Arto Juhani Saarinen, evankelinen pappi verkkomaailmassa

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Jaakko Ahvenainen

Re: Arto Juhani Saarinen, evankelinen pappi verkkomaailmassa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tais mennä kukkulalle rukoilemaan. :wink:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Viittaat sivullasi reippaasti: Apokalyptisistä hörhöilyistä muutamissa yhteyksissä:

Jos vielä eksyt tänne, niin asioihin perehtyneenä* kuulisin mielelläni ajatuksesi Raamatussa olevasta Jeesuksen apokalyptiikasta, siis siitä jossa Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana? Ajanlaskumme alussa käsillä ollut lopun aikahan kulkee punaisena lankana, etenkin UT:n kirjeissä ja huipentuu Ilmestyskirjassa. Hörhöilikö Jeesus, hänen seuraajansa vaiko molemmat?

Lisäys
*) Viittaus siis sinuun, minä olen vain entinen Vt-apokalyptikko.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Markku Meilo kirjoitti:Viittaat sivullasi reippaasti: Apokalyptisistä hörhöilyistä muutamissa yhteyksissä:

Jos vielä eksyt tänne, niin asioihin perehtyneenä* kuulisin mielelläni ajatuksesi Raamatussa olevasta Jeesuksen apokalyptiikasta, siis siitä jossa Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana? Ajanlaskumme alussa käsillä ollut lopun aikahan kulkee punaisena lankana, etenkin UT:n kirjeissä ja huipentuu Ilmestyskirjassa. Hörhöilikö Jeesus, hänen seuraajansa vaiko molemmat?.
Tämä kiinnostaisi minuakin. Osasiko Jeesus ennustaa vuoden 70 Jerusalemin tuhon? Miksi tuo ei riitä, vaan pitää venyttää ennustuksia 2000 vuotta lisää?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Kaarmis kirjoitti:Tämä kiinnostaisi minuakin.
Tässä jutussa ei kaikki ole ihan tasan, Jeesuksen pikaista paluuta saarnaavat välttelevät keskustelua Jeesuksen lupaamasta pikaisesta paluusta.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kaarmis kirjoitti:... Osasiko Jeesus ennustaa vuoden 70 Jerusalemin tuhon? Miksi tuo ei riitä, vaan pitää venyttää ennustuksia 2000 vuotta lisää?
Vastauksena ensimmäiseen: Epäilemättä. Eikä moinen edes kummoisia ennustajan lahjoja tarvinnut. Vallan hyvin riitti, kun tunsi juutalaiset ja roomalaiset ja juutalaisille niin tavanomaisen uhon. Olihan Jeesuksella asiantuntija messissään: zelootti Simon, jota myös kiivailijaksi mainittiin. Oikea fundisjuutalainen.

Toiseen kysymykseen en oikein asiallista vastinetta voi antaa. Mikäli asiaa tarkkaa sillä silmällä, joita ihmisellä on ainoastaan yksi ja sekin toisella puolella kehoa, on tarkastelun tulos aivan oikeanlainen. Siksi pitää myös "venyttää", muutoin tuotos muodostuu liian kivuliaaksi.
Markku Meilo

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:... Osasiko Jeesus ennustaa vuoden 70 Jerusalemin tuhon? Miksi tuo ei riitä, vaan pitää venyttää ennustuksia 2000 vuotta lisää?
Vastauksena ensimmäiseen: Epäilemättä. Eikä moinen edes kummoisia ennustajan lahjoja tarvinnut.
Ennustuksen uskottavuus kärsii siitä kun ainoa saatavilla oleva näyttö tuosta on ties kuinka mones kopion kopio tallenteesta itse tapahtuman ajoilta.
Arthur-veli

Viesti Kirjoittaja Arthur-veli »

Ei ole ylöstempaus ole vielä tapahtunut, koska olen Maan päällä. :wink: Mutta en lupaa liikoja, esim. vastata samana tai seuraavana päivänä. Kai tämänkin keskustelusivuston käyttäjillä on muutakin elämää kuin roikkua netissä? :shock:

