Vieras kirjoitti:
Alkuperäinen pointti ja siihen vastauksia kiitos, muuten tämä ei pysy aiheessa, kuten ei ole vierailuni jälkeen toisen postaukseni jälkeen missään vaiheessa pysynytkään. Daniel 10 ja Ilmestys 1. Mistään muusta en ole tullut tarkoitushakuisesti keskustelemaan
Laitoin vieraalle aiemmin linkin jossa on juuri käsitelty noita Raamatun jakeita.
Lainaan tässä itseäni: sivulta 3, jatkoa voi lukea siitä eteenpäin:
....".Katsotaan kestääkö nämä perustelut sille, ettei Mikael ole sama kuin Jeesus. Ilmestyskirjassa kuvataan Jumalan Poikaa näin 1. luku:
12. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
Siirrytään Danielin 10.lukuun: ( Sama henkilö on kyseessä aina 12. lukuun asti)
5.Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
6.Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Sitten tuo pellavapukuinen mies puhuttelee Mikaelia kolmannessa persoonassa:
13. Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
21.Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.