Jehovan todistajat uk:llä (ketjusta "Bongasin JT:n")

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja RaM »

Minusta parasta on kysyä, miksi opetatte superevoluutiosta, joka on täysin tieteen vastainen oppi.
Se jos mikä nollaa pollan. :lol:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

RaM kirjoitti:Minusta parasta on kysyä, miksi opetatte superevoluutiosta, joka on täysin tieteen vastainen oppi.
Se jos mikä nollaa pollan. :lol:
Paitsi koska, kuka ja missä on tavannut vakavissaan käännytyspuuhassa olevan jehovantodistajan, joka auliisti myöntäisi Vt-seuran olevan aivan hakoteillä?

Ratkaisu tuohon puutteeseen voisi olla se IKEAn kirkolliskokouksessa mietiskelemämme käännytyspuuhissa rehellisen jehovantodistajan - tuon keräilyharvinaisuuden - simulointi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ehkä kysymys pitäisi olla ajatuksia herättävä.

"Minusta parasta on kysyä, miksi opetatte superevoluutiosta, joka on täysin tieteen vastainen oppi."

Tuokin kysymys olisi yritettävä muotoilla jotenkin että kuinka minäkin sen voisin ymmärtää, olen nimittäin biologiasta kiinnostunut ja siellä se on tuntematon. Olen myös jehovantodistajuudesta kiinnostunut, ja sen kirjallisuudessa asiat perustellaan tieteellisillä lainauksilla...

Toisin sanoen, yleensä kaiken lahko-oppien ajattelu johtaa jt:n tajuamaan hakoteillä olon, kysymys on kuinka pohdintaa suunnataan esim. sen nimissä että oltaisiin kiinnostunut hänen lahkostaan. Nimittäin siinä vaiheessa kun hän käsittää että värväys on vesiperä, hakee hän tietämättömämpää saalista.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kysymyksen pointti on siinä, ettei Jehovan todistajat mielestään ylipäätään usko evoluutioon.
Kuitenkin heidän kirjallisuutensa opettaa sellaisen olemassaolosta mutta tavalla, josta eivät ole sitä itse oivaltaneet. Tämän asian ymmärtäminen vaatii siis hieman tietoa Jehovan todistajista sekä heidän opetuksistaan.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Markku Meilo kirjoitti:Samoin RF leimattiin luopioksi ja hänen kirjoittamansa opukset hänen omiksi mielipiteikseen, jolloin kysyin miten he suhtautuvat esimerkiksi Vt-lehden sisältöön? ”No se on kirjoituskomitean tuotos” oli vastaus, jolloin totesin itsekseni, että antaa olla.
”No se on kirjoituskomitean tuotos”. Tämä oli hauska juttu. Tai ei oikeastaan, koska vilpittömän Jehovan Todistajan täytyy omaksua kaikki "kirjoituskomitean" tuotokset koska ne tulevat Seuran mukaan itse tm Jehovalta. Kuten myös Ruten tuotoksetkin aikanaan.

Samassa yhteydessä voisi todeta sen, että pelkästään raamattuun uskomalla tai itse raamattua lukemalla ei ole mitään hyötyä. Kun Seuran mukaan Raamatun ymmärtämiseen tarvitaan myös Seuran selitykset sekä vilkkuvalot tai tarkoituksenhakuiset selitykset jotka tulevat itse tm Jehovan kautta.

Kuinka muuten pystyitte pitämään naaman peruslukemilla näiden Seuran vilpittömien kuvannoillisten muurahaisten ylitsepursuavien "todisteiden tai esityksien" kanssa ? :mrgreen:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Markku Meilo

Re:

Bergerac kirjoitti:Kuinka muuten pystyitte pitämään naaman peruslukemilla näiden Seuran vilpittömien kuvannoillisten muurahaisten ylitsepursuavien "todisteiden tai esityksien" kanssa ? :mrgreen:
Se oli yllättävän helppoa, minulle ei tällä kerralla tullut edes tarvetta purra kieleeni, kuten edellisellä kerralla.

Sovin sitä tilaisuutta varten itseni kanssa, että noiden jehovantodistajien vilpittömyys ei edellytä argumenttieni noteeraamista, joten koin lähinnä säälinsekaista ihmetystä. Näin molemmat jt:t olivat varmasti vilpittömiä. Jos taas lähdetään siitä, että Ainoan Oikean Totuuden kauppaaminen, siis sen ainoan jolla väitetään vältettävän ennenaikainen kuolema pian kohtaavassa maailmanlopussa, edellyttää myyjältä alkeellista parempaa tietoa kauppatavarastaan, niin sellainen ehto ei täyttynyt ja se kauhistutti melkoisesti.

