En kai voi muuta kuin olla samaa mieltä Jaken kanssa.Jakke kirjoitti:Kun pohditaan, otetaanko lapsia mukaan johonkin tilaisuuteen tai tapahtumaan, tulee ensimmäisenä mieleen turvallisuus ja mahdolliset vaaratilanteet (tämänkertainen ei varmaankaan ollut ennalta arvattavissa) ja joissakin tapauksissa lisäksi se, haluaako lapsellensa julkisuutta jonkin tietyn ryhmittymän kannattajana tai jäsenenä.Viljo kirjoitti:Ketjun aloittaja ei kertonut mitä vahinkoa lapsille osallistumisesta marssille koituu, marssilla ei kuitenkaan ole ohjelmaa niin kuin konventeissa eikä ihmisoikeudet ole mielestäni huono puolustuksen kohde.
Esim. moni palstalainen olisi käsittääkseni mielellään jäänyt lapsena leimautumatta esim JT-perheen jäseneksi, eikä kulkenut ovilla ja kokouksissa niin että kaikki näkevät?
Homo-marssi ja lapsia mukana , WTF ?
Valvoja: Moderaattorit
-
Bergerac
Re: Homo-marssi ja lapsia mukana , WTF ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Bergerac
Sukututkija kirjoitti: Sitä sopii miettiä, suvaitsemattomuus kun näyttää kulkevan hyvässä myötäisessä.
Vähän OT:ta:Sukututkija kirjoitti:Lapset homo-miekkarissa? Mitähän vahinkoa sitten mahtaisi syntyä siitä, että lapsille opetetaan länsimaiseen demokratiaan kuuluvia tapoja ilmaista omat mielipiteet? Ehkä savustaminen ja kaasuttaminen olisi hyväksyttävämmät mallit.
Tuossa kun puhut suvaitsemattomuudesta niin sisältyykö kenties sinun suvaitsevaituuseesi (tai mielestäsi ehkä mainitsemaasi länsimaiseen demokratiaan kuuluvia tapoja ilmaista jne) myös länsimaisen demokratian ulkopuolelle kuuluvia tapoja ilmaista omat mielipiteet ?
OT off.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Viljo
Eli mitään todellista vahinkoa ei kai osata tuoda esiin.Bergerac kirjoitti:En kai voi muuta kuin olla samaa mieltä Jaken kanssa.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Markku Meilo
Veit jalat suustani, kuinkahan paljon vähemmällä ikäiseni lapsesta jehovantodistajuuteen painostetut olisimmekaan päässeet jos olisimme asiaa sen pahemmin miettimättä saaneet täyttää lapsuutemme extreme-kiintiön pelkästään poukkoilemalla Pride-kulkueessa niiden aikuisten kanssa, joista olimme riippuvaisia?Sukututkija kirjoitti:Lapset homo-miekkarissa? Mitähän vahinkoa sitten mahtaisi syntyä siitä, että lapsille opetetaan länsimaiseen demokratiaan kuuluvia tapoja ilmaista omat mielipiteet?
Itse näet häpeilin kulkea kadulla valheellisten konventtiplakaattien välissä sen ikäisenä, että en oleta kenenkään nykyään painostavan reilusti toisella kymmenellä olevaa vastentahtoista lasta poukkoilemaan Pride-kulkueeseen. Nuo pahuksen plakaatit leimasivat minut takuulla voimakkaammin jehovantodistajaksi 50 vuotta sitten, kuin jonkun Pride-kulkueen naperon tänään homoseksuaaliksi.
Itse en usko homoseksuaalisuuden tarttuvan, kaikkein vähiten jossain kulkueessa. Oma isäni oli AY-aktiivi ja uskoakseni olisin päässyt elämässäni vähemmillä murheilla jos olisin konventtiplakaattitepastelun asemesta poukkoillut vaikka vappumarssilla.
