Yksinäinen susi

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jade82

Yksinäinen susi

Viesti Kirjoittaja jade82 »

Tässä vähän minusta:
Äitini oli into Jehovantodistaja. Minut opettiin pitämään suun kiinni ja tekemään mitä käsketään. Kukaan ei koskaan kannustanut minua ajattelemaan tai keksimään mitään itse, vaan kaikki saneltiin puolestani. Alistuin jo hyvin pienenä kohtalooni. Kävin kasteella ihan pienenä, olin silloin lukenut raamatunkin kertaalleen läpi koska niin äitini odotti, myös kenttä tunteja piti tehdä joka kk. vähintään 10 ja kesälomat piti olla osa-aikainen tienraivaaja. Tai ei meitä diktaattorimaisesti käsketty, ihan ilolla tein kaiken, koska siinä olin kasvanut. Peruskoulun päätyttyä aloitin vakituisen tienraivauksen, koska sitä minulta odotettiin. En kuitenkaan koskaan onnistunut tekemään niitä tunteja, raportoin valhetta, mutta koska en koskaan ollut saanut väittää vastaan, en uskaltanut sanoa että tienraivaus ei ole juttuni, pelkäsin aiheuttavani pettymyksen kaikkiin minuun luottaville. Jossain vaiheessa päädyin Beteliin, siellä tosissaan tsemppasin, tutkin paljon ja yritin osoittautua arvolliseksi. Olin ulkoisesti esimerkki Beteliläinen josta kaikki pitivät ja mielestäni tiesin paljon. Olin Betelissä jonkin aikaa, mutta väsyin kaikkeen siihen suorittamiseen ja vaatimuksiin. Olin koko elämäni ollut malli Jehovantodistaja ulkoisesti, mutta sisältä olen ollut pieni lapsi joka kaipaa vapautta ja unelmoi siitä että joskus pääsisi kasvamaan ja kehittymään omana itsenään. Nyt en ole käynyt kokouksissa useampaan vuoteen ja olen toimeton. Totuus ei enää kiinnosta ja Jehovantodistajat vielä vähemmän.
Tämän useamman vuoden aikana kun en ole käynyt kokouksissa, olen yrittänyt kasvattaa ja kehittää itseäni, keksiä kuka olen ja se on vielä työn alla. Olen kuitenkin onnistunut rakentamaan perustaa ja minulla on jo mielipiteitä. :)
Kaipaisin nyt kovasti kavereita, näiden koirieni lisäksi. Vaikka sairastankin masennusta olen silti luonteeltani aika positiivinen, empaattinen ja useimmiten energinen.

Anteeksi se määrä mitä olen viestiäni muokannut, piti muokata sitä ettei mua tunnistettaisi.. :oops:
Viimeksi muokannut jade82, 09.06.2010 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
odette80

Re: Yksinäinen susi

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Kiva kuulla että muillekkin on koirista apua.

Itse olen huomannut nyt miten vahvassa on todistaja mielipiteet vieläkin. Samaa litanjaa tulee mitä tuli vuosia todistajana. Nyt on ollut aikaa miettiä että onkohan asia noin mustavalkoinen vai ei. Paljon hyvääkin on todistajuudesta ollut, mutta se "pahan" pelko on että muut on pahoja ja niiden teot on pahoja on tiukassa kiinni. Pitää yrittää ymmärtää eikä olla niin tiukka kaikessa. Vaikka aina olenkin ollut suhteellisen suvaitsevainen ihminen niin huomaan miten automaattisesti tulee lauottua tiettyjä maneereja.

Se on jännä miten kova kontrasti on maailman ja todistajien välillä. Se mikä oli todistajilla hirveän pahaa ja syntistä on normaalia muilla. Ihan normaali kanssa käyminen ihmisten kanssa on todistajuuden mukaan pahaa ja johtaa automaattisesti tuhoon ja syntiin, vaikka kukaan ei niin ajattele oikeasti maailmassa.

