Gilead ja muut koulut
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Gilead ja muut koulut
En olekaan täällä vielä nähnyt kommentointia Gilead-koulusta. Olisiko siitä juoruja tiedossa? Tunsin itse yhden beteleiläisen, jonka joku sukulainen oli mennyt Gileadiin ja poseerasi Seuran lehdessä yhteiskuvassa. Joutunevat ympäri maailman määräpaikkoihinsa?
Avustavia palvelijoita koulutettiin Ruotsin maalla, siellä käyneitä tunnen kaksi. Sitten tietysti on rivijulistajille arkinen teokraattinen koulu.
Mitä mieltä olette seuran koulutusohjelmista?
Avustavia palvelijoita koulutettiin Ruotsin maalla, siellä käyneitä tunnen kaksi. Sitten tietysti on rivijulistajille arkinen teokraattinen koulu.
-
Vieras
Re: Gilead ja muut koulut
Olen kuullut kuumia juoruja että siellä opetettaisiin samaa tauhkaa kuin löytyy hämäräperäisistä Vartiotornin julkaisuista.
Vieras kirjoitti:En olekaan täällä vielä nähnyt kommentointia Gilead-koulusta. Olisiko siitä juoruja tiedossa? Tunsin itse yhden beteleiläisen, jonka joku sukulainen oli mennyt Gileadiin ja poseerasi Seuran lehdessä yhteiskuvassa. Joutunevat ympäri maailman määräpaikkoihinsa?
-
Vieras
Enpä tiedä mitä niistä juoruilla mutta faktat on nämä:
Gilead pidetään jenkeissä 2 kertaa vuodessa, kesto 6 kk muistaakseni. Ja sieltä sitten lähetetään pariskuntia ympäri maailman, suomalaisiakin pareja aika ajoin. Ja sitten tosiaan on se yhteiskuva Vartiotornissa kurssilaisista.
Suomalaisten poikamiesvanhinten ja -avustavien (jotka on kohta vanhimpia kurssin jälkeen) koulu oli ennen Ruotsissa englanniksi, nyt ollut kurssi jo pari kertaa Suomessa suomeksi. Kurssi kestää 2 kk.
Gilead pidetään jenkeissä 2 kertaa vuodessa, kesto 6 kk muistaakseni. Ja sieltä sitten lähetetään pariskuntia ympäri maailman, suomalaisiakin pareja aika ajoin. Ja sitten tosiaan on se yhteiskuva Vartiotornissa kurssilaisista.
Suomalaisten poikamiesvanhinten ja -avustavien (jotka on kohta vanhimpia kurssin jälkeen) koulu oli ennen Ruotsissa englanniksi, nyt ollut kurssi jo pari kertaa Suomessa suomeksi. Kurssi kestää 2 kk.
-
Vieras
Eikös se ole juuri tämä "opetus", jolla Jt-ajatusmaailma iskostetaan mieleen? Opetus alkaa kiinnostuneen tutkistelusta ja jatkuu ylimmille portaille saakka. JT ei koskaan "valmistu", vaan opetus jatkuu ja jatkuu. Oikeastaan opetuksesta voitaisiin käyttää sanaa "manipulointi". Kun osallistuu opetusojlemiin tai alkaa opettaa toisia, tulee oma käytös mukaan ja aiheuttaa itsuggestion tilan. Itseäänkin on jatkuvasti opetettava henkilökohtaisella tutkimisella.
Opetus kattaa kaikki elämän alueet ja lopulta ei ole mitään omaa. Opetuksen jatkuva syöttäminen on raskasta, varsinkin konventit.
Opetusta ei saa koskaan kritisoidda tai kyseenalaistaa.
Opetus kattaa kaikki elämän alueet ja lopulta ei ole mitään omaa. Opetuksen jatkuva syöttäminen on raskasta, varsinkin konventit.
-
lavanpalvelija
Gileadin rehtori Ed Dunlap päätyi aikanaan itsenäiseen ajatteluun ja sai kenkää.Vieras kirjoitti:
Varjo seuraa, halusit tai et.
-
Vieras
Kenkää saavat siis myös isokenkäiset. Ihme, että Gileadissa! Mutta toisaalta, jos "totuutta" ryhtyy ihan toden teolla analysoimaan... Omatunto ei välttämättä kestä olla järjestössä mukana.
Aina sanotaan, että pitää käydä kokouksissa saamassa tuota opetusta ja itse tutkia, kuinka asiat ovat. - Entäs, jos alkaa tutkia Seuran vanhan materiaalin tai maailmallisten raamatunselitysteosten nojalla? JT-maailmakuva saattaa avartua...
Aina sanotaan, että pitää käydä kokouksissa saamassa tuota opetusta ja itse tutkia, kuinka asiat ovat. - Entäs, jos alkaa tutkia Seuran vanhan materiaalin tai maailmallisten raamatunselitysteosten nojalla? JT-maailmakuva saattaa avartua...
-
Aaac
Gilead-kuvista muistan vain sen, että yhdestä kuvasta oli ruotsalais(?)mieheltä retusoitu viikset pois. Latinoilla taas viikset saavat olla esillä.
Religionsfri.
-
Vieras
Olen tuntenut Suomessa yhden parrakkaan todistajan - tosin hän oli ailahtelevaisesti välillä mukana ja välillä ei. Miksi latinoilla vain saa olla viikset?
-
Aaac
Latinomiehillä pitää olla viikset, myös jehovantodistajilla. Viiksettömiä pidetään homoseksuaaleina. Tällaisen selityksen tarjosi eräs Veli Vanhin.
Itse kasvatin siistit pulisongit heti kun parta alkoi kasvaa, joskus 80-luvun loppupuolella. Tottahan sain kuulla asiasta. Nyt pultsarit ovat ihan sallittuja. Veljellänikin on sellaiset, vaikka on seurakunnanvanhin.
Nyttemmin annan turpajouhien rehottaa, enhän ole paha tai joutava.
Itse kasvatin siistit pulisongit heti kun parta alkoi kasvaa, joskus 80-luvun loppupuolella. Tottahan sain kuulla asiasta. Nyt pultsarit ovat ihan sallittuja. Veljellänikin on sellaiset, vaikka on seurakunnanvanhin.
Nyttemmin annan turpajouhien rehottaa, enhän ole paha tai joutava.
Religionsfri.
-
Vieras
... turpajouhet joutavilla"!
Vanhempaa suomalaista kansanperinnettä! Ehkä jo ajalta ennen lahkouskonnon perustamista!
Vanhempaa suomalaista kansanperinnettä! Ehkä jo ajalta ennen lahkouskonnon perustamista!
-
lavanpalvelija
Charles Taze Russel ei ollut siten mikään turha mies, vaikka hänellä taipumuksia okkultismiin olikin.Vieras kirjoitti:... turpajouhet joutavilla"!
Varjo seuraa, halusit tai et.
-
Vieras
Russellista on se partaväpättävä filminpätkä pyramidilaskelman julistamisesta jossain netissä. Olisikohan se hyvä myös tällä palstalla ?
-
Vieras
Jeesushan on useimmiten kuvattu parrakkaana. Miksi kannustetaan jäljittelyyn, jos ei saa olla partaa?