Onko kunniallista tietä erota?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Re: Onko kunniallista tietä erota?

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kuusi vuotta erotuksesta, eikä kertaakaan ole tultu kyselemään takaisin. Helpotus molemmille osapuolille.
Let me go Master I hate you so
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Voisit laatia itsellesi suunnitelman, josta pyrit pitämään kiinni -> vuoden xxxx kesällä olen irti lahkosta ja olen toivotttavasti saanut mukaani joitain perheeni jäseniä ja kavereitani TAI ainakin he ymmärtävät hyvin, miksi jään pois. Tulevat ehkä itse pian perästä.

Kun sinulla on päämäärä, toimi sen mukaisesti. Pehmitä heitä pikkuhiljaa kiusallisilla kysymyksillä tai alkuun ehkä tokaisuilla => kuulin konventissa että päätoimistossa suunnitellaan maatilaa lukuunottamatta kaikkien muiden rakennusten myymistä ja että tilalle rakennettaisiin paljon pienemmälle joukolle jokin luksusasuntola. Pitääköhän se paikkansa... ainakin se veli tuntee kuulemma hyvin jonkun päätoimistosta.
(Tämän tyyppinen projektihan siellä on oikeasti meneillään.)
Muita saman tyyppisiä ja hiljalleen kyseenalaistavaimpia kommentteja ja kysymyksiä tuon oman aikataulun mukaan.

Pelasta lahkosta itsesi, mutta myös läheisesi! :D
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Vieras kirjoitti:Re: Onko kunniallista tietä erota?
Eihän kunnialisesta tiestä kannata erota. Arvottomista teistähän varmaankin kannattaa erota.
tool ja öl on elämää.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

rippeli kirjoitti:Kuusi vuotta erotuksesta, eikä kertaakaan ole tultu kyselemään takaisin. Helpotus molemmille osapuolille.
Minua saisivat tulla kyselemään. Pullakahvitkin on pysyväistarjouksessa. 8)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

On kuultu että jos lähtee sille tielle, että jakaa valokopioita vanhasta tuotannosta, niin siltä tieltä pyritään poistamaan ja jopa fyysinen kontakti käyttäen, tahattomaan komiikkaan...
toolman

Yhdellähän ei näyttäisi olevan jakoja, mutta kahdella tai kolmella samassa suunnassa on jo potkuu.
tool ja öl on elämää.
Vieras

JOS NYT JEHOVAN TODISTAJAKSI RYHTYY JA MENEE KASTEELLE,EIKÖ PITÄISI TIETÄÄ ETTÄ JUMALAN HENKI EI TOIMI JO ELÄÄ VÄÄRIN JA EI MUUTA TAPOJANSA? ÄS MULLA OLI PAHA OLO KU TEIN VÄÄRIN JA TIETTY OISIN VOINUT VIELÄ MUUTTUA MUTTA SITÄ EN TEHNY JA TÄS OLLAAN,KAVERIT MENETTÄÄ? SITTEN MENETTÄÄ JA SAA TYYTYÄ SIIHEN MITÄ SAA...IHAN YMMÄRRÄN ETTÄ SEURA TEKEE KALTAISEKSEEN JOS EI HALUA MUUTTUA...JUMALA ON OLLUT HYVIN ARMOLLINEN JA TÄYTYY KIITTÄÄ SIITTÄ VAIKKA OLEN OLLUT TYPERYS. KAIKKEA HYVÄÄ TEILLE JOTKA SENTÄÄN YRITÄTTE!JOKA TAPAUKSESSA RAKASTAN OIKEUDENMUKAISUTTA VAIKKA HEIKKO OLEN OLLUT VIIME PÄIVINÄ,RUKOILEN JOKA PÄIVÄ ETTÄ SAISIN VOIMAA OLLA SE VAHVA IHMINEN,EI TÄSSÄ MAAILMASSA SE VAIN VAHVA OLE JOKA KOULUTETTU JOSSAIN YLIOPISTOSSA,VAAN SE JOKA RAKASTAA AIDOSTI LÄHIMMÄISTÄNSÄ...
toolman

Vieras kirjoitti:JOS NYT JEHOVAN TODISTAJAKSI RYHTYY JA MENEE KASTEELLE,
Ja sitten järveen vaan ja "molskis ja loiskis".
tool ja öl on elämää.
Kynsilakka

Viesti Kirjoittaja Kynsilakka »

Eroamisesta muutama oma havainto, suvussamme on vuosia jo oltu tekemisissä erotettujen/eronneiden kanssa eikä siinä mitään pyhää karttamissääntoä ole noudatettu. Jokainen on saanut uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta MUTTA on täytynyt kunnioittaa toisen vakaumusta. Toisen uskoa ei ole missään tapauksessa saanut alkaa haukkumaan vaikkakin kriittisiä keskusteluja, joskus jopa väittelyjä, on käyty.

