Tästä on varmaankin ollut jo puhetta täällä (ainakin muistaakseni, mutta en haulla löytänyt), mutta naisten konventtipukeutuminen on ihan älytöntä. Viime kesä oli ensimmäinen, kun en lähtenyt kesällä edes puoliajaksi konventtiin, oli parempaa tekemistä (nukkuminen). Tai siis nukuinhan mä siellä ohjelmien aikana jo aikaisempina vuosina
Konventtiasu
Valvoja: Moderaattorit
-
Punainen
Konventtiasu
Heips,
Tästä on varmaankin ollut jo puhetta täällä (ainakin muistaakseni, mutta en haulla löytänyt), mutta naisten konventtipukeutuminen on ihan älytöntä. Viime kesä oli ensimmäinen, kun en lähtenyt kesällä edes puoliajaksi konventtiin, oli parempaa tekemistä (nukkuminen). Tai siis nukuinhan mä siellä ohjelmien aikana jo aikaisempina vuosina
Mutta ne naisten konventtivaatteet, ihan kuin menisi jonkin Martina Aitolehti @ missikisat -esitykseen. Tai toinen ääripää on "Hei, mä olen 30 vaikka näytänkin 60-vuotiaalta!". Ja sitten näillä on niitä muksuja, jooita ne työntelee siellä ympärissään ihan onnessaan, ei mitään koulutusta, ei ammattia. Helsingin jäähallista löytäisi varmaan Suomen suurimman bimbokerääntymän konventin aikaan.
-
YksinäinenSusi
Re: Konventtiasu
Tosta konventtiasusta sen verra ett , kun olin teini-iässä , jotain 13 v. ja täysin lukossa ja jotenkin sairas ja kyvytön kommunikoimaan.
Niin olin jotenkin ylikilttikin vielä ja tottelin kaikessa juoppoäitiäni ja hulluskitsotätiäni , mentiin isoon kauppaan ostaan mulle konventtivaatteita.
No, arvaahan sen että , tommoset hullut ostaa mulle tietenkin puvun niin, että siinä on takuuvarmasti kasvuvaraa. No , minä oisin voinu kieltäytyä semmosesta pöljästä pellenä olemisesta , mutta olin jotenkin autistinen.
No sitte mentiin linja autolla helsingin konventtiin ja tätini toive oli että pitäisin pukua jatkuvasti , kun mennään helsingin motellilta konventtiin ja takaisin motellille , siis joka päivä . No tietysti tottelin , koska ajattelin että pitää totella , mutta kärsin kovin paljon ahdistusta kaiken aikaa , ja se jopa näkyi siinä etten voinut muuta kuin olla onneton, ja suupielet alaspäin.
Ei minun olisi tarvinnut olla pellenä toisten mieliksi ylisuuressa puvussa , joissa purjelahkeet lepattivat tuulessa,enkä ollut vielä edes käynyt kasteella. Mutta juoppoäitini ja hulluskitsotätini olivat mielissään , ja tein kaiken heidän takiaan ja siksi että olin ylikiltti.
Kyl mää stn sanon että , voi V että mää oon vihanen ittellein , että mää annoin aina toisten ihmisten ja vielä kaikkein lähimpien ihmisten henkisesti raiskata mua - jäi sellainen arvokas miehen persoona täysin kehittymättä.
Se mun hulluskitsotätini oli semmoinen voimakas persoona ja aivopesi mua jatkuvasti , olin kuitenkin onneton . Kyl mää oon raukka paska ollu , ja ei isää miehen mallina ollu , et ois saanu jottain EItäkin sieltä suustä vähän ulos.
Kyllä ne tommoset muistot ahistaa ja konventtivaatetus on yksi ahdistavimmista muistoista , joo ei sinole mithän.
Niin olin jotenkin ylikilttikin vielä ja tottelin kaikessa juoppoäitiäni ja hulluskitsotätiäni , mentiin isoon kauppaan ostaan mulle konventtivaatteita.
No, arvaahan sen että , tommoset hullut ostaa mulle tietenkin puvun niin, että siinä on takuuvarmasti kasvuvaraa. No , minä oisin voinu kieltäytyä semmosesta pöljästä pellenä olemisesta , mutta olin jotenkin autistinen.
No sitte mentiin linja autolla helsingin konventtiin ja tätini toive oli että pitäisin pukua jatkuvasti , kun mennään helsingin motellilta konventtiin ja takaisin motellille , siis joka päivä . No tietysti tottelin , koska ajattelin että pitää totella , mutta kärsin kovin paljon ahdistusta kaiken aikaa , ja se jopa näkyi siinä etten voinut muuta kuin olla onneton, ja suupielet alaspäin.