Mulle jäi jokseenkin kauhistunut olo koko asiasta, aiemmin ovellani käynyt jt-tytteli sopisi iältään näille molemmille lapsenlapseksi ja siitä huolimatta sukkuloi oppiviidakossa kertaluokkaa notkeammin. Hän kuunteli kaiken mitä sanoin ja myös kommentoi sanomaani, tosin samalla joutui turvautumaan ilmiselvään valehteleluun huomattavasti useammin.

Näiden kahden jt:n ikäluokka oli lähellä omaani ja ehkä siksi samaistuin ajatukseen, että tuolla tavallako minä joutuisin itsekin nyt sekoilemaan jos olisin ajatusteni mukaisesti palannut jehovantodistajaksi unkefäär 15 vuotta sitten.
Johanneksen poika
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Bergerac kirjoitti:Kuinka muuten pystyitte pitämään naaman peruslukemilla näiden Seuran vilpittömien kuvannoillisten muurahaisten ylitsepursuavien "todisteiden tai esityksien" kanssa ? :mrgreen:
Helposti. Noudattamalla Saarnaajan ohjetta, missä kerrotaan, (Saarnaaja 3:1)  – –Kaikelle on määräaika – –

Jae neljä kertoo, että on myös naurulle on määräaika. Sen naurunhan voi suorittaa myös jälkeenpäin, eikä tilanteen ollessa "päällä".

Ja kyllä me nauroimmekin - jälkeenpäin. :mrgreen:

Kun mainitsit termin "ylitsepursuavat todisteet", niin tuotakin sanontaa tuli käytettyä. Viittasin siihen, kuinka Vartiotornissa aikoinaan kerrottiin taivaallisen ylösnousemuksen alkaneen vuonna 1918, ja siitä on "ylitsepursuavat todisteet", mutta myöhemmin Variotorni kirjoitti samasta asiasta niin, että se olisi vain "kiinnostava mahdollisuus". Mihinkähän Vartiotorniseura onnistui hukkaamaan ne "ylitsepursuavat todisteet"? No - ehkä ne tosiaan pursuivat yli ja valuivat viemäriin.
Vieras

""samalla joutui turvautumaan ilmiselvään valehteleluun huomattavasti useammin."" -Tuollaisessa tilanteessa yrittäisin tuikata kysymyksen että miten teillä muuten valheeseen suhtaudutaan
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:""samalla joutui turvautumaan ilmiselvään valehteleluun huomattavasti useammin."" -Tuollaisessa tilanteessa yrittäisin tuikata kysymyksen että miten teillä muuten valheeseen suhtaudutaan
Minulla on vakaa ajatus, että tuollainen kysymys ei saa syvällä mielenhallinnassa olevaa jehovantodistajaa ajattelemaan yhtään riippumattomammin. Hänhän ei koe valehtelevansa, vaan käy teokraattista sotaa Saatanan hallitsemaa järjestelmää vastaan.

Mitä taas olen keskustellut minulle soittaneiden "rajatapausten" kanssa, niin pääosin he tekevät kenttää kynällä tai netissä ja jos sitten joskus suullisesti, niin välttävät visusti sellaisia aiheita kuten 1914 ja sen raamatullisuus, hengissä säilyminen maailmanlopussa ja Vt-seuran numerologia ja ennusteluhistoria.
Kovanyrkki.

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki. »

Oli pitkästä aikaa antoisaa lukemista. Hauskinta olli todeta meilolaisuuden pääideologin turhautuminen siihen, ettei vuosilukusirkus ja sen liitännäiset, uppoa perusjulistajaan sitten pennin vertaa. Lukemastani näin, ettei meilolaisuuden lahkon pääideologi ole oikein perillä siitä, mikä on jehovantodistajilla se kiinni pitävä liima. Ymmärrän turhaitumisen, sillä on vaikea taistella Vartiotorniseuraa vastaan, jos ei kykene ymmärtämään niitä seikkoja, jotka ihmisiä järjestössä pitää. On varmaan turhauttavaa todeta, ettei vuosikymmenen nettikirjoittelun saldo, ole paljon nollaa suurempi.

Johanneksen pojan kohdalla minua kiinnostaa vain se, oliko tallennusvälineet jälleen kuumassa käytössä, kun sisaret suutansa aukaisi? Jos oli, niin tiesivätkö sisaret, että heidän puheensa tallennetaan?

Muuten suuri kiitos molemmille tuon kokemuksen järjestämisestä ja julkaisusta! On aina mukava saada vahvistusta näkemyksilleen.

