Raamattu ei enään kiinnosta
Valvoja: Moderaattorit
-
Japi-40
- Viesti:
Raamattu ei enään kiinnosta
Raamattu kirjana ei enään minua kiinnosta en enään muista paljoakaan siitä. Jehovan todistaja aikana tuota kirjaa tuli hyvin paljon läträttyä. Nykyään olen ateisti ja olen kiinnostunut mm.filosofiasta Jehovan todistajien kiusaksi tai kauhuksi. Olen tutkinut jonkun verran marxilaisuutta. Marxilaisuus on pohjimmiltaan materislistista. Materialistit pitävät kaikkea olemmassaolevaa luonnollisena. Mitään yliluonnollisia voimia ei materialistien mukaan ole. Materialistit ajattelevat ,että luontoa ei ole luotu vaan se yksinkertaisesti on,tosin jatkuvasti muuttuvana. Maailma on olemassa huolimatta siitä,mitä mieltä me siitä olemme tai mitä siitä ajattelemme.
Näin paljon on ajatusmaailmani muuttunut sen jälkeen kun erosin Jehovan todistajista.
Näin paljon on ajatusmaailmani muuttunut sen jälkeen kun erosin Jehovan todistajista.
-
Bergerac
Re: Raamattu ei enään kiinnosta
Älä Japi suotta vähättele. Eiköhän sinullakin vielä ole takaraivossa joitakin NIMENOMAAN Seuran kirjallisuuden kautta omaksuttuja sekä moneen kertaan esillä olleita ns vakiolauseita. (siis vain muistimielessä, ei oman ajatusmaailman hallitsijana, joten ei siis kiinnostuksena)Japi-40 kirjoitti:Raamattu kirjana ei enään minua kiinnosta en enään muista paljoakaan siitä. Jehovan todistaja aikana tuota kirjaa tuli hyvin paljon läträttyä. Nykyään olen ateisti ja olen kiinnostunut mm.filosofiasta Jehovan todistajien kiusaksi tai kauhuksi.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Japi-40
- Viesti:
Onhan toki seuran kirjallisuudesta oppittuja juttuja mutta raamatusta en enään muista kovinkaan paljon.Bergerac kirjoitti:Älä Japi suotta vähättele. Eiköhän sinullakin vielä ole takaraivossa joitakin NIMENOMAAN Seuran kirjallisuuden kautta omaksuttuja sekä moneen kertaan esillä olleita ns vakiolauseita. (siis vain muistimielessä, ei oman ajatusmaailman hallitsijana, joten ei siis kiinnostuksena)Japi-40 kirjoitti:Raamattu kirjana ei enään minua kiinnosta en enään muista paljoakaan siitä. Jehovan todistaja aikana tuota kirjaa tuli hyvin paljon läträttyä. Nykyään olen ateisti ja olen kiinnostunut mm.filosofiasta Jehovan todistajien kiusaksi tai kauhuksi.
-
Vieras
"Materialistit pitävät kaikkea olemmassaolevaa luonnollisena. Mitään yliluonnollisia voimia ei materialistien mukaan ole"
Oliko se niin että elämä oli aineen järjestymisasteen kysymys, korkea-asteisesti organisoidun aineen yksi ominaisuus on elämäksi kutsuttu ilmiö ?
Joskus muuten asioissa tulee eteen nöyryyden vaatimus, jos jotakin ei tiedetä, on siitä hassua pitää puhettakaan. Toki tuo elämänteoria varmaankin on puolustettavampi kuin moni kilpailijansa.
Oliko se niin että elämä oli aineen järjestymisasteen kysymys, korkea-asteisesti organisoidun aineen yksi ominaisuus on elämäksi kutsuttu ilmiö ?
Joskus muuten asioissa tulee eteen nöyryyden vaatimus, jos jotakin ei tiedetä, on siitä hassua pitää puhettakaan. Toki tuo elämänteoria varmaankin on puolustettavampi kuin moni kilpailijansa.
