Olen monesti hämmästynyt , kun olen saanut huomata että jos haluan olla ihmisten ystävä , niin minun on kuunneltava heitä. Tästä seuraa , että hekin usein kuuntelevat minua.
Mutta jos puhun vain omista ongelmistani , kuten joskus tein , niin ihmiset suuttuivat. Eräskin sanoi, ett hei , emmä mikään kaatopaikka oo - johon sää voit kipata kaikki paskas - painu terapeutille.
Niin noista ajattelun vivahteista , niihin on ollut vähän vaikee tottua , kun JT:nä ajattelin että kaikessa pitää olla selvät rajat.
Mutta on täytynyt pakosta ruveta tajuamaan , että asioita pitää ajatella monelta eri näkökantilta.
Maailmallisesta tuntuis ehkä että , niin tietenkin , mitäs ihmeellistä siinä on ? Totta kai pitää ajatella laajalla kirjolla.
Opettelu maailmalliseksi ihmiseksi ei ole ihan täysin selvää ollut minulle , ja vieläkään en ymmärrä helposti , että miten pitäisi suhtautua huumoriin , en aina ymmärrä huumoria.
Toivottavasti oppisin ymmärtämään , jokin on vielä pahasti lukossa ja rajoittaa kanssakäymistä.
Osaisimpa nauraa ääneen, silloin olisin onnellinen.