Jäänkin odottamaan millaisia parannusajatuksia ko. joukolta on tulossa, en kuitenkaan sillävälin pidättele hengitystäni.Ehkä savustaminen ja kaasuttaminen olisi hyväksyttävämmät mallit.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Olen myös sitä mieltä, että minkäänlaisiin mielenosoituksiin ei lapsia tulisi viedä, varsinkin silloin, jos nämä eivät ymmärrä itse, mistä asiassa on oikein kyse.Jakke kirjoitti:Hieman arvelluttavana pidän minäkin lasten ottamista mukaan minkäänlaiseen mielenosoitukseen tai marssiin.
Aikuiset marssikoot jos haluavat, he luultavasti tajuavat, missä ovat mukana.
-
Markku Meilo
Tämä olisi tietysti ideaali ratkaisu, pitäen myös sisällään esimerkiksi lapsikasteen tilanteessa, jossa lapsi ei ymmärrä mistä on kyse. Tai lapsen ohjaamisen uskontoon, josta aikuinen rivijäsen ei edes käsitä kokonaisuutta.Johanneksen poika kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että minkäänlaisiin mielenosoituksiin ei lapsia tulisi viedä, varsinkin silloin, jos nämä eivät ymmärrä itse, mistä asiassa on oikein kyse.
Mutta ettei esimerkiksi asuinalueensa epäkohdiksi kokemistaan asioista mieltään osoittavien vanhempien tulisi ottaa liian nuoria lapsia mukaan silloin jos vanhemmat osoittavat mieltään vaikka leikkipuiston puutteesta tai vastaavasta, vaan hankkivat lapselleen siksi ajaksi hoitajan? Samoin lapsilisän pienuuden tai vastaavan kohdalla eduskuntatalomme eteen otetaan ainoastaan lapset, jotka todella käsittävät mitä lapsilisän pienuus heidän kohdallaan on merkinnyt heille todellisessa elämässä (siis kun eivät enää saa lapsilisää ja ole jäävejä)?
Minulla on tunne, että alle päiväkoti-ikäinen on liian nuori ottamaan osaa mielenosoitukseen, jossa vaaditaan jonkin päiväkodin toiminnan jatkamista tai uuden perustamista? Jostain syystä äidit tuntuvat kuskaavan juuri tätä potentiaalista lapsimassaa näytille - miksi?
Molemmat tiedämme mikä on esimerkiksi aikuisten jehovantodistajien tiedon taso siitä mitä he nk. totuutena opettavat. Jehovantodistajien kirjaimellisista marsseista on jo aikaa. Nykyisin yhteen ääneen lausutut konventtipäätökset korvaavat tuon julkisen marssin.Aikuiset marssikoot jos haluavat, he luultavasti tajuavat, missä ovat mukana.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Leviathan
Itse olen tuntenut yhden lesboparin, jolla oli 3 lasta toisen naisen entisestä avioliitosta. Toinen ei ollut koskaan miehiin kajonnut, toinen oli ollut naimisissa "entisessä" heterossa elämässä. Lesbohan toinen ei teknisesti ollut, vaan bi, jolla sillä hetkellä suhde naiseen ja entisestä heteroliitosta 3 lasta. Toinen nainen taas täyspäiväinen lesbo nuoruudesta asti.
Eiköhän noita uusioperheitä homoseksuaalien parissa ole samalla tavalla, kuin heteroissakin?
Olen kyllä samalla kannalla, ettei lapsia pitäisi ottaa mielenilmauksiin mukaan. Vaikka hoitaja tms. siksi aikaa, tai sitten jäädä kotiin molempien tai toisen "vanhemmista". Mielenilmaukset ovat aina radikaaleja yhteiskuntaa vastaan, olivat ne rauhallisia tahi eivät. Ei oikea paikka lapsille. Tosin jos homoperhe ajattelee, että heillä on yhtäläiset oikeudet kuin muilla, he eivät ehkä ajattele samoin lastensa kannalta asiaa kuin heterot.
Onko esim. G20 mielenilmauksissa ollut lapsia, tai hamppumarsseissa?
Eiköhän noita uusioperheitä homoseksuaalien parissa ole samalla tavalla, kuin heteroissakin?
