HUIKEAA KASVUA!
Valvoja: Moderaattorit
-
RaM
HUIKEAA KASVUA!
"Jehovan todistajien jäsenmäärä väestötietojärjestelmässä on 3.11.2010 tilanteen mukaan 20 449 henkilöä."
Tuo virallinen tieto aiheutti minulle ensin naurunpurkauksen, mutta sen jälkeen piti vakavoitua tai oikeastaan se tapahtui itsestään. Jehovan todistajat ilmeisesti valmistautuvat valtionapujen vastaanottamiseen ja on dumpannut jollain merkillisellä keinolla kaikki vähänkin kiinnostusta osoittaneet ja ilmeisesti kokousaikana - etenkin muistonvieton aikana - ovien ohitse kävelleetkin lahkon jäsenmäärään kuuluviksi.
Vai mistä luulette olevan kyse tässä lahkon omien tilastojen vastaisesta hämmästyttävässä käänteessä?
Tuo virallinen tieto aiheutti minulle ensin naurunpurkauksen, mutta sen jälkeen piti vakavoitua tai oikeastaan se tapahtui itsestään. Jehovan todistajat ilmeisesti valmistautuvat valtionapujen vastaanottamiseen ja on dumpannut jollain merkillisellä keinolla kaikki vähänkin kiinnostusta osoittaneet ja ilmeisesti kokousaikana - etenkin muistonvieton aikana - ovien ohitse kävelleetkin lahkon jäsenmäärään kuuluviksi.
Vai mistä luulette olevan kyse tässä lahkon omien tilastojen vastaisesta hämmästyttävässä käänteessä?
-
rippeli
- Viestit: 2454
- Liittynyt: 28.04.2007 12:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: HUIKEAA KASVUA!
Aika moni eronnut, taikka erotettu ei ole huomannut ilmoittaa asiasta väestörekisteriin. Siksipä siellä on varmaan aika paljon porukkaa, joka ei sinne kuuluisi. Minäkin olin jt vielä kolme vuotta erottamisen jälkeen, ennenkuin tajusin erottaa itseni.RaM kirjoitti:"Jehovan todistajien jäsenmäärä väestötietojärjestelmässä on 3.11.2010 tilanteen mukaan 20 449 henkilöä."
Tuo virallinen tieto aiheutti minulle ensin naurunpurkauksen, mutta sen jälkeen piti vakavoitua tai oikeastaan se tapahtui itsestään. Jehovan todistajat ilmeisesti valmistautuvat valtionapujen vastaanottamiseen ja on dumpannut jollain merkillisellä keinolla kaikki vähänkin kiinnostusta osoittaneet ja ilmeisesti kokousaikana - etenkin muistonvieton aikana - ovien ohitse kävelleetkin lahkon jäsenmäärään kuuluviksi.
Vai mistä luulette olevan kyse tässä lahkon omien tilastojen vastaisesta hämmästyttävässä käänteessä?
Let me go Master I hate you so
-
RaM
Re: HUIKEAA KASVUA!
Se ei vaikuta mitenkään kuitenkaan kasvuun. Vuoden 2008 jälkeen on lisäännystä väestörekisterin omaan viralliseen tilastoon 2400 henkeä!
Vielä selvyyden vuoksi: kyse EI ole Jehovan todistajien omasta kirjallisuustilastosta vaan VÄESTÖTIETOJÄRJESTELMÄN virallisesta tilastosta.
ONKO seurakunnissa kampanjoitu virallisesti liittymättömien kirjaantumisesta väestörekisterijärjestelmään?
Vielä selvyyden vuoksi: kyse EI ole Jehovan todistajien omasta kirjallisuustilastosta vaan VÄESTÖTIETOJÄRJESTELMÄN virallisesta tilastosta.
ONKO seurakunnissa kampanjoitu virallisesti liittymättömien kirjaantumisesta väestörekisterijärjestelmään?
