Onko kunniallista tietä erota?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Onko kunniallista tietä erota?
Onko JT:tä kunniallista tietä ulos?
Olen huomannut että olemme kuuluneet YK:n ja erosimme DPI:stä kun The Guardian paljasti järjestön ulkokultaisuuden.
Olen myös huomannut että opetamme väärin, että Jerusalem tuhotui v. 607 eaa ja sen seurauksena tämän aikainen historia on vääristelty hallitsijoiden hallitusaikojen osalta törkeästi opaskirjassa.
Vastoin raakoja (yli 3000 argeologista todistetta vastaan) (607 eaa todisteita NOLLA). Totuuden kieli ei enää oikein kuulosta "totuudelta", kyseessähän on oikein maailman luokan kusetus.
En haluaisi erota, koska menetän kaverit + sukulaiset. Ottaa vaan niin pirusti pannuun, kun organisaatio on rakentanut hommansa siten, ettei voi lähteä systeemistä.
Kiristetään karttamisella, jos lähtee. Seurauksena, ei voi lähteä.
Sikamaista, että vielä nykyaikana tämä on mahdollista ja vieläpä kansainvälisesti!
Ulkopuoliset/maailmalliset eivät tätä voi ymmärtää lainkaan ja seura saa pitää valkoisen "lampaanviittansa".
Olen huomannut että olemme kuuluneet YK:n ja erosimme DPI:stä kun The Guardian paljasti järjestön ulkokultaisuuden.
Olen myös huomannut että opetamme väärin, että Jerusalem tuhotui v. 607 eaa ja sen seurauksena tämän aikainen historia on vääristelty hallitsijoiden hallitusaikojen osalta törkeästi opaskirjassa.
Vastoin raakoja (yli 3000 argeologista todistetta vastaan) (607 eaa todisteita NOLLA). Totuuden kieli ei enää oikein kuulosta "totuudelta", kyseessähän on oikein maailman luokan kusetus.
En haluaisi erota, koska menetän kaverit + sukulaiset. Ottaa vaan niin pirusti pannuun, kun organisaatio on rakentanut hommansa siten, ettei voi lähteä systeemistä.
Kiristetään karttamisella, jos lähtee. Seurauksena, ei voi lähteä.
Sikamaista, että vielä nykyaikana tämä on mahdollista ja vieläpä kansainvälisesti!
Ulkopuoliset/maailmalliset eivät tätä voi ymmärtää lainkaan ja seura saa pitää valkoisen "lampaanviittansa".
-
Viljo
Re: Onko kunniallista tietä erota?
Eroamisen kunniallisuutta voidaan arvioida vähintään kahdelta kannalta: jehovantodistajuuden sekä omalta kannalta. Minä olen sitä mieltä, että omalta kannalta arvioituna eroaminen on aina kunniallinen tie. Se on oma ratkaisu eikä perustu pelkoon seurauksista. Se on tavallaan ainoa todella oma päätös, jonka jehovantodistaja voi tehdä, kaikki muu on sidoksissa lahkon arvoihin.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Vieras
Entä jos vieras laittaisi näistä asioista kirjeen omaisille ja kavereille lahkoon, nimim. yksi meistä ja toteaisit juuri tuossa edellä todetun asian. Liitteeksi voisit myös laittaa valokopioita lahkon vanhasta tuotannosta ja / tai muuta kiistatonta todistetta asioista.
Sittenhän voisi vihjata jotenkin saaneensa itse kirjeen "yhdeltä meistä".
Parempaa en tähän keksi. En voikaan ymmärtää koska en ole sitä kokenut, saatan vain yrittää kuvitella. Ainoa mikä on mahdollista on yrittää tehdä jotakin. Minkä tuntee kohtuullisena mahdolliseksi.
Kuitenkin, USA:ssa on kokonainen srk hylännyt vartiotorniseuran. Oliko juuri tämä juttu alkusysäys sille että srk:ien kirkkorakennukset, valtakuntakammarit vai mitä valtionsaleja ne taas olivatkaan, ovat siirretyt omistukseltaan ylempiin portaisiin.
Sittenhän voisi vihjata jotenkin saaneensa itse kirjeen "yhdeltä meistä".
Parempaa en tähän keksi. En voikaan ymmärtää koska en ole sitä kokenut, saatan vain yrittää kuvitella. Ainoa mikä on mahdollista on yrittää tehdä jotakin. Minkä tuntee kohtuullisena mahdolliseksi.
Kuitenkin, USA:ssa on kokonainen srk hylännyt vartiotorniseuran. Oliko juuri tämä juttu alkusysäys sille että srk:ien kirkkorakennukset, valtakuntakammarit vai mitä valtionsaleja ne taas olivatkaan, ovat siirretyt omistukseltaan ylempiin portaisiin.
