Huikka muistonvietossa
Valvoja: Moderaattorit
-
Luopio?
Huikka muistonvietossa
Tylsän työpäivän vauhdittamiseksi olen tässä miettinyt, että mitä mahtaisi tapahtua, jos menisin muistonviettoon ja muina miehinä ottaisin hörpyt tarjotusta viinistä? Voisinko sanoa saaneeni kehotuksen itse jehvetiltä? Voisiko kukaan kiistää sitä?
Paiskattaisiinko minut samalla kellonlyömällä ulos, vai kokoontuisiko jonkin sortin komitea pohtimaan tilaani?
Paiskattaisiinko minut samalla kellonlyömällä ulos, vai kokoontuisiko jonkin sortin komitea pohtimaan tilaani?
"Totuus ei saa koskaan tulla hyvän tarinan tielle"
- Jaakko Ahvenainen
Re: Huikka muistonvietossa
Ei ole estettä ottaa osaa muistonvieton vertauskuviin. Tämänhetkinen doktriini menee muistaakseni näin: Jokainen tietää sisimmässään, onko voideltu vai ei. Tästä syystä seurakunnan ei tulisi tuomita niitä, jotka ottavat osaa vertauskuviin. Kuitenkin niiden, jotka ottavat osaa vertauskuviin, tulee osoittaa alamaisuuttaan seurakunnan vanhimmille ja muille, joilla on etu hoitaa jotain tiettyä tehtävää..
En kuitenkaan kehoittaisi näin menettelemään silkasta ilkeämielisyydestä. Muistonvietto ja vertauskuviin osallistuminen on Jehovan todistajille hyvin pyhä. Miksi toisen vakaumusta tulisi loukata tai asettaa pilkattavaksi hänelle pyhässä asiassa! Mikäli tosissasi katsot olevasi voideltu, estettä vertauskuviin osallistumiselle ei ole.
En kuitenkaan kehoittaisi näin menettelemään silkasta ilkeämielisyydestä. Muistonvietto ja vertauskuviin osallistuminen on Jehovan todistajille hyvin pyhä. Miksi toisen vakaumusta tulisi loukata tai asettaa pilkattavaksi hänelle pyhässä asiassa! Mikäli tosissasi katsot olevasi voideltu, estettä vertauskuviin osallistumiselle ei ole.
- Sukututkija
Veli viisaasti todistaa.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:En kuitenkaan kehoittaisi näin menettelemään silkasta ilkeämielisyydestä. Muistonvietto ja vertauskuviin osallistuminen on Jehovan todistajille hyvin pyhä. Miksi toisen vakaumusta tulisi loukata tai asettaa pilkattavaksi hänelle pyhässä asiassa!
-
Luopio?
Ei ollut kyse kenenkään loukkaamisesta. Ajatusleikkinä vain mietin, mitä mahtaisi tapahtua.
Samalla metin, kuinka usein tällaista tapahtuu. Saattahan joku hartaassa tilassa tai mielenhäiriössä hörpyn ottaa. Voiko "ilmoituksensa" perua myöhemmin?
On hippasen virähtänyt aikaa viimeisestä muistonvietosta. en edes muista miten harras tunnelma siellä on.
Samalla metin, kuinka usein tällaista tapahtuu. Saattahan joku hartaassa tilassa tai mielenhäiriössä hörpyn ottaa. Voiko "ilmoituksensa" perua myöhemmin?
On hippasen virähtänyt aikaa viimeisestä muistonvietosta. en edes muista miten harras tunnelma siellä on.
- Jaakko Ahvenainen
Tunnelmaa en lähde kommentoimaan, koska tilaisuus itsessään on minulle vastenmielinen. "Vahingossa" tai "tietämättömyydestä" vertauskuviin osallistumista varmasti tapahtuu etenkin Seuran uusilla maantieteellisillä alueilla - ja kaikki myös kirjataan. Missä määrin tätä tapahtuu, sitä tuskin voidaan todentaa.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Muistelisin, että minun henkilökohtaisesti havainnoimana aikana muutama kaheliksi joko etukäteen, jälkikäteen tai sekä-että luokiteltu henkilö otti osaa vertauskuviin. Ei siitä sen kummempaa hälyä siinä tilaisuudessa nostettu, otti kuka otti.
