Vastustajan henkeytys
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Vastustajan henkeytys
"Kuitenkin on tunnustettava, että luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä ja siksi jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä." (Lainaus JP:n sivu; vanhin Alpo kirjoittaa).
Onko meillä Saatanan henkeytys todellakin? Olen ajatellut olevani vain tavallinen ihminen, joka on eri mieltä JT:n kanssa. Osallistuminen näihin ajatuksiin olisi syömistä "demonien pöydätä"? Olemmeko demoneja, siis?
Onko meillä Saatanan henkeytys todellakin? Olen ajatellut olevani vain tavallinen ihminen, joka on eri mieltä JT:n kanssa. Osallistuminen näihin ajatuksiin olisi syömistä "demonien pöydätä"? Olemmeko demoneja, siis?
-
rippeli
Re: Vastustajan henkeytys
Luulenpa että jos meillä olisi jonkin sortin saatanallinen henkeytys, niin saatanan maailma pitäisi meistä erityisen hyvää huolta. Teemmehän saatanan kannalta tärkeää työtä, joten palkankin pitäisi olla sen mukainen. Eli rahaa pitäisi pukata ovista ja ikkunoista ja jokainen vastaantuleva kaunis (ei jt-) nainen olisi vonkaamassa saatille.
Mutta eipä ole näkynyt kumpaakaan, joten epäilen vahvasti tätä henkeytyksen laatua.
Mutta eipä ole näkynyt kumpaakaan, joten epäilen vahvasti tätä henkeytyksen laatua.
Let me go Master I hate you so
- Tony
Todelliset voimat entisten jehovantodistajien takana liittyvät lähinnä luetun ja kuullun ymmärtämiseen. Kun vt-seura kirjoittaa kirjallisuudessaan mitä sattuu, ja entiset jehovantodistajat huomaavat sen, niin tottahan toki se pitää vääntää jollakin tapaa saatanalliseksi toiminnaksi. Kuinkas nyt muutenkaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Johanneksen poika
- Viesti:
Kovasti ainakin kierrosvalvoja Reima Laineella ja Espoo Läntisen entisellä sihteerillä Asko Helmisellä riittää asiaa "luopioista". Kuuntele tämä.Vieras kirjoitti:"Kuitenkin on tunnustettava, että luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä ja siksi jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä." (Lainaus JP:n sivu; vanhin Alpo kirjoittaa).
Asko syyttää myös minua luopioajatuksista.
PS. Asko ei tosiaankaan ole ollut enää sihteerinä Espoo Läntisessä seurakunnassa yli vuoteen. Hän selitti tuota itse näin: "Eräs veli ehdotti siirtymistä pois tuosta tehtävästä ja hänen oli helppo suostua". Tämän Asko kertoi minulle henkilökohtaisesti tämän vuoden alkupuolella.
-
Vieras
"luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä ja siksi jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä"
Jt:t vissiin arvostelevat jotakin uskonnonryhmää sen vuoksi, että jt:n mielestä he eivät oikeasti voi osata puhua kielillä.
Missähän vaiheessa jt-vanhin saa kyvyn saada tietoa entisten alaistensa pöytävieraista ? Kun näin kylmiltään epäilisi ettei hänellä ole tietoa lihallisista pöytävieraistakaan, olivatpa ne entisiä lahkolaisia taikka uusia lahkonulkopuolisia ihmissuhteita joita lahkon jättäneellä on kai Alponkin mielestä oikeus nyt lahkoelämän jäöttämisen jälkeen hankkia.
Alpojen erikoisuus on henkimaailman asiat joita ei kykene muut tarkistamaan eikä hän itse todistamaan mutta joilla lahkovanhimmat tykkäävät pelotella heikkohermoisia.
Alpotkaan eivät juljenne kovin syvällisesti perustella demonipuheitaan yleensä julkiselle sanalle, muistellaan vaikka lahkokirjapainon esittelyä Vantaansanomissa haastatteluineen.
Siihen sekin mainos olisi mennyt: Meillä saat tiedot henkimaailman vieraista päivällispöydässäsi. Runsasta lahjalaatikkomaksua vastaan saat vielä erikseen demonien erisnimet.
