Pari epäselvää oppinäkemystä
Valvoja: Moderaattorit
-
Luopio?
Pari epäselvää oppinäkemystä
Hävettää myöntää, että en muista näistä opetuksista mitään koko siltä ajalta kun olin fyysisesti läsnä lahkon toiminnassa. Rehellinen ollessani, on sanottava, että olin hetken myös henkisesti lahkolainen, mutta keskityin siihen hurmokseen välittämättä sen suuremmin yksityiskohdista.
Itse asiaan:
Kuinka vanhan jeppulat uskovat maailman olevan?
Miksi ei risti, vaan se paalu?
Muistan sadun jossa enkelit/demonit/mitkä lie ihastuivat maan päällä eläviin tyttäriin ja ottivat ihmismuodon päästäkseen kutittelemaan tyttäriä. Eikö niistä tullut tarinan mukaan jättiläisiä?
Minulla on myös mielikuva, että jotkut tarinan(raamatun) perushahmot olisivat eläneet satoja vuosia..?
Kuten huomaatte, tietoni on melko hataralla pohjalla. Mihin ne kaikki vuodet hukkuivat..?
Itse asiaan:
Miksi ei risti, vaan se paalu?
Muistan sadun jossa enkelit/demonit/mitkä lie ihastuivat maan päällä eläviin tyttäriin ja ottivat ihmismuodon päästäkseen kutittelemaan tyttäriä. Eikö niistä tullut tarinan mukaan jättiläisiä?
Minulla on myös mielikuva, että jotkut tarinan(raamatun) perushahmot olisivat eläneet satoja vuosia..?
Kuten huomaatte, tietoni on melko hataralla pohjalla. Mihin ne kaikki vuodet hukkuivat..?
"Totuus ei saa koskaan tulla hyvän tarinan tielle"
-
OJA
Re: Pari epäselvää oppinäkemystä
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
- Steven Weinberg -
-
Arskavain
Ei kannata hävetä, sillä usein vanhimmatkaan seurakunnassa eivät tiedä, mikä on seuran virallinen kanta johonkin asiaan. Monet mummelit ja papat elävät vieläkin 1950- 2007 välisissä opetuksissa.
1975 Aadamin luomisetsa tuli 6000 vuotta täyteen. Luomispäivä on 7000 vuotta, mutta tässäkin on käännetty kelkkaa, että luomispäivän arvellaan nykyään olevan määrittelemätön ajanjakso.
1975 Aadamin luomisetsa tuli 6000 vuotta täyteen. Luomispäivä on 7000 vuotta, mutta tässäkin on käännetty kelkkaa, että luomispäivän arvellaan nykyään olevan määrittelemätön ajanjakso.
Kyllä, eikä se ole siis mikään satu ainakaan seuran mielestä.Muistan sadun jossa enkelit/demonit/mitkä lie ihastuivat maan päällä eläviin tyttäriin ja ottivat ihmismuodon päästäkseen kutittelemaan tyttäriä. Eikö niistä tullut tarinan mukaan jättiläisiä?
Jehovan sanotaan olevan ikuinen ja Jeesuskin on tuhansia vuosia vanha - joskin hänet tunnetaan eri nimellä taivaassa. Myös saatana ja demonit ja tietenkin enkelit, serafit ja kerubit ovat tuhansia vuosia vanhoja.Minulla on myös mielikuva, että jotkut tarinan(raamatun) perushahmot olisivat eläneet satoja vuosia..?
Ehkä olit kaartissa kulttuuritodistajat ilman varsinaista omaa vakaumusta, joita siis riittää nyt jo ehkä suurimmaksi osaksi, joita ei homma oikeastaan kiinnosta, mutta eipä he viitsi kokea epämielyttävää karttamistakaan tms...Kuten huomaatte, tietoni on melko hataralla pohjalla. Mihin ne kaikki vuodet hukkuivat..?
Viimeksi muokannut Tony, 23.01.2010 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaukset entrattu
Syy: Lainaukset entrattu
Elä ja anna toisten elää
-
Arskavain
No siinä meni Arskalla sekaisin quotet ja copypastet. 
Elä ja anna toisten elää
- Tony
Ymmärtääkseni maailman iästä ei liiemmin nykyään meuhkata jt-piireissä ja se myötäilee tieteen käsitystä asiasta. Jehovan luomispäivien pituuksista ei osata enää olla niin varmoja, kuin ehkä joskus aikaisemmin.Luopio? kirjoitti:Kuinka vanhan jeppulat uskovat maailman olevan?
Pitäähän sitä uskonnollisilla markkinoilla jotenkin erottua massasta. Vaikka sitten epätodennäköisellä ja merkityksettömällä paaluteorialla. Niin ja ehkä senkin takia, että sana rististä on vt-seuralle kauhistus.Miksi ei risti, vaan se paalu?
Ei, vaan niiden jälkeläisistä. Nefiileiksi niitä taidettiin tituleerata.Muistan sadun jossa enkelit/demonit/mitkä lie ihastuivat maan päällä eläviin tyttäriin ja ottivat ihmismuodon päästäkseen kutittelemaan tyttäriä. Eikö niistä tullut tarinan mukaan jättiläisiä?
Joo, Metusalah vietti tarinan mukaan synttäreitä miltei 1000 kertaa.Minulla on myös mielikuva, että jotkut tarinan(raamatun) perushahmot olisivat eläneet satoja vuosia..?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Luopio?
Mitenköhän dinosaurukset selitettiin?
Ajatella, että uskoin kaikki sadut silloin joskus.
Ajatella, että uskoin kaikki sadut silloin joskus.
