Totaalikieltäytyjä ei kelpaa kaikille työnantajille

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Helsingin sanomat:

Jos työnhakija on totaalikieltäytyjä, voi paikka jäädä usein saamatta. Puolustusministeriö tutki työnantajien asenteita aseistakieltäytyjiin. Tutkimuksessa selvisi, että peräti 64 prosenttia työnantajista suhtautui kielteisesti totaalikieltäytymiseen.

Lähde: Helsingin Sanomat 06.10.2010

Keskusteluosiossa mainitaan myös Jehovan todistajista mm. näin:

Jehovat
Jussi | 6.10.2010 14:35
"entas ne jehovantodistajat? miksi heidat vapautetaan? muiden on pakko tehda jonkunlainen palvelus. laki yhdenmukaiseksi."

Ei Jehovantodistajia ole vapautettu. He saavat lykkäystä toimittamalla Jehovan todistajien allekirjoittaman todistuksen siitä, että kuuluvat ko. uskonnolliseen yhdyskuntaan. Tämä täytyy toimittaa parin vuoden välein. Jos jaksaa olla jäsenenä 12 vuotta (18-vuodesta 30 vuoteen), laki vapauttaa lopulta asevelvollisuudesta.
Vieras

Re: Totaalikieltäytyjä ei kelpaa kaikille työnantajille

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Totaalikieltäytyjät saavat täällä paskaa niskaan, vaikka kymmenet prosentit miesikäluokasta vapautetaan palveluksesta keksittyjen diagnoosien taakse kätkettyjen motivaatio-ongelmien vuoksi.

Sivari on sankari, mutta totaali on tosimies.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tulee huomioida se, että esim. työhaastattelussa tai hakemuksessa ei halutessaan ole pakko puhua "armeijaurastaan tai sen käymättömyydestä tai vaihtoehtopalveluksesta." Vaihtoehtoisesti voi halutessaan itse kertoa hakemuksessa tai haastattelussa (ilman tiedustelua) mitä sitten haluaakin, vaikka armeija-ajastaan.

Omana henkilökohtaisena mielipiteenä koskien Seuran kuvainnollisen aivopultin alla olijoita: Vilpittömät Jehovan Todistajat armeijaan (tai aseettomaan palvelukseen tai sivariin) niin kuin ihmisetkin. Jollei kelpaa niin vankilaan kulkematta selitysruudun/saavutetun edun kautta :!: :!:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Huippu(m)asentaja

Viesti Kirjoittaja Huippu(m)asentaja »

Jep, ei kelpaa ei.

Itse olin kummallisessa välitilassa ikävuosina 16-22 vuotiaana, eli en kelvannut seurakunnan pienyrittäjille, enkä "maailmallisille" työnantajille, koska aina joku tiesi minun olevan niitä "jehovia" Kerran minut oli tunnistettu "jehovaksi", kun meille työnhakijoille oli tehtaan laitteita esitelty. Asian kertoi minulle kyseisessä firmassa työskennellyt aikuiskäännynnäinen samalta salilta.

22-vuotiaana löin hanskat tiskiin ja lähdin opiskelemaan. Ammattimieheltä ei armeijataustaa kyselty, mutta aikaisemmin kaikenmaailman hanttihommiin se kumma kyllä oli erityisen tärkeä kriteeri.

Varsin raskas osa on varattu sellaiselle todistajalle, joka ei pääse uskonveljien hommiin, eikä suostu lähtemään koulutielle. Tehtaiden tuotantotöihin ja muihin paskahommiin tuntuu edelleen armeija olevan se tekijä, joka vaikuttaa suuresti valintakriteereihin. Ilmeisesti se menee niin, että jos hommissa ei pidä aivoja käyttää, eli kaksi tervettä kättä riittää, niin poliittinen sopivuus nousee varsin korkeaan asemaan työntekijöitä valittaessa. Eipä tuo ole näköjään 25-vuodessa mihinkään muuttunut.

Huippu(m)asentaja
Vastaa Viestiin