-
rippeli
- Viestit: 2454
- Liittynyt: 28.04.2007 12:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: HUIKEAA KASVUA!
Kiitos tarkennuksesta.RaM kirjoitti:Se ei vaikuta mitenkään kuitenkaan kasvuun. Vuoden 2008 jälkeen on lisäännystä väestörekisterin omaan viralliseen tilastoon 2400 henkeä!
Vielä selvyyden vuoksi: kyse EI ole Jehovan todistajien omasta kirjallisuustilastosta vaan VÄESTÖTIETOJÄRJESTELMÄN virallisesta tilastosta.
Nyt taitaa sitten olla niin, että kokouksissa on pidetty puheita siitä, että kaikkien tulee ilmoittaa itsensä sinne väestörekisteriin. Vanhemmat ilmoittavat myös alaikäiset lapsensa, jolloin saadaan paljon uutta porukkaa. JT:t laskevat omaan tilastoonsa vain julistajat, joten pienet lapset jäävät niistä luvuista pois.
Ja pitää vielä lisätä, että kyllä sekin joka tapauksessa vaikuttaa kasvuun, jos pois jääneitä ei poisteta väestörekisteristä. Silloinhan kasvu on vääjäämätöntä.
Let me go Master I hate you so
-
YksinäinenSusi
- Viestit: 3808
- Liittynyt: 19.06.2010 08:27
Re: HUIKEAA KASVUA!
Niin no , eihän sitä ole raamatussa kielletty , vaikka ihan vauvatkin liitettäisiin JT:n uskonnolliseen yhdyskuntaan maistraatissa.
Tämän voisi kait oppimuutoksessa selittää aika helposti , uskoisin. Voitaisiin selittää , että eihän se mikään kaste olekkaan , vaan vain maistraattia varten oleva ilmoitus , tiedä sitten.

Tämän voisi kait oppimuutoksessa selittää aika helposti , uskoisin. Voitaisiin selittää , että eihän se mikään kaste olekkaan , vaan vain maistraattia varten oleva ilmoitus , tiedä sitten.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Aaac
- Viestit: 1644
- Liittynyt: 28.04.2007 15:11
Re: HUIKEAA KASVUA!
Norjassahan tätä yrittivät, mutta asia tuli ilmi ja jäi avustukset saamatta.RaM kirjoitti:Jehovan todistajat ilmeisesti valmistautuvat valtionapujen vastaanottamiseen ja on dumpannut jollain merkillisellä keinolla kaikki vähänkin kiinnostusta osoittaneet ja ilmeisesti kokousaikana - etenkin muistonvieton aikana - ovien ohitse kävelleetkin lahkon jäsenmäärään kuuluviksi.
Suomessa pitää allekirjoittaa dokumentti, jolla ilmoittaudutaan rekisteröityneeseen uskonnolliseen yhdyskuntaan. Muistan tällaisen kampanjan olleen joskus 15-20 vuotta sitten JT-seurakunnissa. Lienee nyt uusi kampanja ollut käynnissä. Ja kuten arvioit, siihen Lex Karpelaan liittynee. Mutta sitä pitää pohtia, antavatko JT:t taloustietojaan Suomen viranomaisille (ja sitä kautta julkisuuteen).
Religionsfri.
-
Vieras
Re: HUIKEAA KASVUA!
Miksei tässä voisi olla lahkon oma selitys ihan vaan että meidät on pakotettu tähän ?
Tuli mieleen siitä äänestyskiellon poistamisesta, aikoinaan vartiotornikaupustelija kommentoi kysymykseen että meidäthän on pakotettu poistamaan se kielto,... mutta...ei jt äänestä.
Jos valtionavusta on kysymys, voisi vastaava selitys olla että meidäthän on pakotettu saattamaan väestökirjatiedot mahdollisimman suuriksi....jotta saamme valtionapua niin paljon kuin suinkin ?