Jt:t vissiin arvostelevat jotakin uskonnonryhmää sen vuoksi, että jt:n mielestä he eivät oikeasti voi osata puhua kielillä.
Missähän vaiheessa jt-vanhin saa kyvyn saada tietoa entisten alaistensa pöytävieraista ? Kun näin kylmiltään epäilisi ettei hänellä ole tietoa lihallisista pöytävieraistakaan, olivatpa ne entisiä lahkolaisia taikka uusia lahkonulkopuolisia ihmissuhteita joita lahkon jättäneellä on kai Alponkin mielestä oikeus nyt lahkoelämän jäöttämisen jälkeen hankkia.
Alpojen erikoisuus on henkimaailman asiat joita ei kykene muut tarkistamaan eikä hän itse todistamaan mutta joilla lahkovanhimmat tykkäävät pelotella heikkohermoisia.
Alpotkaan eivät juljenne kovin syvällisesti perustella demonipuheitaan yleensä julkiselle sanalle, muistellaan vaikka lahkokirjapainon esittelyä Vantaansanomissa haastatteluineen.
Siihen sekin mainos olisi mennyt: Meillä saat tiedot henkimaailman vieraista päivällispöydässäsi. Runsasta lahjalaatikkomaksua vastaan saat vielä erikseen demonien erisnimet.
-
YksinäinenSusi
Ainakin on tehokas pelote. Jehovan todistaja , joka saisi huomata lähellään olevan luopio-aineistoa , tuon pelotteen avulla varmaankin lähtisi heti pois ja pakoon niiden ääreltä.Vieras kirjoitti:"Kuitenkin on tunnustettava, että luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä ja siksi jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä." (Lainaus JP:n sivu; vanhin Alpo kirjoittaa).
Tai ,jos ne olisivat hänen kotonansa , hän äkkiä veisi ne pihalla olevaan isoon roskasäiliöön , tai polttaisi ne parvekkeella metalli ämpärissä.
Hän todellakin säikähtäisi niitä tuon pelotteen voimasta, tuo pelote on erittäin psyykkinen ,sanoisin.
Sen voisi myös määritellä henkisesti alistavaksi, henkiseksi väkivallaksi, manipuloinniksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Jehovantodistajia korkeampi pelätty voima on Oma Ajattelu. Kieltämättä olo tuntuu vähän henkeytetyltä.Vieras kirjoitti:"Kuitenkin on tunnustettava, että luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä
Ainoat demonit joita minä tiedän, pyörivät unix/linux koneissa serviceinä. Ja kuten nimestä päätellä saattaa, ovat palvelijaprosesseja. Heidän ateriointitottumustensa arvelisin olevan töpselistä riippuvaisia, joten samaistus heidän pöytäseurueeseensa kuulumisesta tuntuu keskivertoluopiosta aika kaukaa haetulta.Vieras kirjoitti:jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä.
edit: t puutui
And Justice For All
-
SonOfJesus
Jeesus itse vastaa tähän kysymykseen sanoessaan: "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." Joh 8:44 KR 1938Vieras kirjoitti:"Kuitenkin on tunnustettava, että luopioilla on myös korkeampi voima takanaan. He ovat vastustajan henkeyttämiä ja siksi jokainen joka osallistuu heidän ajatuksiinsa syö todellisuudessa demonien pöydästä." (Lainaus JP:n sivu; vanhin Alpo kirjoittaa).
Keille hän puhuu? Keitä ovat Jeesuksen sanojen "te"? He ovat Jeesuksen ajan vanhimpia ja lainoppineita. Samalla tavoin tänä päivänä voimme havaita selkeästi, että Jehovan todistajien vanhimmat hallintoelintä myöten tekeytyvät valon lapsiksi, vaikka ovat itsensä Panettelijan suurimpia apulaisia.