Alkujaan uuden miehen kanssa ja hänen kavereiden kanssa oli vaikea tulla juttuun, kun koko ajan sanoin ettei noin tule toimia vaan näin. Siitä kun pääsisi kokonaan yli niin helpottaisi elämää kovin.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jaa... Minä kun menetin koiranikin, näitä kaksijalkaisia paitsi. Sitä paitsi onko kukaan sattunut näkemään yksinäistä sutta. Voin kertoa. Se tapaa ravata uudella reviirillään ja jättää hajujälkiään toivossa löytää kumppani. Aikanaan sen löytääkin. Teillä kummallakin on toistaiseksi omat "honeybenc-ukkonne". Miten pitkään toisen ukko jaksaa sietää totuudesta poispotkiutuvaa puolisoaan? Toisaalta, koska toisen ukko alkaa tajuta, paitsi kavereitaan myös, vaimoaan ja vaimonsa tarpeita!

Ettei vain olisi tarvetta perheneuvojalle yksin tai yhdessä ukkonsa kanssa. Kartetutkin saattaisivat avittaa. Siellä pitäisi olla koulutettuja tukihenkilöitä näitäkin juttuja yhdessä fundeeraamaan. Ellei yhteystietoja täältä löydy, googlaamalla löytyy niin perheneuvontaan kuin vertaistukeenkin.
Massetar

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Yhdistykseltä voi tosiaankin pyytää tukihenkilön. Syyn ei tarvitse olla sen "suurempi" kuin yksinäisyys. Olemme jokainen olleet siinä samassa tilanteessa joskus. Vähintäänkin sisäinen yksinäisyyden tunne on tuttua meille jokaiselle. Tukihenkilön kanssa voi olla helpompi myös tulla yhteisiin tapaamisiin, vaikka sellaiseen ei missään nimessä painosteta.
odette80

Noi tapaamiset voisivat olla ihan kivoja, mutta liian kaukana. Tai ainakin ne mistä itse olen tietoinen. Eriomainen idea olisi tuo että mies pääsisi tosiaan puhumaan jonkun kaltaiseni kanssa että tajuaa etten kehittele omiani ;)

Sanoisin että sopiva ystävä helpottaisi oloa, kun voisi muutakin tehdä kuin pyöriä kotona. Joku hyvä yhteinen harrastus ja samat aikataulut ois hyvä. Niiden löytäminen täältä on hyvinkin hankalaa. En edes tarvitse mitään keskustelu seuraa vaan ihan normaalin elämän menoihin kaveria.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

odette80 kirjoitti:Noi tapaamiset voisivat olla ihan kivoja, mutta liian kaukana. Tai ainakin ne mistä itse olen tietoinen. Eriomainen idea olisi tuo että mies pääsisi tosiaan puhumaan jonkun kaltaiseni kanssa että tajuaa etten kehittele omiani ;)

---.
Mihin päin tällainen miitti pitäisi järjestää että olisi riittävän lähellä? :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
odette80

Voisin sanoa että Lahti olisi ihan hyvä paikka. Tuttu eikä liian "kaukana".
Massetar

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Hei!
Miltä kuulostaisi mökkiviikonloppu Lahden lähistöllä syyskuun puolenvälin aikoihin? Eräs yhdistyksemme puuhanainen lupaili tällaista järjestää, mikäli halukkaita ilmaantuu. Etsimme siis vuokramökin ja jaamme kustannuksen osallistujien kesken. Vastaavissa tapaamisissa on yleensä ollut paikalla kymmenkunta henkeä ja kustannukset pyörii n.30e henkilöltä. Kuinka lähellä Lahtea tämä pitäisi olla? Luonnollisesti miehesi on tervetullut mukaan. Tuossa alla on muutama esimerkki tarjonnasta.

http://www.huvila.net/cgi-bin/pager.cgi ... ieli=suomi
odette80

Asia voisi luonnistua. Työtkään ei vaikeuta enää tuossa vaiheessa.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Lahden seudulta on kirjoittajia Veljesseurassakin, ja tapaaminen siellä päin on ollut ajatuksissa aiemminkin. Ei muuta kuin tapaamisiin!
Religionsfri.
odette80

Olen täällä niin vähän aikaa pyörinyt etten oikein tiedä milloin ja missä on noita tapaamisia ollut. Mitä nyt nuo Helsingin tapaamiset on näkyny olevan.

Mutta saapi laittaa viestiä, jos lahtelaiset lukee tätä niin jutellaan paremmin privaattina. Kuiten sielläpäin tulee käytyä silloin tällöin.
Vastaa Viestiin