Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

10. päivä tammikuuta räjähtää!

Näin perusteellista TV-ohjelmaa Jehovan todistajien uskonnon ongelmallisista puolista ei ole ennen Suomessa nähty. Puoli tuntia silkkaa asiaa.

Haastateltavina ainakin allekirjoittanut, pari muuta entistä todistajaa, yksi tutkija ja Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen.

Aihepiirinä on erityisesti oikeuskomiteoiden toiminta, karttaminen ja näistä seuraavat ongelmalliset ilmiöt kuten se, että Jehovan todistajien järjestö ei suo jäsenilleen uskonnonvapautta, perheitä hajoaa ja ihmisten mielenterveys kärsii.
Viimeksi muokannut Alueveli, 10.01.2011 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikkoon kellonaika
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Sellaista huhua liikkuu, että veljesseurakin saisi mahdollisesti hieman näkyvyyttä.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Vieras

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hii! Näistä kirjoitteluista siis voi olla ollut jotain hyötyäkin!

Kissa pöydälle vaan! Onneksi olkoon erityisesti aktivistit!
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3702
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Torninvartija kirjoitti:10. päivä tammikuuta räjähtää!
Kiitos tiedottamisesta. Kun tämä asia tuli nyt julkiseksi, on ehkä syytä antaa suurelle yleisölle lisätietoa ohjelmasta. Minäkin olen ollut "hiukan" tietoinen asiasta kesästä asti. :D

Täällä on hiukan lisätietoa. Odotan jännityksellä, minkälainen on lopputulos. Aikaisemmat Silminnäkijä-ohjelmat ovat olleet erittäin laadukkaita, joten on syytä odottaa, että tämäkin ohjelma ylittää odotuksemme. Hienoa, että YLE on ollut kiinnostunut jehovantodistajuuden pimeistä puolista. Avoin tiedottaminen voi edistää salaseuran sisäpuolella olevia vankeja näkemään tilanteensa. Sen jälkeen on sitten johtopäätösten aika.

Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
Vieras

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
Enpä tiedä. Kyllä ainakin aikaisemmista "luopio-ohjelmista" on puskaradio kertonut ja kehoittanut olemaan katsomatta. Mutta toivotaan parasta.
VErna
Viestit: 26
Liittynyt: 12.12.2010 22:40

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja VErna »

Meillä kehotettiin muinoin lavalta, ja vielä tehosteeksi kirjantutkistelussa, että älkää katsoko. Aina katsottiin silti, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut, mikä tuntuu uskomattomalta. Ei aivopesua turhaan aivopesuksi sanota :(. Näitä ohjelmia voisi tulla lisääkin, erityisesti kattava ohjelma siitä miten opetukset ovat hölynpölyä. Toivottavasti mahdollisimman moni havahtuu!
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

VErna kirjoitti:Näitä ohjelmia voisi tulla lisääkin, erityisesti kattava ohjelma siitä miten opetukset ovat hölynpölyä. Toivottavasti mahdollisimman moni havahtuu!
Tämä tammikuussa esitettävä ohjelma käsittelee lasten mahdollisuuksia sekä karttamista. Oppisekoilut eivät niinkään kiinosta suurta yleisöä ja jehovantodistajaakin vasta sitten kun tällä on herännyt epäily.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3702
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieras kirjoitti:
Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
Enpä tiedä. Kyllä ainakin aikaisemmista "luopio-ohjelmista" on puskaradio kertonut ja kehoittanut olemaan katsomatta. Mutta toivotaan parasta.
Yksi näkökohta kannattaa ainakin vielä mainita. Suuri yleisö (ns. "maailmalliset") eivät pääsääntöisesti ole tietoisia JT-nettikeskusteluista ja sen sellaisista. Mutta kun TV esittää Silminnäkijä-ohjelman, millä on hyvä maine, jehovantodistajuus paljastuu. Sen jälkeen ehkä ovelta ovelle -työ voi vaikeutua, kun ovenavaajat osaavat tehdä hyviä kysymyksiä punasteleville sisarille ja veljille. Kynnys lähteä saarnaamaan voi kasvaa korkeutta ohjelman esittämisen jälkeen. :?
nabander
Viestit: 190
Liittynyt: 02.11.2010 22:40