Ei minun olisi tarvinnut olla pellenä toisten mieliksi ylisuuressa puvussa , joissa purjelahkeet lepattivat tuulessa,enkä ollut vielä edes käynyt kasteella. Mutta juoppoäitini ja hulluskitsotätini olivat mielissään , ja tein kaiken heidän takiaan ja siksi että olin ylikiltti.
Kyl mää stn sanon että , voi V että mää oon vihanen ittellein , että mää annoin aina toisten ihmisten ja vielä kaikkein lähimpien ihmisten henkisesti raiskata mua - jäi sellainen arvokas miehen persoona täysin kehittymättä.
Se mun hulluskitsotätini oli semmoinen voimakas persoona ja aivopesi mua jatkuvasti , olin kuitenkin onneton . Kyl mää oon raukka paska ollu , ja ei isää miehen mallina ollu , et ois saanu jottain EItäkin sieltä suustä vähän ulos.
Kyllä ne tommoset muistot ahistaa ja konventtivaatetus on yksi ahdistavimmista muistoista , joo ei sinole mithän.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Vieras
Pukeutuminen miehillä ehkä helpompaa. Monet sisaret olivat sopimattomasti pukeutuneita huolimatta tarkasta ohjeistuksesta. Liian lyhyet hameet, liian avoimet kaula-aukot, liian paljon koruja... Pukeutuminen oli joskus sellaista kuin olisi oltu Halosen itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Paheksuminen kuului "oikein" pukeutuneiden käytökseen. Pukeutuminen taisi olla monelle sisarelle ainut ilo Jehovan työssä, kun mitään omia juhlia ei JT:n elämässä juurikaan ole.
-
Mag Mell
Totta, niin totta!Punainen kirjoitti: Helsingin jäähallista löytäisi varmaan Suomen suurimman bimbokerääntymän konventin aikaan.
Bimbokeskittymä lienee jaettavissa karkeasti kahteen kategoriaan (ja useampaan alakategoriaan):
1) onnellisesti naimisiin päässeet pikkurouvat,
2) epäonnellisesti sinkku-statuksen alaiset ihmisparat.
Ryhmän yksi alakategoriat ovat:
1.a) lisääntyneet (tämän ryhmän tunnusmerkkinä on tavallisesti jälkikasvua sisältävät sateenvarjorattaat)
1.b) lisääntymättömät (tämä ryhmä ei kykene itsenäiseen liikkumiseen naistenhuoneen ulkopuolella, vaan kaikki siirtyminen tapahtuu tiiviisti siipan käsipuoleen kiinnittyneenä).
Jälkimmäisen ryhmän alakategoriat puolestaan ovat:
2.a) about 13-kesäiset pikkupimatsut, jotka pyrkivät epätoivoisesti näyttämään parikymppisiltä,
2.b) oikeasti about parikymppiset, jotka ehkä jopa näyttävätkin parikymppisiltä, sekä
2.c) about kolmekymppiset, jotka pyrkivät epätoivoisesti näyttämään parikymppisiltä.
Yllämainituista alaryhmittymistä a-ryhmä hengailee tiiviisti omassa porukassaan, vaikka todellisuudessa haluaisi hengailla b-ryhmää. Alaryhmä c ei todellakaan hengaile keskenään, vaan hengaa epätoivoisesti ryhmää b (itseasiassa virallisesti alaryhmää c ei edes ole olemassa, sillä jt-piireissä kukaan ei vapaaehtoisesti tunnustaudu 3-kymppiseksi sinkuksi, outoja tapauksia lukuun ottamatta). Ryhmä b puolestaan hengaa keskenään, yleensä pareittain. Kaikkien alaryhmien käytöstä leimaa vastakkaisen sukupuolen vapaiden edustajien bongaaminen, sekä oman kategorian (lue: kilpailijat) bongausyritysten tehokas mutta näennäisen peitelty karvaaminen.
On se laumahierarkia sitten vaan mukava laji!
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
Vieras
Asu on oleellinen osa todistajuutta. Miehet ja vanhimmat voivat leikkiä juristia tai liikemiestä, kun on tämä formaali pukeutuminen. Sehän on ollut se kravattipakko ja valkoinen paita mielellään. Ja tienraivauksessa loppuunkuluteteut kengät.
-
YksinäinenSusi
Hauskaa tässä on se , ettei raamattu vaadi tällaista pukeutumista , esim. miesten puvut ovat samanlaisia , väri on vain eri.
Ja ei raamattu vaadi , että pitäisi pukeutua liikemiesmäisesti tai juristimaisesti , näitä tämmösiäkin asioita , jos olis hoksannu teini-iässä ajatella niin ei ois tarvinnu pellenä pyöriä julkisesti.