-
Ch.K
Herätkää! Heinäkuu 2009. "Onko väärin vaihtaa uskontoa?" http://www.youtube.com/watch?v=hPlhXI812yc 
Tosiystävät ovat ikuisia.
-
YksinäinenSusi
Olen lukenut että, joku erosi siten , että kävi maistraatissa eroamassa jehovantodistajien yhdyskunnasta . Tämä siksi , ettei hän halunnut julkisesti loukata vanhempiaan , johon jouduttaisiin , kun seurakunnassa eroamisesta ilmoitetaan lavalla.
Eli näin hän erosi , maailman kannalta katsoen täysin pätevästi , mutta on jehovan todistajien yhdyskunnan kannalta katsoen vain toimeton.
Ja uskossa olevat vanhemmat ja sukulaiset eivät siten pidä tilannetta kauheana asiana , koska hehän vain ajattelevat että , "no, sehän on vain toimeton" - ja eihän heille tarvitse sanoa , että on käynyt eroamassa maistraatissa , koska sehän on jokaisen oma asia ,eikä siitä tarvi sukulaisten ja vanhempienkaan tietää.
Eli näin hän erosi , maailman kannalta katsoen täysin pätevästi , mutta on jehovan todistajien yhdyskunnan kannalta katsoen vain toimeton.
Ja uskossa olevat vanhemmat ja sukulaiset eivät siten pidä tilannetta kauheana asiana , koska hehän vain ajattelevat että , "no, sehän on vain toimeton" - ja eihän heille tarvitse sanoa , että on käynyt eroamassa maistraatissa , koska sehän on jokaisen oma asia ,eikä siitä tarvi sukulaisten ja vanhempienkaan tietää.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
RaM
Maistraatti toimittaa eroamistiedon Jehovan todistajien uskonnolliselle yhdyskunnalla, joka toimittaa tiedon ko. seurakuntaan. Eroaminen on virallinen tuolloin ja ilmoitetaan lavalta.
Avaus on kyllä erinomainen ja kertoo taas kerran tämän kipeän ongleman jatkuvasta ajankohtaisuudesta.
Oletan että avaajaa pitää lahkossa kiinni ennenkaikkea omat vahemmat ja lähisukulaiset.
Jos mitään dramaattista ei ole vielä tapahtunut, niin ehdottaisin että alkaisit pikkuhiljaa hivuttaen esittämään varovasti erilaisia epäilyjä - kyselyjä hankalista aiheista. Yksittäisiä kysymyksiä joiden avulla hivuttaudut hitaasti irti ja annat samalla vihiä lähiomaisillesikin tulevasta.
Toinen tapa on tuo mainittu kertarysäys ja vaikkapa ilmoittaa maistraattiin eroavansa, mutta moni ei perhe- ja kaverisiteittensä vuoksi halua sitä tehdä.
Sinulla on mahdollisuus nyt vielä vaikuttaa heihin kaikkiin ja saada jopa heitäkin huomaamaan lahkon epärehellisyys ja väärät opit, jos pystyt olemaan kärsivällinen ja taitava.
Annan lisää vinkkejä ja neuvoja, jos niitä kaipaat.
Kunniallista voisi olla pois hiipuminen, kun kukaan ei kykene selittämään mieltäsi askarruttavia ja kiusaavia asioita.
Avaus on kyllä erinomainen ja kertoo taas kerran tämän kipeän ongleman jatkuvasta ajankohtaisuudesta.
Oletan että avaajaa pitää lahkossa kiinni ennenkaikkea omat vahemmat ja lähisukulaiset.
Jos mitään dramaattista ei ole vielä tapahtunut, niin ehdottaisin että alkaisit pikkuhiljaa hivuttaen esittämään varovasti erilaisia epäilyjä - kyselyjä hankalista aiheista. Yksittäisiä kysymyksiä joiden avulla hivuttaudut hitaasti irti ja annat samalla vihiä lähiomaisillesikin tulevasta.
Toinen tapa on tuo mainittu kertarysäys ja vaikkapa ilmoittaa maistraattiin eroavansa, mutta moni ei perhe- ja kaverisiteittensä vuoksi halua sitä tehdä.
Sinulla on mahdollisuus nyt vielä vaikuttaa heihin kaikkiin ja saada jopa heitäkin huomaamaan lahkon epärehellisyys ja väärät opit, jos pystyt olemaan kärsivällinen ja taitava.
Annan lisää vinkkejä ja neuvoja, jos niitä kaipaat.
