Vartiotorniseura käyttää lapsityövoimaa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Vartiotorniseura käyttää lapsityövoimaa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vartiotorniseura paheksuu kirjallisuudessaan virallisesti lapsityövoiman käyttöä. Toisaalta se itse käyttää lapsityövoimaa toiminnassaan. Haluatko lukea lisää? Löydät dokumentteja ja pari kuvaakin todisteeksi asiasta tästä linkistä.

Mitä ajattelet tällaisesta lapsityövoiman käytöstä? Onko se sopivaa? Onko se laillista? Onko se eettisesti kestävällä pohjalla?
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 09.09.2010 22:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Vieras

Re: Vartiotorniseura käyttää lapsityövoimaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Uskontoa vai työtä? Vai työtä uskonnon varjolla? Ovatko lapset todella itse halukkaita oville ja kentälle, vai tekevätkö sitä siksi, kun muutkin tekvät tai pelosta (demonit, Harmagedon JT:n opetuksessa ja lastenkirjallisuudessa). Olen kuullut, että käräjillä lapset on opetettu vastaamaan haluavansa vap. eht. todistaa. - Ja sanoa, että ei ole tienraivaustavoitteita.

Iloinen lapsihan on kuvassa vetovoimaisen näköinen, mutta kokouksessa pari tuntia hiljaa istuva lapsi ei sitä ehkä olekaan.

Kastekin annetaan usein liian varhain selittäen, että lapsi on "varhaiskypsä". Varhaiskypsäkään lapsi ei kuitenkaan voi JT-kakkua kokonaisuudessaan ymmärtää.

Entä jos "työnantaja" suojelee pedofiilejä? Lapsi ja rikollinen samassa komiteassa kuultavana?

Lapsista muodostuu suuri osa JT jäsenmäärän kasvusta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Työsopimuslaissa on jotain ikärajoja, olisiko 15 v yksi niistä ? Työsopimuksen voi tehdä kuitenkin alle 1 v:aan puolestakin ja on tehtykin, kaikkien näkemät vauvat vaippamainoksissa ovat olleet työsuhteessa mm. siksi että sopimusta ei kai oikein voi muuksikaan sanoa kuin työsopimukseksi.

Miten lie se nuorten työntekijäin suojelu, kuten raskaalta työltä ja vuorotyöltä suojellaan, niin tulisi tuollaiselta ovimyyntityöltä suojella, lapselle raskasta monenlaisten epämiellyttävien ja järkyttävienkin kokemusten vaaran takia, myös rikossuojeluperustein, eihän pedofilien ym vuoksi normaali vanhempi laita lapsiaan ventovieraiden oville, vielä ikään kuin jatkamaan kunnes pedofiili tärppää.

Eettisesti on sopimatonta puhua ja taivutella lapsi työhönsä, eihän lapsi ole kuin rajoitetusti toimikelpoinen muutenkaan, kuten velanottoon, työsopimuksen solmimiseen, eri lupien saamiseen (autokortti....) eikä avioliittoonkaan aivan nuorena pääse vaikka kuinka sanoisi rakastuneensa.

Käytännössä lasten käyttö on mahdollista koska lainsäätäjät eivät ole tulleet ajatelleeksi tuon kaltaista lasten hyväksikäytön mahdollisuutta.

Mielenkiintoista olisi kyllä tiedustella asiasta siltä, kun nykyään on se aika uusi lapsiasiamiehen virka, häneltä.

Kuka lobbaisi Suomeen lainmuutoksen ?
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Johanneksen poika kirjoitti:Vartiotorniseura paheksuu kirjallisuudessaan virallisesti lapsityövoiman käyttöä. Toisaalta se itse käyttää lapsityövoimaa toiminnassaan. Haluatko lukea lisää? Löydät dokumentteja ja pari kuvaakin todisteeksi asiasta tästä linkistä.

Mitä ajattelet tällaisesta lapsityövoiman käytöstä? Onko se sopivaa? Onko se laillista? Onko se eettisesti kestävällä pohjalla?
Jos viittaat noihin kuviin, niin USA:ssa lasten kuvien käyttäminen uskonnollisen lahkon markkinointiin se on varmaan ihan yhtä laillista kuin lasten käyttäminen mihin tahansa muuhun mainontaan. Suomessa noin suoraviivainen pikkulasten hyödyntäminen on käsittääkseni kiellettyä, mikäli lapsi ei liity tuotteeseen.

Jos taas puhutaan lasten käyttämisestä kenttätyössä, niin siihen ei taida laki sanoa oikein mitään. Itse olen sitä mieltä että se pitäisi jyrkästi kieltää ja siihen lapsia houkuttelevia aikuisia rangaista.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vt-seuralle lapset ovat tulevaisuuden käyttövara, eivätkä he ole sen mielestä koskaan liian nuoria aloittamaan lahkolle suorittamista. Tällaiseen sanomaan päättyy muistaakseni myös lapsille suunnattu "Kirjani raamatun kertomuksista" -kirja. Se että järjestö lietsoo jäseniään olemaan ylpeitä lapsityövoimastaan, vähän samaan tyyliin kuin aiheuttamistaan veri-itsemurhista, voisi jonkun mielestä olla vähintäänkin kyseenalaista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kynsilakka

Viesti Kirjoittaja Kynsilakka »

Se, minkälaisessa mainoksessa lapsi saa olla, on tarkkaan määrätty yhteiskunnan puolesta. Varmaan Järjestö on ottanut selvää, että tämä on lainmukaista mainostamista mutta itseäni se häiritsee. Kyllähän pitäisi löytyä aikuinen ihminen markkinoimaan uskontoa.

Onkohan koskaan tehty tästä asiasta mitään kantelua mihinkään?
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Johanneksen poika kirjoitti:Vartiotorniseura paheksuu kirjallisuudessaan virallisesti lapsityövoiman käyttöä. Toisaalta se itse käyttää lapsityövoimaa toiminnassaan. Haluatko lukea lisää? Löydät dokumentteja ja pari kuvaakin todisteeksi asiasta tästä linkistä.
Äsken huomasin oudon ilmiön Vartiotorniseuran esi kielisillä sivuilla. Aikaisemmin Vartiotorniseura käytti kahta pikku tytön kuvaa mainoksessaan, vähän kielestä riippuen. Toinen oli tumma pikkutyttö ja toinen vaalea.

Nyt jokaisella sivulla on kielestä riippumatta sama valkoihoisen tytön kuva. Onko tumma tyttö saanut kenkää ihonvärinsä takia? Eikö hän kelpaakaan enää edustamaan suurta ja mahtavaa Vartiotorniseuraa? Vai mikä tässä on takana?

Aikaisemmin suomenkielinen sivu käytti nimenomaan tumman pikkutytön kuvaa. Nyt se on blondi. :?
Nezumi

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Yksi ehkä kaukaa haettu miete tuossa iski, et voisko se olla vaivihkaa muutos kun ottaa huomioon sieltä ja täältä kantautuvat mielipiteet maahanmuutto jutuista..välillä aika negatiivistakin. Eli ehkä ei haluta aiheuttaa 'hämminkiä' tjsp ja niin ollen valittu enemmän kantaväestöön sopiva malli. :roll: Voin toki olla väärässäkin, mutta näin puoliväsynä nyt tulee random ajatuksia.. :lol:
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Vastaa Viestiin