Ja ei raamattu vaadi , että pitäisi pukeutua liikemiesmäisesti tai juristimaisesti , näitä tämmösiäkin asioita , jos olis hoksannu teini-iässä ajatella niin ei ois tarvinnu pellenä pyöriä julkisesti.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
odette80
No joo onhan jollain teinixvaatteet ja tekorusketus se pro asia. Muistan kun itse pukeuduin rätteihin eli mummovaatteisiin, koska niin piti. Ei saanut näkyä olkapäät tai mikään. Hyvä että nilkat. Naimisiin menon jälkeen hieman vapautui, mutta nykyään onneksi ei tarvitse miettiä mitä muut sanoo!
Monet kerrat tuli hieman hymyillen katottua noita edellä mainittuja, mutta pitäähän sitä jollain koreilla!
Monet kerrat tuli hieman hymyillen katottua noita edellä mainittuja, mutta pitäähän sitä jollain koreilla!
-
Tupuna
Minäkin muistan nuo konventtitälläytymiset. Kun oli aikaisemmassa elämässään tottunut siihen että juhlatällinkeihin aletaan sonnustautua alkuillasta bailuihin lähdön aikaan, niin tuntuihan se oudolta että piti aamuvarhain alkaa vääntää kampausta ja juhlaleninkiä ja korkkareita jalkaan. Tosin rouvalookiksi minä sitä näin jälkikäteen kutsuisin. Pukeudun nyt paljon nuorekkaammin kuin silloin 30 v.
Mulla on yks huvittava muisto pukeutumisesta kokouksiin yleensä. Sisarillahan oli ja on kai vieläkin "hamepakko". Minä tein kerran sen virheen että menin töistä suoraan kirjantutkisteluun enkä ehtinyt siis vaihtaa "jt-virka-asua" päälle. Mulla oli mielestäni ihan siistit suorat housut jalassa mut se tietty ärsytti erästä iäkästä sisarta joka siitä soittikin mulle jälkeenpäin. Kun sitten vastasin takaisin hieman kärjekkäästi hänelle niin hänpä päätti ottaa asian ihan esivalvojan kanssa puheeksi. Tämä veli oli beetelistä ja yleisesti tunnettu ymmärtäväisyydestään vaikka olikin ikänsä ollut todistaja. Hän ei pitänyt asiaa niin suurena, mutta muutaman päivän päästä kun näimme kesän konventissa ja näki minut hameeseen pukeutuneena, tuli ja totesi että "kyllä hame on poikaa sisarilla". Yritti kai kannustaa
Toinen esimerkki miten taas vanhemmat sisaret kyttäsivät joidenkin kesäisiä hihattomia puseroita paheksuvasti. Kerrankin eräs sisar sanoi minulle että on päättänyt soittaa yhden tällaisen hihattomaan pukeutujan miehelle että laittaa vaimonsa kuriin. Sehän on ihan mahdotonta että tullaan tuolla tavalla miten sattuu pukeutuneina palvontapaikalle. Hohoijaa!! Enpä jaksanut ihan hirveesti ottaa kantaa näihin "ongelmiin". Silloin ne kyllä ärsyttivät, nyt lähinnä huvittavat.
Mulla on yks huvittava muisto pukeutumisesta kokouksiin yleensä. Sisarillahan oli ja on kai vieläkin "hamepakko". Minä tein kerran sen virheen että menin töistä suoraan kirjantutkisteluun enkä ehtinyt siis vaihtaa "jt-virka-asua" päälle. Mulla oli mielestäni ihan siistit suorat housut jalassa mut se tietty ärsytti erästä iäkästä sisarta joka siitä soittikin mulle jälkeenpäin. Kun sitten vastasin takaisin hieman kärjekkäästi hänelle niin hänpä päätti ottaa asian ihan esivalvojan kanssa puheeksi. Tämä veli oli beetelistä ja yleisesti tunnettu ymmärtäväisyydestään vaikka olikin ikänsä ollut todistaja. Hän ei pitänyt asiaa niin suurena, mutta muutaman päivän päästä kun näimme kesän konventissa ja näki minut hameeseen pukeutuneena, tuli ja totesi että "kyllä hame on poikaa sisarilla". Yritti kai kannustaa
Toinen esimerkki miten taas vanhemmat sisaret kyttäsivät joidenkin kesäisiä hihattomia puseroita paheksuvasti. Kerrankin eräs sisar sanoi minulle että on päättänyt soittaa yhden tällaisen hihattomaan pukeutujan miehelle että laittaa vaimonsa kuriin. Sehän on ihan mahdotonta että tullaan tuolla tavalla miten sattuu pukeutuneina palvontapaikalle. Hohoijaa!! Enpä jaksanut ihan hirveesti ottaa kantaa näihin "ongelmiin". Silloin ne kyllä ärsyttivät, nyt lähinnä huvittavat.