Kunniallista voisi olla pois hiipuminen, kun kukaan ei kykene selittämään mieltäsi askarruttavia ja kiusaavia asioita.
-
toolman
Mahdollisesti joskus kerrottiin siitä että uskonnollisen yhdyskunnan kirjoilla olemisella ei ole vaikutusta.
tool ja öl on elämää.
-
Mag Mell
Käytäntö tässä tuntuu vaihtelevan suuresti.RaM kirjoitti:Maistraatti toimittaa eroamistiedon Jehovan todistajien uskonnolliselle yhdyskunnalla, joka toimittaa tiedon ko. seurakuntaan. Eroaminen on virallinen tuolloin ja ilmoitetaan lavalta.
Itse tiedän useammankin ihmisen, jotka ovat eronneet maistraatin kautta, mutta joiden eroamisesta ei koskaan ole tiedotettu julkisesti. Piruuttani 'tiedustelututin' asiaa ko. seurakuntien vanhimmilta, ja tietona kerrottiin, että näiden henkilöiden kanssa voi huoletta olla tekemisissä (ei karttamiskieltoa), kun kerta eivät ole koskaan seurakunnasta eronneet.
Tiedä sitten, mihin tieto eroilmoituksista on näissäkin tapauksissa jumittunut. Jotenkin olettaisin (tarkoituksellisen) informaatiokatkoksen tapahtuneen Betelin päässä, eli siellä lienee katsotun olevan parempi jättää maistraatti-ilmot omaan arvoonsa, koska ainoa oikea tapa erota taitaa järjestön mukaan olla kirjeen kirjoittaminen paikallisseurakunnalle (jonka perusteella vanhimmat sitten laukkaavat kieli vyön alla paimennuskäynnille). Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
Ch.K
Ei oo ainakaan mun luona ketään "paimentajia" näkyny. Oonkohan "ei arvollinen" pelastettavax?Mag Mell kirjoitti: Tiedä sitten, mihin tieto eroilmoituksista on näissäkin tapauksissa jumittunut. Jotenkin olettaisin (tarkoituksellisen) informaatiokatkoksen tapahtuneen Betelin päässä, eli siellä lienee katsotun olevan parempi jättää maistraatti-ilmot omaan arvoonsa, koska ainoa oikea tapa erota taitaa järjestön mukaan olla kirjeen kirjoittaminen paikallisseurakunnalle (jonka perusteella vanhimmat sitten laukkaavat kieli vyön alla paimennuskäynnille). Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
Viimeksi muokannut Tony, 19.07.2010 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta viilattu
Syy: Lainausta viilattu
Tosiystävät ovat ikuisia.
-
RaM
Tällaista mahdollisuutta ei Espoon Eteläinen minulle tarjonnut, kun vaativat useampaankin otteeseen minua eroamaan itse maistraatin kautta. Sen lupasivat, että saisin käydä konventeissa ilman vahtimikkojen ahdistelua.Mag Mell kirjoitti:Käytäntö tässä tuntuu vaihtelevan suuresti.RaM kirjoitti:Maistraatti toimittaa eroamistiedon Jehovan todistajien uskonnolliselle yhdyskunnalla, joka toimittaa tiedon ko. seurakuntaan. Eroaminen on virallinen tuolloin ja ilmoitetaan lavalta.
Itse tiedän useammankin ihmisen, jotka ovat eronneet maistraatin kautta, mutta joiden eroamisesta ei koskaan ole tiedotettu julkisesti. Piruuttani 'tiedustelututin' asiaa ko. seurakuntien vanhimmilta, ja tietona kerrottiin, että näiden henkilöiden kanssa voi huoletta olla tekemisissä (ei karttamiskieltoa), kun kerta eivät ole koskaan seurakunnasta eronneet.
Tiedä sitten, mihin tieto eroilmoituksista on näissäkin tapauksissa jumittunut. Jotenkin olettaisin (tarkoituksellisen) informaatiokatkoksen tapahtuneen Betelin päässä, eli siellä lienee katsotun olevan parempi jättää maistraatti-ilmot omaan arvoonsa, koska ainoa oikea tapa erota taitaa järjestön mukaan olla kirjeen kirjoittaminen paikallisseurakunnalle (jonka perusteella vanhimmat sitten laukkaavat kieli vyön alla paimennuskäynnille). Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Ei ole minunkaan luokseni ollut paimenia tulossa ainakaan jonoksi asti. Kolme ja puoli vuotta erottamiseni jälkeen olen saanut ihan rauhassa olla kotonani. Luulen kyllä, ettei luokseni edes uskalla kukaan vanhin tulla. Tavallisia "rivijäseniä" on kyllä vieraillut useitakin.Ch.K kirjoitti:Ei oo ainakaan mun luona ketään "paimentajia" näkyny. Oonkohan "ei arvollinen" pelastettavax?