Olen kyllä samalla kannalla, ettei lapsia pitäisi ottaa mielenilmauksiin mukaan. Vaikka hoitaja tms. siksi aikaa, tai sitten jäädä kotiin molempien tai toisen "vanhemmista". Mielenilmaukset ovat aina radikaaleja yhteiskuntaa vastaan, olivat ne rauhallisia tahi eivät. Ei oikea paikka lapsille. Tosin jos homoperhe ajattelee, että heillä on yhtäläiset oikeudet kuin muilla, he eivät ehkä ajattele samoin lastensa kannalta asiaa kuin heterot.
Onko esim. G20 mielenilmauksissa ollut lapsia, tai hamppumarsseissa?
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
- Sukututkija
Riippuu tilanteesta. Miekkariin tehtävä kaasuiskua minun on vaikea hyväksyä, mutta esimerkiksi Greenpeacen aktiviteetit mielenilmauksina on minun silmissäni toisinaan ihan hyväksyttäviä, tai ainakin harmittomia, vaikka sinällään ovatkin tämän "laillisuus periaatteen" ulkopuolella.Bergerac kirjoitti:Vähän OT:ta:
Tuossa kun puhut suvaitsemattomuudesta niin sisältyykö kenties sinun suvaitsevaituuseesi (tai mielestäsi ehkä mainitsemaasi länsimaiseen demokratiaan kuuluvia tapoja ilmaista jne) myös länsimaisen demokratian ulkopuolelle kuuluvia tapoja ilmaista omat mielipiteet ?
OT off.
Niinkö? Siis aina kun ollaan banderollin kanssa liikenteessä, niin kyseessä on aina radikaalit mielenilmaisut yhteiskuntaa kohtaan? Miten on, kuuluuko samaa sarjaan myös esimerkiksi kantaa ottavat T-paidat? Nyt, rakas Leviathan, kannattaisi varmasti kelata vielä kertaalleen tämä asia.Leviathan kirjoitti:Mielenilmaukset ovat aina radikaaleja yhteiskuntaa vastaan, olivat ne rauhallisia tahi eivät. Ei oikea paikka lapsille.
Yleisemmin: Olen varmasti vähän huonoin tiedoin liikenteessä, koska en tiedä minkälaisia kylttejä siellä on kanniskeltu, enkä muutenkaan ole poikkeuksellisen paneutunut tähän sateenkaari puuhaan. Olen olettanut että kyse on siitä, että homot ja muut asiasta kiinnostuneet ovat pyrkineet samaan heille ensinnäkin samat oikeudet kuin "normaali" ihmisillä on ja toisekseen saada asialleen julkisuutta, ymmärtämystä ja hyväksyntää, jotta he eivät olisi yhteiskunnan kummajaisia joita pitää kaasulla sumutella koloihinsa. Jos kysymys onkin ollut kannanotosta itse homouteen, siis kysymys olisi jonkinlaisesta homouteen kannustamisesta tms., niin siinä tapauksessa joudun pyörtämään pyhät puheeni ja pohtimaan uudelleen lasten osallistumista tällaiseen aktiviteettiin.
- Johanneksen poika
- Viesti:
"Tiedon" taso on kieltämättä aika alhainen. Toinen taso, mikä on vieläkin alhaisempi, on rohkeuden taso. Tavallisella rivi-JT:llä ei ole rohkeutta laittaa uskoaan koetukselle ja tarkastella Vartiotorniseuran opetuksia puolueettomasti (siis kaikilta puolilta, eikä vain Vartiotornia lainaten). Tuota minä pitäisin vieläkin suurempana ongelmana kuin tiedon tason alhaisuutta. Luulen, että prosessi on sen kaltainen, että jos rohkeuden taso nousisi, niin tiedon tasokin voisi sen jälkeen nousta. Silloin olisi kanttia ottaa asioista selvää, ja - tadaa - tiedon tasokin nousisi.Markku Meilo kirjoitti:Molemmat tiedämme mikä on esimerkiksi aikuisten jehovantodistajien tiedon taso siitä mitä he nk. totuutena opettavat.