En tiedä, pidänkö kaikista haasteista, mutta vastaan, mihin pystyn. Harmi, että on tullut liian paljon vastattavaa kerralla. Minunkin pitäisi lainata keskustelun helpottamiseksi toisten repliikkejä, mutta en ole vielä tottunut sellaiseen.
Keskustelua vaikeuttaa se, ettei nimimerkkien suojassa olevista tiedä välttämättömiä persoonallisia perusasioita. Olen mielestäni laittanut itseäni alttiiksi ja hämmästynyt :o pikkuisen, kuinka tämän päivän keskustelijat hyökkäilevät kuin muslimiterroristit Muhammed-pilakuvan toimitukseen :D uskaltamatta altistaa itseään. On helppo leikkiä vahvaa nimimerkin suojassa. :oops:
Tähänastisesta kohtaamastani aggressiivisesta tyylistä huolimatta odotan vielä asiallisuutta ja nöyryyttä. :(
Huumori aina vapauttava asia, mutta entä ironia, sarkasmi ja satiiri?
:?: :roll: Jos joku on eri mieltä ”netiketin” mukaisista keskusteluperiaatteista ja siitä, että on rikkonut niitä vastaan, perustelkoon sitten senkin. Jatkan kun ehdin. On minulla itsetuntoa väittää, että uskallan vastata millaiseen kysymykseen tahansa, ja tunnustaa, että moneen kysymykseen vastaus on: en tiedä – non nescio, sanoo latinistikin. :wink:
Helvetin luojasta en tiedä. :evil: Voihan se olla tavallaan luomaton. Maan päälle ihmisten luomista helveteistä tiedän paljonkin: suurimman osan tekijä nimeltään Homo sapiens, ”viisas ihminen”. Olemmeko mekin näin viisaita? :mrgreen: :twisted:
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Arthur-veli kirjoitti:Harmi, että on tullut liian paljon vastattavaa kerralla. Minunkin pitäisi lainata keskustelun helpottamiseksi toisten repliikkejä, mutta en ole vielä tottunut sellaiseen. .... On helppo leikkiä vahvaa nimimerkin suojassa. :oops:
... uskallan vastata millaiseen kysymykseen tahansa, ja tunnustaa, että moneen kysymykseen vastaus on: en tiedä ...
Helvetin luojasta en tiedä. :evil: Voihan se olla tavallaan luomaton.
Kiitos vastauksesta sähköpostiini. Kommentoin sitä vastausta sinulle henkilökohtaisesti luultavasti tällä viikolla. Siis sähköpostilla.

Erityisesti pidän tästä lauseestasi: uskallan vastata millaiseen kysymykseen tahansa

Katsotaan, pitääkö se paikkansa. :D
Markku Meilo

Arthur-veli kirjoitti:Ei ole ylöstempaus ole vielä tapahtunut, koska olen Maan päällä.
Lienee Jeesuksen aikalaisetkin ovat tempaamatta.
...muutakin elämää kuin roikkua netissä?
Ellei esittäydy nettipastoriksi.
Keskustelua vaikeuttaa se, ettei nimimerkkien suojassa olevista tiedä välttämättömiä persoonallisia perusasioita.
Itse olen saanut perusasioita selville monista eri nimimerkeistä ihan vaan vuosia seuraamalla, ei ole olemassa tietokirjaa, josta kaikki selviää pelkällä rekisteröitymisellä. Toisaalta keskusteluun riittää kun lukee viestin, johon haluaa vastata. Viestin sisältö ratkaisee, ei kirjoittajan sukupuoli, jumalkäsitys, sosiaalinen asema, parisuhde tms.
...uskaltamatta altistaa itseään.
Mitä ihmettä ajat takaa? Ainakin minulle riittää kun joku kysyy postaukseni perään? Vastaukseni ei lainkaan riipu kysyjän ominaisuuksista.
On helppo leikkiä vahvaa nimimerkin suojassa. :oops:
Ai jaa, ihan vaan tiedoksi, että minä kyselin sinulta ihan väestörekisteriin merkityllä nimelläni.
Tähänastisesta kohtaamastani aggressiivisesta tyylistä huolimatta odotan vielä asiallisuutta ja nöyryyttä. :(

Itse en sen suurempaa aggressiivisuutta ole huomannut, tulit takki auki, katosit ja nyt valittelet. Tämä on aktiivinen palsta ja siksi odotamme myös aktiivisuutta, etenkin nettimissionääreiltä.
Huumori aina vapauttava asia, mutta entä ironia, sarkasmi ja satiiri?
Kysyinkin lähinnä sitä, mihin luokkaan noista sijoittaisit Jeesuksen apokalyptisen hörhöilylupauksen? Siis kun tuota hörhö-sanaa itse käytät sivullasi.
Arthur-veli

Kaarmis kirjoitti: Minä kuulun niihin onnellisiin, joilla ei ole edes evankeliumiin perustuvaa ylösnousemustoivoa. Olen tyytyväinen elettyäni tämän elämän, mikä minulla on nyt elettäväni. En tavoittele ikuista elämää, olen tyytyväinen nykyiseeni.
Haluan elää tämän elämän, elää, en odotellen harpunsoittoa pilviverannalla.

