Nopea ratkaisu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jaakko Ahvenainen

Re: Nopea ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

PoterO kirjoitti:Juopottelu ei kuitenkaan taida olla niitä kaikista rakentavimpia huomion kohteita.
Ei. Sen tiedetään lisäävän masentuneisuutta.
Malachi Constant
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Malachi Constant »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
PoterO kirjoitti:Juopottelu ei kuitenkaan taida olla niitä kaikista rakentavimpia huomion kohteita.
Ei. Sen tiedetään lisäävän masentuneisuutta.
Niinpä. Kuten täällä moneen kertaan todettu, jehovantodistajia (entisiäkin) alkoholi koukuttaa usein. Vieläpä helposti: Alkoholin tavallisimmat lyhytkestoiset positiiviset vaikutukset, esimerkiksi sosiaalinen vapautuneisuus, itsetunnon kohoaminen, estojen keveneminen, ulkoisten auktoriteettien (jhvh:n ja järjestön) unohtaminen jne hoitavat jehovantodistajuuden oireita laajakirjoisesti - todellinen täsmälääke.
All of the true things that I am about to tell you are shameless lies. - The Books of Bokonon
am-ha·’a’rets

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Suosittelen käyntiä hivenaineterapeutilla. Vaikka masennuksesi on todennäköisesti henkisen paineen aikaansaamaa niin pitkä-aikainen ylimääräinen rasitus (henkinen tai fyysinen) kuluttaa elimistöä ja sen varastoja mikä taas pahentaa masennuskierrettä. Pitkän ja pimeän talven aiheuttama D-vitamiinin puutos aiheuttaa/pahentaa alakuloisuutta ja masennusta. Suosittelisin ensimmäiseksi hommaamaan D-vitamiinia... vaikkapa tätä... noita kun popsii pari aamulla ja pari illalla niin alkaa mieli virkistymään. Toinen vaihtoehto ahdistuksen hoitoon on kunnon aurinkoloma.. maiseman vaihtaminen auttaa varmasti!

Jos haluat lisävinkkejä niin laita minulle yyveetä!

Jaksamisia!!
"Life is what You make of it."
Masennus

Viesti Kirjoittaja Masennus »

Kiitos hivenainevinkeistä. Hivenaineet eivät taida olla oikea vastaus, ei edes tohtori Vogel.

Olen nyt päätökseni tehnyt, loppu tulee syyskuun alkupuolella. Miksi juuri silloin? No miksi ei? Ja miksi näitä tänne kirjoittelen? Siksi kun en muillekaan voi kertoa. Kukapa haluaisi kuulla että läheinen lähtee lähiaikoina. JT-lapsuus tuhoaa joskus liikaa, eikä sitä kukaan ymmärrä.

Metodiin en saanut apua, siksi päätin sen itse. Hoito on nopea ja tehokas. Uikuttaminen loppuu kuin taikaiskusta ja maapallo on yhtä valittajaa vapaampi. Nimimerkille am-ha·’a’rets haluan sanoa että syö lisää D-vitamiinia ja ehkä parikin aurinkolomaa siihen päälle. Kiitos.
am-ha·’a’rets kirjoitti:Suosittelen käyntiä hivenaineterapeutilla. Vaikka masennuksesi on todennäköisesti henkisen paineen aikaansaamaa niin pitkä-aikainen ylimääräinen rasitus (henkinen tai fyysinen) kuluttaa elimistöä ja sen varastoja mikä taas pahentaa masennuskierrettä. Pitkän ja pimeän talven aiheuttama D-vitamiinin puutos aiheuttaa/pahentaa alakuloisuutta ja masennusta. Suosittelisin ensimmäiseksi hommaamaan D-vitamiinia... vaikkapa tätä... noita kun popsii pari aamulla ja pari illalla niin alkaa mieli virkistymään. Toinen vaihtoehto ahdistuksen hoitoon on kunnon aurinkoloma.. maiseman vaihtaminen auttaa varmasti!

Jos haluat lisävinkkejä niin laita minulle yyveetä!

