Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Valvoja: Moderaattorit
-
Torninvartija
- Viestit: 465
- Liittynyt: 28.04.2007 15:36
- Paikkakunta: Helsinki
Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
10. päivä tammikuuta räjähtää!
Näin perusteellista TV-ohjelmaa Jehovan todistajien uskonnon ongelmallisista puolista ei ole ennen Suomessa nähty. Puoli tuntia silkkaa asiaa.
Haastateltavina ainakin allekirjoittanut, pari muuta entistä todistajaa, yksi tutkija ja Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen.
Aihepiirinä on erityisesti oikeuskomiteoiden toiminta, karttaminen ja näistä seuraavat ongelmalliset ilmiöt kuten se, että Jehovan todistajien järjestö ei suo jäsenilleen uskonnonvapautta, perheitä hajoaa ja ihmisten mielenterveys kärsii.
Näin perusteellista TV-ohjelmaa Jehovan todistajien uskonnon ongelmallisista puolista ei ole ennen Suomessa nähty. Puoli tuntia silkkaa asiaa.
Haastateltavina ainakin allekirjoittanut, pari muuta entistä todistajaa, yksi tutkija ja Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen.
Aihepiirinä on erityisesti oikeuskomiteoiden toiminta, karttaminen ja näistä seuraavat ongelmalliset ilmiöt kuten se, että Jehovan todistajien järjestö ei suo jäsenilleen uskonnonvapautta, perheitä hajoaa ja ihmisten mielenterveys kärsii.
Viimeksi muokannut Alueveli, 10.01.2011 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikkoon kellonaika
Syy: otsikkoon kellonaika
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
- Alueveli
- Eläkeläinen
- Viestit: 1299
- Liittynyt: 13.04.2007 01:51
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Sellaista huhua liikkuu, että veljesseurakin saisi mahdollisesti hieman näkyvyyttä.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Hii! Näistä kirjoitteluista siis voi olla ollut jotain hyötyäkin!
Kissa pöydälle vaan! Onneksi olkoon erityisesti aktivistit!
Kissa pöydälle vaan! Onneksi olkoon erityisesti aktivistit!
- Johanneksen poika
- Viestit: 3702
- Liittynyt: 29.04.2007 13:49
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Kiitos tiedottamisesta. Kun tämä asia tuli nyt julkiseksi, on ehkä syytä antaa suurelle yleisölle lisätietoa ohjelmasta. Minäkin olen ollut "hiukan" tietoinen asiasta kesästä asti.Torninvartija kirjoitti:10. päivä tammikuuta räjähtää!
Täällä on hiukan lisätietoa. Odotan jännityksellä, minkälainen on lopputulos. Aikaisemmat Silminnäkijä-ohjelmat ovat olleet erittäin laadukkaita, joten on syytä odottaa, että tämäkin ohjelma ylittää odotuksemme. Hienoa, että YLE on ollut kiinnostunut jehovantodistajuuden pimeistä puolista. Avoin tiedottaminen voi edistää salaseuran sisäpuolella olevia vankeja näkemään tilanteensa. Sen jälkeen on sitten johtopäätösten aika.
Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Enpä tiedä. Kyllä ainakin aikaisemmista "luopio-ohjelmista" on puskaradio kertonut ja kehoittanut olemaan katsomatta. Mutta toivotaan parasta.Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
-
VErna
- Viestit: 26
- Liittynyt: 12.12.2010 22:40
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Meillä kehotettiin muinoin lavalta, ja vielä tehosteeksi kirjantutkistelussa, että älkää katsoko. Aina katsottiin silti, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut, mikä tuntuu uskomattomalta. Ei aivopesua turhaan aivopesuksi sanota
. Näitä ohjelmia voisi tulla lisääkin, erityisesti kattava ohjelma siitä miten opetukset ovat hölynpölyä. Toivottavasti mahdollisimman moni havahtuu!
-
Markku Meilo
- Viestit: 13450
- Liittynyt: 24.04.2007 10:28
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Tämä tammikuussa esitettävä ohjelma käsittelee lasten mahdollisuuksia sekä karttamista. Oppisekoilut eivät niinkään kiinosta suurta yleisöä ja jehovantodistajaakin vasta sitten kun tällä on herännyt epäily.VErna kirjoitti:Näitä ohjelmia voisi tulla lisääkin, erityisesti kattava ohjelma siitä miten opetukset ovat hölynpölyä. Toivottavasti mahdollisimman moni havahtuu!
