Markku Meilo kirjoitti:Tunsin Karvian ajasta sisäistä ylpeyttä koko jehofiiliyteni ajan. Sitten naiiviuden asettamat silmälaput putosivat ja tuli 1996 oppimuutos, jolloin aloin hävetä ko. vaihetta.
Sitä se rehellisyys teettää.
Minua hävettää "hiukan" se, että varsinkin "JT-urani" alkuaikoina olin niin fanaattinen ja aina oikeassa. Mutta kiitos Espoo Eteläisen seurakunnan vanhinten Raimo Lahtisen ja Markku Lumpeen omat silmälappuni alkoivat putoilla jo noin 10 vuotta ennen erottamistani. Heidän täysin piittaamaton ja epäoikeudenmukainen asenteensa erään toistaiseksi julkaisemattoman asian yhteydessä sai minut näkemään, että JT-vanhimmat ovat erittäin suuria pelkureita ja täysin kykenemättömiä hoitamaan asioita, jotka heille kuuluvat. Ja kun siihen vielä lisätään kuningas Raimo Lahtisen piittaamaton asenne kierrosvalvoja Leif Vikmanin hyvin suorille ja selville ohjeille, oli väistämätöntä, että silmäni avautuisivat myöhemmin myös muulle Vartiotorniseuran piirissä harjoitettavalle epäoikeudenmukaisuudelle ja mielivallan käytölle. Itse asiassa kierrosvalvoja Leif Vikman lienee suoraselkäisin kv, jonka tunnen. Hän sanoi suorat sanat Raimo Lahtisellekin, kun siihen oli aihetta. Tämä tapahtui kotonani.
Kiitos Raimo Lahtinen ja kiitos Markku Lumme kun avasitte silmiäni jo paljon ennen kuin itse ajojahti alkoi vuosia myöhemmin.
Näin pääsin eroon lahkosta, mikä palvoo Järjestöä, U&Y orjaa ja hallintoelintä kultaisena vasikkana.
Kerron mielelläni taustastani kaikille, jotka ovat siitä kiinnostuneita. Netin kautta onkin tullut vuosien mittaan melkoinen määrä kyselyitä ja mielenkiintoisia keskusteluja.