Painotuottein kansoille me kerromme

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Painotuottein kansoille me kerromme

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Etkö ole tullut jo sitä huomaamaan? No et tietenkään koska et ymmärrä, niin kuin en minäkään aina." -Miksi et vastaa omasta väittämästäsi, miksi esität salaisen väitteen ? Haluttaisiinhan tässä oppia ja eteenpäin mennä, mikä se näkökulma olisi ?

"Ne hyvät teot mitä he tekevät kaikille kansoille" -toistat vastauksessasi vain tuon saman sanan "hyvä".

"Ajattelepa jos jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi yhtäkkiä Jehovan todistaja," -Mikäs siinä, uuden kirjallisuuden valo loppuisi siihen paikkaan, koska seura siteeeraa vain saatanan vallassa oleviksi väittämiään kirjoittajia. Omalta väeltäänhän lahko suosittaa opiskelun lopettamista, joten kehitys loppuisi siihen paikkaan. Toisaalta, koska nykyään lahkosta eroaa saman verran jäseniä kuin sinne liittyykin, olisisi piankin "jokainen maapallon ihmisestä jotka yht´äkkiä tulivat jehovantodistajiksi" piankin joutuneet toteamaan aiheelliseksi jättää lahkon. Heidän vuorovaikutuksensa lahkon nykyjäseniin olisi heitä lahkosta erotuttava, joten lahko olisi myös nykyistä pienempi sitten.

"En todista, koska en halua heitä etsiä. Kuitenkaan ei ole tullut vielä yhtäkään "luopparia" vastaan joka haluaisi hyvää toisilleen" -Olet joka tapauksessa syyllistynyt väärään todistukseen lähimmäisistäsi, lisäten sen viime vaiheessa panetteluksi. En tiedä ymmärrätkö asian, ymmärrätkö sen, että näin kaikki lahkolaiset opetetaan sanomaan tietyssä vaiheessa sen jälkeen kun he ovat päästäneet värvärikaksikon sisään, joka ensin aloittaa asunnon kehumisella, avaajan imartelemisella, sitten rupeaa puhumaan avaajan harrastuksista, sitten lahkon yhdentekevistä asioista ja edelleen opeista ja yllättävimmistä opeista lopulta, kunnes tulee velvollisuus valvoa ja käräyttää tovereita ajatusrikoksista, lahkon oppien epäilemisestä ja lahkon ulkopuolisten panettelu tulee siinä jo mukaan ihan huomaamattomasti vanhempia lahkotovereita matkimalla.

"käyttävät paljon aikaa elleivät lähes kaiken tähän työhön" -heidän ainoa työnsä, kuitenkaan työpäivien ei tarvitse olla pitkiä. Työn laatu on sellainen, että lahkon säännöt, uskonnon sisältö, on muuttunut historian aikana täydelleen paria yksityiskohtaa lukuunottamatta, jotkut asiat moneen kertaankin. Tuottavat esim. Suomeen uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.

"Kyllä, mutta vielä suuremman rauhan uskoisin saavani oikaisemalla jumalalle erehdyksen" -nyt erehdyksesi on se, että pidät erehdysten oikaisua vaihtoehtoisina. Kaikki erehdykset voidaan oikaista. Huomaatko, että lahkon koulutuksessa olet tullut harvinaisen erehtyväiseksi,
Vieras

Olisko Seura "hyvä", jos edes sen opetukset olisivat totta, vallitsisi aito uskonnonvapaus lähteä tai jäädä, Seura tekisi jotkin konkreettista varoillaan maailman ongelmien hyväksi, antaisi vapuden opiskella, harrastaa ja toteuttaa luotua seksuaalisuuttaan eikä aiheuttaisi verikuolemia? Internet on tuonut paljon salisuuksia päivänvaloon.

Lahko pelkää jäsenkatoa ja siksi sillä on sosiaaliset ja psykologiset keinot pitää "onnellisia" ihmisiä tiukasti otteessaan. Usenhan JT saattaa olla vain Valtakunnan hymyä hymyilevä sisältä masentunut ulkokuori!

