vartiotorniseura on aikaansaanut). Toki tällainen pyyteetön ihmisten auttaminen on harvinaista Jehovan todistajien parissa, joita ohjataan lähinnä suorittamisen ja raporttinumeroiden kautta. Raamatun kertomus siitä, kuka on lähimmäinen, on jäänyt ehkä sinullekin vieraaksi.Vieras kirjoitti:Lähinnä kai joitakin kummeksuttaa, miten joku viitsii vuosien poissaolon jälkeen työskennellä enempi tunteja Jehovan todistajuuden parissa kuin monet kirjoilla olevat sisäpuolella olevat
-
Aaac
Jehovantodistajien ajatuksista saa kyllä tällä palstalla kertoa. Nyt, monen vuoden poissaolon jälkeen ne tuntuvat välillä vain niin omituisilta. Voi olla, että jehovantodistajana olisin itsekin keksinyt jutusta sivuseikkoja, jottei vain olisi tarvinnut ajatella itse asiaa. Se kun olisi voinut olla liian tuskallista heikolle mielelle. Vai kertoiko JT, mitä mieltä hän oli jutun teemoista?
Sinänsä kiva, että jehovantodistajatkin lukevat entisistä jehovantodistajista kertovia juttuja. Vaikka ne on tietysti suunnattu ns. suurelle yleisölle, voi niistä olla apua jonkun jehovantodistajan mielenhallinnan hellittämisessä.
Sinänsä kiva, että jehovantodistajatkin lukevat entisistä jehovantodistajista kertovia juttuja. Vaikka ne on tietysti suunnattu ns. suurelle yleisölle, voi niistä olla apua jonkun jehovantodistajan mielenhallinnan hellittämisessä.
Religionsfri.
-
Vieras
Itse asiaa on varmasti ajateltu. Henkilön ollessa täysi-ikäinen hän on tehnyt itse päätöksensä. Myöskin se tulee selville jo kastamattomana julistajana, että erotessa tai erotettaessa monet ystävyyssuhteet katkeavat. Kun joku ryhtyy kastamattomaksi julistajaksi hän saa Järjestö-kirjan (en. Järjestetyt) missä asia selkeästi kerrotaan. Jutussa ei kielletty asiaa joka oli hieno asia.Aaac kirjoitti:Jehovantodistajien ajatuksista saa kyllä tällä palstalla kertoa. Nyt, monen vuoden poissaolon jälkeen ne tuntuvat välillä vain niin omituisilta. Voi olla, että jehovantodistajana olisin itsekin keksinyt jutusta sivuseikkoja, jottei vain olisi tarvinnut ajatella itse asiaa. Se kun olisi voinut olla liian tuskallista heikolle mielelle. Vai kertoiko JT, mitä mieltä hän oli jutun teemoista?
Kohta, missä henkilö sanoi työnteon jääneen kun oli ryhtynyt tienraivaajaksi oli todella outo. Jokaisen tienraivaajanhan on saatava elanto jostakin ja tavanomaisesti monet saavat sen tänä päivänä siltä saralta millä ovat opiskelleetkin. Eli osa-aikatyö ja tienraivaus. Toki jotkut saavat elantonsa eläkkeestä tai ovat vielä opiskelijoita, mutta tässä kohdin asia olisi ollut ehkä tarpeellista esittää toisin.
Myös se kun sanottiin että kokouksista ei saanut tai voinut olla pois kun oli riittämättömyyden tunteita. Tässä suhteessa Jehovan todistajuus on voinut toki muuttua, mutta asiaa ihmetelleet miettivät paria vastaavaa tapausta, ja nämä olivat olleet kuukausia poissa kokouksista eikä sitä ollut heiltä udeltu. Vaikka olivat muutoin tekemisissä läheisempien seurakuntalaisten kanssa kuten myös ns. ulkopuolisten ystäviensä kanssa. Riittämättömyyden tunteet vakaumuksen saralla voitiin hoitaa myös noin.
-
Tolppa-JT
Aina on ihmetellyt tämmöisen lauseen taakse kätkeytynyttä unohdusta, että vaikka 18-vuotias on lainmukaisesti täysi-ikäinen niin se ei tarkoita, että pystyisi tekemään järkeviä päätöksiä, mitkä vaativat mm. elämänkoulua. Kuka osaa 18-vuotiaana oikeasti ajatella mitä kasteelle meneminen todella tarkoittaa? "Hei mä meen kans kasteelle ku kaikki frenditki menee ni eihän nyt mua koskaan eroteta ku oon niin hengellinen. sitäpaitsi kymmenevuotta o nii sairaaaaanpitkä aika et silloha on tullu jo paratiisi ja sillee eks nii?"Guest kirjoitti: Itse asiaa on varmasti ajateltu. Henkilön ollessa täysi-ikäinen hän on tehnyt itse päätöksensä. Myöskin se tulee selville jo kastamattomana julistajana, että erotessa tai erotettaessa monet ystävyyssuhteet katkeavat. Kun joku ryhtyy kastamattomaksi julistajaksi hän saa Järjestö-kirjan (en. Järjestetyt) missä asia selkeästi kerrotaan. Jutussa ei kielletty asiaa joka oli hieno asia.
Teiniä, joka on muutenkin sekaisin elämästä painostetaan ja myöhemmin ku eroaa/erotetaan niin kolautetaan hartioita, että se oli täysi-ikäinen, teki omat ratkaisut.