Jaksamisia!!
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Päätöksesi kunniaksi voisit kirjautua tälle palstalle.
Let me go Master I hate you so
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kirjoitustapasi ei viittaa vakavasti masentuneen ihmisen kirjoitteluun.
Meistä kukaan ei liene myöskään nimimerkki 'Masennus' läheinen, joten olet sen suhteen täysin merkityksetön meille dramaattisine kommentteinesi. Miksi täällä esität marttyyriä jota kukaan ei voi auttaa...

Minä olen seurannut läheltä kun läheinen ihminen oikeasti masentuu ja tekee itsemurhan.
Kun tämä on vain sairaaloista leikkiä, niin olet pahemmin sairas kuin kuvitteletkaan.
Vaikka Jt-lapsuus tuhoaakin paljon, niin noin naurettava ruikutus ja yksinoikeus suurimman kärsijän titteliin on vähäjärkistä ja sinun on parempi hankkitua välittömästi hoitoon. Apua on kyllä saatavissa.

Luoja armahtaa - minä en. Ainakaan vakavalla asialla pelleileviä idiootteja. :evil:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minun oloani on auttanut havainto, että ei kannata antaa maailmankaan tai ainakaan valtavirran sanella minulle ihmisyyden standardeja. Jehovantodistajien järjestö aikanaan ohjelmoi meidät konformisteiksi niin, että piti puristautua tiettyyn muottiin ja onni tulisi sitten siitä, kun olisi kuin Vartiotornin kannesta revitty. Jehovantodistajuuden jälkeen jos alkaa pakkosovittaa itseään siihen muottiin, millä "onnellinen" tai "tasapainoinen" elämä monesti länsimaissa määritellään, tai arvioimaan itseään sen mukaan niin huonosti käy. Se tavallinen rimpsu, että pitää menestyä työelämässä, pitää olla trimmattu terveys, vilkas seksielämä, iso kaveripiiri, pippaloita, näyttävät harrastukset ym, jotta voisi olla tyytyväinen, on potaskaa, mutta se osuu arkaan kohtaan entistä jehovantodistajaa, joka on oppinut miellyttämään lähiympäristöään ja ostamaan hyväksyntää. Noita asioita kun ei jehovantodistajuuden jälkeen tahdo olla. Vaan eipä niitä ole monella muullakaan sillä tavalla, että kelpaisi Anna-lehden kanteen, Jallusta puhumattakaan. Juhlapyhät kuten pääsiäinen ja juhannus muuten ovat aika pirullisia silloin kun ei oikein jaksa mennä menoon mukaan, mutta itse teen niin että en sitten mene. Perusideani on, että parempi tehdä vähän olemisensa eteen kuitenkin ilman paineita, tarvittaessa konsultoida ammattiauttajia kun jokin uusi idea tai pilleri tai vaikka tupakka voi toimia, kaikessa rauhassa tehdä mikä itsestä tuntuu mukavalta on se sitten vaikka kuinka epämuodikasta, ei antaa haparoinnin estää kokeilemasta uusia juttuja ja kerrankin antaa elämän viedä. Täällä kerrottujen kokemusten mukaan muutamasta vuodesta noin kymmeneen vuoteen voi asialle varautua antamaan aikaa. Merkityksellisiä ihmissuhteitakin syntyy lopulta kuin ihmeen kautta. Yleensä "elämä keksii keinot" kuten Jurassic Park opettaa.
Outolintu

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

No mutta, jos kerran olet päätöksesi tehnyt niin miksi et nauttisi tästä kesästä, elä tämä jäljellä oleva aika
niin että läheisillesi jää muisto sinusta sellaisena kuin olit.

Älä enää pokkaa ketään äläkä pakene, menet vain itseesi ja alat toimia, mitä ikinä oletkin jäänyt tässä elämässä paitsi KOE SE! Joo, tiedetään ei se helppoa ole mutta jos on helpompi sitten purra rautaa kun tietää
eläneensä niin miten halusi, ja ihan samaa minäkin tässä yritän, päivä kerrallaan yritän olla tappamatta itseäni, haluaisin mennä kalastamaan mutta sen sijaan surkuttelen elämääni jota en osaa elää niinkuin haluisin, yksinkertaisesti ja kauniisti, rauhassa itseltäni.

