Kiitos sinulle ystävällisistä sanoista.Täytyy sanoa että kun olen lukenut suomi24:sta olen törmännyt ilmaisuhin kuten "veljeslahkolaisuus" tai "meilolaisuus". Ihmettelin aluksi kovasti, miksi moinen kritiikki. Eikös joku tyyppi pidä kokonaista blogiakin, jossa kritisoidaan tätä palstaa/sen moderointia etc?Vieras kirjoitti:"Itseäni monesti ihmetyttää, miksi täällä veljesseuralla on niin kova kiire ottaa ihmisiltä pois usko raamattuun ja tuoda esille kaikki ns."tyhjät lupaukset" ja raamatun nk. ristiriitaisuus? Käsittääkseni tämän pitäisi olla jonkin sortin vertaistuki.
Jehovan todistajaa ohjaa järjestö ja sen laatimat säännöt. Jehovan todistajalle on kuitenkin raamattu ja jumala jokseenkin tärkeässä asemassa. Jos jehovan todistaja on ollut lapsuudestaan asti mukana on tuo järjestön ja osiksi raamatun tuoma identiteetti ja käyttäytyminen hänelle todennäköisesti "kaikki". Vaikka tämän sivuston tarkoituksena on varmaankin osiltaan paljastaa vartiotornin väärät opetukset, on mielestäni loukkaavaa ja epäviisasta kaivaa häneltä pois myös usko raamattuun heti aluksi. Raamattu on kuitenkin jt-epäilyksen jälkeen ainoa "ohjenuora/mittapuu" joka hänellä on. Raamatun uskottavuus nousee kyllä aikanaan esiin ja jokainen tekee oman ratkaisunsa."
En ole seurannut tätä ketjua..mutta tämä osio jäi silmiini.
Tätä kannattaisi ajatella todella kovasti, ettei tyrmää tänne tulevia kirjoittajia jotka ovat vielä hauraita epäilyksiensä kanssa, että osattaisiin ottaa rauhallisesti ja maltillisesti asioiden eteneminen, ettei tule törmäyskurssia heti alkuun.
Voi olla vaikeaa kun osaa asiansa ja toinen vasta "hapuilee" löytää kultasta keskitietä, koska varmaan monella"hapuilevalla" tosiaan on raamattu vielä kovassa kurssissa kun jonkunmoinen epäilys alkaa...
Kaikella kunnioituksella kaikille.........asiansa osaaville........,terv keskiverto oppinut.
Olin lukenut paljon molempia kanavia, siis tätä ja suomi24:sta. Mielestäni kritiikki oli aiheetonta.Nyt olen kuitenkin lähes täysin erimieltä ja kuten sanoin päätän vierailuni tähän osioon kirjoitteluun. En aio missään tapauksessa edes harkita muihin aiheisiin kirjoittelua, sen verran vaikeaa on tämä Jeesus=Mikael aiheessa pysyminen ja tuntuu ettei se todellisuudessa edes ketään ole paljoa alkua pidemmälle kiinnostanut. Johtunee varmaan siitä, että olisi kiusallista nähdä joku oppi, jota vt-seura opettaa, sittenkin olevan raamatullinen.
Toisaalta tämä oli juuri sitä mitä osasin epäillä. Esim. aiemmin olen lukenut täältäkin väitteitä siitä että raamattu tukisi Jerusalemin hävitykseksi vuotta 587ekr. Joku jossakin joskus nakkasi esiin tämän linkin. http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/ Ja sen jälkeen aihe vaihtui hyvin nopeasti futuuritempukseen. Tosin tuo esimerkkini saattoi sattua myös suomi24.En nyt muista sitä, enkä jaksa alkaa kaivelemaan.
Lisäksi on käsittämätöntä ettei osata tarpeen tullessa myöntää että ollaan oltu väärässä tai että oma tieto on ollutkin puutteellista. Kerroin aikaisemmin etten uskon raamatun olevan 100% henkeytetty, KOSKA RAAMATTU ITSESSÄÄN TODISTAA SEN. Meilo olisi voinut syyttää minua jo tässä vaiheessa kehäpäättelystä, kuten minäkin voin tehdä jollekkin 2.tim.3:16 perusteella. Mutta ei hän niin tehnytkään, vaan pyysi minua perustelemaan kantani.Sitten kun olin perustellut kantani, sain kuulla kehäpäättelystä, ikään kuin se olisi jotenkin vähentänyt alkuperäisen argumenttini arvoa. Joo kehäpäättelyä se on, mutta NIIN SEN PITIKIN.
Asia alkaa olla osaltani tässä vaiheessa käsitelty. Pitää muistaa seuraavan kerran kun joku marisee lahkon suvaitsemattomuudesta/kylmyydestä/siitä kuinka lahko on aina oikeassa, mainita hänelle tästä palstasta.