Vieras kirjoitti:Tuossa nimenomaisessa asiassa olin ollut siinä luulossa, että jos noista vartiotorniseuran eri sukupolviselitysmalleista koostaisi valokopion jonka toimittaisi lahkolaisen postiluukkuun, niin se soisi hänelle mahdollisuuden epäillä lahkon pyhyyttä ja vilpittömyyttä.
Itse näen jehovantodistajuuden nimenomaan siitä eroamisen suhteen samanlaisena kuin alkoholismin. Siinä missä juoppo löytää itselleen syitä dokaamiseen, löytää jehovantodistaja toivon kipinöitä paratiisihaaveilleen. Lisäksi Vt-seura rohkaisee olemaan lukematta mitään tällaista materiaalia, jossain lehdykässä oli oikein kuvakin kun jt pudottaa jonkin postilähetyksen roskikseen, samalla kun postimies on poistumassa ovelta. Itse ajattelen, että kukaan ulkopuolinen ei saa muutosta aikaan, alku muutokselle lähtee itse henkilöstä.
""syntisyys ja synnittömyys ovat yksinomaan uskovaisten elämänhallintatyökaluja."" -joskin asetelma voisi olla samantapainen moraalisia arvoja arvostavalle ihmiselle uskonnosta riippumatta
Toki näin, mutta silloin henkilö ratkaisee itse asiat, ei lue käytös- ja ajattelumalleja esimerkiksi Vt-kirjastosta sekä kantaa itse vastuun tekemisistään. Pois on myös perusteeton pelko esimerkiksi hengissä selviämisestä pian kohtaavassa maailmanlopussa. Eli henkilö ei sälytä elämänhallintaansa millekään ilmavoimalle tai maallisemmalle yhteisölle.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.