Masennukseen ei auta kuin nautinto, rakasta itseäsi, anna itsellesi se mitä kaipaat, et ole syyllinen, et ole tuomari, olet vain ihminen, kirjoitin aika paljon ihan itselleni.
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Jaakko Ahvenainen

Masennus kirjoitti:Metodiin en saanut apua, siksi päätin sen itse. Hoito on nopea ja tehokas. Uikuttaminen loppuu kuin taikaiskusta ja maapallo on yhtä valittajaa vapaampi.
Et saanut menetelmään apua.? Kas mokomaa, kumpaa tarvitset narua vai rasvaa, kenties molempia. Lopeta omaan napasi ympärillä pörrääminen ja siihen tuijottaminen. Kai niitä läheisiä on kuollut yhdeltä jos toiseltakin. Omat surumme olemme itse kukin surreet. Ei tämä läheisen kuolema mikään tabu ole, kriisi kyllä, mutta siihenkin on apua tarjolla. Hittoako ruikutat, rekisteröidy ja ota meistä johon kuhun yhteyttä tai mieluiten painu lääkäriin. Ei noiden epämääräisten pölinöiden perusteella voi kukaan tehdä yhtään mitään järkeviä johtopäätöksiä tilanteestasi. Usko nyt. Meistä kukaan ei kuolemaasi halua, mutta emme myöskään voi sitä estää. Emme myöskään ole syyllistettävissä. Juttu on sinun, tee mitä tahdot. Minulle ainakin on ihan turha ruikuttaa kuukausi tolkulla hamassa tulevaisuudessa olevasta suicidista. Hoidattaisit pikemminkin sitä masentuneisuuttasi. Maapallolla on 7000 miljoonaa ihmistä, etkä sinä siinä joukossa paljoakaan paina, yksi valittaja Masentunut.

Editerattu kirjoitusvihreitä
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 24.06.2010 04:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko Ahvenainen

Masennus kirjoitti:Palsta on tavallaan väärä, mutta olen kuitenkin entinen JT, jonka masennus johtuu pääosin näistä asioista.

Lääkitys ei ole auttanut, terapia ei ole auttanut, "vertaistuki" ei ole auttanut. Osaako kukaan vinkata palstalle jossa voisi anonyymisti löytää nopean ratkaisun asiaan, niitä on yllättävän vaikea löytää. Puhun nyt masennuksen välittömästi ja pysyvästi poistavan keinon parhaasta toteutustavasta.
Edellä olevan kirjoitit 3.4.2010 klo 23.03. Olen ollut tyly. ihan tietoisesti. Hakeudu hoitoon lähimpään psykiatriseen sairaalaan. Hyvin nopea tapa päästä masennuksestaan. Lähetteen saat kertomalla mielialasi ja tilanteesi vaikka terveyskeskuslääkärille tai Aikuispsykiatrian poliklinikan päivystykseen. Pääset hoitoon ihan oitis, vaikka keskellä yötä tai klo 03.00.
Leviathan

Viesti Kirjoittaja Leviathan »

itselääkintä alkoholilla tai huumausaineilla voi ehkä tuoda tilapäistä helpotusta, mutta voi myös pahentaa olotilaa. Pysyvä ratkaisu se ei kuitenkaan ole.

Psykologien ja psykiatrien kohdalla ei aina natsaa, eli edistystä ei tule. Henkilökemian pitää kohdata. Etsi ja vaihda hoitajaa. Masennus pelkästään terapian kanssa voi viedä paljon aikaa.

Lääkkeet voivat auttaa, mutta niissäkin menee usein vähintään viikko, enemmänkin ennen kuin niiden teho alkaa vaikuttaa. Myöskin oikean Sinulle sopivan lääkkeen etsimisessä voi kulua oma aikansa.

Ammattiapu on se oikea suunta tuollaisiin ajatuksiin. Vakavien itsemurha-ajatusten kertominen lääkärille on suositeltavaa. Yritä päästä hoitoon. Pääset paikkaan "lepäämään" ja keräämään henkistä energiaa.