Eli jos marssit muistonviettoon ja haukkaat leipää kyytipoikineen, niin eiköhän se onnistu ihan ongelmitta. Mutta ei siinä varmaan mitään järki- tai hyötynäkökohtaa ole. Antaa niitten olla rauhassa, se on ainoita järkeenkäypiä asioita jehovantodistajuudessa, kieltäytyä korpuksi kuivuneesta rieskasta ja liian paljon tanniinia sisältävästä sekundaviinistä.
Nyt kun miettii, niin tuo voideltujen asema järjestössä on kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen. Onko ns. voideltu hiljaisesti tunnustettu varttihullu reliikki? Uskooko edes kukaan hard-core-jt nykyajan voideltuihin oikeasti?
Eli jos marssit muistonviettoon ja haukkaat leipää kyytipoikineen, niin eiköhän se onnistu ihan ongelmitta. Mutta ei siinä varmaan mitään järki- tai hyötynäkökohtaa ole. Antaa niitten olla rauhassa, se on ainoita järkeenkäypiä asioita jehovantodistajuudessa, kieltäytyä korpuksi kuivuneesta rieskasta ja liian paljon tanniinia sisältävästä sekundaviinistä.
Nyt kun miettii, niin tuo voideltujen asema järjestössä on kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen. Onko ns. voideltu hiljaisesti tunnustettu varttihullu reliikki? Uskooko edes kukaan hard-core-jt nykyajan voideltuihin oikeasti?
And Justice For All
-
Aaac
Käsittääkseni Vartiotorni on vihjannut, etteivät uudet voidellut ole ihan aitoja.sinner74 kirjoitti:Nyt kun miettii, niin tuo voideltujen asema järjestössä on kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen. Onko ns. voideltu hiljaisesti tunnustettu varttihullu reliikki? Uskooko edes kukaan hard-core-jt nykyajan voideltuihin oikeasti?
Religionsfri.
- Jaakko Ahvenainen
Näin lienee, mutta kun tätä harmagedonia ei vain tule ja halinto-elimessä vasalleineen alkaa olla vaje voidelluista, voisiko olla kyse taas ja taas kerran "valituista voidelluista" tiettyyn korkeampaan etuun?Aaac kirjoitti:Käsittääkseni Vartiotorni on vihjannut, etteivät uudet voidellut ole ihan aitoja.
Edit: Ellei edes hallinto-elimessä ole voideltuja, on vaara Jehovan sanojen kaikua vieläkin epätäsmällisemmin.
-
paula
Mielestäni tunnelma oli yleensä jäykkä, salissa oli "tönkköhiljaista" jännitti että pysyykö lapset nätisti....ja ettei kuppi vaan lipsahda...Luopio? kirjoitti:en edes muista miten harras tunnelma siellä on.
oikein hienot kukat pöydällä juorusi että on juhla
-
Luopio?
Hieman hapokasta taisi tunnelma olla. Itse tapahtuma meni aina omalla painollaan, mutta se valmistautuminen...
Minulle painotettii kuukautta aikaisemmin, ja joka päivä juhlaan asti, että en vahingossakaan keksi muuta menoa. Olihan kyseessä sentään vuoden tärkein juhla.
Mitenkä WT on vihjaillut, että uudet voidellut on sekundaa?
Minulle painotettii kuukautta aikaisemmin, ja joka päivä juhlaan asti, että en vahingossakaan keksi muuta menoa. Olihan kyseessä sentään vuoden tärkein juhla.
Mitenkä WT on vihjaillut, että uudet voidellut on sekundaa?
-
Lothar II
Luopio kysyi voisiko kukaan kiistää osallistumisen?
Voidaan kiistää, ei heti, mutta myöhemmin.
Kokouksissahan opetettiin, että henkilö ITSE TIETÄÄ olevansa voideltu yhtävarmasti kuin mies tietää olevansa mies tai nainen olevansa nainen.
Kuitenkin tiedossani on tapaus, jossa veli vanhin kyseenalaisti privaatti paimennuskäynnissä erään veljen voideltuna olemisen tietämisen oikeuden.