"Totuus ei saa koskaan tulla hyvän tarinan tielle"
-
Vieras
Onko kukaan pohtinut sitä, miten on mahdollista, että enkelit ihastuivat ihmisten tyttäriin.
Enkelit ovat ymmärtääkseni sukupuolettomia. Veto toista sukupuolta kohtaan johtuu meissä ihmisissä olevasta hormoonitoiminnasta, jota ei ilmeisesti enkeleillä ole.
Enkelit ovat ymmärtääkseni sukupuolettomia. Veto toista sukupuolta kohtaan johtuu meissä ihmisissä olevasta hormoonitoiminnasta, jota ei ilmeisesti enkeleillä ole.
-
Kaarmis
Kun pidin tuota tarinaa jeppuaikoinanikin pelkkänä satuna, niin eipä tullut pohdittua.Vieras kirjoitti:Onko kukaan pohtinut sitä, miten on mahdollista, että enkelit ihastuivat ihmisten tyttäriin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
kirjallisuusveli
Virallisesti 7000 vuotista luomispäivää ei suinkaan ole kumottu, vaikka selityksiä määrittelemättömän pitkistä ajanjaksoista onkin ollut julkaisuissa.Arskavain kirjoitti:
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
-
Aaac
Öööööh, siis ovatko luomispäivät 1-6 JT-opin mukaan jopa miljoonia, miljardeja vuosia ja 7. päivä eli Jumalan lepopäivä vain 7000 vuotta?
Valistakaa mua, olen näet aktiivisesti unohtanut noita satuiluja.
Religionsfri.
-
Markku Meilo
Eräs syy, miksi muutos tehtiin ilman suurempia ilmoituksia, saattaa olla 7000-vuotisten luomispäivien peruste, eli pelkkä perimätieto. Sellaisen asian perään ei haluta kenenkään kyselevän, kun kaiken aikaa selitetään opetuksen perustuvan vain ja ainoastaan Pipliaan.kirjallisuusveli kirjoitti:Virallisesti 7000 vuotista luomispäivää ei suinkaan ole kumottu,
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Markku Meilo
Kaikki luomispäivät ovat nykyään tuhansia vuosia kestoltaan. Vuoden 1975 ennustus pakotti hylkäämään perimätiedon ja ottamaan tilalle itse keksityn version. Siinähän kävi niin, ettei hylätty opetusta siitä, että Kristuksen milleniumi on 7. luomispäivän viimeinen vuosituhat, jolloin kun 6000 tuli täyteen 1975, niin oli pidennettävä (ainakin) viimeistä luomispäivää.Aaac kirjoitti:... 7. päivä eli Jumalan lepopäivä vain 7000 vuotta?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Bergerac
Ja näin Joulun jälkeen:
Jolloin jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat ovat maailmallisten ohella popsineet mahansa täyteen ns. sesonkiruokaa...kun sitä on saatavilla näin joulun aikaan...vaikka tosiasiassa ko tuotteita saatavissa pitkin vuotta kuten aina.
Kuten vastaavasti vilpittömät Jehovan Todistajat voivat kerran vuodessa juhlistaa hääpäivää hulppeasti (ja ehkä jopa visa vinkuu ja ohella ehkä viini virtaa ja laulu soi) ja samaan aikaan toisaalta väistää synttärit.
Mutta voihan lahjoja antaa pitkin vuotta ja synttäreiden tilalla pitää kutsujuhlia vähän niinkuin synttäreiden korvikkeeksi. Vieraslista vilpittömien Jehovan Todistajien bileissä pääsääntöisesti rajoittuu toisiin vilpittömiin Jehovan Todistajiin tai kiinnostuneisiin.
Mutta oppinäkemyksistä sen verran näin Joulun lähiaikoina:
Seuran näkemyksen mukaan itse Saatana ohjaili Beetlehelmin tähteä. On se ovela kaveri tuo Saatana.
Jolloin jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat ovat maailmallisten ohella popsineet mahansa täyteen ns. sesonkiruokaa...kun sitä on saatavilla näin joulun aikaan...vaikka tosiasiassa ko tuotteita saatavissa pitkin vuotta kuten aina.
Kuten vastaavasti vilpittömät Jehovan Todistajat voivat kerran vuodessa juhlistaa hääpäivää hulppeasti (ja ehkä jopa visa vinkuu ja ohella ehkä viini virtaa ja laulu soi) ja samaan aikaan toisaalta väistää synttärit.
Mutta voihan lahjoja antaa pitkin vuotta ja synttäreiden tilalla pitää kutsujuhlia vähän niinkuin synttäreiden korvikkeeksi. Vieraslista vilpittömien Jehovan Todistajien bileissä pääsääntöisesti rajoittuu toisiin vilpittömiin Jehovan Todistajiin tai kiinnostuneisiin.
Mutta oppinäkemyksistä sen verran näin Joulun lähiaikoina:
Seuran näkemyksen mukaan itse Saatana ohjaili Beetlehelmin tähteä. On se ovela kaveri tuo Saatana.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Pehmoluopio
Siksi koska Raamattu on kirjoitettu heteromiesnäkökulmasta.Vieras kirjoitti:Onko kukaan pohtinut sitä, miten on mahdollista, että enkelit ihastuivat ihmisten tyttäriin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
toolman
Vielä ainakin yksi epäselvyys. Miten tai millä tavalla kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen? Joh 5:25.
Mitenhän lie mahdollista kirjaimellisesti poltettu ihminen kuulla ääniä?
Mitenhän lie mahdollista kirjaimellisesti poltettu ihminen kuulla ääniä?
tool ja öl on elämää.