Onko Jumalaa joka välittää meistä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Argh! :shock: Nyt alkaa jo palamaan käämi Norma Jeanellakin. Olet kyllä harvinaisen nolo tapaus, nolo tapaus! Et vastaa mihinkään sinulle esitettyyn, vaan venkoilet asian vierestä ja "ymmärrät" tahallasi väärin. Mikset voi vastata kysymyksiin ja sillä selvä. Voit selkeän vastauksesi jälkeen esittää vuorostasi kysymyksen. Hyvä diili, eikö?!

Sanoit näin:
nolo tapaus kirjoitti: Minä ajattelen kyseesä olevan elämänkokemukseni mukanaan tuomasta kokemuksesta, eli suhteellisesta ymmärtäväisyydestä, ni. Jokainen joka arvelee tietävän myös uskoo tietävänsä, ja jokaisella on myös oikeus olla omaa mieltänsä.
Et kuitenkaan anna tällä palstalla kirjoittaville oikeutta mielipiteeseen siitä, että Jumalaa ei heille ole olemassa? Äläkä väitä vastaan! Jos antaisit tuon oikeuden, hyväksyisit asian. He eivät usko Jumalaan. Piste. Miksi heidän pitäisi? Jos vastaat, että ei tarvitsekaan, miksi yrität niin kovasti todistaa Jumalasi ja uskosi paremmuuden?

Miksi yrittää heittää tikkaa, jos tikat on jo taulussa?

Noniin. En kommentoi enempää.
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

RaM kirjoitti:
nolo tapaus kirjoitti:Kysyinkö minä ensin ? En edes tietänyt; ja monia kysymyksiä olen esittänyt tuon jälkeen kaikkiin niihin vielä vastausta saamatta. Joten samalla viivalla (ymmärryksessä) ollaan. Jotkut arvelevat tietävänsä enemmän mutta suhteelisestikkin ajatellen tietämättömiä me Jumaluuteen NÄHDEN kaikki olemme.

Joten älä pelkää kysyä jos tietää tahdot.
Ongelma keskusteluissa lähtee yleensä siitä, että uskova vaatii pitäviä absoluuttisia todisteita Jumalan olemattomuudesta, joka on tietenkin paradoksi. Sitten uskovainen etsii tieteelle vielä selittämättömiä pienen pieniä yksityiskohtia ja vaatii niiden täsmällistä selittämistä. Jos sitten on asia, johon ei vielä osata tyhjentävästi vastata, SE muuttuu heti todisteeksi jumaluuden olemassa olosta. Jumaluutta uskovainen ei kuitenkaan halua lähteä todistelemaan eikä edes halua pitää sitä velvollisuutenaan.
"ongelma keskusteulussa lähtee siittä, että uskova vaatii pitäviä absoluuttisia todisteita Jumalan olemattomuudesta".

En tiedä yhdennkään uskovan sellaista vaatineen, et edes sinä uskoessasi.


Tuo toistuva kaava jopa välillä ärsyttää meitä, jotka emme jumaliin usko.
Tänään sinäkin edellytät todisteita mm. minun uskoni tosiasiallisuudesta.

Tästä syystä avasin tämän keskustelun ja tarkoitus oli, että tämän alla nimenomaa esitetään TODISTEITA meistä välittävän Jumalan puolesta.


Älä pillitä kuten pieni lapsi vaan ota ristisi ja käy. Elämäsi on omasi. Tee siinä jotakin.


Todiste ei ole kuitenkaan toteamus siitä, että 'kaikki' tai 'elämä' todistavat Jumalasta. Eihän tuollainen väite tai toteamus ole mikään todiste sellaisenaan.
Puolestasi voin totuuden edessä sanoa, kuka on se ihminen joka ei toivo,isi parasta ensin itselleen.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

nolo tapaus kirjoitti:
"ongelma keskusteulussa lähtee siittä, että uskova vaatii pitäviä absoluuttisia todisteita Jumalan olemattomuudesta".

En tiedä yhdennkään uskovan sellaista vaatineen, et edes sinä uskoessasi.


Tuo toistuva kaava jopa välillä ärsyttää meitä, jotka emme jumaliin usko.
Tänään sinäkin edellytät todisteita mm. minun uskoni tosiasiallisuudesta.

Tästä syystä avasin tämän keskustelun ja tarkoitus oli, että tämän alla nimenomaa esitetään TODISTEITA meistä välittävän Jumalan puolesta.


Älä pillitä kuten pieni lapsi vaan ota ristisi ja käy. Elämäsi on omasi. Tee siinä jotakin.


Todiste ei ole kuitenkaan toteamus siitä, että 'kaikki' tai 'elämä' todistavat Jumalasta. Eihän tuollainen väite tai toteamus ole mikään todiste sellaisenaan.
Puolestasi voin totuuden edessä sanoa, kuka on se ihminen joka ei toivo,isi parasta ensin itselleen.
:roll: Taas tämä käy raskaaksi...