No, seuraavissa muistonvietoissa hän ei enään hörppäillyt, oli palautettu takaisin maan pinnalle.
Esimerkki opetuksen ja käytännön ristiriidasta.
Kokouksissahan opetettiin, että henkilö ITSE TIETÄÄ olevansa voideltu yhtävarmasti kuin mies tietää olevansa mies tai nainen olevansa nainen.
Kuitenkin tiedossani on tapaus, jossa veli vanhin kyseenalaisti privaatti paimennuskäynnissä erään veljen voideltuna olemisen tietämisen oikeuden.
No, seuraavissa muistonvietoissa hän ei enään hörppäillyt, oli palautettu takaisin maan pinnalle.
Esimerkki opetuksen ja käytännön ristiriidasta.
-
Bergerac
Olet oikeassa, ainakin mitä tulee ko tapahtuman tm Seuran vaatimiin raportointiin voideltujen osalta.Lothar II kirjoitti:Luopio kysyi voisiko kukaan kiistää osallistumisen?
Mikäli viinin hörppijää ei tunnisteta tai ei päästä ennen/jälkeen tilaisuuden haastattelemaan, niin häntä ei mainita voidelluiden osalta eteenpäin lähetetyissä raportissa. Tai sitten olen aivan totaalisesti väärässä.
Tämä myös niinkin , että jos todellisuudessa kaukaisemman alueen tuoreempi vilpitön kastettu aktiivinen Jehovan Todistaja saapuisi viime hetkillä ilman keskustelua kenenkään kanssa, hörppäisi viinin ja poistuisi (jostain force major syistä) ilman keskustelua kenenkään vilpittömän Jehovan Todistajan tai vanhimman kanssa. Etenkin jos kukaan paikallinen luotettava taho ei tunnista vertauskuvaan osallistunutta. Tuskin menee raporttiin.
Tai sanotaan niin että edellämainitussa tapauksessa ei mene ensimmäiseen raporttiinU/laskentaan (tai osallistuminen muistonviettoon tietysti lasketaan mukaan). Tietysti myöhemmin vilpitön Jehovan Todistaja kääntyy oman seurakunnan vanhimpien puoleen ja kertoo että hörppäsi viiniä toisessa seurakunnassa. Tällöin veli vilpittömät vanhimmat saattavat selvittää asiaa vilpittömän viiniä hörppineen Jehovan Todistajan kanssa ja toki ottaa yhteyttä Seurakuntaan missä hörppinen tapahtui. Jos rapparit ovat jo lähteneet, niin en kyllä tiedä kuinka paljon voidaan korjata jälkeenpäin ja millä aikataululla.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Pehmoluopio
Minä otin ja nautin kräkkeriä kanssa. Varoituksen sana: kräkkeri on kuivaa ja tahtoo juuttua kurkkuun.Luopio? kirjoitti:Tylsän työpäivän vauhdittamiseksi olen tässä miettinyt, että mitä mahtaisi tapahtua, jos menisin muistonviettoon ja muina miehinä ottaisin hörpyt tarjotusta viinistä? Voisinko sanoa saaneeni kehotuksen itse jehvetiltä? Voisiko kukaan kiistää sitä?
Kukaan vanhimmistosta ei tullut juttelemaan minun kanssani jälkeenpäin. Yksi sisarista sanoi, että olipa yllättävää että niinkin nuori kuin minä olen voideltu. Minä sanoin, että yllätys se oli itsellenikin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Bergerac
Pääsitkö raporttiin mukaan ?Pehmoluopio kirjoitti:Yksi sisarista sanoi, että olipa yllättävää että niinkin nuori kuin minä olen voideltu. Minä sanoin, että yllätys se oli itsellenikin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Aaac
Jos kuiva kräkkäri olisi juuttunut Pehmoluopion kurkkuun ja aiheuttanut tukehtumisen, olisi hän päässyt ainakin Vartiotorniin: "Näin käy, kun maan kansa osallistuu vertauskuviin!" Esikuva olisi tietysti löytynyt vaikka siitä papparaisesta, joka kompastui liitonarkkia kantaessaan 
Religionsfri.