Kovanyrkki
Johanneksen poika
Viesti:

Kovanyrkki. kirjoitti:Johanneksen pojan kohdalla minua kiinnostaa vain se, oliko tallennusvälineet jälleen kuumassa käytössä, kun sisaret suutansa aukaisi? Jos oli, niin tiesivätkö sisaret, että heidän puheensa tallennetaan?
En missään tapauksessa halunnut nauhoittaa tavallisten rivijäsenten puheita. He eivät ole tehneet minulle mitään pahaa. He ovat itse uskonnon uhreja, kun heidän on pakko kulkea talosta taloon opettamassa Vartiotorniseuran opetuksia, vaikka eivät nyt kuullun perusteella itsekään tiedä, missä mennään ja mikä tulkinta on voimassa. Ei ole helppoa mennä vieraille ihmisille puhumaan uskonnosta, sen tiedän kokemuksesta ja niin varmaan sinäkin. Joten lyhyesti sanottuna: en tietenkään nauhoittanut sisarten puheita.

Tilanne oli silloin muinoin toinen, kun vastuuasemissa olevat veljet tulivat kotiini syyttämään minua ja käyttämään valtaansa. Silloin oli paikallaan nauhoittaa.

Minulla on tapana toimia ystävällisesti ja kohteliaasti, mikäli asia minusta riippuu. Mielestäni meillä oli oikein mukava keskustelutuokio, kukaan ei korottanut ääntään eikä mitään riitaa tullut. Siitä pisteet sisarille ja myös Makelle ja minulle. :mrgreen:
Vieras

Tuossa jehovalahkouskonnossa on yhteistä siihen idän Ying & Yang -uskontoon se kaksinaisuus, rivijäsen on tosiaan uhri. Se toinen puoli on että tuo uhri on kuitenkin ohjelmoitu kuin miksikin myrkkykäärmeeksi levittämään lahkoruttoa.

Vaikea kysymys olisi että julkistaisiko rivijäsenen salaakin nauhoitetun puhumisen jos X jäsentä sen ansiosta jättäisi lahkon.

Arvaan että tällä tilanneasettelulla JoPollekin voitaisiin tarjota niin suurta X:n arvoa että hän suostuisi julkistamiseen.

Tuossa lahkosta lähtemisessä on niin, että se tuskin käy hymyillen. Harva sille hymyilee että on joutunut huijatuksi, lisäksi saattaa kokea joutuneensa naurunalaiseksi. Semmoisia tuskia tulee jäsenen läpikäydä, mutta joka hetki rupeaakin sitten näyttämään toiselta puolen entistä paremmalta.
Johanneksen poika
Viesti:

Vieras kirjoitti:Arvaan että tällä tilanneasettelulla JoPollekin voitaisiin tarjota niin suurta X:n arvoa että hän suostuisi julkistamiseen.
Kun ei ole mitään nauhoitetta, ei ole mitään julkistettavaakaan.
Vieras

Re: Jehovan todistajat uk:llä (ketjusta "Bongasin JT:n")

""ei ole mitään nauhoitetta, ei ole mitään julkistettavaakaan"" -kyllä se on uskottu jo eka sanomisella, mutta noin teoreettisesti ottaen ja odottaen toista tapaamista...

Tuo tapaaminen tulisi olla haaste, jotkin käyttävät tuntikausia shakkipelin pelaamiseen (eikä siinä mitään pahaa) mutta miksi ei yrittäisi auttaa lähimmäistään lahkosta ulos ?

Kaarina Hakala on kirjassaan Ovelta ovella jossain määrin pessimisti raamatunjakeiden käsittelyn suhteen, Asko Kariluoto on kirjoissaan aika varma optimismi, kun hänen tapaansa osaa selittää raamatunjakeet, niin lahkolainen kääntyy kuin lätty paistinpannua heivautettaessa.

Yrittänyttä ei laiteta.
Jaakko Ahvenainen

Re: Jehovan todistajat uk:llä (ketjusta "Bongasin JT:n")

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Kaarina Hakala on kirjassaan Ovelta ovella jossain määrin pessimisti raamatunjakeiden käsittelyn suhteen, Asko Kariluoto on kirjoissaan aika varma optimismi, kun hänen tapaansa osaa selittää raamatunjakeet, niin lahkolainen kääntyy kuin lätty paistinpannua heivautettaessa.
Yrittänyttä ei laiteta.
Toki näin, mutta kuulisin mielelläni myös omat kokemuksesi.
Vastaa Viestiin