Mielestäni sellainen ns luopio materiaalin jakaminen ei ainakaan meidän suvussamme olisi onnistunut, mutta ajatuksen heittäminen jossain sopivassa tilanteessa on toimiva. (Olenhan minäkin vapautumassa). Toki jännitti itseäni vanhemmille sanominen että jätän Jt-touhun, vaikka omaa taloutta olen pyörittänyt jo ikuisuuden, niin jännitystä oli ilmassa. Ja kävi kuten arvelin, äiti sanoi teet kuten itse haluat. Ja vaihdettiin puheenaihetta. Itse olisin halunut perustella asiaa mutta näin, että eivät kyeneet vastaanottamaan enempää, jo tässäkin oli heille sulauttamista. Seuraavalla viikolla kysyttiin sitten mikä oli ajanut tähän päätökseen, ja pääsin kertomaan yhden perustelun.

Meillä on ollut toimiva juuri Jt:n metodi, ruokitaan pikkuhiljaa kiinnostusta, ajatus silloin, toinen tällöin eikä kaadeta koko tietomäärä niskaan. Nyt olen jo heille päässyt useamman asian perustelemaan ja välillä tuntuu kuin uusintakäyntiä tekisi, ideahan tässä on ihan sama.

Itse vain kertarysäyksessä jätin kaiken, en mennyt kentälle, kokoukseen, konventtiin tai muistonviettoon. Sukulaiset saan 100% varmuudella pitää, teen mitä tahansa, kaverit on vähentyneet mutta oliko ne sitten oikeita kavereita? Ja minulle tärkein, rakkain ja läheisin ihminen kun kerroin, että tahdon tästä kirjapainosta pois, sanoi - olen itsekin jo vuosia sitä halunut mutta takiasi tässä roikkunut.
Siispä, koskaan ei voi tietää kuka ajattelee mitäkin, jos asioista ei puhuta.

Veljillä joilla on srk:n vastuita, pääsevät helposti niistä, kun jättävät hommat pois vedoten väsymykseen ennekuin ihan loppuunpalaa. Nykyään on veljilla sellaiset taakat kannettavana, että jokainen ymmärtää jos tarvitsee hiukan omaa aikaa.

Loppuun vielä, olen tietoinen että usein sukulaiset jättävät kun uskonnosta lähtee, enkä missään tapauksessa halua kenenkään karttamiskokemuksia kritisoida tai väheksyä - jaksamista kaikille.
Vieras

No entä jos jos sanotaan että jokin väite on totta, Kynsilakka on väitteen kertonut. Mennäänkö sitten puhumaan Kynsilakan kanssa ?

Sitä taas ei voi tehdä, sillä Kynsilakka on saatanan vallassa.

Juuri näinhän lahko vakuuttaa kuulijansa, ne jotka erehdyttää itseään kuulemaan
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

Vieras, kirjoitit näin:
"Ongelma on todellista isompi kohdallani, sillä en ole rivijäsen. Enempää en halua itsestäni kertoa, koska tiedän että puutarhatiellä tätä sivua tarkkaillaan säännöllisesti.
Näen ja kuulen todella paljon sellaista mitä ei pitäisi ikimaailmassa tapahtua. Omatunto soimaa ja eniten sattuu, kun huomaa toisten, ihan mukavienkin ihmisten menevän mukaan sellaiseen, mikä ei voi kestää päivänvaloa. Onneksi päätökset tehdäänkin aina suljettujen ovien takana. Srk norm. ihmiset eivät näistä tiedä hölökäyksen pöläystä."

