Ihmissuhteet

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Arskavain

Ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Usein pidän ihmissuhteita lisäongelmana tavallisen kivun ja muiden ongelmien suhteen, mutta ne ovatkin isoin ja merkittävin asia ja nyt olen sitä mieltä, että ne kuuluvat elämään. Jokaisella ihmisellä pihmisellä on jokin itselleen merkittävä ihmissuhdeongelma. Toisaalta jos ne kuuluvat elämään niin silloinhan ongelmaa ei edes ole vain persoonallisuuseroja, jotka aiheuttavat sekaannusta.

Minun ihmisuhdeongelma on Isä ja jt sisareni, vaimon isä ja ehkä muutama muu jeppula. Olenkohan minä samalainen ongelma heille?

Millaisia ihmissuhde ongelmia sulle.
Elä ja anna toisten elää
Jakke

Re: Ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Voi tietysti pohtia, onko ihmissuhteiden katkeaminen ongelma vai ei. Se riippuu näkökannasta. Tunnen useitakin ihmisiä joilla on välit poikki esim sisaruksiinsa tai vanhempiinsa. Asian voi nähdä joko ongelmana tai sitten "elämä on" -tyyppisenä osana ihmisen elämää. Aina ei asiat mene "niin kuin elokuvissa". Sitä voi joko jäädä märehtimään, tai sitten ammentaa onnellisuutta niistä asioista mitkä elämässä ovat hyvin. Onnistumiset ja onnellisuudenaiheetkin kun ovat erottamaton osa jokaisen ihmisen elämää. Pitää vaan valita, näkeekö pullon puoliksi tyhjänä vai puoliksi täytenä.

Mutta kuten totesit, ihmissuhdeongelmat - ja ongelmat yleensäkin, ovat osa elämää. Niiltä ei voi välttyä kukaan, eikä tarvitsekaan.

Omia ihmissuhdeongelmiani en tässä ala erittelemään. Totean vain, etten niiltä ole itsekään säästynyt.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Arskavain

Re: Ihmissuhteet

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Aina viisas Jakke - eikä tämä ole vittuilua
Onnistumiset ja onnellisuudenaiheetkin kun ovat erottamaton osa jokaisen ihmisen elämää. Pitää vaan valita, näkeekö pullon puoliksi tyhjänä vai puoliksi täytenä.

Mutta kuten totesit, ihmissuhdeongelmat - ja ongelmat yleensäkin, ovat osa elämää. Niiltä ei voi välttyä kukaan, eikä tarvitsekaan.
Elä ja anna toisten elää
Vastaa Viestiin