Vertaistuki on myös hyvää. Voi kertoa ajatuksia. Jakaa omia tuntoja. Kirjoittaminenkin voi auttaa paranemiseen.

Itsemurha on jokaisen oma asia, mutta ota asenne, että pääset eteenpäin, paranet, selviät ja jonain päivänä olet vahva voittaja.

Bentsoista voi olla tilapäistä apua ahdistukseen, mutta niiden kanssa täytyy olla varovainen. Hyvin paljon riippuvaisuutta aiheuttavia.

Älä jää kotiin hiljaa ajatustesi kanssa. Se ei helpota. Tietysti asian käsittely on välttämätöntä, mutta yksinään murehtiminen ei ole sielulle hyvää.

Eri seurakunnista voi saada apua. Unohda kuitenkin JT. Marssi tai soita lääkäriin ensitekijöiksi. Samalla kun saat apua sieltä, yritä etsiä myös ns. sielunhoitoa. Jos uskonto ahdistaa, uskon, että sen esilletuominen tilanteessa ei johda raamattu-keskusteluun. Seurakunnasta voi olla apua.

Yksin ei saa olla kukaan.

Selviä, taistele, ota oma elämäsi hallintaan. Voita.
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tämän tyypin kohdalla lienee aivan turhaa antaa minkäänlaisia neuvoja.
Hän haluaa apua - siispä ip-osoitteen voisi ilmoittaa poliisille. Muuta apuahan täällä ei voida antaa ko. ongelmiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Masennuksesta on moni toipunut. Kadulla näkyvä iloinen ihminen voi olla itse jo elokuussa, ei sen tarvitse edustaa muuta maailmaa.

toipunut on joka on apua hakenut, vaikkapa omat mekanismitkin ovat parannuksen tuoneet.
Outolintu

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

Voi olla että RaM on oikeassa, ja jokaisellahan on valinnan vapaus. Voi olla että kyseessä on pelkkä trolli mutta
ei se sinänsä haittaa, sillä minä ainakin kirjoittelen tänne itsestäni, tajuan sen että kukaan ei ole toistaan monimutkaisempi tai erilaisempi.

Joskus on mentävä vihansa ja itsesäälinsä kanssa hyvin pitkälle että osaa kääntyä, ja kaikki eivät käänny,
menvät tuskinensa hautaan asti, silloin voi olla parempi tehdä fyysinen itsemurha.

Minä aion tehdä henkisen itsemurhan, selvittää asiat itseni ja muiden kanssa, olenhan oikeasti rauhaa rakastava ihminen, kuka haluaa elää viha sydämmessään, ei kukaan, ei yksikään, ja silti se aina nappaa kiinni.

Kannattaa kuitenkin muistaa että itsemurhakin voi epäonnistua, mulla on tuttavia jotka on epäonnistuneet kaikessa, myös itsarissaan ja siitä jäänyt sitten elämän kestävät fyysiset vammat.

Henkisistä nyt puhumattakaan, masennuksen ja itsesäälin ero on joskus hiuksen hieno.

http://www.youtube.com/watch?v=uDIzRj7p ... xSX7defBKk
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Yritä jaksaa kirjoittaa tänne palstalle , vaikka vaiheittainkin , ne kokemukset kaikki , mitkä ovat kokonaisuutena saaneet sinut masentumaan noin , ja kun ihmiset sitten kommentoivat 'elämäntarinaasi' niin voit huomata pääseväsi kaikkein pahimmasta noidankehästä eroon.

Tamä saattaisi olla nopein keino eroon pääsemiseksi ainakin pahimmasta masennusvaiheesta.

Tärkeintä onkin nyt päästä eroon pahimmasta noidankehästä , joka päässäsi pyörii. Jos tuntuu , ettet muista mitään niin tiedä , että sekin on masennuksen osittain aikaansaamaa harhaa , ja tuntuu vaan siltä. Elämäntarinasi ei tarvitse olla hienosti kirjoitettu , sitä voit sitten muokkailla ja tarkentaa ja lopputulos tulee olemaan hieno - varsinkin syksyyn mennessä , kunhan nyt vain aloittaisit. MItä muutakaan tekisit? :wink:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin