Jos Jehovan todistaja voivottelee rehellisesti , että voi,voi kun taas pitää lähtee kokoukseen ja on niin tylsää siellä , niin vaikka hän toimii täysin rehellisesti , niin siihen kyllä puututaan ennen pitkää , ja hänen seuraansa aletaan tätä ennen jo varomaan.
Eli rehellisyys on kielletty myös , jos se aiheuttaa häpeää Jehovalle.
Tiettyyn rajaan asti rehellisyys onkin väärin , ja epärehellisyys oikein.
Minä olin aika rehellinen , kun en ollut onnellinen , toin sen esiin . Jos minulla oli hyvä mieli toin senkin esiin , mutta normaalilla tavalla. Ja koska enemmän olin aina onneton rehellisesti , niin seuraani alettiin karttamaan - vaihdoin aina seurakuntaa silloin ja muutin pois.
Muistan kerran kun , minulta seurakunnan kokouksessa kysyttiin , että "Miten hurisee?" , niin vastasin täysin rehellisesti , että "tosi huonosti" .
Oli tosi ikävää , etten voinut olla onnellinen "ainoan tosi jumalan järjestössä - elävänä mainoskilpenä" . Olin liian rehellinen siihen.
Vaikka olisin kovasti halunnut olla onnellinen. Kukapa ei haluaisi , mutta onnea ei voi teeskennellä silloin , jos on liian rehellinen.
Ja huomasin heti , että se oli "väärä vastaus" , he hämmentyivät ja lähtivät pois luotani.