On se jos jt-vanhinta on uskominen - ja miksi ei olisi. Jt-seurakunnassa vanhimpana toimiva luopio kirjoitti S24:llä mielipiteenään, että kirjoitteluni S24:llä on vainoa. Se oli hänen vastauksensa kysymykseeni siitä millä tavalla jehovantodistajia vainotaan esimerkiksi Suomessa.Vieras kirjoitti:Ei kai tosiasioiden kertominen ole mitään dissausta?
Yleinen palaute
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Re: Yleinen palaute
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
almi
Lopun ajat ovat selvästi l ä h e l l ä.Markku Meilo kirjoitti:On se jos jt-vanhinta on uskominen - ja miksi ei olisi. Jt-seurakunnassa vanhimpana toimiva luopio kirjoitti S24:llä mielipiteenään, että kirjoitteluni S24:llä on vainoa. Se oli hänen vastauksensa kysymykseeni siitä millä tavalla jehovantodistajia vainotaan esimerkiksi Suomessa.Vieras kirjoitti:Ei kai tosiasioiden kertominen ole mitään dissausta?
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Vieraas
En usko, että kovinkaan moni täällä kirjoittaja saa mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta. Jonkinlaista "mielihyvää" tai ennemminkin haavojen parantamista seuraa kylläkin kyseisen mielenhallintajärjestelmän valheiden paljastamisesta. Kommentoit nyt selvästi asiaa, joka on sinulle hyvin vieras.Ihmettelijä kirjoitti:On maailmassa paljon pahempiakin asioita kun joku uskonlahko. En ymmärrä saatteko jotain mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta?
-
odette80
Muutama kysymys takaisin:Ihmettelijä kirjoitti:Hei! Olen tässä lueskellut näitä teidän juttujanne, ja olisi kiinnostavaa saada vastauksia kysymyksiini. Ensinäkin, minkä takia joku on perustanut tällaset nettisivut jossa dissaillaan jotain uskontoa? Onko kaikille uskonnoille olemassa omat dissailusivut? esim ortodokseille, helluntailaisille, kirkkoväelle? Itse olen ateisti, mutta ollut osallisena millon minkäkinlaiseen uskoon. Itse en ole koskaan huomannut jehovantodistajissa mitään outua. Pitäiskö niiden olla jonkinlaisia pyhymyksiä vai? Anteeks jos nyt puolustelen, mutta nekin on ihan tavallisia ihmisiä, niinku kaikki muutkin. On maailmassa paljon pahempiakin asioita kun joku uskonlahko. En ymmärrä saatteko jotain mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta? Jos tällasille nettisivuille on oikeesti joku selitys niin haluaisin tietää? Ja eniten kiinnostaa se että onko noille muillekkin uskonnoille omat dissailu/tukisivut? meinaan onhan niitä pedofiilejä ja mielenvikasia ihan jokaikisessä uskonnossa. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
-Onko oikein että minua kartetaan, vaikka en koe olevani uhka uskonnolle tai en koe olevani paha ihminen?
-Onko oikein että sukulaiset ei saa puhua minulle?
-Onko oikein uskonnon takia saa tappaa lapsensa, vaikka verensiirto pelastaa?
-Onko oikein että uskonto saa määritellä omat lait esim. lasta saa kurittaa fyysisesti minkä suomenlaki kieltää?
-Onko oikein vasten tahtoa raahata lapsia kokouksiin, kentille?
-Onko uskonnon oikeus pohtia sinun seksielämääsi kolmen miehen kesken?
-Onko lapsella oikeus uskonnonvapauteen? Onko se oikeutta että lapsi pakotetaan lapsesta saakka hommiin mukaan ilman vapautta määrät mitä itse haluaa?
-Eikö luopioksi haukkuminen ole pilkkaa?
-Onko uskonnolla ja siihen kuuluvilla ihmisillä oikeus väittää että Jumala on minut hylännyt?
Saako todistajat mielihyvää, kun karttavat meitä "pahoja"?
Viimeksi muokannut Tony, 12.01.2011 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus fiksattu
Syy: Lainaus fiksattu
-
Markku Meilo
Asiaan voisi vastata kysymällä onko jehovantodistajien maailman onnellisimmaksi ja moraaliltaan ylivertaiseksi kansaksi mainostettu hengellinen paratiisi niin pyhä asia, että se on kaiken kritiikin ulko ja/tai yläpuolella? Kysehän on uskonnollisesta markkinointiväittämästä, jolla esitetään tuollainen lopputulema jokaiselle, joka uskoo Vt-doktriiniin ja toimii sen mukaan, välttäen näin vaihtoehdon - pian kohtaavan ennenaikaisen kuoleman.odette80 kirjoitti:Pitäiskö niiden olla jonkinlaisia pyhymyksiä vai?
On ja ei ole, riippuen siitä miltä suunnalta asioita katsotaan-Onko oikein...
Uskoakseni saavat useammin mielipahaa karttaessaan entisiä kavereitaan, sukulaisista puhumattakaan. Tuo mielipaha on kuitenkin heille vähemmän haitan tie.Saako todistajat mielihyvää, kun karttavat meitä "pahoja"?
-
Jupex
Kuulin kun joku puhui että silminnäkijä ohjelman juontaja olis ollu jonkun ohjelmassa esiintyneen entisen Jehovan todistajan sukulainen ja halunnut tehdä Jehovan todistajia parjaavan ohjelman tarkoituksella. Mitenkähän on? Voisko joku selventää? Näinkö se media toimii Suomessa?