Mitä todellinen vapaa onnellisuus onkaan? Ainakin se perustuu vapaaehtoisiin valintoihin, jotka tuntuvat kunkin omatunnossa hyviltä ja oikeilta - ei niin, että oma mielipide tarkistetaan Seuran propagandasta tai suoritetaan Jumalan hyväksyntä ja anteeksianto.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:U.T.R. - mikä on pointtisi roikkua täällä. Jos haluat elää "hengellisessä paratiisissasi", mikset tyydy siihen, vaan haet sitä kuuluisaa "kognitiivista dissonassia" ajatuksiisi täältä? Saatathan pidemmällä kirjoittelulla ja ajattelelmisella joutua luopumaan mielipiteistä, jotka ovat sinulle kenties rakkaita, kuten jokainen, joka kriittisesti ja vähän etäämmältä kuin kehysten sisältä asiaa tarkastelee. Ikäväähän se aina on todeta, jos joku on huijannut.
Huomaan laatineesi vastineen viisautta ja ymmärtäväisyyttä osoittaen. Kiitos Sinulle.
U.T.R.

Viesti Kirjoittaja U.T.R. »

Vieras kirjoitti:"Ymmärtää" voi "totuutta" vasta, jos on mennyt mukaan Seuran opetuksiin ja on mielenhallinnassa. Se saa usein kiistämään kovat faktatkin tällaisen henkilön ajatuksissa. Henkilö haluaisi uskoa "totuuteen" ja puolustaa inttämällä kaikin keinoin jokaista todistetta vastaan itselleen, että Seura olisi oikeassa. Vatausten epätäydellisyys, vihjailu ja kysymyksiin vastaaminen kysymyksillä ei ole todellisuuden ottamista sellaisena kuin se oikeasti on. Entä, jos Seura sanoo, että punainen on musta...?
Ei ihan näin yksinkertaista ole. Ymmärtää voi totuutta vasta kun on alkanut katumaan... Aivan oikeasti katumaan. Etkö ymmärrä sitä asiaa, että raamattu on mielenhallintaa varten? Jos ei mieltä hallittaisi, aikamoinen sekasorto täällä olisi. Siksi sinunkin mieltä hallitaan yhteiskunnan taholta. Petät nyt itseäsi tässä asiassa.
Vieras kirjoitti:Nykymaailmassa hyvää tehdään nimenomaan jakamalla varallisuutta ja rahaa ja sitähän Seura ei hyväntekeväisyysmielessä tee kuten SPR tai Kirkon ulkomaanapu tai muu kansainvälinen järjestö, vaikka rahaa olisikin. Hallintoelin brandaa itsensä yrityksensä sisäisessä markkinoinnissa suureksi hyväntekijäksi, mutta tuo "hyvä" eli opetus on muuttuva, uskonnollinen valhe, jolla rahastetaan osallisia ja joskus tuotetaan jopa kuolemaa verikieltojen kautta. Pedofiliaa on ilmennyt JT:n keskuudessa myös ja peitellysti. Kaikki JT:t eivät ole niinkään "hyviä". Jos Seura haluaisi tehdä hyvää esim. Afrikan lapsille, se lahjoittaisi näille eikä odottaisi lahjoitusta köyhän kehitysmaan lapsen viimeisistä pennosista, johon Seuran lehdet ovat kannustaneet.
En oikein usko että hyväntekeväisyys järjestöt saavat kovinkaan paljon hyvää aikaan, eikö heidän olisi pitänyt jo ajat sitten saada esim nälänhätä loppumaan? Vai onko maailman ihmiset niin laiskoja lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen? Mihin ne rahat oikein menee jotka kirkollakin pyörii? Ja kaikki se raha mikä liikkuu maailmassa, mihin se kaikki menee? Oletko ihan varma ettei hyväntekeväisyysjärjestöissä ole kenties huijareita? Minkälaiset herrat pyörittävät tätä niinsanottua avustustoimintaa? Oikeastaan saman kysymyksen voisi esittää Jehovan todistajien päättävästä tahosta. Mutta jos he ovat raamatun vaatimusten mukaisia, niin hehän eivät ole rikkaita. Ja tietenkin pedofiileja löytyy, niitähän tuntuu nykyään löytyvän ihan joka paikasta. Ja kaikissa yhteisöissäkin on väärintekeviä yksilöitä, ja mieluummin heitä suojellaan, kuin heitetään noin vain pois tai paljastetaan. Hekin ovat kuitenkin ihmisiä, ja jumala välittää heistä.
Vieras kirjoitti:U.T.R. - mikä on pointtisi roikkua täällä. Jos haluat elää "hengellisessä paratiisissasi", mikset tyydy siihen, vaan haet sitä kuuluisaa "kognitiivista dissonassia" ajatuksiisi täältä? Saatathan pidemmällä kirjoittelulla ja ajattelelmisella joutua luopumaan mielipiteistä, jotka ovat sinulle kenties rakkaita, kuten jokainen, joka kriittisesti ja vähän etäämmältä kuin kehysten sisältä asiaa tarkastelee. Ikäväähän se aina on todeta, jos joku on huijannut.
Itseasiassa minähän en "roiku" täällä. Kyllä ne ovat ihan muut jotka täällä "roikkuvat". Aion tulla elämään hengellisessä paratiisissa, enkä hae mitään dissonanssia. Mitähän sekin nyt muka on. Ja kyllä sitä mieltä olen, että raamattu ei välttämättä huijaa. Kyllä sellaista elämää on tullut elettyä ja kaikenlaista nähtyä, että ette varmaan ymmärräkään. Ja vaikka kuinka kriittiseksi tulisit, niin ikinä et tule pääsemään asioista perille sillä tavalla. Hautaan asti menee.
U.T.R.