- Tony
Oliko nyt niin että lapsia oli paraatissa, vai paikanpäällä vain katsomassa paraatia?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Viljo
Sekä että.Tony Syrjänen kirjoitti:Oliko nyt niin että lapsia oli paraatissa, vai paikanpäällä vain katsomassa paraatia?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
RaM
Tarkemmin asioita tuntematta kuulin radiosta, että mielenosoitukseen oli raahattu mukaan jopa 1-vuotias lapsi, joka osoittaa vanhemmilta täydellistä typeryyttä ja harkintakyvyttömyyttä. Tuon kaltaiseen mielenosoitukseen kuuluu helposti levottumuuden tunne ja huutelu, joka 1-vuotiaasta tuntuu parhaimmillaankin hyvin pelottavalta kokemukselta. On täysin vastuutonta raahata pieniä lapsia mukaan, sillä se ei anna heille mitään, vaan kyseessä on lähinnä lasten hyväksikäyttö.
Tämä yhteiskuntamme on kuitenkin siinä mielessä merkillinen, että mikäli joku nainen olisi siellä sanomaansa tehostaakseen vilautellut tissejään, olisi se synnyttänyt suuren mediakohun, mutta lapsen hyväksikäyttö sivuutetaan lähinnä olan kohautuksella.
Tämä yhteiskuntamme on kuitenkin siinä mielessä merkillinen, että mikäli joku nainen olisi siellä sanomaansa tehostaakseen vilautellut tissejään, olisi se synnyttänyt suuren mediakohun, mutta lapsen hyväksikäyttö sivuutetaan lähinnä olan kohautuksella.
-
Pehmoluopio
Minä olin epähetero lapsena ja heteronatsismin saappaan alla. Minä olisin tuohon mielenosoitukseen lähtenyt lapsena vaikka yksin. Asia oli kuitenkin niin, ettei niitä Kuopiossa järjestetty tuolloin eikä niitä järjestetä nytkään.Bergerac kirjoitti: Nämä vitun jonkinlaiset ääriliikkeet tms laittavat hermon kiristyyn etenkin jos lapsia vedetään asiaan mukaan. !!! Onko se niin vitun vaikeaa jättää lapset asiasta pois ????![]()
![]()
Perkele !!
Toinen on se, että lapset eivät mene pakotettuna, kuten Jehovan todistajissa, vaan omasta tahdostaan lähtevät.
Kolmanneksi, niin kauan kuin perheasiassa on epätasa-arvoa on perhe politisoitu. Sateenkaariperheen jälkikasvu on keskellä poliittisia kiistakysymyksiä ja on poliittista näyttää, että tätä jälkikasvua on paljon.
Ei ole Pridessä olijoiden vika, että natsit hyökkäävät lasten kimppuun. Natsit saisivat tapella aikuisten kanssa, mutta ei niissä ole miestä siihen.
Minusta tuntuu, että sinulla on kuvaannollinen aivopultti aika vahvasti vielä.
Viimeksi muokannut Pehmoluopio, 10.07.2010 18:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Pehmoluopio
Ei ole, itse olet typerä ja harkitsemiskyvytön. Siihen ei ole kuulunut myöskään levottomuuden tunne eikä huutelu aikaisempina vuosina. Sitä varten mielenosoitusta turvaa poliisi. Joka ainoaa mielenosoitusta.RaM kirjoitti:Tarkemmin asioita tuntematta kuulin radiosta, että mielenosoitukseen oli raahattu mukaan jopa 1-vuotias lapsi, joka osoittaa vanhemmilta täydellistä typeryyttä ja harkintakyvyttömyyttä. Tuon kaltaiseen mielenosoitukseen kuuluu helposti levottumuuden tunne ja huutelu, joka 1-vuotiaasta tuntuu parhaimmillaankin hyvin pelottavalta kokemukselta.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Bergerac
Viljo kirjoitti: Eli mitään todellista vahinkoa ei kai osata tuoda esiin.
Pehmoluopio kirjoitti: Ei ole Pridessä olijoiden vika, että natsit hyökkäävät lasten kimppuun. Natsit saisivat tapella aikuisten kanssa, mutta ei niissä ole miestä siihen.
On, ja montakin sellaista. Mutta ei onneksi Seuran tm aivopulttia.Pehmoluopio kirjoitti:Minusta tuntuu, että sinulla on kuvaannollinen aivopultti aika vahvasti vielä.