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja nabander »

Enpä usko että ensihätään tätä mainostetaan seurakunnissa vaikka Veikkokin on mukana. Tämähän sattuu ikävästi maanantaille mikä on lienee katsottu yhdeksi ihanteellisista perhepalvontailloista. Tulisikohan kehoitusta vaikka erityisesti pitää perhepalvontailta juuri tuona kyseisenä iltana, vaikka vähän pidennettynä versiona, esim. kenttäaiheisen afrikan tähti pelin parissa.

Kunnioittavasti teidän
Nabander

Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään
Avatar
Tony
Viestit: 7521
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Tony »

nabander kirjoitti:Enpä usko että ensihätään tätä mainostetaan seurakunnissa vaikka Veikkokin on mukana. Tämähän sattuu ikävästi maanantaille mikä on lienee katsottu yhdeksi ihanteellisista perhepalvontailloista. Tulisikohan kehoitusta vaikka erityisesti pitää perhepalvontailta juuri tuona kyseisenä iltana, vaikka vähän pidennettynä versiona, esim. kenttäaiheisen afrikan tähti pelin parissa.
Hyvin saa perhepalvontailta venyä että yli kymmeneen vedetään. En jaksa uskoa ihan noin myöhäisiin sessioihin. :mrgreen: Eikä ohjelmien esitysajoilla ole tänä päivänä muutenkaan käytännön merkitystä. Tallentava boksi tallentaa ja Yle Areenasta näkee nämä myös millon haluaa. Kyse on - niinkuin näissä asioissa pääsääntöisesti - henkilön omasta halusta katsoa tai olla katsomatta.

Mukava että näitä tärkeitä aiheita puidaan välillä myös valtakunnan tasolla. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

VErna kirjoitti:Meillä kehotettiin muinoin lavalta, ja vielä tehosteeksi kirjantutkistelussa, että älkää katsoko. Aina katsottiin silti, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut, mikä tuntuu uskomattomalta.
Minäkin muistan lavalta luetun varoituksen herjaavasta tv-ohjelmasta. Taisi olla Silminnäkijän esittämä BBC:n dokkari nimikkeellä Kärsi pieni lapsi, jonka lopussa oli Leinosen kommentit. Hyvä että varoitettiin, monelta olisi voinut jäädä katsomatta.

Nykyisellään Silminnäkijä tulee torstaina uusintana. Molemmilla esityskerroilla on kullakin yleensä noin 300 000 katsojaa.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Vieras

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Veke varmaan jaksaa puhua asioita katsojille parhain päin, mutta kuinka kauan hän jaksaa tehdä sitä samaa itselleen?
Vieras

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hyvä

Jos vielä saisi lahkovieroitusta tukevia muita virikkeitä, niin vaikutus korostuisi. Jos tv-ohjelma saisi epäilemään, ja sitten saisi vaikkapa valokopion jostain kriittisestä oppiasiasta vanhasta lahkojulkaisusta, jota asiaa nykyään häpeillään, niin ne voisivat korostaa toistensa vaikutuksia.
Vieras

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko tämä teokraattisen sodankäynnin televisioitu näytös?
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Vieras kirjoitti:Veke varmaan jaksaa puhua asioita katsojille parhain päin, mutta kuinka kauan hän jaksaa tehdä sitä samaa itselleen?
Tätä minäkin olen pohtinut kun Veikko silmiinpistävästi kärsii epäkiitollisesta tehtävästään. Minusta tuntuu Veikkoa motivoivan ainoastaan se, että oma isä olisi ylpeä pojastaan.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vastaa Viestiin