Alpon kirjoitus on oiva esimerkki valheesta, jota Jehovan todistajien vanhimmat jakavat ruokana oikeaan aikaan. Tämä ruoka ei vie nälkää, vaan aiheuttaa kivuliaan hengellisen ruokamyrkytyksen, jonka seurauksena todistajat kokevat tuskallisen hengellisen kuoleman. Jos heidän käy hyvin, he sen johdosta näkevät totuuden saamistaan opeista, mutta jos heidän käy huonosta, niin he vain kovettavat sydämensä eivätkä nöyrry kokemansa tuskan edessä.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Vieras
JT:t ajattelevat kaiken jotenkin Jehovan ja Saatanan valtataisteluna, vaikka taistelun loppu on etukäteen tiedossa. Maailma olisi jotenkin kokonaan Saatanan vallassa.
En väheksy pohdintoja hyvästä ja pahasta maailmassa ja niiden alkuperästä. Silti tuntuu oudolta, että JT:t pystyisivät väittämään, että joku henkilö on Saatanan vallassa. Olen itse kristitty enkä usko kohdallani olevan minkäänlaista henkeytystä miltään taholta.
Demonikuvio on myös aika kuvitteellinen: demoneita vanhoissa huonekaluissa? Outoa.
En väheksy pohdintoja hyvästä ja pahasta maailmassa ja niiden alkuperästä. Silti tuntuu oudolta, että JT:t pystyisivät väittämään, että joku henkilö on Saatanan vallassa. Olen itse kristitty enkä usko kohdallani olevan minkäänlaista henkeytystä miltään taholta.
Demonikuvio on myös aika kuvitteellinen: demoneita vanhoissa huonekaluissa? Outoa.
-
Vieras
Itse asiassa pohdin juuri kysymystä tästä sinne pääsivulla olevaan "kysymyksiä joita voit esittää ovella jt:lle".
Eli oven avaaja olisi saatanan vallassa. Sitten jt.t tulevat käytöksineen (taikka rakkauspommituksineen). Mutta hyvä käytös on sellaista joka on aina ja kaikkialla saanut myönteistä vaikutusta osakseen.
Sisältönä käyneillä rupeaa olemaan kirjallisuuden tutkiminen. Tuolloin, jos oven avaaja osaa esittää kysymyksiä lahkon vanhasta kirjallisuudesta ja haluaa sen tarkastamista, taikka nykykirjallisuuden lähdeviitteiden tarkastamista, niin tuolloin jt:t poistuvat.
Jos oven avaaja ei osaa puhua lahkon vanhasta kirjallisuudesta ja lähdeviitteiden tarkastamisesta, astuu niiden tarkistamisen kielto vähitellen voimaan. Oppien syventyessä jopa oven avaaja itse asettaa itselleen fanaattisen kiellon tutkia taustoja.
Mutta mikä on se teoria siitä saatanan poistumisesta ja jehovan marssimisesta tilalle. Mihin tapahtumaan se liittyy.
Ja mihin liittyy jehovan poislähtö, siis arvattavasti jostakin kielletystä kiinni jäänyt katsotaan sellaiseksi, joka ei ole jehovan vallassa,
Mutta ilmeisesti sanotaan että hän olisi hylännyt jehovan.
Tuolloinhan kyse olisi itsekurista. Joka on tunnetusti ihmisellä luja jos on ollakseen uskonnosta riippumatta.
Eli oven avaaja olisi saatanan vallassa. Sitten jt.t tulevat käytöksineen (taikka rakkauspommituksineen). Mutta hyvä käytös on sellaista joka on aina ja kaikkialla saanut myönteistä vaikutusta osakseen.
Sisältönä käyneillä rupeaa olemaan kirjallisuuden tutkiminen. Tuolloin, jos oven avaaja osaa esittää kysymyksiä lahkon vanhasta kirjallisuudesta ja haluaa sen tarkastamista, taikka nykykirjallisuuden lähdeviitteiden tarkastamista, niin tuolloin jt:t poistuvat.
Jos oven avaaja ei osaa puhua lahkon vanhasta kirjallisuudesta ja lähdeviitteiden tarkastamisesta, astuu niiden tarkistamisen kielto vähitellen voimaan. Oppien syventyessä jopa oven avaaja itse asettaa itselleen fanaattisen kiellon tutkia taustoja.