En takuulla tämän elämän onneasi kadehdi, :wink: mutta jos viittaisin Veikko Lavin 'profetiaan tai tiedon sanoihin' :!: , että "jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeä", voisin ajatella, että olet ainutkertainen ja tärkeä olento kuten minäkin ja samoin kaikki miljardit muut ihmisolennot (vaikka monessa "siinkii o Jumalan kuva turmeutunt" (viite Erkki Tantun kuvittamaan kaskukirjaan). Silloin olisihan se menetys, etten tapaisikaan sinua koskaan Jumalan Uudessa Jerusalemissa. :(

Etkö muuten pidä harpunsoitosta? :D Minusta se on kaunista. (Kun olis harppu ja osais soittaa!) :)

Mieleni tekisi muuttaa tämän keskustelun otsikkoa, joka ei vastaa sisältöä, mutta muuttaminenhan vaikeuttaa keskustelun jäljittämistä? En kaipaa lisää leimaa, että juoksen karkuun. Muihin aiheisiin sitten tuonnempana.
Olen laittanut uuden käärinliinasivun, joka ei ole vielä kovin viimeistelty: http://www.elisanet.fi/arto.saarinen/kr ... liina1.htm (Torinon käärinliina, vrt. Jeesuksen hautaliina). Onko siinä jotain vastauksia RaM:lle?
Viimeksi muokannut Tony, 08.07.2010 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjattu
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Arthur-veli kirjoitti:On helppo leikkiä vahvaa nimimerkin suojassa. :oops:
Älä ruikuta mies! Jos et ole perehtynyt jehovantodistajuuteen edes sen vertaa, että ymmärtäisit miksi suuri osa täällä keskustelee nimimerkin suojissa, olet jo kättelyssä pihalla kuin se kuulu lumiukko. JA noin pihalla oleva 'Paremman Totuuden' julistaja ei ole ansainnut minkäänlaista kunnioitusta saati 'nöyrää' asennetta suurta sanomaasi kohtaan. Sinulta pitää ensin löytyä 'munaa' todistaa totuutesi puolesta - ja minä takaan että paljastut uskonnolliseksi helppoheikiksi. Kaikella ystävällisyydellä.
Arthur-veli

Markku Meilo kirjoitti: Kysyinkin lähinnä sitä, mihin luokkaan noista sijoittaisit Jeesuksen apokalyptisen hörhöilylupauksen? Siis kun tuota hörhö-sanaa itse käytät sivullasi.
Vastaan 'hörhöilyyn', kun ehdin. Samoin muuhun. Hyvää yötä!
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Arthur-veli kirjoitti:Etkö muuten pidä harpunsoitosta?
kyllä siitä pitää No ainakin vanha kunnon "vietnamin soturi".
tool ja öl on elämää.
Markku Meilo

Arthur-veli kirjoitti:Vastaan 'hörhöilyyn', kun ehdin. Samoin muuhun. Hyvää yötä!
Olisin taipuvainen olettamaan, että joku voisi heikkona hetkenään oudoksua sivustoa ylläpitävän ja verkkomaailma-orientoitumista esittävän kiirevalittelua, mutta onneksi minä en ole se joku.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Arthur-veli kirjoitti:Olen laittanut uuden käärinliinasivun, joka ei ole vielä kovin viimeistelty: http://www.elisanet.fi/arto.saarinen/kr ... liina1.htm (Torinon käärinliina, vrt. Jeesuksen hautaliina). Onko siinä jotain vastauksia RaM:lle?
Valitettavasti EI ole. Olisit perehtynyt jo aiheesta käytyyn keskusteluun, josta Hiltunen luikki karkuun asiallisiin kysymyksiin vastaamatta.

Tässä sinulle palautetta sivuijesi väittämistä.
1. Sisäinen koronapurkaus ja sen teho
- Miten tuo sisäinen koronapurkaus on jättänyt jäljet kankaan ULKOpuolelle - ei sisäpuolelle kuten olettaisi?
- Miksi suuritehoinen koronapurkaus jättää kopiojälkenään ruumiin eritettä, kuten verta?
- Miksi noin suunnattomaan energiaan sitoutunut lämpö ei polttanut liinaa?
2. Mystinen 'valokuvautuminen'
- Kyseessä ei ole valokuvautuminen. Valokuvasta ei saa veriryhmää, jonka mainostit oleva AB.
3. Radiohiilikokeen virheellisyys
- Jos kerran koepala otettiin väärästä kohdasta, niin olisi helppoa oikaista virhe ja antaa ottaa uusi koepala oikeasta kohdasta. Kirkko ei kuitenkaan tähän suostu vaan on kieltäytynyt kaikista jatkotutkimuksista mm. 2010 rievun esille oton yhteydessä.
- Riepua on tutkittu ensisijaisesti uskonnollisista lähtökohdista ja uskovaistutkijoiden toimesta.
Vastaa Viestiin