Olisiko mahdolista, että ottaisit minuun yhteyttä sähköpostitse, vaikka ihan anonyymisti? Voisin kertoa samalla myös ajatuksiani siitä, mitä olen suunnittelemassa hengellisen väkivallan aiheeseen liittyen. Olen käynyt asioista keskustelua viikon sisällä jo kahden muun uskonnollisen yhteisön jäsenen (nykyinen ja ex) kanssa.
Sähköpostiosoite löytyy gradustani sivulta 133. Klikkaamalla sähköpostia, saat linkin yliopiston postiin. Älä käytä suomi24:n postia, vaan käytä postia etunimeni.sukunimeni@helsinki.fi. Gradu löytyy täältä: https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10 ... sequence=1

Luottamuksella, A.R. (Kletos)

PS. Postia voivat laittaa muutkin, kuin kyseinen "vieras". :)
Vieras

Minullakin on varma tieto siitä, että sivustoa tarkkaillaan Puutarhatiellä ja tiedän, että minut on siellä tunnistettu. Kannattaa siksi varoa yksityiskohtien kertomista, jos haluaa pysyä tuntemattomana "Stasilla".

Teokraattisen sodankäynnin nimissä haluavat tietysti tuntea "vastustajansa". Rivitodistajillahan ei ole tänne asiaa, mutta on aika kumma, että se veli tai sisar, joka näitä Betelissä lukee, pystyy säilyttämään uskonsa "totuuteen".

Täällä vierraillee jonkun verran myös aktiivivanhimpia, luulen? Ja kaksoiselämän valinneita? Henkireikä monelle?
Vieras

On selvä, että lahko tarkkailee näitä sivuja yhtä tarkasti kuin velvoittaa rivijäsenet tarkkailemaan hautausmaan liepeillä jotakin vartiotornilla lohdu... huijattavaa.

Lienee vain vähän tehtävissä kun jt on täällä tunnistettu. Kuvittelisin, että heidän kannattaisi pyrkiä ehkäisemään tämän kanssakäymistä vastavärvättyjen parissa, arvioinevatko peräti että onko tämä niin riippuvainen, että voidaan uhata erottamisella jollei tule jehovallisempia kiinnostuksenkohteita ?
Vieras

Tämä betelin luopiosivustoja kohtaan osoittama kiinnostus ja tarkkailu on mielenkiintoinen asia.

Onko jollain jotain konkreettista tietoa asiaan liittyen?

Minkälaisia salapoliisimetodeja käyttävät luopioiden tunnistamiseen?

Onko käsky brooklynistä,vai toimiiko haaratoimisto omaa aktiivisuuttaan?

Kuka tai ketkä voi olla niin "uskottuja miehiä",että saavat/joutuvat viran puolesta lukemaan näitä sivuja?

Miten nämä veljet säilyttävät uskonsa?

Joutuvatko raportoimaan havainnoistaan?

Seuran tuntien voisi olettaa,että tarkkailu on varsin hyvin organisoitua..mutta olisko kellään tarkempaa tietoa asiasta?
Vieras

"Onko käsky brooklynistä,vai toimiiko haaratoimisto omaa aktiivisuuttaan?" -Brooklyn on joskus jäänyt kiinni, ainakin jonkinasteisesti, tietomurrosta "luopion" PC:lle. siis murto oli jäljiteltävissä tulosuuntakoneen suhteen ainakin, mutta kuinka pitkälle muutoin asia meni, ei ole tietoa, ajatellen jopa tuomiota, syytettä, poliisitutkintaa...

"Minkälaisia salapoliisimetodeja käyttävät luopioiden tunnistamiseen?" Mitä pystyvät. Siksi ei tule tänne kirjoittaa, jos ei halua tietoa pomostolle, esim. kotikatuaan, srk-vanhimman nimeä, srk:ssa olevan perheenjäsenensä nimeä jne,,, joista vähitellen rupeaa kartoittumaan kirjoittajan seutu ja tunnistamistiedot

"Miten nämä veljet säilyttävät uskonsa" -Kuten, miten he säilyttävät uskonsa jotka toteavat srk:n sisäisen teokraattisen sodankäynnin, vanhasta opista "puolivahingossa" esitetty kysymys muutetaan jos ensiksi kysymyksenä erisisältöiseksi, sitten vastataan ikään kuin nyt olisi tarkentunut jokin asia. Taikka kuten kuinka usko säilyy sillä, joka keksii kirjoittaa että v:lle 607 puuttuu perustelut (sen jälkeenkin kun on kaikki mahdolliset lähteet tutkittu ja löydetty vain muun vuosiluvun todisteita) mutta että se on oikea juuri siksi.

"voisi olettaa,että tarkkailu on varsin hyvin organisoitua" -mutta se tuskin tarvitsee paperimuistiinpanosuunnitelmaa. Silloin taas ei ole todisteita enemmästä kuin mitä ylempää milloinkin sanotaan.
Vastaa Viestiin