Korviini on kantautunut tämän kesän konventista tietoja, joiden mukaan erotettujen ja eronneiden lisäksi jopa "hiipuviin" ja "toimettomiin" suhtautuminen on koventunut. Nyt näihin ryhmiin kuuluviin pitää "hyvämaineisen" Jehovan todistajan ottaa "etäisyyttä". Ennen vanhaan paimenet olivat muka kiinnostuneita "kadonneista" lampaista, mutta nykyisin heidät suorastaan ajetaan laumasta pois.
Olisi kiinnostavaa saada omin korvin kuulla, mitä ohjelmassa on sanottu. Voisiko joku JT ystävällisesti lähettää minulle koko konventin mp3-tiedostoina?
Ennen konventin lähettämistä kannattaa ottaa yhteyttä minuun yksityisviestillä tai sähköpostilla. Näin voidaan sopia lähetystavasta tarkemmin. Kiitos jo etukäteen avusta.
jpoika@mbnet.fi
-
Vieras
Kaksoiselämäkin Seuran vahtikoirien alaisuudessa on raskasta.
- Tony
Eikös ne yleensä vasta n. vuoden päästä eroamisesta ota yhteyttä, jos on ottaakseen. Voi tietty olla että kun se sun erokirje oli sen verran tuhtia asiaa, ettei ne halua palata asiaan ollenkaan.Ch.K kirjoitti:Ei oo ainakaan mun luona ketään "paimentajia" näkyny. Oonkohan "ei arvollinen" pelastettavax?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieras
Ihmisellähän tulisi olla vapaus liittyä uskontokuntaan tai erota siitä vapaasti perusoikeutena. VT-seura vesittää tätä mahdollisuutta omine sääntöineen, vaikka omalla kohdalaan korostavat suuresti uskonnonvapautta. Eivät kuitenkaan halua antaa sellaista vapautta kellekkään muulle.
-
Vieras
RAM oli oikeassa, hiipuminen kohdallani taitaa olla se ns. turvallisin vaihtoehto, saan nähdä sukulaisiani. Mitä vieras kirjoittaa pitää myös ehdottomasti paikkansa. Ongelma kun on, että seura tekee mitä haluaa, koska Jumala on heidän puolellaan. Onhan kyseessä Jumalan järjestö. Tämä on YKSI suurin seikka mitä maailmalliset tuomioistuimet eivät voi edes ymmärtää. Juuri tuo seikka saa seuran tekemään mitä tahansa.Vieras kirjoitti:Ihmisellähän tulisi olla vapaus liittyä uskontokuntaan tai erota siitä vapaasti perusoikeutena. VT-seura vesittää tätä mahdollisuutta omine sääntöineen, vaikka omalla kohdalaan korostavat suuresti uskonnonvapautta. Eivät kuitenkaan halua antaa sellaista vapautta kellekkään muulle.
Juuri itsehän he päättävät mitkä asiat ovat ristiriidassa heidän raamatuntulkintansa kanssa. Vaikkakin he vetoavat julkisesti, että raamattu on heidän auktoriteettinsä... riippuen siis tulkinnasta. Valta oikeasta ja väärästä toiminnasta on siis seuralla. Valkoinen lampaanviitta siis säilyy jälleen, ainakin näennäisesti.
Ongelma on todellista isompi kohdallani, sillä en ole rivijäsen. Enempää en halua itsestäni kertoa, koska tiedän että puutarhatiellä tätä sivua tarkkaillaan säännöllisesti.
Näen ja kuulen todella paljon sellaista mitä ei pitäisi ikimaailmassa tapahtua. Omatunto soimaa ja eniten sattuu, kun huomaa toisten, ihan mukavienkin ihmisten menevän mukaan sellaiseen, mikä ei voi kestää päivänvaloa. Onneksi päätökset tehdäänkin aina suljettujen ovien takana. Srk norm. ihmiset eivät näistä tiedä hölökäyksen pöläystä.
Muutamat vastanneet puhuvat käynneistä. Tässä hiukan faktaa:
"Käynnit". Ohjeet on, että n. vuoden päästä erotettuun ollaan yhteydessä ja tiedustellaan, onko kiinnostusta takaisin (tuli n. 3 v sitten uudestaan). Tästä seuraavaan kertaan menee n. 1-3 vuotta uusintaan.
Ohjeet on selvät, mutta variaatioita ajanpituudessa on, johtuen srk:n vanhinten tasosta. En suostu kommentoimaan enempää, mitä tämä srk:n kerma todellisuudessa on.
Lukija käyttäköön havaintokykyään.