-
RaM
Silloinhan hän olisi todennäköisesti myös joidenkin nykyisten Jehovan todistajien sukulainen. Mikäli näin on niin ainakin siinä tapauksessa tieto jehovantodistajuudesta olisi kovin omakohtaistakin. Mitä 'parjaavuuteen' tulee niin sitä oli havaittavissa ainoastaan Veikko Leinosen taholta.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Ainakaan minulla ei ole sukua siellä suunnilla. Kai hevosmiesten tietotoimisto osasi nimetä kenen sukulaisesta oli kyse?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
- Tony
Menee hyvä legenda piloille jos lähdetään liian tarkasti infoamaan.Alueveli kirjoitti:Ainakaan minulla ei ole sukua siellä suunnilla. Kai hevosmiesten tietotoimisto osasi nimetä kenen sukulaisesta oli kyse?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Markku Meilo
Jos joku vielä tuollaista esittää, niin kysy kumpaa toimittajaa pidetään ja kenen sukulaisena? Asia on niin, että ohjelmaa rakenteli alkuun Juha Portaankorva (tiedän asian, koska olen kesällä hänet asian tiimoilta tavannut), mutta Juha sai toisen homman ja hänen keräämänsä aineisto siirtyi Hannalle, joka saattoi homman loppuun.Jupex kirjoitti:Kuulin kun joku puhui että silminnäkijä ohjelman juontaja olis ollu jonkun ohjelmassa esiintyneen entisen Jehovan todistajan sukulainen ja halunnut tehdä Jehovan todistajia parjaavan ohjelman tarkoituksella. Mitenkähän on? Voisko joku selventää? Näinkö se media toimii Suomessa?
Ja mitä parjaamiseen tulee, niin olisi mielenkiintoista tietää mikä osuus ohjelmasta oli parjausta ja millä perusteella (jätetään Veikon raamatunvääristely pois)?
Ei tietysti ole yllätys, että kriittisen ohjelman järkyttämänä joku jt on joskus jossain jotain jostain jotenkin kuullut, näin se meni jo silloin kun minä olin jt. Esimerkiksi mutsi kertoi, että Rutherfordia parjattiin juopoksi ja minä tietämätön uskoin. Nyt en ole enää tietämätön, jatkuvan juopottelun lisäksi Rutherford ehti pitää rakastajattariakin.
-
Markku Meilo
Mullakaan ei ole sukulaisuutta Juhan eikä Hannan kanssa, jäljelle jää enää Joni ja Tom-Kristian.Alueveli kirjoitti:Ainakaan minulla ei ole sukua siellä suunnilla.
-
Aaac
Kehotan asiassa omaan aktiivisuuteen: http://www.google.fi . Tämä palsta, kuten Massetar jo edellä sanoi, keskittyy jehovantodistaja-asiaan ja entisten jehovantodistajien vertaistukeen, muille uskonnoille löytyy netistä omat paikkansa. Jos et jaksa googlettaa, niin vaikkapa entisille vanhoillislestadiolaisille on esimerkiksi http://www.hakomaja.net ja ex-helluntailaisille tämä: http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php . Muitakin löytyy, ja muillekin uskonnoille.Ihmettelijä kirjoitti:Ja eniten kiinnostaa se että onko noille muillekkin uskonnoille omat dissailu/tukisivut?
Religionsfri.
-
Blollero
Oon vähän pettyny siihen millä tavalla täällä annetaan infoa jehovan todistajista. Itse kun lähdin pois tästä uskonnosta, janosin objektiivista informaatioo siitä mikä jehovan todistajissa mättää ja onko olemassa todisteita siitä mikä ns. paljastais jehovan todistajat. Sen sijaan kun tulin tänne näin vaan jatkuvaa vittuilua "lahkolaisista" ja tämmösestä "me vs he -hengestä". Sen takia en halunnutkaan aluksi edes kattoo mitä täällä oli kun tuntu, että täällä on vaan katkeroiden jamppojen itkupuheita eikä oikeeta tietoo. Ei millään pahalla. Kyllä meikäläiseenki sattuu vielä, kun sukulaisten ja entisten kavereiden asenteet on nykyään mitä on, ei siinä. Itse oon ottanu kumminki sellasen asenteen, että ihmisiä ne jehovatki on.. Ja veikkaan, että helpommin sais käännytettyä jehovan todistajia, jos ottais niitä kohtaan vähän ystävällisemmän ja ymmärtäväisen asenteen, sen sijaan että vittuilee täällä päin naamaa. Silloin ne kenties huomaa, ettei se maailma niin paha olekkaan. Tarkotan, että siitähän jehovan todistajien usko vahvistuu, kun ne tulee uteliaina tänne ja huomaa, ettei täällä mitään oikeeta tietoo ookkaan vaan katkeraa mutu-puhetta.
-
nina2011
Uskallan sanoa että täällä voi olla mutu puhetta mutta täällä on myös oikeaa tietoa. Onnea sinulle jos olet niin hyvä ihminen että sinulla on edelleen hyvä fiilis todistajista. Monet täällä käyvät eivät ajattele pahaa kaikista todistajista.
Mitä pahaa mielipiteen esittämisesssä on. Ei se tarkoita automaattisesti että on katkera..
Mitä pahaa mielipiteen esittämisesssä on. Ei se tarkoita automaattisesti että on katkera..
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
-
Blollero
Sinänsä ei mulla nyt mikään hyvä fiilis jehovan todistajista ole, mutta yritin vaan antaa pointtia, että jos kiinnostunut ihminen tulee tänne niin ei se kauaa täällä viihdy. Ja ei mielipiteen esittämisessä mitään väärää ole. Mutta täällä kun pyörii paljon niitä, jotka tahtoo vaan mollata ja mollata viestiä toisen perään. Objektiivinen informaatio kunniaan!