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
- Johanneksen poika
- Viestit: 3702
- Liittynyt: 29.04.2007 13:49
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Yksi näkökohta kannattaa ainakin vielä mainita. Suuri yleisö (ns. "maailmalliset") eivät pääsääntöisesti ole tietoisia JT-nettikeskusteluista ja sen sellaisista. Mutta kun TV esittää Silminnäkijä-ohjelman, millä on hyvä maine, jehovantodistajuus paljastuu. Sen jälkeen ehkä ovelta ovelle -työ voi vaikeutua, kun ovenavaajat osaavat tehdä hyviä kysymyksiä punasteleville sisarille ja veljille. Kynnys lähteä saarnaamaan voi kasvaa korkeutta ohjelman esittämisen jälkeen.Vieras kirjoitti:Enpä tiedä. Kyllä ainakin aikaisemmista "luopio-ohjelmista" on puskaradio kertonut ja kehoittanut olemaan katsomatta. Mutta toivotaan parasta.Koska Vartiotorniseura on demonisoinut internetin, monet "hyvämaineiset" jehovantodistajat eivät uskalla nettiä käyttää. Sen sijaan kynnys katsoa televisio-ohjelma on paljon matalampi. Siksi tämä ohjelma voi avata monen jehovantodistajan silmät näkemään, mitä seurakunnissa oikein tapahtuu ja miten rivijäseniä hallitaan.
-
nabander
- Viestit: 190
- Liittynyt: 02.11.2010 22:40
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Enpä usko että ensihätään tätä mainostetaan seurakunnissa vaikka Veikkokin on mukana. Tämähän sattuu ikävästi maanantaille mikä on lienee katsottu yhdeksi ihanteellisista perhepalvontailloista. Tulisikohan kehoitusta vaikka erityisesti pitää perhepalvontailta juuri tuona kyseisenä iltana, vaikka vähän pidennettynä versiona, esim. kenttäaiheisen afrikan tähti pelin parissa.
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään
- Tony
- Viestit: 7521
- Liittynyt: 28.04.2007 07:38
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Hyvin saa perhepalvontailta venyä että yli kymmeneen vedetään. En jaksa uskoa ihan noin myöhäisiin sessioihin.nabander kirjoitti:Enpä usko että ensihätään tätä mainostetaan seurakunnissa vaikka Veikkokin on mukana. Tämähän sattuu ikävästi maanantaille mikä on lienee katsottu yhdeksi ihanteellisista perhepalvontailloista. Tulisikohan kehoitusta vaikka erityisesti pitää perhepalvontailta juuri tuona kyseisenä iltana, vaikka vähän pidennettynä versiona, esim. kenttäaiheisen afrikan tähti pelin parissa.
Mukava että näitä tärkeitä aiheita puidaan välillä myös valtakunnan tasolla.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Alueveli
- Eläkeläinen
- Viestit: 1299
- Liittynyt: 13.04.2007 01:51
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Minäkin muistan lavalta luetun varoituksen herjaavasta tv-ohjelmasta. Taisi olla Silminnäkijän esittämä BBC:n dokkari nimikkeellä Kärsi pieni lapsi, jonka lopussa oli Leinosen kommentit. Hyvä että varoitettiin, monelta olisi voinut jäädä katsomatta.VErna kirjoitti:Meillä kehotettiin muinoin lavalta, ja vielä tehosteeksi kirjantutkistelussa, että älkää katsoko. Aina katsottiin silti, mutta vaikutusta ei juurikaan ollut, mikä tuntuu uskomattomalta.
Nykyisellään Silminnäkijä tulee torstaina uusintana. Molemmilla esityskerroilla on kullakin yleensä noin 300 000 katsojaa.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Veke varmaan jaksaa puhua asioita katsojille parhain päin, mutta kuinka kauan hän jaksaa tehdä sitä samaa itselleen?
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Hyvä
Jos vielä saisi lahkovieroitusta tukevia muita virikkeitä, niin vaikutus korostuisi. Jos tv-ohjelma saisi epäilemään, ja sitten saisi vaikkapa valokopion jostain kriittisestä oppiasiasta vanhasta lahkojulkaisusta, jota asiaa nykyään häpeillään, niin ne voisivat korostaa toistensa vaikutuksia.
Jos vielä saisi lahkovieroitusta tukevia muita virikkeitä, niin vaikutus korostuisi. Jos tv-ohjelma saisi epäilemään, ja sitten saisi vaikkapa valokopion jostain kriittisestä oppiasiasta vanhasta lahkojulkaisusta, jota asiaa nykyään häpeillään, niin ne voisivat korostaa toistensa vaikutuksia.
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Onko tämä teokraattisen sodankäynnin televisioitu näytös?
-
lavanpalvelija
- Viestit: 492
- Liittynyt: 27.12.2008 16:31
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011
Tätä minäkin olen pohtinut kun Veikko silmiinpistävästi kärsii epäkiitollisesta tehtävästään. Minusta tuntuu Veikkoa motivoivan ainoastaan se, että oma isä olisi ylpeä pojastaan.Vieras kirjoitti:Veke varmaan jaksaa puhua asioita katsojille parhain päin, mutta kuinka kauan hän jaksaa tehdä sitä samaa itselleen?
Varjo seuraa, halusit tai et.