- Jaakko Ahvenainen
Herätit kysymyksen: Kuinkahan moni Jehovan todistaja muistaa Raamatustaan, kuin sen vähän, mikä on päähän taottu?Japi-40 kirjoitti:Onhan toki seuran kirjallisuudesta oppittuja juttuja mutta raamatusta en enään muista kovinkaan paljon.
- Jaakko Ahvenainen
Kuinka niin?Vieras kirjoitti:...jos jotakin ei tiedetä, on siitä hassua pitää puhettakaan.
-
Vieras
Minulle kävi niin, että ennen niin pyhän ja arvokkaan tuntuinen Raamattu muuttui JT-aikana ajatuksissani vain oppaaksi, jonka avulla pyrittiin keräämään rahaa lahjoittavia ihmisiä manipuloimalla heitä. UMK alkoi jossain vaiheessa tuntua muuntelunsa takia (varsinkin, kun kääntäjiä ja käännösperiaatteita ei kerrottu missään) roskakirjalta.
Sitä piti kentällä pitää esillä vain auktoriteettiaseman luomiseksi. Kokouksissa ja lehdissä käsiteltiin vain pientä osaa Raamatun teksteistä omituisesti toisiinsa linkitettyinä. Huomasin sen, kun tein aina merkinnän käsiteltyyn raamatunkohtaan. (Nykyään merkinnät UMK:een kiellettyjä).
Aikaisemmin sain Raamatusta (kumpikin nykyinen kirkkoraamattu) lohtua ja viisautta ja hengellisyyden tunnetta, kun sitä itsekseni lueskelin. Uskon nyt uudelleen noihin kirkkoraamattuihin (UMK:n sijaan), mutta JT:n johtama perehtymistapa Raamatun salaisuuksiin aiheutti kohdallani sen, että en voi lukea enää Raamattua itsekseni tuntematta suurta uupumusta ja suoritusvaatimuksia. Siksi - omaksi harmikseni - tuo minulle ennen niin tärkeä kirja on jäänyt kirjahyllyyni pölyttymään.
Harmi! JT:t pilasivat omatuntoni mukaisen uskonnollisuuden ja koen nykyään oikeankin Raamatun lukemisen suhteen burn outia.
Sitä piti kentällä pitää esillä vain auktoriteettiaseman luomiseksi. Kokouksissa ja lehdissä käsiteltiin vain pientä osaa Raamatun teksteistä omituisesti toisiinsa linkitettyinä. Huomasin sen, kun tein aina merkinnän käsiteltyyn raamatunkohtaan. (Nykyään merkinnät UMK:een kiellettyjä).
Aikaisemmin sain Raamatusta (kumpikin nykyinen kirkkoraamattu) lohtua ja viisautta ja hengellisyyden tunnetta, kun sitä itsekseni lueskelin. Uskon nyt uudelleen noihin kirkkoraamattuihin (UMK:n sijaan), mutta JT:n johtama perehtymistapa Raamatun salaisuuksiin aiheutti kohdallani sen, että en voi lukea enää Raamattua itsekseni tuntematta suurta uupumusta ja suoritusvaatimuksia. Siksi - omaksi harmikseni - tuo minulle ennen niin tärkeä kirja on jäänyt kirjahyllyyni pölyttymään.
Harmi! JT:t pilasivat omatuntoni mukaisen uskonnollisuuden ja koen nykyään oikeankin Raamatun lukemisen suhteen burn outia.
-
Aaac
Ymmärrän Vartiotorni-seuran motiivin tällaiseen, huomaavathan seurakuntalaiset, että Raamatusta käytetään vain harvoja, valikoituja jakeita. Mutta miten virallisesti tällainen kielto on esitetty, vai onko se jonkun vanhimman yksityisajatus?Vieras kirjoitti:(Nykyään merkinnät UMK:een kiellettyjä).
Religionsfri.