Viisaus: On parempi tietää luulevansa, kuin luulla tietävänsä. :idea:


Olen keskustellut uskovaisten kanssa vuosia. Enköhän minä siinä suhteessa jo tiedä, millaista tuo keskustelemisemme pääsääntöisesti on. Ja sinulla on siitä jälleen eriävä mielipide. Perustuuko se johonkin logiikkaan vai typeryyteen?

Minä tosiaankin pyydän sinulta perusteluja uskostasi ja Jumalastasi, koska sotkeuduit horinoinesi tähän avaukseen, joka nimenomaa lähtee tuosta vaatimuksesta. Onko tämäkin näin vaikeaa tajuta?

Viimeisessä kommentissasi olet oikeassa lähtökohtaisesti ajatuksena, mihin sen sitten ajattelitkin yhdistää.
Vanha sanonta toteaa, että 'oma suu on aina lähempäna kuin kontin suu'.
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

RaM kirjoitti:
nolo tapaus kirjoitti:
"ongelma keskusteulussa lähtee siittä, että uskova vaatii pitäviä absoluuttisia todisteita Jumalan olemattomuudesta".

En tiedä yhdennkään uskovan sellaista vaatineen, et edes sinä uskoessasi.


Tuo toistuva kaava jopa välillä ärsyttää meitä, jotka emme jumaliin usko.
Tänään sinäkin edellytät todisteita mm. minun uskoni tosiasiallisuudesta.

Tästä syystä avasin tämän keskustelun ja tarkoitus oli, että tämän alla nimenomaa esitetään TODISTEITA meistä välittävän Jumalan puolesta.


Älä pillitä kuten pieni lapsi vaan ota ristisi ja käy. Elämäsi on omasi. Tee siinä jotakin.


Todiste ei ole kuitenkaan toteamus siitä, että 'kaikki' tai 'elämä' todistavat Jumalasta. Eihän tuollainen väite tai toteamus ole mikään todiste sellaisenaan.
Puolestasi voin totuuden edessä sanoa, kuka on se ihminen joka ei toivo,isi parasta ensin itselleen.
:roll: Taas tämä käy raskaaksi...
Jokainen kasaa oman taakkansa.
Viisaus: On parempi tietää luulevansa, kuin luulla tietävänsä. :idea:
Mielen ykseydessä tuo on vain tulevan kokemuksen mukaan mahdollista ymmärtää, joten ethän unohda tätäkään.

Olen keskustellut uskovaisten kanssa vuosia.


Varmasti olet, kaltaistesi kanssa.

Enköhän minä siinä suhteessa jo tiedä, millaista tuo keskustelemisemme pääsääntöisesti on.


Ethän unohda että minäkin uskon, tänäänkin.

Ja sinulla on siitä jälleen eriävä mielipide. Perustuuko se johonkin logiikkaan vai typeryyteen?
Tarkoitatko että ymmärrätkö heitä tänään joidenka kaltainen olet joskus itsekkin ollut joskus menneisydessäsi ?

Kirjoituksistasi saa sellaisen mielikuvAN ETTÄ he ovat tänään mielettömiä mielestäsi muta sinä et.

Minä tosiaankin pyydän sinulta perusteluja uskostasi ja Jumalastasi,


Olet joskus itse uskonut, kerro sinä ensin minulle miksi ?

koska sotkeuduit horinoinesi tähän avaukseen, joka nimenomaa lähtee tuosta vaatimuksesta. Onko tämäkin näin vaikeaa tajuta?


Eli että todistaako elämässä havaittava älyllisyys elämää edeltävän älyllisyyden mahdollisuuden puolesta ? MInun käsitykseni mukaan elämä itse niin todistaa. Käsitykseni ei hiplaa sinua ja omaasi, mutta ei siittä ole syytä suuttua.
Viimeisessä kommentissasi olet oikeassa lähtökohtaisesti ajatuksena, mihin sen sitten ajattelitkin yhdistää.
Vanha sanonta toteaa, että 'oma suu on aina lähempäna kuin kontin suu'.
Esitin kysymyksen, en kommentoinut, mutta ymmärrä kuten parhaaksesi katsot :)

Lis. On toisaalta totuuden mukaista että tuon viimeisen voi tulkita kahdella eri tavalla. Tarkoitus on kuitenkin kirjoittajan oma.
L

Viesti Kirjoittaja L »

nolo tapaus kirjoitti: Eli että todistaako elämässä havaittava älyllisyys elämää edeltävän älyllisyyden mahdollisuuden puolesta ? MInun käsitykseni mukaan elämä itse niin todistaa.
Ei, ei todista. Elämä tai älyllisyys ei edelleenkään kelpaa todistukseksi jostakin jumalasta, jumaljoukosta, eikä tietenkään jumalan puuttumisestakaan. Ei mistään noista.

Turhaa edes yrittää, mutta kysymys: mistä se "elämää edeltävä" älyllisyys on tullut?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tota, joo tämäkin paikoillaan polkeva piirileikki menee lukkoon.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Lukittu