Tuli mieleen siitä äänestyskiellon poistamisesta, aikoinaan vartiotornikaupustelija kommentoi kysymykseen että meidäthän on pakotettu poistamaan se kielto,... mutta...ei jt äänestä.
Jos valtionavusta on kysymys, voisi vastaava selitys olla että meidäthän on pakotettu saattamaan väestökirjatiedot mahdollisimman suuriksi....jotta saamme valtionapua niin paljon kuin suinkin ?
-
vanessa
- Viestit: 97
- Liittynyt: 10.10.2009 12:09
Re: HUIKEAA KASVUA!
Pitääpä heti mennä tarkistamaan omat tietoni tuolta väestörekisteristä!
Eikö seurakunnasta tosiaan ilmoiteta eroamistani sinne?
Eikö seurakunnasta tosiaan ilmoiteta eroamistani sinne?
- Alueveli
- Eläkeläinen
- Viestit: 1299
- Liittynyt: 13.04.2007 01:51
- Paikkakunta: Kuopio
Re: HUIKEAA KASVUA!
Pitäisi ilmoittaa, mutta erityisen luotettavasti ilmoitukset eivät aina ole päässeet perille. Omalla kohdallani tieto kirjattiin ajallaan maistraattiin.vanessa kirjoitti:Pitääpä heti mennä tarkistamaan omat tietoni tuolta väestörekisteristä!
Eikö seurakunnasta tosiaan ilmoiteta eroamistani sinne?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Vieras
Re: HUIKEAA KASVUA!
Kyllä mulle tuli maistraatista vuonna 2008 kirje "Vahvistus uskonnollisesta yhdyskunnasta eroamisesta"
-
YksinäinenSusi
- Viestit: 3808
- Liittynyt: 19.06.2010 08:27
Re: HUIKEAA KASVUA!
Mää kävin tarkistaan kanssa , ja oli poistettu maistraatin uskonnolliset yhdyskunnat rekisteristä , huh onneks .
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
- Johanneksen poika
- Viestit: 3702
- Liittynyt: 29.04.2007 13:49
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: HUIKEAA KASVUA!
Minun tietoni korjattiin maistraatissa vasta sen jälkeen kun olin valittanut virheestä tietosuojavaltuutetun kautta. Betel ei oma-aloitteisesti tehnyt mitään ilmoitusta maistraattiin, vaikka laki niin edellyttää.
-
vanessa
- Viestit: 97
- Liittynyt: 10.10.2009 12:09
Re: HUIKEAA KASVUA!
Pitäisikö sieltä tulla ilmoitus?Vieras kirjoitti:Kyllä mulle tuli maistraatista vuonna 2008 kirje "Vahvistus uskonnollisesta yhdyskunnasta eroamisesta"
Itse en ole moista saanut. No, tänään lähti postiin tarkistuspyyntö väestörekisteriin.
En halua olla heidän tilastojaan kaunistamassa todellakaan!
-
rippeli
- Viestit: 2454
- Liittynyt: 28.04.2007 12:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: HUIKEAA KASVUA!
Joo. Pitää tulla ilmoitus. Minulle tuli ilmoitus parin viikon päästä siitä kun olin itse ottanut yhteyttä.vanessa kirjoitti:Pitäisikö sieltä tulla ilmoitus?Vieras kirjoitti:Kyllä mulle tuli maistraatista vuonna 2008 kirje "Vahvistus uskonnollisesta yhdyskunnasta eroamisesta"
Itse en ole moista saanut. No, tänään lähti postiin tarkistuspyyntö väestörekisteriin.
En halua olla heidän tilastojaan kaunistamassa todellakaan!
Let me go Master I hate you so
-
äänilaiteveli
- Viestit: 150
- Liittynyt: 05.06.2009 17:36
- Paikkakunta: Kouvola
Re: HUIKEAA KASVUA!
Mulle sanoivat vanhimmat komitessa mun täytyy itse ilmoittaa väestörekisteriin, jos haluan pois sieltä... 
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35