Pääsenkö nyt paratiisimaailmaan?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Pääsenkö nyt paratiisimaailmaan?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Isäni kertoi minulle, että pääsen taivaaseen jos luovutan ruumiini hänen ja Jehovan käsiini. Että minun pitäisi kärsiä, jotta Jehova suojelee minua Harmageddonissa. se teki todella kipeää, mutta uskon nyt että Jehova suojelee minua kaikelta. 56 kertaa isäni on toimittanut puhdistukseni, ja tunnen välillä huonoa omatuntoani. Olenko paha ihminen, kun ajattelen Jehovan tahtoa vastaan?
Jaakko Ahvenainen

Re: Pääsenkö nyt paratiisimaailmaan?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Isäni kertoi minulle, että pääsen taivaaseen jos luovutan ruumiini hänen ja Jehovan käsiini. Että minun pitäisi kärsiä, jotta Jehova suojelee minua Harmageddonissa. se teki todella kipeää, mutta uskon nyt että Jehova suojelee minua kaikelta. 56 kertaa isäni on toimittanut puhdistukseni, ja tunnen välillä huonoa omatuntoani. Olenko paha ihminen, kun ajattelen Jehovan tahtoa vastaan?
On pakko tehdä poikkeus lupauksiini olla kirjoittamatta. Minun hälytyskelloni alkoivat soida. Voitko kertoa, mitä isäsi on Sinulle tehnyt? Mistä puhdistuksesta on kyse? Et missään tapauksessa ole huono ihminen. Annan osoitteeni: ahven@pp.inet.fi . Asiasi lienee hyvin henkilökohtainen eikä sopine kaiken maailman julkisuuteen reposteltavaksi. Lupaan auttaa siinä, missä entisenä diakonia- ja sosiaalityöntekijänä voin ja nimenomaisesti Sinun ehdoillasi. Enempään en näillä tiedoin tällä kertaa pysty.

Voit myös tiedustella numeroani numeropalvelusta tai netistä.

Lisäys: Huonon omantunnon kokeminen tai syyllisyydentunto ei ole mikään peruste tehdä ihmisestä huono.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 28.05.2010 16:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Vieras kirjoitti:Isäni kertoi minulle, että pääsen taivaaseen jos luovutan ruumiini hänen ja Jehovan käsiini. Että minun pitäisi kärsiä, jotta Jehova suojelee minua Harmageddonissa. se teki todella kipeää, mutta uskon nyt että Jehova suojelee minua kaikelta. 56 kertaa isäni on toimittanut puhdistukseni, ja tunnen välillä huonoa omatuntoani. Olenko paha ihminen, kun ajattelen Jehovan tahtoa vastaan?
Minusta on epäuskottavaa, että joku olisi luvannut taivaaseen pääsyn Jehovan todistajien keskuudessa. Sitä kun siellä ei oikein voi saada. Maanpäällinen paratiisi on heidän todellinen toivonsa.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jehovantodistajien opin mukaan todistajat eivät lupaa taivasosuutta, mutta on mahdollista että jehova itse sinne kutsuu.

Kutsun tullessa taas on velvollisuus pätevöittää se kirjoittamalla se seurakunnassa ylös, josta se toimitetaan Atlantin taakse New Yorkiin, jonne vartiotorniseuran päämajaan jehova haluaa kirjoitettavan kaikkien nimet listaan, jotka hän on kutsnut taivaaseen.

Taivaaseen pääsee vain 144 000 henkilöä, tietää vartiotorniseura, ja edelleen tietää, että tämä lukumäärä on täyttynyt jo 1935, joten siis taivaaseen ei sen jälkeen uusia lisähenkilöitä voi päästä, mutta koska vartiotorniseura on kova tietämisessä, niin se edelleen tietää, että taivasosuudesta on luovuttu monen kirjatun kohdalla, ja vastaavasti uusia kutsuja satelee jehovalta taivaaseen sopiville henkilöille.

Vaikka siis vartiotorniseura pystyy yllättämään tietämisellään, se ei kuitenkaan ilmoita tietävänsä ottaa kenenkään nimeä pois listalta, sellaisena, joka olisi taivaspaikan hylännyt, eikä edes kerro, että oma-aloitteisia luopumisilmoituksia olisi tullut.

Kummallista käytöstä jehovantodistajilta tuo ilmoittamattomuus, jos jehova kerran kutsuu ja kutsuttu kirjauttaa tämän ylös, niin olisi hyvän tavan mukaista ilmoittaa kirjanpitoon, että "kiitos, olenkin tullut toisiin ajatuksiin ja siten nyt vähät välitän taivaspaikasta."
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Ei sitä mitään maanpäällisiä tarvii toivoa jos ja kun elää maan päällä.
tool ja öl on elämää.
-RaM-

Viesti Kirjoittaja -RaM- »

Tämä avaus on harvinaisen lapsellinen ja epäonnistunut provo.
Vastaa Viestiin