Mutta mikä on se teoria siitä saatanan poistumisesta ja jehovan marssimisesta tilalle. Mihin tapahtumaan se liittyy.
Ja mihin liittyy jehovan poislähtö, siis arvattavasti jostakin kielletystä kiinni jäänyt katsotaan sellaiseksi, joka ei ole jehovan vallassa,
Mutta ilmeisesti sanotaan että hän olisi hylännyt jehovan.
Tuolloinhan kyse olisi itsekurista. Joka on tunnetusti ihmisellä luja jos on ollakseen uskonnosta riippumatta.
-
YksinäinenSusi
Ihmistä on helppo hallita , kun on elävän jumalan Jehovan järjestö , joka suojelee meitä Saantanan maailman vaikutuksilta , tosin raha elämiseen tulee Saatanan maailman työttömyyskorvauksina ja sossun elämisavustuksena monellekin köyhälle Jehovan todistajalle.Vieras kirjoitti:JT:t ajattelevat kaiken jotenkin Jehovan ja Saatanan valtataisteluna, vaikka taistelun loppu on etukäteen tiedossa. Maailma olisi jotenkin kokonaan Saatanan vallassa.
Näistä korvauksista Jt ajattelee , että niiden täytyy tulla kuitenkin jotenkin Jehovan sallinnalla, mikä on aika vaikeaselkoista - Jehovalta mutta kuitenkin Saatanalta.
Ovatkohan Jehova ja Saatana liitossa ja nauravat partaansa meille ihmisraukoille, kun hyppäämme heidän touhuissaan sekopäisinä ja sairaina väsynyksestä ja masennuksesta.
-
YksinäinenSusi
Itsekin joskus naii'visti ajattelin jopa tähtien sodassakin esiintyvän voiman kuvaavan Jehovaa ja voiman pimeän puolen Saatanaa , no tämä oli minun kuvittelua , mutta osoittaa ,että asioita yritetään omassa mielessä jopa haaveilun avulla saada loksahtelemaan paikoilleen , mutta eipä sekään auttanut , vaan epäilykset lopulta johtivat uskon haaksirikkoon.Vieras kirjoitti:JT:t ajattelevat kaiken jotenkin Jehovan ja Saatanan valtataisteluna, vaikka taistelun loppu on etukäteen tiedossa.
Ja hyvä niin , olen ollut paljon onnellisempi ,sitten kun tuo uskon haaksirikko meni ohi , vaikka se kaikki on vienyt paljon aikaa.
Hienoa , että lopultakin olen voinut hyväksyä sen , että jolloinkin kuolen , olen siis tärkeä , mutta kuitenkin kuolevainen , kuten jopa tähdetkin lopulta kuolevat(supernova) , miksi en siis minä , joka olen saamaton vätys.
-
Vieras
Vätyksestä en tiedä, mutta ainakin olet uudistanut välimerkkien käyttöä täysin ennalta näkemättömällä tavalla. Tapasi pilkuttaa on niin villiä, että se on jo vallankumouksellista. ;)JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: että jolloinkin kuolen , olen siis tärkeä , mutta kuitenkin kuolevainen , kuten jopa tähdetkin lopulta kuolevat(supernova) , miksi en siis minä , joka olen saamaton vätys. :?
-
ex palv.valvoja
Eivät taida kuitenkaan täysin tosissaan ottaa koko ajatusta.
Nimittäin paikalliset Jehovan todistajat tietävät täysin missä me asumme ja silti jaksavat tulla "luopion talolle" aina säännöllisin väliajoin.Tai sitten he eivät oikeasti pidä minua luopiona.Sanomani on vain heidän mielestään väärä.
Ota niistä selvää.
Nimittäin paikalliset Jehovan todistajat tietävät täysin missä me asumme ja silti jaksavat tulla "luopion talolle" aina säännöllisin väliajoin.Tai sitten he eivät oikeasti pidä minua luopiona.Sanomani on vain heidän mielestään väärä.
Ota niistä selvää.