Muutaman kerran on viitattu siihen, että Jehovantodistajilla on nykyisin termi "Teokraattinen sodankäynti", jonka piirissä valehteleminenkin on sallittua. Sodassa kaikki on luvallista? Lainasin tähän koko sota-asu -kohdan, josta alleviivasin osuuden, joka voimakkaasti kieltää Jehovan todistajien käyttämän sotimisen tavan. Jeesus sanoi, että Jumalan sana on totuus. Näin ollen "hengen miekka" on totuus eikä valhe. Joten joutuu kyllä tarkkaan miettimään kenen puolella Jehovan todistajat todellisuudessa ovat. Jeesus ei kaihtanut sanomasta oman aikansa vanhimmille, että he ovat isästänsä Panettelijasta, joka on valheen isä.10 Lopuksi, voimistukaa edelleen Herrassa ja hänen voimansa väkevyydessä. 11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu voidaksenne pysyä lujina Panettelijan vehkeilyjä vastaan, 12 sillä meillä ei ole kamppailua verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tämän pimeyden maailmanhallitsijoita vastaan, taivaallisissa olevia pahoja henkivoimia vastaan. 13 Ottakaa tämän vuoksi Jumalan koko sota-asu, jotta voisitte tehdä vastarintaa pahana päivänä ja kaikki perusteellisesti tehtyänne pysyä lujina.
14 Pysykää sen tähden lujina, kupeenne totuuteen vyötettyinä ja yllänne vanhurskauden rintahaarniska 15 ja kenkinä jaloissanne rauhan hyvän uutisen varusteet. 16 Ennen kaikkea ottakaa uskon suuri kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki paholaisen palavat heittoaseet. 17 Ottakaa myös vastaan pelastuksen kypärä ja hengen miekka, toisin sanoen Jumalan sana, 18 samalla kun kaikin rukoilemisen ja nöyrän pyytämisen muodoin jatkatte rukoilemista joka tilaisuudessa hengessä. Ja sitä varten pysykää hereillä täysin kestävinä ja rukoillen kaikkien pyhien puolesta, 19 minunkin puolestani, jotta minulle annettaisiin suuni avatessani kyky puhua tehdäkseni vapaasti puhumalla tunnetuksi sen hyvän uutisen pyhää salaisuutta, 20 jonka puolesta toimin lähettiläänä kahleissa, jotta puhuisin sen yhteydessä rohkeasti, niin kuin minun puhua pitää. (Efe 6:10-20 UMK)
Jumalalta tuleva sota-asu
Valvoja: Moderaattorit
-
SonOfJesus
Jumalalta tuleva sota-asu
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Vieras
Re: Jumalalta tuleva sota-asu
Totuus ei ole JT:lle valheen vastakohta, vaan heidän Seuransa oppijärjestelmä. JT:lla hämärtyy raja siitä, mikä on totta ja mikä ei. He ovat Järjestönsä valheiden verkostossa ja todellisen totuuden kertojien (luopioiden) puheet opeteaan heille valheiksi. Ulkopuoliset pitävät uskomattomana sitä, miten Järjestöllä on kyky saada uskomaan asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. JT:t saattavat johtaa viranomaisiakin harhaan. Uskovaisia lähtökohtaisesti yleensä pidetään rehellisinä ja JT:t käyttävät tätä hyväkseen.
Ovella käyvät värvärikaksikot eivät yleensä tiedä valehtelevansa tai puhuvansa muunneltua totuutta muunnellusta Raamatusta. He ovat sinänsä vilpittömiä. Teokraattinen sodankäynti on JT:n ladattua kieltä, sellaista ei ole olemassa. On vain totuuden ja valheen kertojia.
Ovella käyvät värvärikaksikot eivät yleensä tiedä valehtelevansa tai puhuvansa muunneltua totuutta muunnellusta Raamatusta. He ovat sinänsä vilpittömiä. Teokraattinen sodankäynti on JT:n ladattua kieltä, sellaista ei ole olemassa. On vain totuuden ja valheen kertojia.
-
Voimantorni
Hyvä huomio! Jt-oppi vuotaa todellakin kuin seula lähes jokaisesta kohdastaan, ja onpa siitä jatkuvalla syötöllä valehdeltavakin Vartiotornin lukijoille, jotta se pysyisi edes jotenkin kasassa. Eräs kaksinaamaisuuden kukkanen on sitten tämä entisten jäsenten syyttäminen juurikin siitä samasta, mistä itse on jääty kiinni:SonOfJesus kirjoitti:Muutaman kerran on viitattu siihen, että Jehovantodistajilla on nykyisin termi "Teokraattinen sodankäynti", jonka piirissä valehteleminenkin on sallittua. Sodassa kaikki on luvallista? Lainasin tähän koko sota-asu -kohdan, josta alleviivasin osuuden, joka voimakkaasti kieltää Jehovan todistajien käyttämän sotimisen tavan.
Mutta kuinka suuri osuus järjestön toimintaan kohdistetusta kritiikistä todella on ollut valheita ja propagandaa? Suurin osa siitä pitää täysin paikkansa, mikä on helposti toteennäytettävissä ihan järjestön omalla materiaalillakin. Mutta juuri tämän takiahan järjestö tykkääkin leimata meidät asioista perillä olevat Saatanan perillisiksi, kirotuiksi ja valehteleviksi luopioiksi. Hyökkäys on tunnetusti paras (tai usein ainakin ihan toimiva) puolustuskeino. Näihin Jumalan nimissä esitettyihin valheisiin ei ole kenelläkään lupaa kajota eikä osoittaa valokiilaa.”Luopiot täyttävät merkittävällä tavalla tämän ennustuksen kylväessään nykyään monissa maissa tarmokkaasti valheita ja propagandaa ja jopa punoessaan juonia joidenkuiden sellaisten kanssa, jotka ovat arvovaltaisessa asemassa kansojen keskuudessa. Aina kun on ollut tarkoituksenmukaista, Jehovan todistajat ovat vastanneet toimimalla Filippiläiskirjeen 1:7:n mukaisesti ”hyvän uutisen puolustamisen ja laillisen vahvistamisen” hyväksi. Esimerkiksi syyskuun 26. päivänä 1996 Strasbourgissa toimivan Euroopan ihmisoikeuksien tuomioistuimen yhdeksän tuomaria vahvistivat yksimielisesti eräässä Kreikasta tulleessa jutussa, että ”Jehovan todistajat sopivat – – määritelmään ’tunnettu uskonto’” ja että heillä on oikeus nauttia ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapaudesta sekä tehdä tunnetuksi uskoaan.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1998 s. 21, 22)
Lisäksi tämä Kaikkivaltiaan Viestintäkanava on kovin herkästi vetoamassa aina Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen (kuten nyt Venäjän kieltojenkin johdosta), ja typeränä se vielä hehkuttaa lukijoilleenkin tätä. No, kuinkapa moni mielenhallinnassa oleva Jehovan todistaja tajuaisikaan mitään outoa siinä, että heidän oma järjestönsä itse jatkuvasti rikkoo tuon saman ihmisoikeussopimuksen toista artiklaa, nimittäin syrjinnän kieltoa (artikla 14):
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_i ... eussopimus
-
Vieras
Vastasin kokouksessa kuin lapsi satukirjan kuvasta, että mitä siinä nyt näkyykään - eli oli kuva, jossa oli nämä sota-asujen osat ja sitten kysyttiin, että mitä siihen sota-asuun kuuluu. Vaikka vastaukseni tosiaan oli kuin leikkikoulun penkiltä, tunsin ylpeyttä, että osasin vastata tuohon kiperään kysymykseen kuvan pohjalta. Ja vanhin kiitteli.
VT:n tutkistelu oli joskus näinkin naivia.
VT:n tutkistelu oli joskus näinkin naivia.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Itse olen hiukan päivittänyt tuota "sota-asua". Olen ikäänkuin asentanut Service Packin siihen. Erittäin tärkeä sota-asun työkalu nykyisin JT-järjestössä on "vanhinten toimintatavat paljastava nauhuri" . Vanhinten toimintamallit saadaan nykyisin helposti paljastettua ja jaettua koko maailmalle.SonOfJesus kirjoitti:10 Lopuksi, voimistukaa edelleen Herrassa ja hänen voimansa väkevyydessä. 11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu voidaksenne pysyä lujina Panettelijan vehkeilyjä vastaan
-
SonOfJesus
Ja mikä parasta: sen seurauksena erotetaan. Minulla ei ollut nauhureita vielä käytössä, mutta ajatus riittää!Johanneksen poika kirjoitti:Itse olen hiukan päivittänyt tuota "sota-asua". Olen ikäänkuin asentanut Service Packin siihen. Erittäin tärkeä sota-asun työkalu nykyisin JT-järjestössä on "vanhinten toimintatavat paljastava nauhuri" . Vanhinten toimintamallit saadaan nykyisin helposti paljastettua ja jaettua koko maailmalle.
SonOfJesus