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
U.T.R. kirjoitti:Siis mikä ei olisi toteunut mitä he puhuvat herran nimessä? Jos he puhuvat sellaista mikä ei perustu raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin, niin silloin he eivät vain yksinkertaisesti puhu Herran nimissä. Siitä jotkut vetävät myös omat johtopäätöksensä.
Aivan oikein, jotkut vetävät myös omat johtopäätöksensä. Seuraavassa on esikuva tästä.
Jer. 5:31
profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?
Jer. 14:14
Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.
Jer. 14:15
Sentähden, näin sanoo Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja jotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan: miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat.
Jer. 14:16
Ja kansa, jolle he ennustavat, suistuu Jerusalemin kaduilla nälkään ja miekkaan, eikä kukaan heitä hautaa-ei heitä, ei heidän vaimojansa, poikiansa eikä tyttäriänsä. Minä vuodatan heidän pahuutensa heidän päällensä."
Jer. 23:16
Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
Jer. 23:21
"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
Jer. 23:25
Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
Jer. 23:26
Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
Jer. 23:32
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Jer. 27:10
Sillä valhetta he ennustavat teille ja toimittavat teidät kauas pois maastanne: minä karkoitan teidät, ja te hukutte.
Jer. 27:14
Ja älkää kuulko niiden profeettain sanoja, jotka sanovat teille näin: "Ette te joudu palvelemaan Baabelin kuningasta"; sillä valhetta he ennustavat teille.
Jer. 27:15
Sillä minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra, vaan he ennustavat minun nimessäni valhetta ja saattavat minut karkoittamaan teidät, ja te hukutte, te ja nuo profeetat, jotka teille ennustavat.
Jer. 27:16
Ja papeille ja koko tälle kansalle minä puhuin sanoen: Näin sanoo Herra: Älkää kuulko profeettainne sanoja, niiden, jotka ennustavat teille sanoen: "Katso, Herran temppelin astiat tuodaan nyt kohta takaisin Baabelista"; sillä valhetta he ennustavat teille.
Jer. 29:9
Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.
Jer. 29:21
Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, Ahabista, Koolajan pojasta, ja Sidkiasta, Maasejan pojasta, jotka ennustavat teille minun nimessäni valhetta: Katso, minä annan heidät Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan, käsiin, ja hän lyö heidät kuoliaaksi teidän silmäinne edessä.

Missäpä arvelet olevan tämän nykyisen pahan asiainjärjestelmän vastakuvan?
No missä se vastakuva on sinun mielestäsi? Eihän Jehovan todistajien järjestöä voi tuhota, koska he ovat ELÄVÄN jumalan järjestö. Heidän tavoitteensa ei ole palvella jumalaa eikä mitään ikoneja, kuvia tai veistoksia materialistisesti, vaan todistaa maailman kansakunnille Jeesuksen sanaa jumalan tarkoituksesta. Ja vain jumala joka on ELÄVÄ, voi rangaista. Jumala on henki, ja tällä hengellä on myös nimi ihan niin kuin Saatanallakin.
U.T.R.

Vieras kirjoitti:"Etkö ole tullut jo sitä huomaamaan? No et tietenkään koska et ymmärrä, niin kuin en minäkään aina." -Miksi et vastaa omasta väittämästäsi, miksi esität salaisen väitteen ? Haluttaisiinhan tässä oppia ja eteenpäin mennä, mikä se näkökulma olisi ?
No sen takia en voi koska olen tottunut turvautumaan monesti valheeseen, ja olen kärsinyt paljon Saatanan otteessa. Näkökulmani on ihan se minkä sinä sen haluat olevan.
Vieras kirjoitti:"Ne hyvät teot mitä he tekevät kaikille kansoille" -toistat vastauksessasi vain tuon saman sanan "hyvä".
No eikö se ole hyvä?
Vieras kirjoitti:"Ajattelepa jos jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi yhtäkkiä Jehovan todistaja," -Mikäs siinä
Se siis sopii sinulle, tämäpä hyvä.
Vieras kirjoitti:"En todista, koska en halua heitä etsiä. Kuitenkaan ei ole tullut vielä yhtäkään "luopparia" vastaan joka haluaisi hyvää toisilleen" -Olet joka tapauksessa syyllistynyt väärään todistukseen lähimmäisistäsi, lisäten sen viime vaiheessa panetteluksi. En tiedä ymmärrätkö asian, ymmärrätkö sen, että näin kaikki lahkolaiset opetetaan sanomaan tietyssä vaiheessa sen jälkeen kun he ovat päästäneet värvärikaksikon sisään, joka ensin aloittaa asunnon kehumisella, avaajan imartelemisella, sitten rupeaa puhumaan avaajan harrastuksista, sitten lahkon yhdentekevistä asioista ja edelleen opeista ja yllättävimmistä opeista lopulta, kunnes tulee velvollisuus valvoa ja käräyttää tovereita ajatusrikoksista, lahkon oppien epäilemisestä ja lahkon ulkopuolisten panettelu tulee siinä jo mukaan ihan huomaamattomasti vanhempia lahkotovereita matkimalla.
Olen syyllinen, myönnetään. Saatana meni minuun taas näköjään. Ja kyllä minä ymmärrän sen minkälaisiksi Jehovan todistajissa ihminen voi tulla, ja sen takia oikeastaan tiedustelen näitä asioita, koska haluan elämääni totuudenmukaisuutta. Tai siis Jeesus sitä haluaa. Ja kuitenkin näiden vanhimpien velvollisuus on valvoa ihmisiä, ja väitänkin että heillä on aika paljon tietoa asioista. Kuitenkaan Saatanaa ei haluttaisi päästää sisään mistään raosta. Kyse on vain siitä, että lähteekö itse arvostelemaan heidän työtään. Toki voi olla että tästäkin jotain hyötyä on, ainakin itsellesi.
Vieras kirjoitti:Tuottavat esim. Suomeen uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.
Kyllä täytyy sanoa, että mihin tämä maailma on oikein menossa kun kaikki vain valittaa? Huuhaata väittäisin että on koko UUT. Tuuleen puhalletaan lopulta sekin. Ei nykyään ole enää lujia tai kestäviä ihmisiä, kaikilla on jotain ongelmia. Voi tätä sääliä.
Vieras kirjoitti:"Kyllä, mutta vielä suuremman rauhan uskoisin saavani oikaisemalla jumalalle erehdyksen" -nyt erehdyksesi on se, että pidät erehdysten oikaisua vaihtoehtoisina. Kaikki erehdykset voidaan oikaista. Huomaatko, että lahkon koulutuksessa olet tullut harvinaisen erehtyväiseksi,
Hyvä ainakin olet puhumaan, mutta enpä nyt taida ihan uskoa. Tottakai olen erehtyväinen, ja niin olet sinäkin. Älä kuvittele itsestäsi liikoja, sitä kannattaa välttää usko pois tiedän. Sitten kun asiat ja tilanteet alkavat viedä sinua, niin huomaat miksi ei kannattanutkaan. Ei voi mitään, nyt huomaan miten kirottu maa onkaan.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Quote:
...jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi yhtäkkiä Jehovan todistaja, saattaisivat sodat loppua aika lyhyeen...

Tuo viitaisi paremminkin siihen vaiheeseen , kun kaikki sodat lopettava sota (Harmagedon) olisi käyty , muuten se ei voisi toteutua .
Miksi tarvittais Harmagedonin sota , jos kaikki ihmiset yhtäkkiä kääntyisivät Jeppuleiksi ?

Sitten tarvittais oikea uuden valon vyöry. :o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
U.T.R.

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Quote:
...jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi yhtäkkiä Jehovan todistaja, saattaisivat sodat loppua aika lyhyeen...

Tuo viitaisi paremminkin siihen vaiheeseen , kun kaikki sodat lopettava sota (Harmagedon) olisi käyty , muuten se ei voisi toteutua .
Miksi tarvittais Harmagedonin sota , jos kaikki ihmiset yhtäkkiä kääntyisivät Jeppuleiksi ?
Niin eihän se voikaan toteutua täysin, vaikka kuulemma Jehovan vuori eli kansa tulee kasvamaan hyvin suureksi ennen loppua. Ja Harmageddonin pyhän sodan jälkeenhän ei tarvita enää Jehovan todistajiakaan.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

U.T.R. kirjoitti:
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Quote:

Niin eihän se voikaan toteutua täysin, vaikka kuulemma Jehovan vuori eli kansa tulee kasvamaan hyvin suureksi ennen loppua. Ja Harmageddonin pyhän sodan jälkeenhän ei tarvita enää Jehovan todistajiakaan.
Ainoat ihmiset, jotka ovat kirjaimellisesti hakanneet minut, ovat olleet jehovantodistajia. Taitavat olla vieläkin.
Let me go Master I hate you so
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tällä hetkellä noin arvioiden Jehovan todistajien määrä : 7000 000 (arvio)
Maailman ihmisten määrä : 7000 000 000 (arvio)
Jehovan todistajien prosentuaalinen osuus maailman ihmisten määrästä: 0,1%
(koska 7000 000 000 x 0,1% = 7000 000)

Millainen Jehova hävittäisi 99,9 % koko maailman väestöstä ja jättäisi jäljelle vain 0,1 % ?

Ja minkä ihmeen takia , kun Jehovan todistajat juopottelevat konttauskuntoon asti ja vaittävät , että pitääpä hakea tätä ainetta lisää , kun on niin kova krapula , että helpottas. Kenttää tehdäänkin usein viinin voimalla , siellä ne saavit pulputtavat nurkissa ja sitten kenttää kehiin.

Puhumattakaan siitä , että on ollut pedofiliaakin , josta sanotaan vaan kylmästi , ettei voi mitään todistaa , kun ei ole ollut Kahta todistajaa ,sillä hetkellä kun , tyttönen joutuu - susi lammasten vaatteissa olevan - Jeppulin suuhun.

Siis Jehovan todistajat tekevät niitä samoja syntejä kuin maailmassakin tehdään , ja silti Jehovan todistajat uskovat olevansa pelastuksen arvoisia.

Uskon että jos Jehova on olemassa , niin hän on hyljännyt tuollaisen järjestön ja se odottaa vain kuihtumistaan ja kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Näinhän aina on käynyt historian saatossa , jokin uskon lahko riehuu aikansa , sitten tulee jäsenkato - ja siihen loppuu mahdoton yhtälö. Ihmiset kyllästyy lopulta ja suuttuvat ja eroavat ja ... lyövät nyrkillä jne...

Ja Jehovan todistajien määrä ei voi kasvaa tuosta 0,1% :sta , koska naisten ja miesten välinen epäsuhta on niin suuri Järjestön sisällä , että hyvin usein sisaret jäävät ilman miestä. Niin no, kyllähän usein käy niinkin , että sisar ottaa sitten miehen maailmasta ,mutta sekin useimmissa tapauksissa johtaa siihen , että se sisar sitten luopuukin tommosesta kauheasta lahkosta , kun alkaa silmälaput putoilla. :o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

U.T.R. kirjoitti:
SonOfJesus kirjoitti:
U.T.R. kirjoitti:En ole huomannut yhtään oppiani vääräksi. Tulen välttämään tätä sivustoa sen takia koska raamatussa varoitetaan tietynlaisesta porukasta. 1. Tim. 6:4-5: "hän on pöyhistynyt ylpeydestä eikä ymmärrä mitään, vaan on mieleltään sairas kiistelyistä ja sanoja koskevista väittelyistä. Näistä syntyy kateutta, riitaa, herjaavia puheita, pahoja epäluuloja, kiivaita kiistoja pikkuasioista niiden ihmisten kesken, joiden mieli on turmeltunut ja joilta totuus on riistetty, jotka luulevat, että jumalinen antaumus on keino voiton saamiseksi."
Tämä oli TOSI hauska ! :D
Siis mitä hauskaa tuossa nyt sitten oli? Keskityhän siihen hauskuuteen, niin sinusta tulee kuin Aku Ankka. Sitten sinun ei tarvitse Aku Ankkaa enää koskaan lukea, koska se tapahtuu jo tosielämässä. Eikä tämäkään ole mielestäni hauskaa.
Etkö ymmärä, mikä siinä on hauskaa? No minäpä yritän selittää.
Edward De Bonon mukaan huumori syntyy lateraalisesta ajattelusta eli siitä että hypähdellään merkitysympäristöstä toiseen. Tekstistäsi ei voi aina päätellä puhutko itsestäsi vai jostakusta toisesta. Tästä syystä tekstin sisältö aiheuttaa helposti lukijalla merkitysympäristön vaihtumisen eli lateraalisen siirtymän, jonka usein tulkitsemme huumoriksi.
Kirjoitat esim:
"En ole huomannut yhtään oppiani vääräksi." Onko sinulla omia oppeja, joita olet täällä opettanut? Sellainen mahtiponitisuus on pakko tulkita huumoriksi.
"Tulen välttämään tätä sivustoa", mutta kirjoitat tänne paljon. Lausuntosi muuttuu siitä syystä vitsiksi.
"1. Tim. 6:4-5: "hän on pöyhistynyt ylpeydestä eikä ymmärrä mitään ..." ilman selkeitä siteitä ja edellisen jälkeen antaa vaikutelman, että puhut itsestäsi - itseironia, se on jo todellista huumoria!

Ehkä tämä selkiyttää esittämääni tulkintaa: "Tämä oli TOSI hauska ! :D". En siis todellakaan tiedä pitäisikö kirjoituksesi yrittää tulkita vakavasti vai ovatko ne todella vain hyvää huumoria niin kuin näyttää.
ps. Kirjautumalla käyttäjäksi voisit myöhemmin korjata kirjoittamaasi eikä kukaan toinen voisi käyttää nimimerkkiäsi.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
JukkaP

