Älä pyydä anteeksi.rippeli kirjoitti:Juttelin kaverin kanssa jehovantodistajuudesta, ja siitä miten aikuisena kääntyneitä kohdellaan.
Itselläni on aina ollut se ajatus, että aikuisena kääntyneet olivat jotenkin tyhmiä, yksinkertaisia, taikka muuten pimahtaneita.
Parisuhde markkinoilla aikuisena kääntyneet olivat niitä viimeisiä vaihtoehtoja.
Aikuisena kääntyneet ovat varmasti keskivertoa ajattelevampia ihmisiä, taikka sitten ihan täysiä luusereita.
Onko muilla samoja ajatuksia?
Pyydän jo valmiiksi anteeksi sitä jos loukkaan joitakuita. Tämäkin asia pitää käsitellä.
Jossain vaiheessa 90-lukua ei suomalaisessa yhteiskunnassa uskallettu tehdä mitään eroa naisten ja miesten välillä, äärifeministien työn tuloksena. 2010-luvulla uskalletaan jo sanoa, että naiset ja miehet poikkeavat toisistaan. Toivottavasti täällä ei tarvitse enää käydä läpi välivaihetta, jossa Jehovan todistajiksi kasvatetut ja sellaisiksi itse ryhtyneet niputetaan samanlaisiksi keskenään. Nämä henkilöt ovat psyykeltään täysin eri osastoa.
Ensin mainituilla ei välttämättä olisi ollut mitään tekemistä lahkon kanssa, jos heiltä olisi koskaan kysytty. Jälkimmäiset taas ovat tehneet päätöksensä itse. Jälkimmäiset ovat saattaneet olla mentaalisesti epästabiilissa tilassa, mutta ovat kuitenkin tehneet päätöksensä itse. "Pimahtanut" on aika ääri-ilmaus, mutta joku psyyken liikahdus lahkoon oma-aloitteisesti liittyneillä on tapahtunut.
Jehovan todistajiksi kasvatetut taas on useimmiten isästään ja/tai äidistään (sekä sisaruksistaan) erottamisen uhalla pakotettu pysymään mukana, joka on raukkamaisin liike mitä ihmislapselle voi tehdä.