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

U.T.R. kirjoitti:No sen takia en voi koska olen tottunut turvautumaan monesti valheeseen, ja olen kärsinyt paljon Saatanan otteessa.
U.T.R. kirjoitti:Olen syyllinen, myönnetään. Saatana meni minuun taas näköjään. Ja kyllä minä ymmärrän sen minkälaisiksi Jehovan todistajissa ihminen voi tulla, ja sen takia oikeastaan tiedustelen näitä asioita, koska haluan elämääni totuudenmukaisuutta. Tai siis Jeesus sitä haluaa. Ja kuitenkin näiden vanhimpien velvollisuus on valvoa ihmisiä, ja väitänkin että heillä on aika paljon tietoa asioista. Kuitenkaan Saatanaa ei haluttaisi päästää sisään mistään raosta.
Aikuisuutta on se, että ottaa vastuun itsestään eikä sysää sitä muualle. Luja ja vahva on sellainen ihminen joka kantaa itse teostaan vastuunsa.
U.T.R. kirjoitti:Kyllä täytyy sanoa, että mihin tämä maailma on oikein menossa kun kaikki vain valittaa? Huuhaata väittäisin että on koko UUT. Tuuleen puhalletaan lopulta sekin. Ei nykyään ole enää lujia tai kestäviä ihmisiä, kaikilla on jotain ongelmia. Voi tätä sääliä.
Tämän topicin alun viesteistä sinusta sai asiallisen kuvan. Kuitenkin nämä myöhemmät viestit ovat paljastaneet todelliset kasvosi ja ne ovat olleet täynnä mainitsemaasi valitusta. Toivottavasti sinussa on lujuutta ja kestävyyttä kantaa oma vastuusi etkä syyllisty syyttämään tekimisistäsi muita kuten Aadam ja Eeva tekivät. Eikös toinen syyttänyt kanssaeläjää ja toinen Saatanaa?
Vieras

"No sen takia en voi koska olen tottunut turvautumaan monesti valheeseen, ja olen kärsinyt paljon Saatanan otteessa. Näkökulmani on ihan se minkä sinä sen haluat olevan." -Valhetta vartiotorniseura neuvoo käyttämään, sanoo sitä teokraattiseksi sodankäynniksi. Raamatussa sanotaan että valheen isä on perkele. Tästä pääsetkin kysymykseen siitä onko muuttunut
mielipiteesi omasta näkökulmassi "ihan se minkä sinä sen haluat olevan" vilpitön ? Älä pelkää tutkia lahkoa, tutkimuksen jälkeen tiedät missä olet vai haluatko olla poissa.

"No eikö se ole hyvä? " -Se selkeä vastaus vaan puuttuu edelleen.

"Kyllä täytyy sanoa, että mihin tämä maailma on oikein menossa kun kaikki vain valittaa? Huuhaata väittäisin että on koko UUT. Tuuleen puhalletaan lopulta sekin. Ei nykyään ole enää lujia tai kestäviä ihmisiä, kaikilla on jotain ongelmia. Voi tätä sääliä." -He "valittavat", siis käyvät UUT:ssa lahkojäsenyyden tuomien ongelmien takia. toki saa UUT:n arvostelija perustaa vielä paremmankin tuki- ja avunantokeinon. Jos arvostat lujia ihmisiä, en arvostele. Itse pyrin ymmärtämään heikompianikin ja jopa auttamaan.

"Älä kuvittele itsestäsi liikoja," -kiitoksia neuvosta. Kristillnen neuvo, en tiennyt olevani sen tarpeessa.

"enpä nyt taida ihan uskoa" -Tutki vaikkapa veljesseuran sivukartalta lähtien taikka Meilon kotisivuilta lahkon ajanlaskua, jossa v. 1914 on keskeinen. Ajanlaskussa on virheitä, yhteenlaskuvirheeseen verrattavia. Tutki edelleen lahkon vanhan kirjallisuuden näytteitä, v. 1914 on siirto vuodesta 1874, ja 1914 kehotettiin vaihtamaan vuodeksi 1918, jolloin piti lahkon mukaan tulla maailmanloppu. Ruotsalainen jt Jonsson on sanut potkut lahkosta kirjoitettuaan vartiotorniseuralle havaitsemastaan laskuvirheestä. Jos nämä asiat selvität itsellesi, voit ehkä helpommin todeta muutakin, jota et itse asiassa voi hyväksyä. Jos olet sisukas, jatkat niin kauan kuin päätät jättää eroamispaperin lahkolle.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

U.T.R. kirjoitti:Ajattelepa jos jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi yhtäkkiä Jehovan todistaja, saattaisivat sodat loppua aika lyhyeen.
Jos jokaisesta maapallon ihmisestä tulisi kansallissosialisteja, niin sodat loppuisivat siihenkin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

U.T.R. kirjoitti:No missä se vastakuva on sinun mielestäsi?
Nyt kysyn minä - ja Sinä vastaat.
Vastaa Viestiin